ex.escu Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 Pagina din Radiohobby 2/1998 in care autorul afirma : Daca in mod artificial la iesirea unui amplificator audio se conecteaza un resistor de 2-3ohm/10-20w se constata ca in 95% din cazuri ca amplificatorul cu transistori (la cca.1/5-1/4 din puterea nominala ,pentru a nu apare varfuri de supramodulare) capata "caldura " amplificatoarelor cu lampi ;aceasta se datoreaza faptului ca incintele acustice au un minim de distorsiuni de intermodulatie in cazul in care R iesire amplificator e cuprinsa intre 2-5 ohm.In acest caz e , e adevarat , e afectata caracteristica de frecventa si de faza a incintelor care sunt proiectate pentru R iesire amplificator =0 ohm, dar acesta e problema incintelor, nu a amplificatoarelor. Incintele ar trebui proiectate nu numai pentru o caracteristica de frecventa si de faza liniare ci si pentru obinerea unor distorsiuni de intermodulatie minime , care se obtin In cazul in care, de exemplu, R iesire amplificator=3 ohm, se dimensioneaza filtrele pentru 3 ohm. audio hi-fi2.PDF Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 (editat) Amplificatorul pe lampi nu are NICIO CALDURA, este un amplificator moale ce nu controleaza corect o boxa care este o sarcina extrem de reactiva. Toate frecventele suna la fel aproape, STERS; iti lasa senzatia de liniaritate, stricind orice a incercat inginerul de sunet sa scoata in evidenta la "bucata muzicala. Bass-ul sub 35-30Hz are o lipsa sesizabila fiind extrem de atenuat fata de 100Hz. Cine afirma de "caldura" amplificatorului pe lampi, probabil asculta in mare parte muzica cu voce gen Diana Krall, sau "bucati" de chitara armonica si alte chestii cu frecventa preponderent 63Hz-15000Hz. Daca ii dai unui amplificator pe lampi sa ruleze de la 16Hz la 16kHz plecind de la 16Hz cu cite o octava superioara in abaterea prevazuta de standardul Hi-Fi din 45500, si il vei masura, vei vedea ca asa ceva nici macar NU poate fi incadrat in acest standard Hi-Fi din 45500... Editat Martie 7, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
Усилитель Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 Se mai asculta si jazz....printre altele(Rammstein, ac/dc, Patrick Kowley, Mike Oldfield, Omega, etc) . Nu numai dubstep.... Mie-mi place si jazzul vechi, clasic anii30 stil New Orleans.... Rock a billy, Ragtime, Dixieland, Jazzblues, jazzrock, etc Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 Eu nu ascult dubstep, ascult muzica cu instrumente, ai banuit prost despre ceea ce ascult eu. Link spre comentariu
Усилитель Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 (editat) Eu nu am banuit cine ce asculta, dar mai sus scrie de 16hz, muzica instrumentala are 32hz sunetul cel mai jos de la chitara bass...coarda mi in gol... .. In dubstep orice e posibil.... Editat Martie 7, 2020 de Усилитель Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 Muzica de orga (clasica nu electronica) poate cobori și la 16 Hz. Link spre comentariu
matzah Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 La bass-u'cu 4 corzi acordat standard - mi-ul liber scoate undeva la 40hz. La bass-ul cu 5 corzi, te duci undeva la 30-32hz. Astea sunt valabile pentru acordaje standard, se practica si "downtuning-ul", sunt trupe care canta standard in re (evident atat chitara cat si bass) si deci mergem mai jos. Sunt si corzi speciale pentru asa ceva - mai groase - spre a permite o tensiune suficienta in acest acordaj cat sa nu bazaie pe taste. Cel mai relativ e la tobe unde comportamentul acustic e ceva mai complex decat la coarde (desi si tobele se acordeaza). O toba mare nu are neaparat un volum standard. Timbrul ei sonor tine de "licenta artistica" - ca sa-i zic asa - a trupei in care e folosita. Indiferent cum este obtinut: ca e o toba de un anume volum interior facuta custom ce merge cu x membrana la pedalier si y membrana in fata cu o deschidere cu diametrul z - fie ca se canta in sala si se infunda toba cu carpele aflate la dispozitie. Nefiind un generator de ton, exista "informatie" si dedesupt si deasupra frecventei de acordaj. Sunt sectiuni de bass+tobe care suna efectiv mai carnos beneficiind de sonorizare capabila de 20-30hz decat fara. Asta valabila pentru rock, jazz cu toba mare carnoasa... n-am prea auzit. Numai in dubstep (ca tot era dat exemplu) bass-ul de 20Hz e deseori chiar un ton de 20Hz. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 (editat) Dubstep este 99,9% electronic, digital. Iese din discutie desi si acest gen este muzica, pina la urma. Eu ma refer la sunetul dat de toba mare, de bass, de o orga de biserica ce reda usor de la 16Hz in sus, la SPL deloc de neglijat. Una este cind asculti de ex o bucata muzicala cu drummer-ul trupei ce bate in o Ludwig, pe o instalatie capabila 16Hz-16kHz la un MAXIM -6db atenuare la capete de banda si alta este cind asculti aceeasi toba pe o instalatie capabila 35Hz-16kHz la -10db atenuare la capete de banda. Prima instalatie va reproduce mult mai fidel ceea ce bate ala acolo si ce fac ceilalti din trupa, bassist-ul, claparul. M-am oprit la 16kHz superior, pentru ca deja multi dintre noi nu prea mai auzim mai sus de 14-15kHz (cei mai fericiti), testat, eu inca mai aud 16kHz, putin mai atenuat pe urechea stinga, desi toata viata mea am mixat cu casca pe urechea dreapta sau cu ambele casti odata. In momentul in care ascult de exemplu Simple Minds piesa "Dolphins" sau Pink Floyd pe boxe ce reproduc 40Hz-20kHz cu -10db/octava atenuare in zona de sub 40Hz fata de niste boxe capabile de la 22Hz-20kHz in sus cu aceiasi -10db/octava, atenuare la sub 22Hz. Pe boxele 2 suna "altfel" se aud "chestii" in plus pastrind restul setup-ului identic, si nu e vb de audiofilie. Editat Martie 7, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
Shambala Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 Boxe cu F6 = 16Hz sunt rarissime asa ca discutia o ia spre zone de nisa. Leco, te rog sa nu dai ca exemplu boxele tale (diy extrem.) Link spre comentariu
Haralambie Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 Care nici alea nu fac 16Hz in camp liber oricat le-ai bate pe spate. Link spre comentariu
ex.escu Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 Autorul a folosit termenul " lampovuiu miagkosti " pe care l-am tradus "caldura" ca, de, asa-i folosit la noi pentru amplificatoarele cu lampi - s-ar fi putut spune "moale" ; dvs. puteti sa-l traduceti cum doriti.Autorul nu face referire la banda audio, face referire in fig.2 la modul cum se comporta la supramodulare amplificatoarele cu lampi fata de cele cu transistori -din acest motiv recomanda folosirea amplificatorului la puterea 1/5-1/4 din puterea nominala pentru o auditie "normala' (adica daca auditia e la nivelul mediu de 10w e nevoie pentru redarea normala, nedistorsionata, de unul de 100w). In articol sunt contrazise mai multe mituri ,inclusiv cel cu lipsa armonicilor superioare la amplificatoarele cu lampi, vezi fig.3 unde e spectrul unui amplificator high end,audiofil, cary 805 c unde nivelul armonicilor superioare e chiar mai mare comparativ cu unul (bun) cu transistori. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 (editat) Acum 48 minute, Haralambie a spus: Care nici alea nu fac 16Hz in camp liber oricat le-ai bate pe spate. Fac si 16Hz in cimp deschis, evident atenuat bine fata de in casa la un 2pi. In aer liber ai asculta "curat" fara reflexii si/sau refractii, exact ce poate/pot, boxa/boxele respectiva/respective. Sambala, ba pot da ca exemplu boxele mele diy, pentru ca sint extrem de pretentios si vreau sa ascult muzica cit mai aproape de cum a vrut trupa sa sune. De asta a facut ceea ce am facut pentru ca frecventele joase sint cel mai greu de reprodus, de catre cea mai slaba componenta din lantul electroacustic, "boxa". Degeaba ai amplif capabil de la DC la 100kHz, daca boxele "pot" de la 40Hz in sus cu 3db atenuare, dupa procesare (caz fericit). V-ati pus vreunul intrebarea de ce in era de glorie audio in anii 78-88 se faceau boxe ce reproduceau de la 25Hz in sus (JVC Zero 9), 22Hz in sus (Heco superior 700)? Editat Martie 7, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
Shambala Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 Nu criticam boxele tale. Imi dau seama ca m-am exprimat gresit, voiam sa zic sa dai si alte exemple de astfel de incinte. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 (editat) Vezi un post mai sus, cele mai "iubite boxe" pe vremuri, destul de greu accesibile, JVC Zero 9. "Jmecherii" aveau in general Zero 4. Nemtii au fost si mai jmecheri in reproducerea bass-ului jos dar cu o mica penalitate de 3 pina la 5db la SPL (neimportanti in casa din punctul meu de vedere) vs japonezii, Heco Superior 700 (22Hz), Canton CT 1000 (20Hz), stiu ca mai era ceva nemtesc de la 17Hz, evident tot in incinta inchisa. Editat Martie 7, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
franzm Postat Martie 7, 2020 Partajează Postat Martie 7, 2020 TRW forever. Mere de la 0 (zero) Hz. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum