Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung SN 320 freza FUS 22 si ministrung


pasbogdan

Postări Recomandate

Vizionare placuta

Gica Pro daca e treaba OK :da Biaxul nu are ce cauta acolo.Stii ce jocuri permisive are in ax o masina de rectificat?
Sa inteleg ca este o operatiune efectuata de dvs?Referitor la biax:a fost folosit pentru a nu indeparta cu sabarul 0.3mm din material.Operatiunea finala a fost facuta tot cu sabarul.Iar varfurile lasate de biax au ajuns la nivelul adanciturilor lasate tot de biax.Au fost luate ca reper 2 varfuri de pe capete si s-a tusat pana placa de control a ajuns la acele varfuri si mijlocul a iesit plan.E ca si o operatiune danturare inainte de rectificarea danturii cu piatra de rectificat.Nu vreau sa par arogant,insa nu veniti cu nici un sfat constructiv,si nu vad nici macar un proiect facut de dvs.Daca aveti puteti impartasi din experienta pe forum.Sau pentru ce folositi forumul?Vanzari?Sau doar pentru luat informatie fara "cedat"?Sau pentru a demonstra cat de experimentat sunteti?
Nu are ce cauta material abraziv in apropierea ghidajelor.Oricat de bine vei curatii pe acolo, tot va ramane ceva.IAr chetsia cu 0,3mm este in visurile tale.Numai jocurile in axul biaxului+ghidaj iau dubluNici macar nu te-ai uitat la linkul pe care ti l-am postat daca tu ai luat ca reper 2 varfuri.Nici nu are logica chestia.Nu iei reper varful, iei adincitura.Cea mai mare.Si de la ea pleci, ea devine "punctul de referinta".Varful ii iei daca vrei sa adaugi material in jurul lui.Ai incarcat cumva batiul cu ceva?Scopul meu nu este lauda. Daca cauti vei gasi proiecte facute de mine.Dar nu in asa hal.Mai era cineva care plana o chiuloasa pe ceva adaptor facut sa stea pe strung.Iar tot ansamblul vibra asa de tare ca mie mi-ar fi fost frica sa pun macar un dreptar pe ea dupa aceea, daramite sa o pun la tusat pe o placa de control.Se poate lucra si pe genunchi sau experimenta dar asta e altceva.Si primul strung a fost facut doar la pila.Iar de vanzare iti vand tie ceva..Un print dupa "Machine Tool Reconditioning and Applications of Hand Scraping" .Am postat cartea mai demult tot pe acest forum dar vad ca tot degeaba.Iti doresc o dimineata placuta.
Link spre comentariu

Personal nu m-am confrunatat cu problema asta niciodata, fiindca strunguletul meu a fost nou iar la ritmul actual de utilizare probabil nu ma voi confrunta curand sau chiar niciodata cu aceasta problema. Facand totusi un exercitiu de imaginatie pe tema asta, as imagina urmatorul sistem :As procura o bara patrata/dreptunghiulara groasa (ex pt un SN undeva la 40-50mm latura) si lunga cat distanta intre varfuri, chiar rectificata pe toate fetele, as prinde-o intr-un universal cu 4 bacuri sau as strunji-o rotund pe o portiune mica la capat ca s-o pot prinde in universalul cu 3 bacuri, iar la celalalt capat as centra-o in varful papusii sau chiar mai bine as demonta papusa iar centratea si fixarea barei as face-o undeva din exteriorul strungului ca sa imi permita rectificarea pana la capat a saniei. Bara se va monta in pozitie fixa perfect orizontala si paralela (verificata cu comparatorul).Aceasta bara ar constitui un ghidaj pt un dispozitiv cu patrat interior (la care sa se regleze jocul) si care sa culiseze liber in lungul ei. Pe acest dispozitiv as fixa apoi flexul, cu posibilitatea de a controla pozitia si inaltimea lui prin diverse suruburi. In final culisand dispozitivul cu tot cu flex as rectifica saniile. Desi complex, acest dispozitiv permite rectificarea fara a prelua uzura actuala a ghidajului.Mentionez inca odata ca tot acest proces nu e decat un exercitiu de imaginatie, nepus in practica.

Link spre comentariu

...Sa inteleg ca este o operatiune efectuata de dvs?...

http://www.elforum.info/viewtopic.php?p=862316#p862316. Intr-o discutie pe teme tehnice - chiar si hobby-ist fiind - este bine sa te documentezi de zece ori si sa scrii odata. Colegul @ghettoman este cel care a adus subiectul in discutie, in mod serios pe forum. Iar in topicul link-at mai sus, poti verifica ce anume a experimentat in mod personal, din ceea ce iti recomanda.
Link spre comentariu

Nu are ce cauta material abraziv in apropierea ghidajelor.Oricat de bine vei curatii pe acolo, tot va ramane ceva.IAr chetsia cu 0,3mm este in visurile tale.Numai jocurile in axul biaxului+ghidaj iau dubluNici macar nu te-ai uitat la linkul pe care ti l-am postat daca tu ai luat ca reper 2 varfuri.Nici nu are logica chestia.Nu iei reper varful, iei adincitura.Cea mai mare.Si de la ea pleci, ea devine "punctul de referinta".Varful ii iei daca vrei sa adaugi material in jurul lui.Ai incarcat cumva batiul cu ceva?Scopul meu nu este lauda. Daca cauti vei gasi proiecte facute de mine.Dar nu in asa hal.Mai era cineva care plana o chiuloasa pe ceva adaptor facut sa stea pe strung.Iar tot ansamblul vibra asa de tare ca mie mi-ar fi fost frica sa pun macar un dreptar pe ea dupa aceea, daramite sa o pun la tusat pe o placa de control.Se poate lucra si pe genunchi sau experimenta dar asta e altceva.Si primul strung a fost facut doar la pila.Iar de vanzare iti vand tie ceva..Un print dupa "Machine Tool Reconditioning and Applications of Hand Scraping" .Am postat cartea mai demult tot pe acest forum dar vad ca tot degeaba.Iti doresc o dimineata placuta.

1.Material abraziv "are ce cauta"inclusiv in "apropierea"cilindrilor motoarelor cu combustie interna.Nu are rost sa discutam tolerante,temperaturi de lucru,granulatii de gonuire si unghiuri de honuire.Nu stiu daca un batiu de strung va lucra la 900 de grade asa cum lucreaza segmentii in contact cu un bloc honuit cu MATERIAL ABRAZIV.2."visezi"-deja sunteti obraznic.3.Batiurile se uzeaza la mijloc.La stungurile folosite.De aceea pe capate sunt VARFURI,de la care pornesti.La unele strunguri noi batiurile nu sunt uzate pe mijloc.Poate ne spuneti dvs cum sunt uzate.4."in asa hal"Nu are rost sa mai impartasesc opinii si DVS grohaituri.De ce grohaituri?O persoana care are darul vorbirii nu se exprima radical pana nu stie concret despre ce vorbeste.In cazul de fata nu a masurat nimic,nu a vazut in realitate nimic.A..eu nu am scule de "mii de euro" dar un comparator am.Mai multe de fapt.Si trusa de cale si mai multe...Cam atat.
Link spre comentariu

Iar in topicul link-at mai sus, poti verifica ce anume a experimentat in mod personal, din ceea ce iti recomanda.

Domnul meu.Nici macar dvs nu sunteti logic.In topicul dansului foloseste smirghel pentru a incerca sa scape mai repede de materialul de indepartat inainte de operatiunile de finisare.Si imi recomanda...ce?Sa nu folosesc material abraziv?
Link spre comentariu

Domnilor! nu va mai certati, fiecare in felul lui poate avea dreptate iar nimeni nu este detinatorul adevarului absolut...Eu chiar sunt interesat de acest subiect ca si eu am probleme la ghidaj dupa masuratori grosiere tot in jurul valorilor de 0.3mm ma situez, in partea apropiata de universal, jocuri care apar la toate utilajele cumsecade care au trudit ceva in viata lor facand piese iar cei ce le-au exploatat de multe ori nu au fost interesati ca sa aibe grija de utilaje, fie nu au stiut fie nu le-a pasat.Chestia cu pulberi abrazive este neadevarata, pulberi se depun pe ghidaje si din aer mai ales daca in acel atelier se lucreaza poate chiar si cu un flex sau cu un polizor etc., unde mai pui ca la prelucrarea pieselor se poate produce praf (fonta) sau aschii cu duritati mari din prelucrarea de oteluri inalt aliate.Eu momentan nu dispun de o rigla pentru control sau ca sa pot sa ma apuc de asa o lucrare si din partea mea toata stima si consideratia pentru cei care au curaj sa faca aceste lucrari asa cum pot ei ca noi restul care dorim sa facem asa ceva sa putem invata din greselile voastre si sa nu fim nevoiti sa repetam ca tampitii ceea ce voi ati gresit sau ceva nu a iesit bine.Partea interesanta este la strungul meu ca desi arata foarte bine ghidajele, caruciorul nu calca corect si am un efect de rasucire cand deplasez cariciorul fata spate, sau mai exact cand revii pe aceiasi cota dupa ce ai strunjit, cutitul intra si zgarie piesa cand te retragi.Sant curios ceva iesi cu reconditionarea ghidajului si mergeti inainte si nu va descurajati, si eu vreau sa vad ce iese daca aveti amabilitatea ca pana acum sa ne tineti la curent.Cu stima,Radu.

Link spre comentariu

...nu sunteti logic...

Nici nu este nevoie de o logica aparenta. Colegul @ghetoman, a vrut sa spuna ca prelucrarea din aproape in aproape a ghidajelor se face cu sabarul si nu cu corpuri abrazive. Este doar o observatie practica a zeci de generatii care au realizat ghidaje de-a lungul intregului secol 19, doar manual si fara a avea la dispozitie masini de rectificat specializate, deoarece prelucrarea manuala cu ajutorul corpurilor abrazive este incontrolabila. In acest caz logica deriva din invatatura inaintasilor. La urma urmei nici nu este nevoie sa crezi pe cineva pe cuvant. Suntem cu totii foarte interesati cum va iesi lucrarea pe care ai inceput-o, in conditiile tehnice pe care le utilizezi.
Link spre comentariu

Daca lucrezi cu mare grija sunt sigur ca rezultatul va fi un strung (cel putin) mai bun decat era. Din pacate in regim de hobby trebuie sa ne descurcam cu ce avem. Si eu am inceput reconditionarea manuala a ghidajelor la strungul meu insa nu am incercat varianta de polizare a lor. Am cochetat mult timp cu ideea insa am ajuns la rezultatul ca as avea nevoie de un dispozitiv serios montat pe o masa stabila cu ghidaje rectificate pe care sa se plimbe dispozitivul de rectificat.... Ar fi trebuit sa construiesc un utilaj de rectificat care m-ar fi costat mai mult decat strungul. Si cum nu ma ocup de reconditionari masini unelte ca business nu se justifica investitia. Ideea este ca nu am considerat buna solutia de folosire a prismelor ca sprijin pentru biax din motive lesne de inteles, mentionate pana acum si de ceilalti colegi.Pe un forum strain am mai vazut aceasta abordare de rectificat ghidajele cu biaxul. Respectivul folosea ca si cale de rulare pentru dispozitivul de rectificat varful prsimelor care in mod normal nu sunt supuse uzurii. In cel mai rau caz sufera de la lovituri accidentale. Insa si el avea problemele cauzate de piatra cilindrica de biax care se afunda mai mult in ghidaj in locul in care dispozitivul se oprea din miscarea rectilinie. Are si pe youtube un videoclip, sunt sigur ca l-ati vizionat si domniile voastre.Colegul ghettoman are niste idei pertinente care trebuie luate in considerare pentru simplul motiv ca.... corespund realitatii. Felul in care le expune poate deranja pe unii dar nu are rost sa comentez pe aceasta tema.In locul tau (Passbogdan) as continua cu ceea ce faci. Lucreaza cu atentie si grija sa nu strici ceva ce nu poti remedia si nu ai cu ce gresi. Oricum, sunt multe alte lucruri care trebuie facute la aceasta reconditionare pentru a face o geometrie corecta a ghidajelor. Dar cum nu cred ca executi arbori lungi pe acest strung nu te afecteaza prea tare aceasta problema.Ca un scurt off-topic: rectificarea ghidajelor la masinile unelte se face pe raboteza sau masini de rectificat cu pietre abrazive. In momentul in care se doreste o precizie ridicata a suprafetelor prelucrate se trece la razuirea manuala. Nici un utilaj nu va scoate o suprafata mai buna decat aceasta operatie de razuire. De aici.... concluziile le trageti Dvs.

Link spre comentariu

[Colegul @ghetoman, a vrut sa spuna ca prelucrarea din aproape in aproape a ghidajelor se face cu sabarul si nu cu corpuri abrazive. Este doar o observatie practica a zeci de generatii care au realizat ghidaje de-a lungul intregului secol 19, doar manual si fara a avea la dispozitie masini de rectificat specializate, deoarece prelucrarea manuala cu ajutorul corpurilor abrazive este incontrolabila.

Domnul meu.Nici dumneata nici "detinatorul adevarului absolut"nu intelegeti un aspect:Prelucrarea grosiera se face(in cazul meu) cu biax pentru a indeparta mai usor materialul iar cand placa de control atinge si MIJLOCUL ghidajului nu doar CAPETELE(varfurile) se treece la prelucrare la sabar,tusare,masurare paralelism,inclinatie.Daca unii membri au chef sa indeparteze tot materialul la sabar fara metode mai rapide treaba lor.Eu folosesc o metoda de degrosare si una de finisare.Ce e de neinteles???E ca si cum un arheolog ar indeparta 2m de pamant cu pensula si cu mistria.Se foloseste EXCAVATORUL iar cand se ajunge aproape de zona"fierbinte"se folosesc ustensile fine si precise.
Link spre comentariu

Domnilor! nu va mai certati, fiecare in felul lui poate avea dreptate iar nimeni nu este detinatorul adevarului absolut...Eu chiar sunt interesat de acest subiect ca si eu am probleme la ghidaj dupa masuratori grosiere tot in jurul valorilor de 0.3mm ma situez, in partea apropiata de universal, jocuri care apar la toate utilajele cumsecade care au trudit ceva in viata lor facand piese iar cei ce le-au exploatat de multe ori nu au fost interesati ca sa aibe grija de utilaje, fie nu au stiut fie nu le-a pasat.Chestia cu pulberi abrazive este neadevarata, pulberi se depun pe ghidaje si din aer mai ales daca in acel atelier se lucreaza poate chiar si cu un flex sau cu un polizor etc., unde mai pui ca la prelucrarea pieselor se poate produce praf (fonta) sau aschii cu duritati mari din prelucrarea de oteluri inalt aliate.Eu momentan nu dispun de o rigla pentru control sau ca sa pot sa ma apuc de asa o lucrare si din partea mea toata stima si consideratia pentru cei care au curaj sa faca aceste lucrari asa cum pot ei ca noi restul care dorim sa facem asa ceva sa putem invata din greselile voastre si sa nu fim nevoiti sa repetam ca tampitii ceea ce voi ati gresit sau ceva nu a iesit bine.Partea interesanta este la strungul meu ca desi arata foarte bine ghidajele, caruciorul nu calca corect si am un efect de rasucire cand deplasez cariciorul fata spate, sau mai exact cand revii pe aceiasi cota dupa ce ai strunjit, cutitul intra si zgarie piesa cand te retragi.Sant curios ceva iesi cu reconditionarea ghidajului si mergeti inainte si nu va descurajati, si eu vreau sa vad ce iese daca aveti amabilitatea ca pana acum sa ne tineti la curent.Cu stima,Radu.

Dl Radu,Nu va sfatuiesc sa va apucati de aceasta operatiune.Este una extrem de migaloasa.Cred ca daca se lucreaza in regim de experimentat(nu incepator)12 ore pe zi ar dura aprox 1(una)luna.Si cred ca sunt optimist.Eu am rectificat ghidajele in V,ghidajul plan al carutului si am terminat aproape de rectificat carutul in zona unde se sprijina pe ghidaj.INSA mai raman:1.ghidaj in v si plan pe toata lungimea batiului al papusii mobile(in cazul meu 124cm)+papusa mobila2.partile de sub ghidaje pe care culiseaza patinele care tin caruciorul lipit de batiu.3.ghidajele la sania transversalaDe cand lucrez la batiu(si nu sunt la jumatatea lucrarii) nu am prestat lucrari/servicii care acopereau lejer costurile rectificarii si anume:M-am informat de costuri si prima oferta primita a fost 2000 ron la Cugir pt rectificat tot batiul(toate cele 8 cai de rulare)+caruciurul+sania transversala+papusa mobila.Am mai gasit 3 firme in Cluj trebuie sa cer oferte de pret pt ce mi-a ramas de rectificat.Vreau sa trimit doar batiul,caruciorul,sania transversala si papusa mobila.Iar eu voi mai freza cutia de viteze a caruciorului pentru ca o data ce caruciorul si batiul vor fi rectificate vor cobora.Iar cutia de viteze va fi impunsa si ea in jos.De aceea trebuie frezata fata superioara a cutiei de viteze pentru a pastra pozitia de lucru a suruburilor conducatoare care trec prin ea.Cu respect,Edit:Folosind formule de baza si putina geometrie care mi-o mai amintesc la un diametru de strunjit de 20mm si o coborare a cutitului de 0.3mm in zona uzata modificarea diametrului ar fi de aproape 0.02mm.Singurele probleme care cred pot aparea ar fi instabilitatea caruciorului datorita uzurii inegale a batiului si apropierea sau departarea cutitului de materialul de strunjit in momentul actionarii manetei de avans.Cei mai experimentati poate detaliaza mai bine aceste aspecte,inclusiv fenomenele care apar in momentul in care cutitul "taie" sub centru.

post-67579-139829610395_thumb.jpg

Link spre comentariu

...Nu va sfatuiesc sa va apucati de aceasta operatiune.Este una extrem de migaloasa.Cred ca daca se lucreaza in regim de experimentat(nu incepator)12 ore pe zi ar dura aprox 1(una)luna.Si cred ca sunt optimist...

Un strung SP630x3000, adica unul destul de mare a fost sabaruit, tusat si pasuit de 6 meseriasi odihniti, in trei schimburi consecutive, avand la dispozitie toate sculele, materialele si accesoriile necesare. Adica in total 48 de ore de munca. Actiunea a fost reala si a avut loc prin 1988.In alta ordine de idei, am rugamintea sa utilizezi spatiul unei postari, cat mai eficient, Pentru aceasta, trebuie evitate citatele lungi. In general, este suficienta o fraza, sau uneori doar cateva cuvinte ale celui citat, care exprima esenta ideii la care dai replica. In aceeasi postare, poti folosi citatul multiplu, raspunzand practic mai multor idei, sau mai multor utilizatori. Toate acestea sunt reguli pe care le respectam toti, pentru o buna desfasurare a dialogului.
Link spre comentariu

3 schimburi=3x8 sau 3x10 iar in cazul explicat de mine 3x12.In concluzie un meserias lucreaza 3 zile.Fiind 6 numarul total de zile=18.In cazul unui singur muncitor timpul va fi cu minim 30 procente mai mare(manipulare greoaie,pregatire materiale etc)Acest exemplu dat de dvs imi intareste parerea ca un incepator va lucra mai mult de o luna cate 12 ore/zi pt finalizare.In concluzie 2000 ron pentru o firma specializata este un pret bun.Sau daca detinatorul de strung nu are alte activitati aducatoare de venituri poate efectua operatiunea singur.In exemplul dat de dvs era un strung cu uzuri mari?S-au tusat toate elementele culisante?Cu respect,

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Modificare diametru ax motor trifazic.Rotorul nu a putut fi demontat datorita unui ambreaj elecromagnetic.Vanzatorul nu si-a luat angajamentul de a regla ambreajul in cazul unei demontari desi tot sistemul a fost cumparat nou.In concluzie am incercat o operatie de rectificare 4mm din diametru.Turatie aprox 1200 rpm la capul orizontal al frezei la care se adauga turatia motorului.Centrarea a fost relativ usoara.Nu am rectificat piatra pe parcusrul operatiunii.La final pe toata lungimea zonei rectificate abaterea de la dimensiunea propusa a fost de 0.05mm la un capat(datorita uzurii pietrei cred).La celalalt capat rectificarea a mers in acelasi timp cu dimensiunile de pe vernier(nu ma asteptam la acest lucru).Dupa care adancirea canalului de pana cu un dorn lung prins in cea mai mare penseta disponibila cu un diametru mare pt a evita vibratiile iar in capat freza deget stransa din lateral cu un surub.Cu toate astea spatiul nu a fost suficient pt a reface intregul canal de pana.

post-67579-139829791522_thumb.jpg

post-67579-139829791543_thumb.jpg

post-67579-139829791566_thumb.jpg

Link spre comentariu

Modificare etriere frana si confectionare adaptoare etriere pt fuzete.Am incercat debitarea cu panza de flex.Zezultate foarte bune exceptand praful obtinut si timpul petrecut pt curatarea utilajului si a ghidajelor.Cred ca un aparat de taiat cu plasma ar fi cel mai util lucru in atelierul meu in acest moment.Sunt o multime de operatiuni care nu necesita cote exacte si inghit zeci de panze de flex sau dureaza o vesnicie la debitarea cu freza disc.

post-67579-139829791586_thumb.jpg

post-67579-13982979161_thumb.jpg

post-67579-139829791632_thumb.jpg

post-67579-139829791655_thumb.jpg

post-67579-139829791671_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări