costinium6 Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 la tunurile de aer cald la fundul motorului de ventilatie are un compresor similar cu motorul pneumatic cu lamele care antreneaza motorina, la unele au chiar o pompa de motorina pe acelas sistem doar ca e cu role. aveam cateva jucarii dinastea prin service dar neavand timp le-am aruncat la gramada cu maimute. aprinderea o face un arc electric sustinut de un traf ridicator de 12kV dar la ulei nu cred ca merge, parca tot cu gaz spunea si instalatorul.cam mult 3,6l la 10 ore, din ce am inteles la 10 ore ar iesi 1,6l. motorina are forta mai mare decat benzina iar uleiul mult mai mare decat motorina daca e pulverizat corespunzator! Link spre comentariu
cusnir Postat Ianuarie 20, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 3,6l la 10 ore? Am calculat bine? E un consum super!!pai am facut o instalatie mica doar pentru o camera. oricum trebuie sa deschid si incalzirea boilerului prin robinetul 1 ca sa nu fiarba apa.Eu am masurat cat a curs in o seringa de 5 ml in 30 secunde. Poate ca nu e f exact dar e cam pe acolo.. Link spre comentariu
cusnir Postat Ianuarie 20, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 la tunurile de aer cald la fundul motorului de ventilatie are un compresor similar cu motorul pneumatic cu lamele care antreneaza motorina, la unele au chiar o pompa de motorina pe acelas sistem doar ca e cu role. aveam cateva jucarii dinastea prin service dar neavand timp le-am aruncat la gramada cu maimute. aprinderea o face un arc electric sustinut de un traf ridicator de 12kV dar la ulei nu cred ca merge, parca tot cu gaz spunea si instalatorul.cam mult 3,6l la 10 ore, din ce am inteles la 10 ore ar iesi 1,6l. motorina are forta mai mare decat benzina iar uleiul mult mai mare decat motorina daca e pulverizat corespunzator!sunt deacord cu tine. dar eu alimentez pe sus uleiul.. e o instalatie primitiva gandita de mine. Am vrut sa o fac sa economisesc bani si nu eficienta a fost scopul meu principal. la anul vreau sa fac ceva serios si cu ardere completa. Cu amestecare ulei si aer inainte de a parasi duza. Link spre comentariu
costinium6 Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 ceva serios inseamna injector si pompa si ulei filtrat sa nu infunde injectorul, daca ai acces la ulei ars din belsug merita investitia, cica ar fi cea mai eficienta metoda de incalzire dar pe canistrele de ulei se specifica interdictia de a fi folosit drept combustibil, pentru ca uleiul se resintetizeaza si se transforma in motorina, plastic, margarina si ciocolata, de aici si problema obezitatii, alimentele pe baza de produse petroliere nu pot fi transformate in energie de corpul uman si se depun pe membrana celulara ca deseu, parerea mea este ca uleiul ars trebuie ars complet! Link spre comentariu
cusnir Postat Ianuarie 20, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 pentru @ briobit1- robinet care deschide circuitul spre boilerul solar- acum incalzesc apa in el nu doar de la soare ;)2- conectare tur cele 2 contururi paralele de incalzire (2 serpentine separate) pentru circulare mai rapida a apei calde3 furtun cu reductor (ceas) pentru butelie aragaz4- alimentare apa rece din retea (furtun masina de spalat) 5- conectare retur a 2 contururi paralele de incalzire prin care apa vine din calorifere.Dvs ati aratat doar teava unui contur dar se vede ca se uneste cu celalat.Sus nu am aratat bine ca pt mine era importanta partea focarului nu a conturului cu apa.. El poate fi facut dupa plac. la mine iesire unui contur e realizata prin cosul de fum iar alt contur are evacuarea lateral in spate si se unesc sus prin teu.Asa erau tevile acolo si nu ma preocupat deloc randamentul (am ulei cat vreau gratis) si nici aspectul... ce ai omis si intradevar era important asta e alimentarea cu ulei. Este furtunul ala subtire indoit, care intrain teava care duce uleiul spre focar.Este deasupra tevii de pexal care vine in jos, iar alimentarea e curvata invers doar ca e mai subtire. Link spre comentariu
Vizitator timofteandrei Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 interesanta ideea imi plac chestiile astea! totusi o mica sugestie...incearca sa faci un soi de acumulator de caldura pentru soba asta, daca nu vrei sa iti fiarba apa prea tare in calorifere. acumulatorul ala nu trebuie sa fie decat o bucata de teava cu doua table sudate la capete si cu o serpentina in ea, la care sa fie legate caloriferele. banuiesc ca instalatia functioneaza la presiune atmosferica, nu? altfel e bomba cu ceas, daca e sub presiune, mai fierbe si apa si nu exista supapa de presiune. ar fi si mai bine daca ai face schema instalatiei pe o bucata de hartie. sunt sigur ca, cu mici eforturi financiare, se poate face un sistem de siguranta rudimentar ca sa nu mai stai cu ochii pe soba stima! Link spre comentariu
cusnir Postat Ianuarie 26, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 da, e sistem deschis cu vas de expansiune. Link spre comentariu
cusnir Postat Ianuarie 28, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2013 Am postat schema pe hartie a conexiunilor la apa a celor 2 serpentine Link spre comentariu
cheluakame Postat Februarie 22, 2013 Partajează Postat Februarie 22, 2013 referitor la dimensiuni.. Serpentina focarului are pe interior 15 cm si cam tot atat are inaltimea ei. Am precizat ca flacara bate direct pe serpentina ca sa aiba efectul mai mare. initial vroiam sa fac cosul de fum- o steava in alta prin care sa circule apa. Dar neavand aparat de sudura si nici chef sa cumpar tevi mari de 6 metri si mai ales groase.. am renuntat. desi ar fi fost un schimbator de caldura pe cos.. debitul nu l-am masurat dar incalzesc cu mocrocentrala asta o camera la 24 grade si apa are tendinta sa fearba. 2 calorifere 60x60 nu fac fata sa raceasca apa. De aceia cand se infierbanta prea tare deschid robinetul spre boiler unde acumulez apa fierbinte pt baie. puterea calorica nu stiu cum sa o calculez. Consumul exact nu l-am facut. Am spus ca trebuie reglat uleiul sa curga in soba cam 2 picaturi/secunda. Altfel iese flacara pe cosul improvizat de 1m inaltime si face fum. ca sa dau ulei mai putin de 2 picaturi/secunda nu se poate ca arderea devine instabila. In concluzie e foarte buna la banii cheltuiti pe ea dar merita supreveghere. E prea puternica pt 2 calorifere dar altele nu vreau sa cumpar pt ca stau cu chirie.. La ce am inteles eu din date tehnice 1 calorifer din acesta are puterea de 1 kWt. deci soba mea are peste 2 kWt. Maiine o sa fac niste poze. 15 cm diametru + 0.75 (jumate din diametru tevii) = 15.75 diametru => 7.875 cm raza cerculuiLungimea cercului 2*pi*R => ~ 50 cm liniari are o spira de cupru. Considerand spirele lipite, 15 cm inaltime, 1.5 cm diametru teava cupru => 10 spire de ~50 cm lungime => lungime totala teava cupru 5 ml. Acum, lungimea exterioara a tevii de cupru stiind ca ea are 15 mm diametru => ~47 mm = 4.7 cm 4.7cm lungime exterioara x 500 cm lungime teava = 2350 cm2 adica 0.235 m2 Stiind ca 1 mp de schimbator amplasat in focar capteaza undeva la 10kw rezulta (fara a lua in calcul ca fiind unite spirele, cativa mm nu iau parte la contactul termic, sau daca intre ele este spatiul, lungimea totala a tevii este mai mica), serpentina dumneavoastra capteaza o energie de 2.35 kwh Acum, stiind ca soba consuma 360 ml/ora iar puterea calorica a uleiul uzat este undeva la aproximativ 10kw/litru, rezulta ca puterea arzatorului este de 3.6 kw Diferenta 3.6 - 2.35 = 1.25 sunt pierderi. Asta inseamna ca soba dumneavoastra are un randament de ~65% Daca doriti sa-i mariti randamentul, va recomand in primul rand sa izolati exteriorul sobei cu vata ceramica si apoi, fie micsorati debitul de aer si cel de ulei, fie mai adaugati pana la 2.5 ml de teava, dar asta inseamna ca implicit si la capatul celalat al circuitului trebuiesc conectate radiatoare a caror putere insumata sa ajunga la cea a sobei. Si ca un subpunct, vedeti ca puterea radiatoarelor este data la o anumita temperatura si un anumit ecart. De obicei apare notatia 90/70/20 ceea ce se traduce ca la o temperatura a apei ce intra in calorifer de 90*C, si temperatura de iesirea a apei din calorifer de 70*C, caloriferul reuseste sa incalzeasca o camera a carui necesar termic coincide cu puterea sa (700-1000-2000-3000 wati, in functie de model si marime) la temperatura de 20*C. Odata ce una din temperaturi (tur sau retur) s-a modificat, puterea acestuia creste sau scade. Link spre comentariu
misu tdi Postat Octombrie 5, 2013 Partajează Postat Octombrie 5, 2013 Reinviu acest topic, ca tot a venit iarna.Ce proiecte de sobe cu ulei ars mai aveti sau ati facut ? Link spre comentariu
molioa Postat Octombrie 5, 2013 Partajează Postat Octombrie 5, 2013 Am promis ca va arat poza.La compresor ai butelie ? Link spre comentariu
gaby Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Interesant, cam asa vreau si eu sa-mi fac centrala.Momentan, am o soba pe motorina convertita pe ulei uzat.Cu ati modificat soba? Link spre comentariu
aureliu67 Postat Decembrie 14, 2013 Partajează Postat Decembrie 14, 2013 Am revenit cu unele modificari minore insa cu efect major.Am citit ca uleiul ars trebuie injectat preincalzit la 70 grade C pentru o mai usoara aprindere. Initial am vrut sa combin admisia de aer verticala cu admisia de ulei in interuorul tevii prin care vine aerul si se incalzeste de la flacara uleiului care arde. Ideea era ca sa se evapore uleiul si apoi vaporii incinsi sa intre in focar ca sa incalzeasca serpentina. Dar reiesind din experienta sezonului rece anterior am vrut sa scap de marea problema legata de depunerea zgurii carbonice pe partile de metal care nu se incalzeste suficient pt a arde ce se depune si am studiat arzatoarele rusesti pe ulei ars. Am decis sa fac o modificare care sa ma scape de mentenatza zilnica foarte murdara la propriu.. Am combinat 2 sisteme de admisie. Pe deasupra are loc admisia de aer incins iar chiar la gura acesteia este pulverizat uleiul ars cu ajutorul unui pistol pneumatic care se foloseste la spalat. Are un tub cu duza la capat si are peste 15 cm lungime.Am testat o zi intreaga si va spun ca nu am vazut sa fie necesara o curatire a tevii pe interior. Deci am scapat si de problema aceasta.. Link spre comentariu
misu tdi Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 felicitari.... deci se popate spune ca ai macar un euro 2, la evacuare. Link spre comentariu
pusu Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 Poate puneti o schita, un desen, cu amestecatorul ala de ulei si aer. Asta ar fi mai interesant de vazut... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum