Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Un SE cu 6C33C - o realizare DIY High End


VTP

Postări Recomandate

Eu am înţeles , acest amplificator ar fi comparabil cu monoblocurile THRAX(nici nu mă îndoiesc ,în fond orice amplificator poate fi comparat cu monoblocurile THRAX. Personal nu deţin acest termen de comparaţie THRAX).În schimb pot să compar Plate Curves EML520B-V3 vs 6S33S şi cu siguranţă pot şi alţii.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 117
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • VTP

    11

  • adigh

    9

  • adrian_pic

    8

  • 300B SE

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Acum va inteleg indarjirea cu care tot cereti oscilograme!

Fiti mai concret va rog!

 

La amplificatorul din link-ul pus de mine, chiar daca eu am deschis topicul nu am atins un fir, surub sau altceva. Deci nu pot spune ca am participat la el (discutiile pe messenger nu se pot considera o contributie in care tot ceream ca un "sadic" oscilograme :rade: ).

 

speram ca sa cereti alte amanunte care sa aduca un plus de informatie si pentru ceilalti!

Pai schema este de Casa Pionierilor si tot secretul este traful de iesire. Cum secretele despre traful de iesire nu vor fi divulgate nu mi-a ramas decat sa cer masuratori. Macar sa vad daca amplificatorul se incadreaza in clasa Hi-Fi sau nu. De aceea am cerut oscilograme domnului Panaitescu.

 

Sigur, amplificatoarele audio se folosesc pentru muzica si ar trebui sa redea fidel sunetul.

 

Nimeni nu contesta aceasta afirmatie si este AXIOMA! De aceea doresc sa vad din oscilograme daca acest amplificator redea fidel sunetul. Deci primul test este cel al masuratorilor. Amplificatorul care trece testul masuratorilor merge la pasul doi, altfel nu mai respectam conditia: sa redea fidel sunetul.

 

La Tango sau Lundahl sau alte firme serioase, parametrii sunt publici si ce este pe hartie este si in realitate. De aceea aceste firme au ajuns unde unde sunt astazi si nu cred ca aceste firme odata cu vinderea unui traf trimit si o hartie in care obliga viitorul proprietar sa nu masoare si sa publice masuratori sau oscilograme.

 

 

care amplificator da un raspuns acustic subiectiv mai bun la frecvente joase? Cand Ua este mare sau Ua este mica?

 

Nu exista un singur raspuns la aceasta intrebare. Un singur argument:

The EL86 is an output pentode with an anode dissipation of 12 Watts, the same as the EL84. The difference between the two is that the EL86 is designed for a higher anode current and lower anode voltage.

Nu cred totusi ca EL86 va bate un EL84 in configuratie SE.

Sau intrebarea era doar strict pentru triode si doar in configuratie SE?

 

P.S. Pentru mine tubul suprem in audio este 300B (si se vede ca nu lucreaza nici cu tensiune mica nici cu tensiune foarte mare, la fel si curentul). El34 si EL84 respecta cam "aceeasi regula" ca 300B in ceea ce priveste tensiunea si curentul.

 

 

 

Si toti isi masurasera amplificatoarele si le osciloscopisera destul

 

Da, dar pe forum nu a aparut nici o oscilograma. De ce oare??? Nu cumva nu au trecut de proba:

sa redea fidel sunetul

 

Epitete la greu dar dovezi ca este vorba de un amplificator si nu altceva eu nu am vazut.

Pai au dreptate sa spuna cei cu SS ca tuburile au un sunet colorat. La ei semnalul dreptunghiular este BETON si la 35-40KHz. Eu sunt fan tuburi dar totusi trebuie sa fiu corect si nu pot sa fiu partinitor. Cat timp un amplificator cu tuburi nu trece testul masuratorilor nu il pot numi amplificator chiar daca primeste sute de osanale! Sau orice cutiuta muzicala cu tuburi si trafuri de iesire devine amplificator Hi-End daca primeste un numar minim de epitete?

Link spre comentariu

Cu suguranta schema va fi facuta publica insa de la schema pina la reprodus muzica e cale lunga. Nu este suficient sa tzi o scula de lipit in mina. A, daca o faci de 40 de ani ai sanse 5% sa izbindesti :da Sunt printre norocosii care l-au auzit la treaba. O mie de cuvinte nu fac cit 3 min de ascultat. In citeva vorbe : dinamica halucinanta, banda de trecere mai mare decit a oricarei surse de semnal (nu am sesizat atenuari la niciun cap al benzii audio ), fluiditate si aer in nestire intre note, instrumente, voci. Mai mult, poti sesiza daca solistul cinta in picioare sau sta pe scaun, daca cel care cinta la ghitara e dreptaci sau stingaci, tot felul de microdetalii care in alte situatii ramin voalate. Practic nu-l poti ingenunchia cu nimic, oricit de dificile ar fi semnalul de intrare si sarcina de iesire (o sarcina rezonabila, nu de 0.5 Ohm). Spre norocul meu nu port basca, daca as fi avut o mincam.

Hai nu serios....5%...in 40 de ani...wow...inseamna ca eu nici 0,1% sanse nu am....desi am faccut cate ceva pana acum...unde o fi adevarul?...chiar poti sa iti dai seama daca cel de la ghitara e stangaci sau dreptaci?...meserie nene...ma intreb cum poti sa sesizezi limitari la 20Hz....sau la 20KHz...
Link spre comentariu

Eu am înţeles , acest amplificator ar fi comparabil cu monoblocurile THRAX(nici nu mă îndoiesc ,în fond orice amplificator poate fi comparat cu monoblocurile THRAX. Personal nu deţin acest termen de comparaţie THRAX).În schimb pot să compar Plate Curves EML520B-V3 vs 6S33S şi cu siguranţă pot şi alţii.

Domnule Valderama,NU s-a pus niciun moment problema sa compar 2 amplificatoare si am sa va repet cateva aspecte pe care le-am mai spus pe forum:- am vazut ca multi fac astfel de comparatii intre elementele unui lant audio, fara ca, macar astfel de comparatii sa fie de bun simt, adica in exact aceleasi conditii de timp, spatiu si sistem. Totdeauna am combatut astfel de comparatii sau teste complet arbitrare;- cele doua amplificatoare sunt diferite, deci ............................! (mere cu pere!);- nu am participat la o astfel de auditie, si, daca participam, NU faceam, in niciun caz vreo comparatie pe care o consideram apriori lipsita de sens;- nu am nimic impotriva sa comparati tuburi, caracteristici, diagrame, dar raman la ideea ca acestea, impreuna cu 1.000 de oscilograme, tot nu vor spune ce calitati acustice are un amplificator, si, sunt convins ca stiti BINE la ce ma refer!------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Discutia asta s-a prelungit inutil si fara rost cu ajutorul unora care au descoperit miezul din dodoasca! Felul asta de a fi al nostru, carcotas si distructiv face ca sa ramanem ceea ce suntem si in acest domeniu! Firme mici au aparut in toate tarile din jurul nostru, s-au reactivat si firme vechi, numai la noi ..................! Ascultam oscilograme, cabluri, condensatori sau rezistente! Si comentam depreciativ, ca doar asa ne sta in fire! De multe ori nici nu citim si nu intelegem corect, dar cu maciuca in mana, rezolvam!Adrian_pic, intrebarea mea are raspuns! Un raspuns scurt, fara comentarii ai si primit!In alta ordine de idei, tola o stii, daca te-ar fi interesat cat de cat transformatorul, puteai pune intrebari la care sigur primeai raspuns de la dl.Panaitescu!As fi vrut sa deschid un subiect nou cu un alt amplificator in SE cu KT 120 in final, cu transformatoare indigene (LMO) despre care, probabil, se pot afla mai multe (desi ar trebui ca fiecare sa decida si sa faca si singur). Nu are control de volum telecomandat, temporizarea la pornire e clasica, cu tuburi redresoare. Personal as fi optat pentru o dubla trioda noval, mai imuna la zgomot. Acustic, este foarte aproape de amplificatorul d-lui Panaitescu in ceea ce priveste transparenta si controlul la frecvente joase. Sunetul este putin mai "dulce" dar rapid si detaliat. A raspuns excelent pe toate genurile de muzica si poate fi utilizat si cu incinte cu SPL mediu, de circa 90 dB/W/m in camere de bloc "comunist"! Daca as vrea sa ma dotez, l-as prefera unui produs industrial, chinezesc sau nu.De fapt, incep sa cred ca si acest amplificator e o MARE NEREUSITA (ca sa ma exprim elegant!), odata ce a venit fara oscilograme! Iar raspunzator este userul VIOBIO!!!Si EU, pentru ca POT aprecia un amplificator si fara oscilograme!
Link spre comentariu

Si EU, pentru ca POT aprecia un amplificator si fara oscilograme!

Va salut cu mare respect !Bineinteles ca puteti .Dar ramane doar o observatie PUR personala .In momentul in care vor exista ,comparativ, analize de spectru armonic (timbru - conform procedurilor AES) , intre un Stradivarius si o vioara construita la Reghin redate de amplificatorul in cauza, atunci s-ar putea sta de vorba altfel.Intr-adevar , oscilogramele nu ne arata mare lucru. Ci doar cum functioneaza o componenta activa sau un un subcircuit care in niciun caz nu poate releva calitatea amplificatorului , per ansamblu.P.S. Functionare unui tub cu preponderenta in curent , nu inseamna neaparat ca un sunet este mai dinamic sau bass-ul este mai "tight" . Aceste chestiuni se controleaza strict din transformatorul de iesire.
Link spre comentariu

P.S. Functionare unui tub cu preponderenta in curent , nu inseamna neaparat ca un sunet este mai dinamic sau bass-ul este mai "tight" . Aceste chestiuni se controleaza strict din transformatorul de iesire.CORECT! DAR .............................. sa ne gandim la faptul ca amplificatorul trebuie sa lucreze sinergic cu incintele (si cu cablurile )! Sa nu uitam ca posibilitatile unui transformator de iesire sunt limitate, mai degraba trebuie luat in vizor TOT amplificatorul!In general, lucrurile nu sunt judecate in ansamblu, producatorul fiecarei componente straduindu-se sa produca ceva care in viziunea sa este BUN. Ramane la latitudinea utilizatorului ( de obicei prea putin cunoscator si cu capul plin de mituri de net ) sa aleaga componentele sistemului.La DIY as avea pretentia ca astfel de aspecte sa nu fie scapate din vedere! Dar nu prea am vazut asa ceva! Sigur, atunci cand se vor face analize spectrale stufoase, poate se vor face ceva pasi in stabilirea timbrului. Manevrarea sa e o treaba mai dificila, si nu cred ca se va putea face repede. Credeti ca vreun chirurg va face un nou Carusso sau un Mario Lanza dupa examinarea unor analize spectrale? Poate! Nu sunt insa f.sigur!

Link spre comentariu

Intr-adevar , oscilogramele nu ne arata mare lucru.

Ei nu zau!

Daca tu vezi asa ceva la un amplificator:

Posted Image

nu-ti arata "mare lucru"???

Pai asa ceva nu mai reda fidel sunetul nici in veci nici in pururi si avem deja o cutiuta muzicala nu un amplificator.

Chiar este asa de greu sa se accepte ca un amplificator trebuie sa redea fidel sunetul de pe intrare? Si ca aceasta se vede foarte usor pe niste oscilograme. Daca semialternanta pozitiva nu este egala cu semialternanta negativa cred ca este limpede ca lumina zilei ca sunetul este alterat.

 

Tot oscilogramele "spun" si puterea amplificatorului. Fara sa vad unde forma de unde incepe sa fie distorsionata nu pot sa calculez puterea.

 

Toti stim ca fiecare Watt la SE costa mult si se smulge greu (unii zic watt-ul si kilogramul) deci cred ca la SE trebuie sa fim atenti cand declaram puterea de iesire.

Link spre comentariu

Probabil intuiţi/ştiţi domnule adrian_pic că foarte greu în situaţia SE se poate obţine un sinus relativ-simetric la ieşire în sarcină , contează ce tub final utilizăm ,Ra_utilizat ,psf ,formă de undă din atac ,gradul de reacţie negativă şi tipul reacţiei negative ,întrefier OT ...,numai o combinaţie foarte reuşită a celor menţionate/nemenţionate poate conduce la un sinus-relativ-simetric în situaţia SE(în PP simetria se asigură uşor/de la sine aproape ,caracteristica compusă conduce la simetrie).

 

Aşa am spus la un moment dat:

Posibil ca în realitatea materială forma de undă să fie mult mai simetrică o podere importantă fiind dată şi de OT("mi-a iesit din a 6-a incercare.am bobinat deci 6 trafuri pana am fost multumit" ,aşadar aici se ascunde personalitatea amplificatorului).

Cu alte cuvinte amplificatorul poate fi reprodus în conformitate cu schema prezentată dar în mod sigur rezultatul acustic va fi diferit(determinat de OT).

Astfel se înţelege că nu strica măcar o oscilogramă(sigur nu ascultăm oscilograme ,dar un atu suplimentar se poate obţine prin prezentarea unor oscilograme) .
Link spre comentariu

Simularile pot ajuta mult dar pot si deruta daca nu se cunoaste limita simularilor. Simularea ce ia incalcul un transformator ideal poate fi diferita de realitate pentru ca transformatorul poate fi destul de mult diferit de unul ideal. Un transformator real poate strica forma de unda dar o poate si inbunatati compensind acele neuniformitati ale sinusoidei. Un amplificator fara reactie negativa ce are un semnal perfect la iesire la care se schimba transformatorul poate ajunge sa aibe o semialternanta mai mare decit alta. Efectul poate fi si invers, de compensare.Una e sa simulam un amplificator si alta e sa simulam doar partea electronica considerind transformatorul ideal. Simpla adaugare in simulare a unei capacitati parazite si a unei inductanta de scapari nu inseamna ca ne apropiem de realitate. Ar trebui tinut cont si de biasul tranformatorului si caracteristica B=f(H). Asamblarea intrefierului de care vorbea panda1.Pentru simularea intregului amplificator ar trebui sa se tina cont de caracteristicile reale ale transformatorului. Daca se face asta atunci partea electronica, fara transformator, nu trebuie sa asigure neaparat o sinusoida perfecta. E situatia arcasului care trage linga tinta tinind cont de viteza si directia vintului.Simularea exclusiv a partii electronice, fara transformator, nu ne da toate informatiile.

Link spre comentariu

adih daca am un parametru care nu variaza liniar da-ti seama ca este aproape imposibil sa il compensez pe tot intervalul. Il pot corecta pe o bucata de interval dar nu pe tot intervalul. De aceea se tot cauta caracteristici cat mai liniare pentru ca nu s-a gasit "reteta de compensare".

 

Ce sanse am daca adun neliniar + neliniar sa iasa liniar?

 

Postarile mele pe acest topic se opresc aici. Nu am obtinut ce am vrut deci ma retrag.

 

Vitala e lupta, normal dezacordul,

Opinia mea.

 

Link spre comentariu
Vizitator prutus

Incercati va rog sa nu distrugeti un topic frumos cu teorii rebele.Prezentarea realizarii d-lui Panaitescu a fost facuta de domnul Aurelian Mateescu...Eu l-am cunoscut pe domnul Panaitescu acum 5 ani avand nevoie de un sfat de-l dumnealui in privinta constructiei unei clone de Mesa dual rectifier si desi ala e un amplificator care contine aproape 150 de piese, 17 relee, peste 20 si ceva de potentiometre si vreo 5 comutatoare, iar la vremea aceea nu foloseam nici una din piesele originale consacrate,nu mai zic de faptul ca ot-ul era unul de doina sigma 50 romanesc, dupa ce i-am explicat, fara vreo dovada ori foto macar d-lui Panaitescu faptul ca la frecvente joase decay-ul pe note nu este liniar ci prezinta o modulatie suspecta mi-a spus un singur lucru: nu sunt de vina piesele , nu ai gresit nimic, trebuie sa refaci proiectarea pcb.Am refacut-o star grounded cu doua trasee de masa unite prin sasiu cum aveam sa aflu mult mai tarziu cand am gasit niste fotografii ale pcb-ului original si a mers. Au fost cateva incidente in cariera dumnealui de constructor de care niste nevolnici au profitat instant la vremea aceea pentru a-si etala talentele si de aceea nu l-ati mai vazut pe aici si chiar daca stilul dumnealui nu este din cale afara de modest, valoarea trebuie apreciata ca atare.Ati vazut pe undeva vreo data de constructie a transformatoarelor tango ori audio-note , transformatoare care au trecut deja prin mana unora dintre cei mai volubili utilizatori ai acestui forum?Nimeni nu e perfect , cine nu munceste nu greseste , iar pe d-l Panaitescu nu l-am prins jignind pe nimeni.S-a dedicat amplificatoarelor de chitara in special, are lumea lui si cand spune ca acolo nu conteaza osciloscopul ci urechea are perfecta dreptate.Stie cineva cu ce analizor de spectru isi alege Steve Vai ori John Petrucci amplificatoarele, boxele ori chitarile? Liniaritatea este absolut irelevanta in acest domeniu , la fel cum in high end osciloscopul da bine in cadru si atat,asa ca, daca domnul Panaitescu ori d-l Mateescu nu indraznesc, i-as ruga eu pe moderatori sa stearga toate comentariile inutile inclusiv pe al meu si sa lase doar prezenarea initiala.Sunt deja 6 pagini prin care a trebuit sa sap sa gasesc schema.Probabil ca in limita timpului disponibil, d-l panaitescu va posta si alte date despre realizarea dumnealui, daca tot a fost constrans asa de mult, dar va fi inutil.Cel mai bine ar fi sa-i cereti o auditie la dumnealui in atelier.Parerea mea...

Link spre comentariu

Intr-adevar , oscilogramele nu ne arata mare lucru.

Ei nu zau!

Daca tu vezi asa ceva la un amplificator:

Posted Image

nu-ti arata "mare lucru"???

Eu ma intreb daca citesti ce mai scriu si ceilalti.

Si testele efectuate asupra trafurilor lui Polisois aratau ca naiba la test si a castigat Festivalul Triodei . Un Raa , o dreapta de sarcina nu iti va garanta in veci , calitatea semnalului .

Un amplificator care se foloseste in gara poate sa arate perfect la diferite teste cu osciloscopul dar suna ca o "goarna".

HiFi nu inseamna numai putere si banda de AF .

Cand discutam despre SUNET , atunci se apeleaza la teste si masuratori specifice . AES (Audio Engineering Society - http://www.aes.org/ ) au definite toate normele si metodele de masurare a sunetului . Ar fi practic ca in locul carcotelilor sa studiem ceva mai mult .

Link spre comentariu

Bre,bre!!! ...Offf,offf,...

Era doar un exemplu cu chitara. Sau crezi ca daca chitaristul e la distanta mare de microfoane mai poti vedea asta ?Poate ne ajuti tu cu determinarea inaltimii tobei.
Link spre comentariu
Vizitator panda1

certati-va fratilor cat puteti de tare ca oricum pe mine nu ma aveti de musteriu in ciorba asta.am mai postat in urma cu cativa ani si a iesit acelasi lucru,drept pt care am luat o pauza de cativa ani.asa voi proceda si acum.eram decis sa spun mult mai multe lucruri,dar tonul imperativ al unora m-a facut sa stau in banca mea.ce sa faci,eu sant de scoala mai veche.cand spun asta ma refer la faptul ca am facut analiza cu kraindler,analitica cu rosculet,si speciale cu ionescu haralambie[zis si ionescu bis]geniile astea din matematica nu ne-au invatat numai carte,ci si notiunea de respect.va doresc numai succese,si poate daca santem sanatosi ne mai "vedem" peste cativa ani.o seara placuta si numai bine.

Link spre comentariu

certati-va fratilor cat puteti de tare ca oricum pe mine nu ma aveti de musteriu in ciorba asta.am mai postat in urma cu cativa ani si a iesit acelasi lucru,drept pt care am luat o pauza de cativa ani.asa voi proceda si acum.eram decis sa spun mult mai multe lucruri,dar tonul imperativ al unora m-a facut sa stau in banca mea.ce sa faci,eu sant de scoala mai veche.cand spun asta ma refer la faptul ca am facut analiza cu kraindler,analitica cu rosculet,si speciale cu ionescu haralambie[zis si ionescu bis]geniile astea din matematica nu ne-au invatat numai carte,ci si notiunea de respect.va doresc numai succese,si poate daca santem sanatosi ne mai "vedem" peste cativa ani.o seara placuta si numai bine.

Hmm, asa doriti sa procedati d-le Panaitescu ? Inteleg o anumita lehamite fata de certurile intre forumisti dar chiar exista tineri care pot sa aprecieze experienta dvs si nu este mare lucru sa fi selectiv in comunicare... Celor cu cojones nu prea le pasa, asa pt echilibru dar chiar si parerile lor pot fi importante, eu zic sa ne asezam , sa ne stergem fruntile si sa discutam :da
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări