Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung SN 320 freza FUS 22 si ministrung


pasbogdan

Postări Recomandate

Ce varianta de prelucrare imi indicati pt realizarea acelui pasaj suplimentar in blocul motor?Este un monobloc(nu are camasi/cilindri individuali)si pentru puteri/solicitari mari contribuie la o mai buna racire a zonei tdc.Separarea intre cilindri cred ca va fi efectuata cu o freza disc.Insa pasajele?Teoretic cu o masa rotativa,insa nu pe freza mea.Deja pare mic 22-ul.Un cnc ar fi fost ideal,insa incercam cu ce avem..Ca incepator,singura varianta o vad cu o bohrstanga.Zona de capat(intre cilindri)unde se termina canalul circular ar trebui delimitata cu o gaura de diametrul canalului.Iar ca si procedeu...Adancime mica si razuire progresiva.Insa ce profil de cutit ar fi necesar?Ceva similar unui cutit de debitare?Blocul e din fonta.Multumesc,

post-67579-139829564444_thumb.jpg

Link spre comentariu

Asa arata partea superioara a blocului pe care doresc sa il modific.Prezoanele si pistoanele vor fi demontate.Partea neplacuta este ca nici atelierul unde rectific plan blocurile/alezez/honuiesc nu detine o freza mai mare sa pot folosi o masa rotativa.

post-67579-139829564451_thumb.jpg

Link spre comentariu

Pentru realizarea gulerului pentru racirea superioara a zonei TDC (top dead center) iti trebuie o freza cu masa mare pe care sa pui blocul pe o masa rotativa.In regim de amator poti realiza lucrarea cu o turbina montata pe un brat, brat fixat in cilindru cu un sistem conic din plastic care se introduce ca un dop in cilindru si se blocheaza si bratul cu turbina pivoteaza pe un ax centrat.Pe ax feci un filet cu pas fin ca sa reglezi adancimea de aschiere cu o piulita.In turbina pui o freza widia si practic realizezi operatyia inversa decat cu masa rotativa.Interstitiul dintre cilindri eu nu l-as taia deoarece daca masori interstitiul dintre cilindri la un bloc cu camasi fixe este mai mic decat la un bloc cu camasi amovibile.

Link spre comentariu

Radu. In sistemul de invatamant ingineresc romanesc, exista termeni consacrati pentru motoarele cu ardere interna. Cele doua capete ale cursei pistonului, sunt desemnate prin "punctul mort inferior" (PMI) si "punctul mort superior" (PMS) Prin utilizarea unor termeni englezesti, risti sa creezi confuzii. Recomand deci tuturor, utilizarea terminologiei romanesti, inclusiv a prescurtarilor specifice.

Link spre comentariu

Ok, sunt de acord cu remarca dar a se vedea ca totusi am clarificat oarecum abrevierea colegului "pasbogdan", abreviere folosita vag in topic.Pe de alta parte sunt termeni specifici consacrati chiar daca sunt in engleza (latina moderna), si se adreseaza celor initiati sau avansati iar cei care nu cunosc termenii si doresc sa afle ce inseamna pot fi autodidacti si sa invete daca sunt interesati.Pentru realizarea gulerului pentru racirea superioara a zonei PMS la MAS ar trebui....Nu cred ca multi ar intelege sub forma asta...

Link spre comentariu

...Pentru realizarea gulerului pentru racirea superioara a zonei PMS la MAS ar trebui....Nu cred ca multi ar intelege sub forma asta...

Cei initiati, vor intelege. Pentru toti ceilalti, este de datoria celor initiati sa foloseasca si sa explice notiunile. Scoala romaneasca, a ajuns dupa 23 de ani, jos de tot. De aceea, este important sa se popularizeze cunostintele folosind notiuni din limbajul tehnic romanesc consacrat. Acelasi lucru este valabil si la notiunile discutate despre prelucrari mecanice, in care se folosesc in mod nepermis notiuni simple (cutter, dividing head,..., etc) in locul celor consacrate in limba romana (cutit, cap divizor,..., etc) Altfel spus, daca tot pierdem un timp important discutand aici asemenea notiuni, este bine sa o facem cu real folos pentru toti cei ce vor sa invete.
Link spre comentariu

Radu. Recomand deci tuturor, utilizarea terminologiei romanesti, inclusiv a prescurtarilor specifice.

:jytuiyu Ai dreptate, e OK, dar nu intotdeauna, vezi urmatorul exemplu: bomfaier = fierastrau manual pentru taiat metale. Cate o data si limba noastra parca e de la coada vacii. :nas: :da
Link spre comentariu

Nu exagera Dane! Bomfaier, este un termen de mult consacrat in limba romana. Eu nu spun sa se exagereze cu notiuni 100% romanesti. Odata, nationalistii isi propusesera nici mai mult nici mai putin, decat sa "curete" limba romana de orice influienta straina. Se ajunsese la termeni de rasul lumii - "nassufleta" in locul neologismului de origine francofona "batista" si multe alte aberatii. Nu trebuie decat sa dam o sansa limbii romane, asa cum o vorbim de atatea sute sau mii de ani. Eu personal nu sunt adeptul daco-latinitatii limbii, ci cred ca limba romana, este vorbita asa de mii de ani, cu precizarea, ca ea a evoluat mereu si daca ar invia Decebal, i-ar fi destul de greu sa se inteleaga cu un contemporan. Multe notiuni tehnice, au fost importate in limba romana din germana sau franceza. Eu nu spun sa le eliminam si sa inventam altele 100% romanesti. Doar trebuie sa evitam o substituire snoaba a termenilor tehnici, deja existanti si consacrati, cu englezisme.

Link spre comentariu

Doar trebuie sa evitam o substituire snoaba a termenilor tehnici, deja existanti si consacrati, cu englezisme.

Sunt 100% de acord, prea ma zgaraie la urechii : Upss-ul in loc de vai, au, hopa, etc, etc. cat despre denumirile tehnice consacrate raman ca atare dar cred ca o explicatie si in limba noastra (cel putin) nu ar trebui sa lipseasca din partea "autorului". :pandaci
Link spre comentariu

Din cauza ca specializarea mea este contabil statistician,nu am avut ocazia sa pargurg cursurile unei facultati de profil.Din pacate.Toata experienta acumulata este din parcurgerea multor documentatii puse la dispozitie de producatorii de autovehicule si a documentatiilor generale.Toate in limba engleza,din pacate in limba romana nu am gasit.Si nu mi s-a parut eficient sa studiez manuale romanesti de principii de functionare ale unui motor iar restul de documentatii specifice in engleza(doar asa se gasesc,sau in germana etc).Din nou "din pacate"multe cunostinte/clienti care au absolvit facultati de profil au studiat injectii de combustibil la motoare de aro.Terminologia invatata nu poate substitui alte sisteme de injectie.PD(pompeduse)CR(comonrail).Si nici nu mi se pare ca ar trebui folosita alta terminologie.Tdc este un termen care are echivalenta si in limba romana.In practica se obisnuieste folosirea termenilor internationali sau ai producatorului si nu merita alocat timp analizarii unui termen si folosirea lui in limba romana daca are echivalent.Sper ca in viitor sa citesc documentatii de actualitate scrise de autori romani.Ingineri romani.Dar pana atunci multi economisti si avocati se vor perinda...Multumesc Dl Radu pt ajutor.In conul capului vertical montez o penseta.In penseta un dorn filetet.Pe dorn un brat reglabil lateral(pentru a obtine raza necesara prelucrarii) in care prind un echipament care sa imi antreneze o freza deget.Raza se regleaza din piulita de pe dorn iar adancimea din prin urcarea mesei sau prin coborarea conului prin actionare cu maneta laterala a capului vertical.Ce dispozitiv as putea folosi sa imi antreneze freza?Masina de gaurit nu o sa incapa sub capul frezei.Teoretic un polizor unghiular cu un dispozitiv de prins freza.

post-67579-139829564809_thumb.jpg

Link spre comentariu

PD:

 

3.7.3.Motoare cu pompa injector.

Firma Wolkswagen a realizat pentru motorul diesel cu injectie directa, sistemul de injectie cu

presiune inalta, folosind injectoare cu pompa incorporata. In sistemul cu pompa - injector, presiunea

inalta de injectie este realizata separat pentru fiecare cilindru in parte. Folosind o presiune de

injectie de 2000 bar, motorul TDI, fiind cele mai economic motoar pentru autoturisme, cu un

consum global de 5,3 l/100 km. Motorul cu pompa – injector realizeaza valori ale emisiilor de gaze

scazute, incat reprezinta o performanta pe plan ecologic in evolutia motorului cu ardere interna.

Pentru fiecare cilindru, in chiulasa se monteaza o unitate pompa-injector, care este actionata de

catre came suplimentare aflate pe arborele cu came al motorului, prin intermediul tachetilor,

realizand presiunea inalta si injectia combustibilului.

 

Manual de pe scribd

Adresa luata de pe elforum

Succese in continuare!

 

Grig

 

P.S.

Rampa de injectie comuna cam ce`ti spune?

Si chiar se foloseste, ca sistem de injectie cu rampa comuna.

Da asta`i pentru studenti sau ingineri , specialistii folosesc common rail.

Nu`s eu cu perete frecatoriu (rabator) da totusi se poate ....

Link spre comentariu

Nu cred ca are rost sa fortam nota.PD este un "brevet",asa cum este si torsen si quattro.Si nu vad de ce as folosi termenii de pompa injector,diferential cu pinioane elicoidale respectiv tractiune integrala permanenta.Din punctul meu de vedere discutia nu isi are rostul.Chiar daca a inceput de la TDC,care nu este un brand.Nu stiu daca utilizati des termenul de PD.Si daca il utilizati des,cu siguranta in vocabular aveati intrebarea:"este pd-u?"Suna foarte romaneste:"este pompa injector",insa in teorie,pe forumuri.In practica se folosesc abrevieri:iat,maf,map,isv,pos,cps,wg,dm,sm etc etc etcWG=wastegate.In limba romana se numeste?Valva control gaze evacuare??nu cred.Poate fi confundata cu egr.Pardon.egr=recircularea gazelor de evacuare.Valva care deviaza gazele de evacuare?Le multumesc utilizatorilor care folosesc acest forum in scopul in care ar trebui folosit.Prelucrari metalice.

Link spre comentariu

WG=wastegate = vana de deviere a gazelor , ca banuiesc ca la auto te referi.Vana nu e aia in care se face baie in cazul asta.E util ca asa mai aflii si termenii rominesti.Si sa stii ca sint si se folosesc, nu eu am facut traducerea, cred ca ai vazut si in bucatica aia de manual de motoare .Daca faceai Mecanica ai fi aflat chiar mai multe si le`ai fi folosit in asa fel incit sa le intelegem si noi profanii.Eu nefiind de formatie mecanic nu prea ma lupt cu ei insa asta nu ma face mai fericit cind se folosesc abrevieri pe care nu toata lumea le intelege.Deci eu din acest punct de vedere sint perfect de acord cu @ola_nicolas de a folosi termenii tehnici in limba romina.Grig

Link spre comentariu

De dragul dvs si al partenerilor de forum voi folosi termenul de vana deviere gaze in loc de wg.Pe forum.In practica o sa abuzez de dreptul de a folosi termenul de wg.Sper sa va multumeasca si sa va faca ziua fericita.Cu respect,

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări