Vizitator Postat Ianuarie 23, 2013 Partajează Postat Ianuarie 23, 2013 Din cauza ca specializarea mea este contabil statistician,nu am avut ocazia sa pargurg cursurile unei facultati de profil.Din pacate.Toata experienta acumulata este din parcurgerea multor documentatii puse la dispozitie de producatorii de autovehicule si a documentatiilor generale.Toate in limba engleza,din pacate in limba romana nu am gasit...Poti descarca de aici... Imi pare rau, dar se pare ca forumul cenzureaza legaturi, pe care google-ul le permite. Cine este interesat de cartea Calculul si constructia autovehiculelor - colectiv de autori coordonat de Gh. Fratila, sa imi dea adresa de E-mail prin intermediul unui PM si am sa le dau acolo legatura. Link spre comentariu
pasbogdan Postat Ianuarie 23, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2013 Ar mai trebui luat in calcul un umar de asezare pt centrator pe bloc.Si un dispozitiv de antrenare.Cred ca ar fi util sa stabilesc capetele canalului prin niste gauri.Oare care parte ar fi mai bine sa fie culisanta?Bucsa de teflon in cilindru sau axul in bucsa de teflon(asa ar fi mai usor de realizat axul,ar avea un umar de sprijin pe bucsa si nu ar mai trebui strans cu piulita pe partea cealalta a bucsei.Va multumesc pentru raspuns. Link spre comentariu
radu cnc Postat Ianuarie 24, 2013 Partajează Postat Ianuarie 24, 2013 Multumesc alin 105, ai inteles perfect cum am explicat eu si desenul realizat de tine este explicit. Link spre comentariu
pasbogdan Postat Martie 17, 2013 Autor Partajează Postat Martie 17, 2013 Intr-un moment de nebunie temporara m-am apucat de refacerea batiului strungului.Am "tusat"fata mai lata a primei parti a batiului care o sa imi serveasca ca si punct de plecare pt toate celelalte elemente.Primul dispozitiv la care am inceput lucrul este o place metalica ce va culisa pe batiu,pe marginea exterioara(la 65 de grade)o patina care va urmari exteriorul batiului.Pe placa superioara(paralel cu partea de frictiune inferioara) o alta place metalica orientata inspre partea de batiu care urmeaza a fi rectificata.In placa o gaura perpendiuculara(unghiul partii de batiu care urmeaza sa fie rectificat este la 90 de grade cu partea tusata deja) in care folosesc masina de gaurit si un biax.Postez maine poze sa se inteleaga ce urmaresc.Nu stiu inca cum voi confectiona un dispozitiv care sa aiba suficienta stabilitate sa stea pe "v"ul batiului rectificat si cu ajutorul unui brat sa pot rectifica si partea plana pe care culiseaza carutul.Totul a pornit de la achizitionarea unui brat de scule la un pret modic(100 ron+manopera mecanica la o masina).Un dorn conic pt axul masinii pt alinierea batiului si multe altele pe langa ce e in poza:inca o mandrina,reductii de conuri,alte prisme paralele,tarozi,burghie,inca 2 randaline duble cu role de rezerva,cutite strung,un portcutit pt placute carbura triunghiulare,vinclu de precizie,freze disc,dispozitiv gresare(cel cu varf ascutit pt strung),prisma paralela 30cm gradata,etc..M-a apucat virusul :cry: Link spre comentariu
pasbogdan Postat Martie 19, 2013 Autor Partajează Postat Martie 19, 2013 Incet si foarte incet lucrarea continua.Nu stiu la ce ma gandeam cand m-am apucat.Chiar aveam 1000 de lucuri de facut.Si culmea este ca tot apare cate o lucrare pt strung si el sta desfacut ca nesimtitul... Link spre comentariu
pasbogdan Postat Martie 19, 2013 Autor Partajează Postat Martie 19, 2013 Cum relizez un dispozitiv stabil care sa culiseze pe batiul rectificat si sa aiba un brat care sa sustina masina de gaurit cu biaxul pt celalalt batiu? Link spre comentariu
radu cnc Postat Martie 20, 2013 Partajează Postat Martie 20, 2013 De regula ghidajele se rectifica cu piatra oala, la piatra de biax cum lucrezi tu la o mica oprire va sapa sant. Link spre comentariu
alin 105 Postat Martie 20, 2013 Partajează Postat Martie 20, 2013 @pasbogdan ,din imagini vad ca ati folosit ca si ghidaj conducator al dispozitivului de rectificat chiar ghidajul strungului....nu cred ca e o solutie buna, intrucat rectificarea va copia defectele si valurile ghidajului "conducator".Mai precis , cum strungurile vechi au ghidajele uzate inegal, (accentuat in zona de langa univesal, intrucat acolo se executa marea majoritate a lucrarilor), rectificarea va copia respectivele uzuri.@radu cnc.Piatra oala nu va lasa urme la oprirea dispozitivului?Se bazeaza pe ideea unei suprafete mai mari, mai greu de "sapat"? Link spre comentariu
pasbogdan Postat Martie 20, 2013 Autor Partajează Postat Martie 20, 2013 De regula ghidajele se rectifica cu piatra oala, la piatra de biax cum lucrezi tu la o mica oprire va sapa sant.Aveti perfecta dreptate.Chiar au aparut aceste denivelari in zona de start.Insa este chiar in capatul de sub universal.Si nu opream biaxul decat la iesirea de pe ghidaj in capatul celalalt.Oricum,suprafata a fost tusata,eu am efectuat aceasta operatiune doar pentru paralelism nu si pentru suprafata. Link spre comentariu
pasbogdan Postat Martie 20, 2013 Autor Partajează Postat Martie 20, 2013 @pasbogdan ,din imagini vad ca ati folosit ca si ghidaj conducator al dispozitivului de rectificat chiar ghidajul strungului....nu cred ca e o solutie buna, intrucat rectificarea va copia defectele si valurile ghidajului "conducator".Mai precis , cum strungurile vechi au ghidajele uzate inegal, (accentuat in zona de langa univesal, intrucat acolo se executa marea majoritate a lucrarilor), rectificarea va copia respectivele uzuri.@radu cnc.Piatra oala nu va lasa urme la oprirea dispozitivului?Se bazeaza pe ideea unei suprafete mai mari, mai greu de "sapat"?O observatie foarte buna.Insa vedeti in unele poze operatiunea de tusare a ghidajului cere il folosesc de "sablon",si rigla lunga cu care am efectuat planeitatea.Astazi am sabaruit celalalt ghidaj pentru a fi in plan cu primul.Am folosit dispozitivul fabricat,pe el am montat suportul magnetic si cu ajutorul bratelor comparatorului am "citit" pe ghidajul nr 2.Am sabaruit sa il scot in plan longitudinal.In plan transversal nu stiu la ce unghi o sa fie.Nici nu aveam un manual de fabricaie sa am acces la informatie.Insa nu ma deranjeaza,o sa copiez unghiul din partea de culisare a carutului. Link spre comentariu
ghettoman Postat Martie 25, 2013 Partajează Postat Martie 25, 2013 De curiozitate ai macar o placa de control a planeitatii?Ce faci tu acolo este "pe genunchi", ti-ai batut joc de batiul ala.Ce rigla folosesti ca nu o vad? Link spre comentariu
pasbogdan Postat Martie 27, 2013 Autor Partajează Postat Martie 27, 2013 De curiozitate ai macar o placa de control a planeitatii?Ce faci tu acolo este "pe genunchi", ti-ai batut joc de batiul ala.Ce rigla folosesti ca nu o vad?Este in prima poza cu batiul tusat.Este mai lunga decat batiul si trebuie cascat ochiul pt a o vedea.Alta metoda in atelier nu cunosc.1.plan la prima fata a batiului(cea in v la 90 de grade,partea exterioara) cu placa de control.2.dispozitiv rectificat a 2-a fata a batiului paralel cu fata deja tusata(cea in v la 90 de grade partea interioara).3.tusat si aceasta fata tot cu placa de control4.Folosit dispozitiv de la etapa 2 cu comparator magnetic pt a indica zonele care necesita prelucrare pt paralelism la ghidajul nr 2 al caruciorului5.tusat si aceasta cu placa de control6.tusat caruciorul in functie de batiu.7.efectuat planeitate/paralelism ghidaje sub batiu pt patinele de sustinere a caruciorului8:urmeazaPoate imi explicati cum ati realizat dvs ultima operatie de acest gen...Care sunt sigur,nu a fost"pe genunchi"A...de la un batiu cu o "cadere" de 2 zecimi in zona cu uzura maxima,la unul drept masurat cu comparatorul raportat la un dorn dedicat prins in axul masinii este intradevar:"pe genunchi"GICA CONTRA!! Link spre comentariu
radu cnc Postat Martie 27, 2013 Partajează Postat Martie 27, 2013 De curiozitate ai macar o placa de control a planeitatii?Ce faci tu acolo este "pe genunchi", ti-ai batut joc de batiul ala.Ce rigla folosesti ca nu o vad?Este in prima poza cu batiul tusat.Este mai lunga decat batiul si trebuie cascat ochiul pt a o vedea.Nu se vede rigla de control deoarece este pusa pe batiu in interior si ai impresia ca este ghidajul strungului... Link spre comentariu
ghettoman Postat Martie 27, 2013 Partajează Postat Martie 27, 2013 Vizionare placuta Gica Pro daca e treaba OK Biaxul nu are ce cauta acolo.Stii ce jocuri permisive are in ax o masina de rectificat? Link spre comentariu
pasbogdan Postat Martie 28, 2013 Autor Partajează Postat Martie 28, 2013 Vizionare placuta Gica Pro daca e treaba OK Biaxul nu are ce cauta acolo.Stii ce jocuri permisive are in ax o masina de rectificat?Sa inteleg ca este o operatiune efectuata de dvs?Referitor la biax:a fost folosit pentru a nu indeparta cu sabarul 0.3mm din material.Operatiunea finala a fost facuta tot cu sabarul.Iar varfurile lasate de biax au ajuns la nivelul adanciturilor lasate tot de biax.Au fost luate ca reper 2 varfuri de pe capete si s-a tusat pana placa de control a ajuns la acele varfuri si mijlocul a iesit plan.E ca si o operatiune danturare inainte de rectificarea danturii cu piatra de rectificat.Nu vreau sa par arogant,insa nu veniti cu nici un sfat constructiv,si nu vad nici macar un proiect facut de dvs.Daca aveti puteti impartasi din experienta pe forum.Sau pentru ce folositi forumul?Vanzari?Sau doar pentru luat informatie fara "cedat"?Sau pentru a demonstra cat de experimentat sunteti? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum