lederp Postat Ianuarie 16, 2013 Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 salutare am decis sa modific stopurile la masina si anume sa folosesc ledurisi m-am incurcat pe partea de alimentare pt ca vreau sa reduc tensiunea de 12v la 3v pt leduri, pt a nu imi aparea erori in bord cum ca ar fi becul ars ma gandesc sa folosesc un lm317am gasit schema asta dar nu stiu ce valoare sa pun pt R2, in fiecare stop am folosit 40 de leduri la 3v si vreau sa fac 2 montaje cu lm daca se poate unul pt stanga si unul pt dreapta Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 16, 2013 Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 Nu e corect cum procedezi. Ledurile nu au nevoie de tensiune constanta ci de curent constant.Alimentandu-le cu tensiune constanta, temperatura le va scadea rezistenta interna si curentul prin ele va creste, pana se vor distruge. Link spre comentariu
lederp Postat Ianuarie 16, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 bun poate nu am formulat corect sau?deci ledurile sunt de 3v eu am 12v la masina ce e de facut? ziceam de lm pentru ca o sa pacaleasca ECU si nu o sa imi apara eraorea de bec ars. Astept si alte sfaturi cum as putea reduce la 3v pt a putea almineta ledurile Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 16, 2013 Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 Daca vrei sa stii cum sa folosesti corespunzator ledurile, intra pe sectiunea Leduri si alte surse de lumina. Acolo vei putea sa te documentezi, poti cere ajutor si vei fi indrumat corespunzator. Link spre comentariu
lederp Postat Ianuarie 17, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 da am cautat si in sectiunea asta si tot nu sunt lamuritledurile o sa fie legate doar la pozitie in stop in loc de becul de pozitie am 4 randuri a cate 10 leduri si am scris aici in speranta ca cineva ma va lamuri daca pot sau nu sa folosesc schema cu lm317 si ce valoare sa pun la R2 deoarece nu vreau sa pun o mie si o suta de rezistente si leduri legate in paralel si asa mai departe, consider ca e mai simplu asa folosind lm317se poate face asa ceva sau nu? Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 21, 2013 Partajează Postat Ianuarie 21, 2013 daca pot sau nu sa folosesc schema cu lm317Nu.Faci grupuri de cite 3 leduri inseriate cu o rezistenta pentru limitarea curentului; poti conecta in paralel mai multe astfel de grupuri. Pentru a nu mai apare la bord avertizarea de bec ars va trebui sa conectezi o rezistenta de putere in paralel cu grupurile de leduri. Link spre comentariu
danielliviu Postat Februarie 7, 2013 Partajează Postat Februarie 7, 2013 Daca sunt leduri rosii, legi cate 4 leduri in serie cu un rezistor de 160 ohmi / 0,25W. O sa ai astfel 10 grupuri de cate 4 leduri.Daca sunt albe, poti lega 4 leduri in serie cu un rezistor de 22 ohmi, dar vor lumina ceva mai slab cu motorul oprit. Si calculele se fac la 14,4V, nu la 12V in domeniul auto. Si cu eroarea de bec ars - daca nu e pe CAN, atunci se poate pacali cu un rezistor de putere (5-10W, 4 ohmi) legat in paralel pe + si - de la pozitie, cate una pe fiecare parte. Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 se poate pacali cu un rezistor de putere (5-10W, 4 ohmi) legat in paralel pe + si - de la pozitie, cate una pe fiecare parteRezistenta aia de 4 ohmi va consuma ... 43W!!! ... pentru a simula un amarit de bec de 5W. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 Si calculele se fac la 14,4V, nu la 12V in domeniul auto. Si cu eroarea de bec ars - daca nu e pe CAN, atunci se poate pacali cu un rezistor de putere (5-10W, 4 ohmi) legat in paralel pe + si - de la pozitie, cate una pe fiecare parte.Serios...chiar la 14,4V?Eu n-as fi asa de sigur,dar sa zicem... Sa vedem ce da...14,4V/4 ohmi=3,6A.Daca vrem sa aflam puterea tot la 14,4V(ca asa-i proiectul) acea rezistenta va suge din instalatie 51,84W.Nu mai stiu cum e cu legea lui ohm in economia de piata,da mie cam asa ceva mi-a dat,deci rezistenta de 10W o sa dea si putina lumina,daca tot e cuplata pe pozitie,iar daca o pui de 5W cred ca merge pe faza mare Link spre comentariu
danielliviu Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 Recunosc, nu am facut calculele pentru valoarea rezistentei special pentru pozitie, dar ar trebui sa "simuleze" un consum de 5W daca sunt leduri doar in fata si 10W daca sunt si pe spate. Valorea de 4ohmi dar cu 50W o stiam de la semanlizarea pe leduri, fata / spate. Acolo in total consumul ajunge la vreo 47W pe becurile normale (21+21+5).Cat despre tensiunea de 14.4V - masor zilnic tensiuni in domeniul auto de cativa ani si variaza intre:- cu motorul oprit: de la 11,7 - 12,3V- cu motorul pornit: de al 14 la 14,5VDepinde de alternator, instalatia electrica si cel mai mult de starea acumulatorului.Iar pentru leduri cel mai sigur este sa iei in calcul valoarea cea mai mare pentru a nu le scurta dramatic durata de viata. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 8, 2013 Partajează Postat Februarie 8, 2013 In ceea ce priveste tensiunile masurate e adevarat,sunt corecte,dar toate echipamentele pt auto se dimensioneaza pt 12V,iar diferenta pana la 14,4V intra in toleranta pe care o ai in vedere in functie de consumator,dar la modul general vorbind,tensiunea de 12 V ramane de referinta,alimentarea LED-urilor fiind un caz particular(dar si acestea se alimenteaza din generatoare de curent constant,si variatiile sunt preluate de elementul regulator).Din acest motiv pe toate sculele audio(si nu numai) scrie tensiunea de alimentare 12V ,si tot din acest motiv pe nici un bec auto n-o sa gasesti scrisa tensiunea de 14,4V,desi functioneaza la aceasta tensiune,de asta spuneam ca in domeniul auto 12V (sau 24V) raman tensiuni de referinta.. Link spre comentariu
danielliviu Postat Februarie 9, 2013 Partajează Postat Februarie 9, 2013 Eu ma refeream strict la cazul colegului, de leduri pe pozitii. Varianta de leduri in serie cu rezistor e cea mai fiabila daca sunt calculate la 14V. Asa fac de vreo 5 ani si inca nu am avut probleme cu ledurile montate pe diverse masini. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 9, 2013 Partajează Postat Februarie 9, 2013 Eu ma refeream strict la cazul colegului, de leduri pe pozitii.Inseamna ca m-ai fentat cu afirmatiaSi calculele se fac la 14,4V, nu la 12V in domeniul auto.Unde nu spui nimic de LED ci doar de domeniu auto E cea mai simpla varianta cu rezistor serie,dar orice variatie de tensiune pe incarcare,va duce la variatie de luminozitate a LED-urilor.Exista situatii cand alternatorul nu are turatie suficienta pt a sustine toti consumatorii(mai ales noaptea si mai ales la ralanti)si atunci acest lucru va deveni vizibil pe accesoriile montate cu LED...dar gusturile nu se discuta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum