Vizitator sebaco26 Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 o sa ma uii in ea. e "cusuta" pe o regleta si poate am gresit la transcriereati gasit greseala de care spune smilex? Link spre comentariu
almarghi Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 Am fost la garaj si m-am mai uitat o data. smilex are dreptate. mai e o rezistenta de 2k2 intre colectorul pnp-ului si pin7/baza npn. am atasat schema modificata.Noroc cu voi, ca acum o am si eu, ca pana acum n-am fost in stare s-o desenez ca lumea Link spre comentariu
Vizitator sebaco26 Postat Ianuarie 20, 2013 Partajează Postat Ianuarie 20, 2013 Am gasit acest tiristor http://www.tme.eu/ro/details/cs45-16io1 ... tht/ixys/# ? Curentul de deschidere este de 300mA si disipa 0,62 K/W, un calcul GROSO-MODO (probabil eronat) pt 640W ar fi cam 130 grade celsius in aer, fara radiator, cu radiator cred ca il pot tine sub 70, in datasheet scrie ca merge in parametrii pana la 120 de grade. Va rog sa nu imi sariti in cap pt calculul asta Zilele astea o sa dau comanda de piese Link spre comentariu
almarghi Postat Ianuarie 21, 2013 Partajează Postat Ianuarie 21, 2013 De unde ai scos 640W????? puterea disipata de tiristor este (curentul)x(caderea de tensiune pe tiristor) = 50A x max2V = max100W.Nu pot sa vad ce tiristor ai ales. La link-ul ala mie mi se deschide un magazin de mobila/amenajari interioare Link spre comentariu
Vizitator sebaco26 Postat Ianuarie 21, 2013 Partajează Postat Ianuarie 21, 2013 Linkul se modifica automat cand il postez, nu stiu de ce . Am atasat datasheet-ul tiristorului CS45-16IO1.pdf Link spre comentariu
almarghi Postat Ianuarie 21, 2013 Partajează Postat Ianuarie 21, 2013 e bun. 1.7V x 50A = 80W putere disipata. daca am avut dreptate cu shuntul (75mV pt. 50A), atunci mai ai o pierdere de vreo 4W. Cu totul ar trebui sa fie sub100W. Link spre comentariu
Vizitator sebaco26 Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Buna ziua!Am realizat montajul dar am niste probleme de functionare/adaptare.La o alimentare de 14V, pe iesirea de baterie am undeva la 11-12V care nu se regleaza din potentiometre, ledurile D5 si D7 stau stinse indiferent ca e in gol sau in sarcina, iar la mers in gol am observat ca se incinge tranzistorul Q1, am facut un test de vreo 10 min in sarcina (pe vreo 15 A) si Q1 s-a racit, tiristorul nu s-a incalzit deloc. Rezistenta R15 am schimbat-o cu una de 10 ohmi prima data si aveam 60mA in poarta, apoi am pus una de 5 si am undeva la 100mA. Curentul de deschidere al tiristorului meu este de 300mA, dar mi-a fost frica sa scad mai mult rezistenta, sa nu stric cv.Ceva idei?Am sa pun maine si niste poze cu montajul. Link spre comentariu
almarghi Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 d5 se aprinde ca sa te avertizeze ca e bateria pe dos.daca nu se aprinde d7, ori e ars, ori e invers, ori ai gresit la schema. e pus pe alimentare ca indicator de functionare.14 v e FOARTE putin. o baterie incarcata are cam 14.5 - 14.6 V. ai cadere de tensiune si pe tiristor cam 1v si pe shunt si pe sarme, etc. trebuie minim 17 - 18v in secundar. eu am un traf de 24V ca e uzual.q1 nu are motive sa se incalzeasca de loc, indiferent de regim. la 14v Ic nu poate depasi 14/2200=6.3 mA, orice ar fi. vezi daca nu cumva e ceva conectat gresit.22 ohmi pt. r15 e ok Link spre comentariu
Vizitator sebaco26 Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 In cazul asta o sa il pun pe infasurarea de 29V si o sa verific mai bn plasarea componentelor Link spre comentariu
almarghi Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 29v e PREA MULT!!!!! la varf ai 29x1.4=40V. LM339 are alimentarea maxima la 36V!!! Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Dar cum schema nu are filtrare, aia 14V se mai inmultesc cu 1,4 ... Link spre comentariu
almarghi Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Dar cum schema nu are filtrare, aia 14V se mai inmultesc cu 1,4 ...ce conteaza ca n-are filtrare !?!?!?!? tensiunea tot ajunge acolo (40v)! Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Pai 14*1,4=19,6V. Iar 19,6V>14,4V. Deci traful poate incarca complet acumulatorul, nu? Link spre comentariu
almarghi Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Pai 14*1,4=19,6V. Iar 19,6V>14,4V. Deci traful poate incarca complet acumulatorul, nu?scuze, nu am vazut 14. am vazut 19 si am crezut ca te referi la a doua varianta pe care a propus-o sebaco26.da, ar trebui sa mearga, desi e cam putin.depinde si cu ce a masurat. daca a masurat redresat si nefiltrat cu digital, de obicei nu e corect. trebuie rms sau osciloscop, sau pus un filtru si atunci merge si cu numeric. Link spre comentariu
Vizitator sebaco26 Postat Ianuarie 26, 2013 Partajează Postat Ianuarie 26, 2013 Am atasat o schema cu configuratia trafului.Comutatorul (1) din primar il folosesc foarte rar cand folosesc prelungitoare mai lungi sau cand scade tensiunea la priza, in zona mea imi scade uneori sub 200V Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum