Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Enegie verde folosind forta gravitationala


Vizitator ionutnunu

Postări Recomandate

O "critica constructiva" mai detaliata. Se propun:1 - o transformare a energiei electrice in energie mecanica (cu un electromotor)2 - marirea energiei potentiale (in camp gravitational) a unei mase m prin ridicarea ei la o inaltime h3 - recuperarea acestei energii potentiale prin coborarea sa4 - transformarea energiei mecanice obtinute la pct. 3 in energie electrica (cu un generator)5 - stocarea energiei electrice obtinute intr-un acumulator.Procedeul propus nu inseamna producere de energie, ci acumularea urmata de recuperarea energiei.Punctele 1, 3 si 5 nu sunt esentiale si oricum implica pierderi de energie datorita randamentelor subunitare de transformare.Etapele 2 si 3, inseamna acumularea si apoi recuperarea unei energii potentiale E (E=mgh, unde g = 9,81 m/s^2).De exemplu: 300 kg ridicate la 3 metri inseamna 8829 Joule (sau 8829 Watt secunda).La pct. 3 se obtine exact atata energie cata s-a consumat la etapa 2.Se vede din formula de mai sus ca energia nu depinde de timp. Doar puterea necesara P depinde de timp (P = E/t)In exemplul dat: 8829 Ws pot fi obtinuti in 2 minute (120 s) cu un motor de 8829/120=74WIar in etapa 3, prin coborarea greutatii in 1 ora = 3600 s se obtine puterea de 8829/3600=2,45 W.Repet, avem doar acumulare/recuperare de energie. Pentru asta era suficient acumulatorul electric.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 181
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gabiunu

    21

  • 7apte

    20

  • valangjed

    19

  • pinky

    14

Top autori în acest subiect

Fara nici-o ironie,sunt multi care cad in capcana asta.Cu ceva timp in urma aveam un scuter electric.Era o ciudatenie pentru multi,ca nu facea zgomot;unii ma intrebau cum functioneaza.Le spuneam ca folosesc acumulatori pe care ii incarc la retea.Invariabil,primeam acelasi raspuns...''de ce nu pui un dinam sa-ti incarce acumulatorii''.Aparent fara legatura cu subiectul si eu am pus bani la ''Caritas";evident ca i-am pierdut...l

Ma bag si eu in discutie.Nu poti incarca bateriia in acelasi timpa dar sa cuplezi acel dinam cand cobori o vale sa mai incarci ,se putea. numai ca problema e ca sa gasesti vai trebuie urcat si un deal si acolo vei consuma de 3 ori mai multa energie :ras: Sunt total de acord cu majoritatea colegilor de aici ca nu se poate obtine o energie fara a consuma alta...
Link spre comentariu

asta e inventia lui justin capra, in momentul infranarii unui automobil energia sa se acumuleze in acumulator, aceasta energie trebuie acumulata extrem de rapid iar acu nu poate, solutia a fost o baterie de super capacitoare care sa inghita energia franarii si sa o genereze la demaraj! in cazul unei vai infranarea controlata poate incarca sursa masinii pentru urcarea a 70% din dealul urmator! pentru asta ai nevoie de o supermasina, si culmea am vazut un hibrid in ct!

Link spre comentariu

Colegu' a cerut si niste sfaturi pentru imbunatatiri,de ce sunteti rai? :39

Poate ca ar trebui sa bage in circuit si o morisca de vant,nu?

In titlu scrie ceva de "Energie verde!".Pe de alta parte ma bucur ca mai sunt oameni

ca d-nul Ticu care nu se limiteaza doar la doua cuvinte din start(PM).

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

N-ar fi fost nevoie de dinam,pentru recuperarea energiei la coborarea unei vai,sau la franare.Ar fi mers folosit chiar motorul,care era de curent continuu cu magneti neodynium,deci reversibil in generator.Ar fi trebuit un convertor care sa ridice tensiunea produsa de motor la tensiunea acumulatorilor,altfel nu se putea recupera energia.Chiar m-am gandit la solutia asta,dar intre timp m-au lasat acumulatorii.Motorul in discutie o sa-l testez ca generator pentru eoliana.

Link spre comentariu

categoric franarea o face motorul printr-o sursa ridicatoare, energie pe care motorul o pune inapoi in acumulator! am asistat un stivuitor electric care a tras un tir perpendicular harjaindu-i rotile.stivuitorul este incarcat saptamanal pentru ca frana recupereaza energia franarii!

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Fara nici-o ironie,sunt multi care cad in capcana asta.Cu ceva timp in urma aveam un scuter electric.Era o ciudatenie pentru multi,ca nu facea zgomot;unii ma intrebau cum functioneaza.Le spuneam ca folosesc acumulatori pe care ii incarc la retea.Invariabil,primeam acelasi raspuns...''de ce nu pui un dinam sa-ti incarce acumulatorii''.Aparent fara legatura cu subiectul si eu am pus bani la ''Caritas";evident ca i-am pierdut...l

Interesant, asta nu cred ca am mai auzit-o din partea dvs, scuterul era "facut"? daca da detalii despre motor/acumulator?Si muulta "documentaie" pe aceasi tema pentru initiatorul discutiei: viewtopic.php?f=74&t=133583&start=15
Scuze de raspunsul intarziat,abia acum am citit randurile tale...Scuterul este chinezesc,functiona cu trei acumulatori cu gel,12V/10Ah .I-am inlocuit cu 4 Yuasa de 12V/24Ah,marind viteza si autonomia.Interesant e motorul,incorporat in roata spate,fara nici-un sistem de demultiplicare.Statorul,prins pe axul rotii,e un cilindru cu 10 magneti neodyniun.Rotorul care contine infasurarile ,e prins pe butucul rotii,are 39 poli.Deci un motor de cc,cu perii,oarecum inversat in ce priveste stator/rotor.Era alimentat printr-un regulator de turatie PWM,mansonul acceleratiei avea un magnet ce se apropia/departa de un senzor hall liniar.Desi chinezarie,era bine gandit..Una peste alta sunt motociclist din 1990;am si acum o Jawa 350,dar o folosesc destul de rar,de obicei vara.
Link spre comentariu

.................Scuterul este chinezesc,functiona cu trei acumulatori cu gel,12V/10Ah .I-am inlocuit cu 4 Yuasa de 12V/24Ah,marind viteza si autonomia.Interesant e motorul,incorporat in roata spate,fara nici-un sistem de demultiplicare.Statorul,prins pe axul rotii,e un cilindru cu 10 magneti neodyniun.Rotorul care contine infasurarile ,e prins pe butucul rotii,are 39 poli.Deci un motor de cc,cu perii,oarecum inversat in ce priveste stator/rotor.Era alimentat printr-un regulator de turatie PWM,mansonul acceleratiei avea un magnet ce se apropia/departa de un senzor hall liniar.Desi chinezarie,era bine gandit..Una peste alta sunt motociclist din 1990;am si acum o Jawa 350,dar o folosesc destul de rar,de obicei vara.

Cu perii? interesant, ma gindesc la mizerie, apa, banuiesc ca era protejat. Se foloseste astfel de motor chiar si la autoturisme, fiecare roata devine un motor in sine insa fara perii si de asemenea fara demultiplicare mecanica, ceva de genul "eoliana lui Arcadius", stiam pe net chiar si un roman care i-si modifica rotile pe spate la o Corsa facindu-le electrice insa nu mai stiu unde... Si ca parere, era Ok? ca sa zic asa, era util? foloseste sa ai asa ceva prin curte? sau tot motoarele termice sint baza?L.E. Ceva despre asta aici: http://adevarul.ro/locale/galati/un-gal ... index.htmlSe pare ca intre timp a ajuns departe.
Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Cu periile am avut probleme;marind tensiunea ,am marit curentul,apareau contacte imperfecte,s-au topit portperiile.Am marit pana la urma suprafata de contact,punand perii mai mari ca sectiune.Motorul era etans,avea si simeringuri la ax.Nu avea autonomie mai mare de 10-15km,viteza maxima 35-40km/h,dar nici acumulatorii nu erau noi.Exista astfel de motoare de bicicleta,trifazate,sigur mai fiabile ca al meu;se folosesc si acumulatori li-po,mai usori ca cei cu plumb,care se pot incarca mult mai repede.Citeam undeva,pe softpedia parca, ca cineva si-a facut un astfel de acumulator din li-ion 18650,legati serie/paralel. O varianta eleganta,dar scumpa...

Link spre comentariu

"Marile" dezavantaje la aceste vehicule electrice (nu vorbim de pret) ar fi autonomia, deasemenea daca ramii in pana de "combustibil" nu poti pune din "sticla de rezerva" ......, cind s-o inventa incarcarea "high speed", adica sa poti inmagazina energie cu viteza cu care se pune benzina in rezervor atunci probabil ca o sa avem doar autovehicule electrice pe strazi.

Link spre comentariu

S-a inventat incarcarea "high speed". Exista de cativa ani pe masinile de Formula1 si fac parte din sistemul KERS. Nu va amagiti ca vor aparea prea curand pe piata tehnologii revolutionare. Petrolul inca se gaseste si este la pret rezonabil. Faptul ca la noi este benzina scumpa se datoreaza accizelor, TVA si altor taxe care constituie mai mult de jumatate din pret. Romanul s-a invatat sa-si cumpere o coaja de masina de dincolo, , care consuma mult sau sa se deplaseze cu masina oriunde, chiar si la buticul din colt care e la 50 metri ca "si asa e masina de firma si plateste patronul, mama lui de patron ca nu vrea sa-mi mareasca salariul! ". Atunci guvernul zice: "daca va plimbati de colo-colo aiurea, inseamna ca aveti bani. Ia mai dati la stat ca prea sunteti boieri." . Aceeasi mentalitate este in toate guvernele din toate tarile. Diferenta este ca mai la vest de Romania se umbla foarte mult cu mijloacele de transport in comun si cu biciclete. Ca au conditii. La ei nu a trasat primaria pista de biciclete prin dreptul pomului sau al tomberonului astfel ca te trezesti cu astea in fata in timp ce mergi pe pista.

Link spre comentariu

S-a inventat incarcarea "high speed". Exista de cativa ani pe masinile de Formula1 si fac parte din sistemul KERS. ..................................

"KERS" inseamna altceva Kinetic Energy Recovery Systems adica energie cinetica recuperata la frinare si folosita la incarcatul acumulatorilor: http://www.formula1.com/inside_f1/under ... /8763.html Eu vorbesc de incarcarea acumulatorilor la o statie de incarcare intr-un minut (hai doua) intratit incit sa parcurg cu masina aproximativ 600Km, cam atit dureaza sa fac un plin la "masinuta" mea. Si in plus am si "sticla de rezerva" ce-mi mai da o autonomie de 40Km la o greutate "nesemnificativa", sa "inventat" asta? Daca da e Ok daca nu "cindva" va fi posibil.
Link spre comentariu

Vorbeai despre incarcare "high speed". KERS ce face ??? Incarca "high speed" niste acumulatori. Doh.

Prin incarcare "high speed" spun exact ce spun in postul precedent, sa incarci acumulatorii unui vehicul electric in 2 minute suficient sa poti parcurge chiar si 100Km. Daca nu convine "high speed" il schimbam, gasim noi un cuvint/fraza potrivit, acest cuvint sau "tehnologie" e inventat de mine :n1 KERS nu face asta, incarca acumulatorii doar in perioada de frinare cu (scuzati) curentul specific incarcarii respectivilor acumulatori, vrei sa spui ca sistemul e capabil sa incarece ful acumulatorii in citeva secunde de frinare? scuzati dar asta e perpetuum mobile si noi stim ca "nu exista"...... Probabil ca acel curent inmagazinat inapoi in acumulatori o sa ajute in cel mai fericit caz sa deplaseze autovehicolul aceasi distanta pe care a parcurs-o in timpul frinariii, dar sigur nu o sa se intimple asta datorita pierderilor etc etc, dar si pe asta o stim....
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări