Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

turometru pt dissel


leo 17

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • alfabit

    4

  • leo 17

    4

Top autori în acest subiect

Ce motor e ? De-asta modern, dci, hdi, adica intr-un cuvint injectie controlata de calculator ?Ca sa stim despre ce vorbim....depinde de tipul de injectie, intr-un fel se face la astea moderne fabricate in secolul nostru si alt fel la Golf1 /1985 ...

Link spre comentariu

Oricum Passat 1992 are injectie controlata de calculator, deci tot ce ai de facut e sa gasesti o schema electica a masinii - ELSA sau ETKA, parca totusi ELSA este - ELSA e o colectie de scheme electrice a grupului VW - cauti schema masinii tale, si identifici firul de impulsuri turatie ce iese din calculatorul de injectie care il legi la turometru.Nu ai nevoie de nici un montaj suplimentar, de-asta ziceam, calculatorul de injectie al motorului furnizeaza pe un pin impulsurile de conectare a turometrului.La dizelurile fara calculator e mai incurcat, trebuie tot felul de adaptari, senzori, improvizatii, aici scapi mai simplu si tehnic si financiar.Sau daca nu te descurci, la un electrician de VW-Audi te lamureste imediat.

Link spre comentariu

Da, din alternator, fir spre turometru. Deci e dizelul vechi de la VW fara ecu injectie ( injectia clasica a lui VW, motoarele alea pe care le lauda toata lumea ) . Daca avea ecu luau si nemtii semnal din el pentru turometru, solutia cu iesirea din alternator e clasica pentru generatia aia de dizel.In principiu te pot ajuta decit cu niste sfaturi, nici daca ar fi fost masina mea nu m-as fi bagat sa fac un turometru pentru ea, sintem amindoi cu 20 de ani prea batrini pentru asta, si eu si masina, macar unu sa fi fost cu 20 ani mai tinar.Asta e o treaba pentru un entuziast de 25 de ani, am facut asa ceva, exact un turometru pentru un Matiz - motor 3 cilindri - am programat un PIC sa numere impulsurile care intrau in bobina de inductie ( bobina cu 3 intrari ), etajul de intrare m-a cam chinuit putin, dar ce-a fost a fost si s-a dus. Exista pe net un algoritm de calcul pentru programare PIC sa numere exact impulsurile care ies din alternator, impulsuri care sa dea exact numarul de rotatii arbore cotit, tininid cont de alternator care e trifazic, scoate 3 impulsuri / rotatie si raportul de demultiplicare a curelei de antrenare alternator, masori fuliie arbore si alternator, cam asta e in citeva cuvinte...Programezi un PIC si il faci digital pe 3 cifre, asa am facut eu pt Matiz, mergea perfect, dar munca la greu, de-asta am zis ca trebuie entuziasm si chef de munca. E o lucrare interesanta...

Link spre comentariu

Uite, am gasit dupa ce m-am inspirat eu :

 

http://www.vermontficks.org/dtachd.htm > aici explica care-i treaba cu turometru cu semnal din alternator

http://www.vermontficks.org/pic.htm > aici gasesti asta : DIESEL TACHOMETER uses "tach" signal from alternator.

 

Daca dai pe google o cautare dupa diesel tachometer VW gasesti decit aproape 2.000.000 rezultate

Dar bune si incercate de mine sint linkurile care le-am scris mai sus

 

De acum depinde exclusiv de aptitudinile tale.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări