Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Continuare (2) la <HELP - amplificator pentru TX 80m?>

Vizitator cyclonb

Postări Recomandate

Vizitator cyclonb

Iata ca revin. De pe un alt IP. Si o voi face in continuare, atat timp cat va fi nevoie sa postez.

Acest mod de actiune este consecinta directa a deciziei fara justificare a lui Silviu, de a inchide un topic pe care l-am deschis solicitand sfaturi tehnice si care ar fi putut continua civilizat, inclusiv in folosul celorlalti radioamatori (sau neradioamatori).

Reamintesc problema. Dispun de un excitator RF care ofera la iesire 100mV vazuti cu osciloscopul, pe o sarcina de 50 ohmi; exista cineva care sa ma ajute in vederea gasirii unei solutii de amplificare care sa produca in final macar 5W ?

Mentiuni pentru "puristi" (nu pentru a ma justifica, intrucat consider ca e inutil, ci pentru a demonstra faptul ca Silviu a abuzat de drepturile sale de moderator): sunt radioamator de emisie-receptie cl.II-a, cu experienta slaba in zona de electronica RF, montajul l-am primit cadou de la un coleg si vreau sa ajut acum un alt coleg interesat sa iasa in eter cu el. Pe mine nu ma intereseaza, intrucat dispun oricum de echipamente industriale. Referitor la faptul ca nu doresc sa-mi mentionez indicativul, asta e o optiune personala si care n-ar trebui sa vexeze pe nimeni. Discutia pe care am inceput-o e pur tehnica si nu tinteste spre nici nu fel de chestiuni colaterale legate de piraterie si alte aberatii de acest gen.

Pana in prezent, mi-au raspuns (constructiv, adica pe topic): nico_2010, tiovidiu, ywar2, nea_bobina si yo4you.

Schemele propuse ar putea fi utile, dar se pare ca problema pe care am ridicat-o se leaga de niste estimari pe care n-am stiut cum sa le fac. De la Nea Bobina am retinut (sper ca nu gresit) urmatoarea modalitate de estimare prin calcul:

100mV "vazuti cu osciloscopul" = 100 mVvv;

P = Uef ^2 / R ; Uef = 0.707 * (Uvvv/2) = 0.707 * 50 mVvv = 35.35 mVef