Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Rezistenta pentru 3,6V


Vizitator dariusel

Postări Recomandate

Vizitator dariusel

Buna , am schimbat stopurile la masina cu unele model mai nou , la cele vechi se trimitea continu pt becul de frana 3,6v , iar la franare 12v . Am nevoie de o rezistenta sau un montaj care sa retina semnalul de 3,6v aproximativ , sa nu se mai aprinda becul tot timpul si sa treaca doar cel de 12v .

Link spre comentariu
Vizitator dariusel

buna , am comandat un releu de pe net , un fel de kit , care are o banda cu cleme pentru conectare , dar nu stiu exact cum sa o leg la fire.ordinea in clema fiind de la stanga spre dreapta asa +12v gnd com nc no , unde vine legat becul care il va alimenta cu 12v ?

Link spre comentariu
Vizitator dariusel

da , dar nu merge asa , nu se aprinde becul ...

gnd este comun ? la +12v si gnd pun firele pe care vin cei 3,6v iar la fanare 12v , iar becul il leg cu un fir la gnd care e comun si unul la no ? am incercat si nu merge asa.

 

acesta este releul , oare nu este bun releul ?

 

http://images4.okr.ro/serve/auctions.v7 ... 0_1000.jpg

 

http://www.okazii.ro/componente-electro ... a119990764

Link spre comentariu

Schema este buna. Kit-ul cu releu este bun. Nu ai facut corect legaturile.

 

Deci: la +12V si GND pui firele pe care vin 3.6V,iar la franare 12V.Becul il legi cu un fir la GND si unul la NO

 

La COM ai conectat ceva? Daca nu ai facut nici o legatura la COM de aceea nu se aprinde becul. La COM trebuie sa te duci cu un fir la +12V

Link spre comentariu
Vizitator dariusel

Schema este buna. Kit-ul cu releu este bun. Nu ai facut corect legaturile.

 

Deci: la +12V si GND pui firele pe care vin 3.6V,iar la franare 12V.Becul il legi cu un fir la GND si unul la NO

 

La COM ai conectat ceva? Daca nu ai facut nici o legatura la COM de aceea nu se aprinde becul. La COM trebuie sa te duci cu un fir la +12V

mersi :) la com nu am pus nimik :) trebuie 12v continu ? de la baterie sau ceva de genul ? sau fac punte intre 12v de la alimentare respectiv 3.6 si com ?
Link spre comentariu
Vizitator dariusel

DA. Faci o punte intre firul pe care ai 3.6V,iar la franare 12V si COM , adica pe placa cu releu conectezi un fir intre +12V si COM

Mersi mult :) am reusit :101 a iesit chiar cum vroaim :da
Link spre comentariu
Vizitator dariusel

Revin cu problema :ciuda: totul functioneaza bine dar releele suna ft urat , sunetul dispare doar cand calc frana , deci cand e alimentat cu 12v , dar in rest suna tot timpul foarte urat , un fel de bazait...pot face ceva sa scap de sunet sau e releul de vina ?

Link spre comentariu

Inseamna ca releul este f sensibil si are tendinte de aclansare chiar si la cei 3.6V (cu toate ca este greu de crezut). Incearca sa mai adaugi una sau doua diode 1N4007, intre plusul care iti vine din masina si bobina releului. Dioda vine cu linia marcata pe ea spre bobina releului. Daca nu este suficienta una atunci pui doua in serie, una dupa alta, ambele cu marcajul spre releu. In felul asta se mai reduce tensiunea pe releu, sub o valoare care nu il mai influenteaza. Dar ATENTIE = pe terminalul COM al releului trebuie sa vina cei 12V curati. Iar dioda pusa in paralel pe bobina releului trebuie sa ramana acolo (adica in paralel pe bobina).Am refacut desenul de mai sus. Nu a iesit prea artistic, dar sper ca se intalege.

post-32116-139829561279_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări