H Robert Postat Ianuarie 11, 2013 Partajează Postat Ianuarie 11, 2013 Vreau sa-mi cumpar o masina de gaurit cu coloana verticala, si nu stiu ce sa aleg,cele noi mi se par prea chinezesti si nu imi prezinta incredere, problema este ca eu am bransament monofazic, ma gandeam sa caut o masina de gaurit romaneasca mai veche,aceea imi prezita mai multa incredere, nu am vazut deloc astfel masini de gaurit monofazate numai trifazate, daca as cumpara una se merita sa ii schimb motorul cu unul monofazic?Daca are cineva o masina de gaurit de acest fel imi poate spune ce parametri are, si daca se merita sa cumpar una veche romaneasca sau sa iau direct una noua monofazata. Link spre comentariu
bcristian Postat Ianuarie 11, 2013 Partajează Postat Ianuarie 11, 2013 Eu am si una de-aia si una de-ailalta , adica una mica chinezeasca (Einhell, dar cam toate-s la fel) si una veche, la 380.Ambele au plusuri si minusuri. Cea mica e usoara si nu suficient de puternica la diametre peste 10 (mandrina prinde 13). Cu atentie insa (si ceva injuraturi), merge.Cea mare avea initial con Morse 2, nu mandrina. Conul nu era intr-o stare grozava, spirale cu coada Morse nu gasesti pe toate drumurile, si sincer sa fiu sistemul cu con Morse nu-mi place la masini de gaurit. Asa ca i-am strunjit un con B22 pe ax, si i-am pus o mandrina mare (3-20 parca).Acum le folosesc pe amandoua, in functie de ce am de facut.Dar daca as lua-o de la inceput, de banii dati pe ambele imi luam o chinezarie mare (cea de peste 1m inaltime, costa 1200 - 1500 ron daca-mi aduc bine aminte).Apropos de pret, eu am dat pe cea mare 600 ron, dar am vazut ca in general se cere 1000 ron si peste pe ele. Exista si variante cu motor mono, din constructie, doar ca mai mici (MG13). Sincer sa fiu, la 1000 ron mi se pare o mare teapa cu cele romanesti vechi. La o adica, te duci in Hornbach sau similar cu un ceas comparator + suport magnetic la tine si o iei pe cea cu cel mai mic TIR, si la doar putin mai multi bani ai o scula care e totusi mult mai versatila decat cele vechi: are masa inclinabila, coloana mult mai lunga, si daca ai noroc prinzi una care vine si cu o menghina (slabuta, dar o ai nu o dai) de platou la pachet. Link spre comentariu
marius_3004 Postat Ianuarie 11, 2013 Partajează Postat Ianuarie 11, 2013 Depinde ce vrei sa gauresti.Alea romanesti erau destul de fiabile,ma refer la cele cu talpa si masa .Oricum, fata de ce se gaseste pe piata alea vechi sunt bune,doar ca erau grele si ocupau spatiu mai mult, in schimb sunt stabile si robuste.Am la servici de vreo trei tipuri,daca vrei iau caracteristicile dar banuiesc ca vrei cea mai mica, cea mai mare e cu brat rabatabil de vreo 2 metri,3 motoare si cam 4 tone . Link spre comentariu
almarghi Postat Ianuarie 12, 2013 Partajează Postat Ianuarie 12, 2013 Cred ca bcristian are dreptate, cu singurul amendament ca masinile alea mari cu picior de care zice (ca asta: http://www.sculebavaria.ro/product--mas ... d--90.html ), eu am gasit numai la 380. Am si luat una, in speranta ca leg motorul in triunghi si il leg la convertizorul de frecventa, TEAPA! motorul este numai la 380V (stea din fabrica, fara borne de comutare). A trebuit s-o dau inapoi si sa iau una veche de banii aia. Am avut noroc si am gasit una germana cu cutie de viteze cu pinioane nu cu curele. E foarte OK. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Ianuarie 12, 2013 Partajează Postat Ianuarie 12, 2013 La munca avem una dinasta noua,cu vreo 12 viteze cred,schimbabile prin curele de 380W putere,si alimentare 220v.Pe turatie mica daca vrei sa dai o gaura cu burghiu de 10-12 intr-o tabla de 10mm,merge ce merge si patineaza fulia motorului pe curea,daca maresti turatia motorul nu mai are suficienta putere si da sa se opreasca.Poate un motor mai puternic n-ar strica,la fel si daca transmisia ar fi eventual pe lant...In rest,e destul de ok,daca nu ai pretentii micrometice la abateri Link spre comentariu
H Robert Postat Ianuarie 13, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Dupa ce ati spus nu prea imi vine sa cumpar una noua din magazin, ma gandeam la una ca asta, numai ca eu nu am bransament trifazic dar daca i-as schimba motorul cu unul monofazic de aceeasi putere si turatie nu cred ca ar fi problema. Link spre comentariu
pusu Postat Ianuarie 13, 2013 Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Cea din poza de mai sus e MG13 si are motor trifazic cu 2 viteze. Eu am una (de peste 25ani e in mainile mele) nici cureaua nu a trebuit schimbata. Am schimbat rulmentii in urma cu vreo 2 ani. Acum e usor sa introduceti un bransament trifazic, ce va tot chinuiti cu mono? Sau pune-i un invertor mono/trifazat si il folosesti la tot ce mai ai acasa. Si de unde sa cumperi masina de gaurit? Cautati lichidatori. Stiti cat sunt de ieftine la ei? Link spre comentariu
H Robert Postat Ianuarie 13, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Nu am nici o scula trifazica, si nu prea imi vine sa bag doar pt o bormasina, cel putin momentan nu ma intereseaza. Link spre comentariu
pusu Postat Ianuarie 13, 2013 Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 atunci incearca varianta legarii in D a infasurarilor si condesator Link spre comentariu
H Robert Postat Ianuarie 13, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Mai intai sa o cumpar .... si dupa aia am sa incerc sa o alimente de la monofazic... Link spre comentariu
bcristian Postat Ianuarie 13, 2013 Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Uite aici un MG13 la 220V. Modelul asta s-a fabricat in ambele variante, si la 220V si la 380V. Ca de obicei insa, cer pe ele valori fanteziste rau. Varianta noua la putin peste 900 ron zic eu ca este net superioara pentru uz casnic/hobby. @iulicuta2000: cea mica a mea are motor de 350W, si nu a patinat niciodata cureaua, am reusit doar sa opresc motorul. Vezi daca nu cumva a ajuns vaselina din capul axului mandrinei pe curea sau fulie - de exemplu cineva neatent a bagat degetul in gaura aia si apoi l-a pus murdar de vaselina pe curea/fulie. In alta ordine de idei turatiile trecute pe ea mi se par cam mari, de exemplu eu dau gaura de 8 in otel cu burghiu normal la 550 - 600 rpm, nu 800 cum scrie pe masina aia. Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Ianuarie 13, 2013 Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Noi o folosim sa dam uneori gauri in flanse de inox de 8-10mm,sau cu niste carote in tabla de 1.2mm,tot de inox,si tinem viteza pe minim,parca 300rpm si mai folosim si un stropitor pentru racire suplimentara;vaselina din fericire nu a ajuns sus,oricum e ciudata rau,fulia intermediara are niste rulmenti de tot rasul,daca as da-o pe turatia cea mai mica,adica o curea in partea de sus a acestei fulii,si cealalta in partea de jos,fulia nu mai sta verticala se inclina mult si roade cureaua... Link spre comentariu
H Robert Postat Ianuarie 13, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 M-am gandit si am sa cumpar o bormasina trifazata de tip mai vechi si am sa o alimentez dintr-un rotary phase converter. Link spre comentariu
philiprobz Postat Ianuarie 13, 2013 Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Poate un motor mai puternic n-ar strica,la fel si daca transmisia ar fi eventual pe lant...In rest,e destul de ok,daca nu ai pretentii micrometice la abateri Un motor mai puternic se deci o rezerva de putere sporita e binevenita dar o transmisie pe lant nu vad cu ochi buni. Din asa zisa mea experienta, cel putin in ceea ce priveste accidentele e mai bine sa-ti patineze cureaua decat sa se intample alta minune. De multe ori ne grabim sa gaurim o piesa fara sa o mai prindem in menghina sau cu cleme dupa caz si zboara din mana cand te astepti mai putin. Turatii joase, avans mic si se rezolva gaura . Chinezaria mea "no name" cu acte-n regula a fost exploatata la maxim de ani buni si are doar un amarat de motoras la 220 de nici 300 W . Cu toata astea isi face treaba si n-as concepe lucrul in atelier fara ea. Cat despre 380 doar pt o bormasina nu vad rostul . Un motor de masina de spalat undeva la 500 W ar fi suficient daca as gasi la bani putini sa-l inlocuiesc pe cel existent . Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 13, 2013 Partajează Postat Ianuarie 13, 2013 Viteza periferica a burghielor la gaurire, este de 20 m/min pentru otel si de 14 m/min pentu fonta si burghie de pana la Ø25. Pentru calculul turatiei se foloseste relatia n=1000v/πd - unde n este turatia in rpm, v este viteza in m/min si d este diametrul burghiului in mm. Deci turatia de 800 rpm pentru burghiu de Ø8 in otel, este corecta. Viteza pentru otel de mai sus, se inmulteste cu urmatorii coeficienti: 1,1 pentru oteluri moi (cu σr<65N/mmp); 0,9 pentru oteluri tari (cu σr>85N/mmp) si 0,67 pentru oteluri inox si refractare. Pentru fonta dura (HB>190) viteza se inmulteste cu coeficientul 0,83. Pentru gaurirea fontei cu burghiu de Ø40, viteza periferica este de 12,8 m/min, iar pentru burghiu de Ø63 de 12 m/min. Intre diametrele Ø25 si Ø63, viteza periferica pentru fonta, se va stabili prin interpolare liniara (regula de trei simpla). In cazul patinarii curelelor, acestea se vor freca cu catran (smoala) sau sacaz pe suprafetele de contact cu fulia. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum