Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

verificare telecomanda cheie


valny

Postări Recomandate

Am inlocuit butoanele de la o cheie de Logan de la serviciu si vreau sa o verific, dar eu sunt acasa si masina este la sediu. Stiu ca cele pe IR se pot verifica, cu radioul, cu telefonul, etc dar astea pe unde radio nu stiu cum se testeaza. Cum procedez? Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 41
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • valny

    15

  • fratello

    5

  • validae

    5

  • alfabit

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Stiu ca cele pe IR se pot verifica, cu radioul, cu telefonul, etc dar astea pe unde radio nu stiu cum se testeaza.

Pai alea IR cum le verifici cu radioul ?Astea in RF ( adica radiofrecventa ) le verifici cu un radio, in nici un caz pe cele in InfraRosu ( asta e IR )Se verifica usor cu un radio pus pe FM, cheile sint in 433MHz, radio tu nu ai pe 433MHz dar aproape de el apesi butaonele telecomenzii si te joci la acordul radio-ului, trebuie sa sesizezi ceva cind apesi butoanele.
Link spre comentariu

"Afabit" fara suparare dar ori nu m-am facut eu inteles, ori nu stii despre ce e vorba. Ca sa discutam in termeni pamanteni: cele cu LED si folosite cu preponderenta la scule audio-video, sunt IR (Infra-Rosu); iar cele de pe cheile auto (in principiu cele de Logan) sunt RF (Radio-Frecventa).Daca nu e asa, te rog sa ma contrazici. Ei bine pe cele IR (cu LED) le verific cu radioul , pe medii se aude trenul de impulsuri, sau cu telefonul dat pe camera foto... Pe celelalte (RF de la chei) nu stiu cum sa le verific. Asa cum spuneai si tu un radio normal nu are frecvente de 4xx Mhz si deci nu stiu ce s-ar putea auzi la el. Totusi am incercat si cu radio si cu un televizor. Nici un rezultat. Intre timp am ajuns la serviciu si am probat cheia. Dar pentru viitor... daca stie cineva ar fi minunat.

Link spre comentariu

N-ai vazut chei de masina cu telecomanda in IR ? Descui masina in IR ? Megane prima generatie, Chamade,si altele... Generatiile alea erau cu IR, receptorul de IR este situat undeva linga oglinda retrovizoare de pe parbriz.Sigur ca Loganul fiind generatie mai noua in gama Reno foloseste RF, dar exista Renouri cu telecomanda IR.

Link spre comentariu

Nu te contrazic, dar nu mi-ai raspuns la ce ma intereseaza pe mine.

Daca faci verificari in mod constant de-astea de chei RF, in mod normal ar trebui sa folosesti un UCH ( cu RF, sint si fara RF ), sh eventual, din care utilizezi decit parte de RF ( este pe un cablaj imprimat deasupra placii de baza a UCH ). Partea de RF preia semnalul receptionat de la cheie ( un tren de pulsuri dreptunghiulare ) si-l trimite spre procesor spre autentificare.Cu un LED conectat in acel punct cei vedea acele impulsuri, asta te intereseaza.Daca nu se justifica financiar un UCH sh cu RF ( cam 150 -200 lei ) atunci mai joaca-te cu un radio FM pe care-l acordezi spre 433 Mhz sa auzi ceva biziieli cind prine cheia.
Link spre comentariu

Deci merge pe radio pe FM totusi.Nu fac astfel de lucrari decat ocazional, asa ca o investitie majora nu se justifica. Multumesc foarte mult pentru sfaturi am sa incerc si aceasta varianta. Dar asta doar data viitoare cand imi va pica in mana o cheie la reparat. :101

Link spre comentariu
  • 3 ani mai târziu...

Iata ca revin dupa doi ani cu o problema legata tot de cheia de Logan. Dupa ce i-am inlocuit contactorii, cheia tot nu merge. Am vazut pe cablaj ceva puncte de masurare, cred, dar neavand schema sau datasheet-ul integratului, nu prea stiu ce sa masor. Daca puteti va rog sa ma ajutati! Multumesc anticipat!

Link spre comentariu

Doua constatari/intrebari de bun simt! Dar daca tot ati intrat in joc... sa va explic. Telecomanda a ajuns la mine dupa ce alt ''meserias'' a montat contactorii. Eu nu am facut decat sa-i dau jos, sa curat bine placa si locul de lipire si sa-i montez la loc dupa o masurare prealabila. Lucrand numai sub lupa, m-am uitat si de trasee intrerupte, ba in unele locuri am facut chiar si masuratori. Nu am gasit nimic in neregula. Bateria am gasit-o terminata iar posesorul se plangea ca cel de dinaintea mea i-ar fi pus-o in scurt. Nu stiu ce a vrut sa spuna dar eu i-am lipit doua fire de + si - si doar asa, cu o baterie care nu se potrivea in carcasa dar era tot de 3V, fara carcasa si limba am incercat-o la radio. NIMIC! Tacere absoluta. Si cu toate ca am incercat si alte chei mai inainte stau si ma intreb daca nu s-o fi dereglat radioul!? Ceeace nu prea cred. @fratello daca tot ai pomenit, poti sa-mi explici si mie cum s-ar putea face aceasta resincronizare? Stiu ca la Opel e un joc de butoane coroborat cu cheia in contactul pus...Sau asa ceva. Dar la Logan chiar nu stiu. Multumesc ca incercati sa-mi dati o mana de ajutor!

Editat de valny
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări