Vizitator biju2010 Postat Ianuarie 10, 2013 Partajează Postat Ianuarie 10, 2013 sal daca puteti sa ma andrumati cativa pasi cum sa repar telescop auto montat demontat ulei Link spre comentariu
Matrixu Postat Ianuarie 10, 2013 Partajează Postat Ianuarie 10, 2013 cred ca cea mai simpla varianta este inlocuirea lui. Un telescop care pierde uleiul este uzat si nu cred ca mai ai ce repara la el, iar daca vrei sa inlocuiesti uleiul din el, este bine sa pui un ulei cu aceleasi proprietati sau apropiate, exemplu : vascozitate si variatia vascozitatii in functie de temperatura. Eu personal am inlocuit uleiul dintr-un telescop spate de opel vectra si am pus un ulei hidraulic, nu mai retin ce tip de ulei am pus, iar telescopul a fost foarte rigid. Cum am facut? Am demontat telescopul, am dat o gaura cu bormasina cu burghiu de 3 la partea inferioara (nicidecum lateral) si am masurat cantitatea de ulei care s-a scurs din telescop, apoi cu o seringa am injectat ulei, cu 30 mililitri mai mult decat am scos (pentru ca telescopul a curs o perioada destul de lunga si acum batea). Peste gaura data cu bormasina am punctat cu sudura pt ca era destul de gros in perete. Rezultatul : un telescop care a tinut masina teapana si care prelua prea mult din sarcina arcului. Pentru ca nu trebuie uitat : masina nu sta pe telescop, acesta doar "amortizeaza" miscariile elastice ale arcului dupa ce trecu peste o denivelare ca sa nu faca precum o barca pe valuri. Daca apasam masina - 2 persoane - aceasta revenea foarte incet din pozitia apasata iar la drum se simteau toate denivelariile ca si cum a-s fi sudat telescopul sa nu mai miste. In concluzie : m-am lasat pagubas cu toate ca eram convins ca o sa iasa bine. Poate daca masuram vascozitatea si sa fi pus un ulei ceva mai vascos, nu foarte diferit, poate ca mai mergea o jumatate de an. Daca ai chef de mesterit, asta e o idee...vezi ce mai zic si alti useri. Stima. Link spre comentariu
remus68 Postat Ianuarie 10, 2013 Partajează Postat Ianuarie 10, 2013 sa fi pus un ulei ceva mai vascosCu cit uleiul are viscozitate mai mare, cu atit va fi amortizorul mai "teapan". Se pare ca nu asta doreai. Link spre comentariu
Matrixu Postat Ianuarie 11, 2013 Partajează Postat Ianuarie 11, 2013 intradevar, nu asta doream. Cred ca diferenta de vascozitate a fost semnificativ mai mare decat ar fi trebuit si de acolo a rezultat rigiditatea marita a telescopului. Ideea este ca, curgerea uleiului din telescop se datoreaza uzurii interne a acestuia care poate fi compensata (temporar) cu cresterea vascozitatii uleiului, iar un ulei de aceeasi vascozitate ca cel din telescop va curge la fel ca si originalul, iar unul cu vascozitate mai ridicata nu va curge la fel de repede. Aici trebuie gasit insa echilibrul : cu cat sa fie mai vascos? Nu trebuie neaparat cupa vascozimetrica, se poate concepe una chiar daca nu este aceasi diametru la diuza cu una din comert. De exemplu se face o gaura intr-un pahar de plastic ceva mai gros, cu burghiu de 3 mm si se face comparatia intre cele doua uleiuri prin aceasta gaura si se va vedea diferenta de timp intre curgerea celor doua uleiuri. Pentru ca, un ulei mai subtire va curge din telescop mai repede, iar unul mai gros nu va curge la fel de repede si va reda partial telescopului capacitatea de absortie si control al oscilatiilor din arcul suspensiei.....dar nu un ulei cu mult mai gros ca originalul, ca ajungeti ca mine sa aveti un telescop care lucreaza foarte greu. Pentru cine vrea sa masoare vascozitatea uleiului si sa incerce aceasta metoda "temporara" de resurscitare a unui telescop defect....am sa explic metoda daca este necesar.Stima. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 12, 2013 Partajează Postat Ianuarie 12, 2013 cred ca e mai mult decat de luat in seama vascozitatea.Ma gandesc doar ca sunt diferente imense de vascozitate in functie de temperatura, dar aceste diferente nu se simt asa puternic in functionarea amortizoarelor. Link spre comentariu
bibanu47 Postat Ianuarie 21, 2013 Partajează Postat Ianuarie 21, 2013 Salut,In amortizoare se foloseste ulei de transformator si se umple 80% nu pana sus.Ca sa repari un amortizor este o intreaga tehnica incepand de la pistonas,segment ,supapa,tija,garnitura,oring si etc.Daca la soc,supapa nu refuleaza imediat degeaba amorizorul e bun si nu curge. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum