Vizitator dariusel Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 am incercat , releul este naspa , imi puteti da un link de unde sa comand unul care nu este asa sensibil ? fara diode am 3,7v iar cu 2 diode am 2,5v si face la fel de urat Link spre comentariu
radusa Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 Se mai poate incerca ceva:o dioda zenner de 3.9V pusa in locul celor doua diode 1N, dar cu bara diodei invers (bara spre alimentarea din masina si fundul spre bobina releului).In aceasta varianta dioda nu va lasa sa treaca nimic pana la tensiunea de 3.9V, iar dupa aceea se deschide. Dar in felul asta, pe bobina releului vom avea 12V-3.9V=8.1V. Ar trebui sa nu fie nici o problema, avand in vedere ca releul este atat de sensibil, el ar trebui sa atraga ferm si la 8V. Mai pe seara pot face niste probe cu ceva relee, care le am pe acasa si va spun care ar merge bine.PS Zenner-ul ar trebui sa fie peste 1W ca sa reziste la curentul bobinei fara o incalzire semnificativa.Daca se incalzeste, trebuie facut un montaj in care se mai adauga si un tranzistor si cateva rezistente.Sau si mai elegant este cu un CI comparator. Link spre comentariu
M1Hai Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 Cum spune si colegul radusa , cu o dioda zener cei 3.6V pot fi 'blocati' sa mai ajunga pe bobina releului, insa la franare bobina va primi doar 8V. Daca releul e asa "sensibil" atunci va anclansa si la 8V pe bobina. Mai jos am atasat schema cu dioda zener si conexiunile aferente. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum