Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

monitorizare electronica functionare motor


om_bland

Postări Recomandate

Dupa cum se stie, mai toate motoarele moderne fuctioneaza cu combustibilul sub presiune / pompe de alimentare motorina.benzina/ gpl sub presiune. De aceea cand apare o scurgere de combuatibia la compartimentul motor fie el in fata sau in spate se aprinde ; cand constati ca a luat motorul foc este prea tarziu nu mai poti interveni cu nimic doar sa stai departe de vehicul !CINE INTELEGE CE SPUN EU FIIND ELectrician AUTO CU STATE INDELUNGATE IN DOMENIU, VA PROPUN UN MANTAJ ELECTRONIC. GANDITI -VA va ROG la un montaj de genul:O FOTOCELULA, CATEVA COMPONETE ELECTRONICE, UN RELEU CU CONTACTE DUBLE, SAU SIMPLU AVERTIZOR SONOR SAU LUMINOS LA BORD . CUM SA FUCTIONEZE : LA MOTOR ESTE INTUNERIC SE MONTEAZA FOTOCELUNA SAU... DACA ARE cineva ALTA IDEE :d. UN SENZOR DE UMIDITATE , CARE ACEASTA SA DEA COMANDA PRIN COMPONETELE ELECTRONICE UNUI RELEU DE CONSUM MIC IAR ACESTA SA INCHIDA CIRCUITUL AVERTIZORUL SONOR SAU LUMINOS ! MAI ADAUG CA SENZOR POATE FI SI UNUL DE TEMPERATURA INCEPAND DE LA 80 GRADE IN SUS . DE CE SI SENZOR DE TEMPERATURA. LA MOTOR ESTE FOARTE CALD DAR SE ADAOGA SI TEMPERATURA DUPA CE OPRESTI MOTORUL. VA MULTUMESC ASTEPT O SCHEMA SI ALTE PARERI! Ma puteti gasi si pe adresa de mess: ghituvl ( tatal baiatului care a creeat contul pe forum ) / sau gingasulg (fiul) .

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • om_bland

    3

  • elmar

    1

  • alfabit

    1

  • Electronicserver

    1

Top autori în acest subiect

nu prea am inteles bine ce doriti sa spuneti?sa inteleg ca doriti sa aveti o avertizare la bord in caz de incendiu la motor?daca e asa cum am zis eu ...e foarte simplu sa cumparati un senzor de fum si puteti sa-l modificati ...adica sa-i puneti avertizorul (bip-arul)undeva la bordul masinii ...si senzorul sa ramina acolo la motor unde ar fi pericol de incendiu...

Link spre comentariu

Dupa cum se stie, mai toate motoarele moderne fuctioneaza cu combustibilul sub presiune / pompe de alimentare motorina.benzina/ gpl sub presiune. De aceea cand apare o scurgere de combuatibia la compartimentul motor fie el in fata sau in spate se aprinde ; cand constati ca a luat motorul foc este prea tarziu nu mai poti interveni cu nimic doar sa stai departe de vehicul !CINE INTELEGE CE SPUN EU FIIND ELectrician AUTO CU STATE INDELUNGATE IN DOMENIU, VA PROPUN UN MANTAJ ELECTRONIC. GANDITI -VA va ROG la un montaj de genul:O FOTOCELULA, CATEVA COMPONETE ELECTRONICE, UN RELEU CU CONTACTE DUBLE, SAU SIMPLU AVERTIZOR SONOR SAU LUMINOS LA BORD . CUM SA FUCTIONEZE : LA MOTOR ESTE INTUNERIC SE MONTEAZA FOTOCELUNA SAU... DACA ARE cineva ALTA IDEE :d. UN SENZOR DE UMIDITATE , CARE ACEASTA SA DEA COMANDA PRIN COMPONETELE ELECTRONICE UNUI RELEU DE CONSUM MIC IAR ACESTA SA INCHIDA CIRCUITUL AVERTIZORUL SONOR SAU LUMINOS ! MAI ADAUG CA SENZOR POATE FI SI UNUL DE TEMPERATURA INCEPAND DE LA 80 GRADE IN SUS . DE CE SI SENZOR DE TEMPERATURA. LA MOTOR ESTE FOARTE CALD DAR SE ADAOGA SI TEMPERATURA DUPA CE OPRESTI MOTORUL. VA MULTUMESC ASTEPT O SCHEMA SI ALTE PARERI! Ma puteti gasi si pe adresa de mess: ghituvl ( tatal baiatului care a creeat contul pe forum ) / sau gingasulg (fiul) .

O idee ar fi monitorizarea presiunii pe rampa injectoarelor...o scadere brusca a presiunii denota ca exista o pierdere de combustibil,moment in care pompa de alimentare ar trebui sa ramana fara alimentare(electrica).Dar toata protectia asta trebuie bine gandita, altfel vor fi probleme cu siguranta circulatiei.De exemplu daca intri intr-o depasire si protectia isi face datoria, vei ramane fara tractiune cand ai mai multa nevoie de ea.Eu prefer sa ma scoata din depasire chiar daca masina este o minge de foc pe patru roti...mai am o sansa sa imi cumpar alta masina!Sunt prea multi factori de care trebuie tinut cont+imprevizibilul;cred ca o protectie direct din uzina ar fi binevenita,dar si ei mai gresesc.
Link spre comentariu

Vis-a-vis de solutiile cu senzorii de fum si de scaderea presiunii in sistemul de alimentare cu combustibil , SUNT INCOVENIETELE URMATOARE : FIIND SISTEMUL DE VENTILATIE .WEBASTOS MONTAJUL DE PREINCALZIRE A AGENTULUI DE RACIRE AL ANTIGELULUI ACESTA SCOATE PUTIN FUM CE SA ACUMULEAZA IN COMPARTIMENTUL MOTOR SI DA AVARII CAND MOTORUL NU MERGE. ACUM SENZORUL DE PRESIUNE SISTEM ALIMENTARE AL MOTORULUI.MOTORUL STATIONEAZA 'PRESIUNEA DIN SISTEM ESTE SCAZUTA SI DA AVARIE NU? DE ACEEA, RAMAN LA SOLUTIILE CU FOTOCELULA CARE SE POLARIZEAZA IN MOMENTUL CAND APARE LUMINA LA MOTOR [ WEBASTOSUL MERGE SE APRINDE MOTORINA CU CARE FUCTONEAZA SI OPRESTE SCANTEIA PENTRU APRINDEREA IN MOMENTUL CAND MOTORINA IA FOC! ASTFEL, SPUN EU CA SOLUTIA MAI BUNA ESTE CU FOTOCELULA ,SAU CEA DE UMIDITATE . NU STIU CUM SA FAC CIRCUITUL DINTRE SENZORUL DE AVARIE SI RELEUL DE 12-24V SA FIE CAT DE SIMPLU SI COMPACT . Cateva solutii / sau modele de scheme daca aveti va rog . Multumesc !

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări