Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Flama la rotor polizor unghiular , Cauza?


kari

Postări Recomandate

 Eu am folosit un patent cu botul foarte subtire cu care am apucat capul suruburilor si incet incet le-am desurubat .Daca intervii asupra ventilatorului atunci acesta va trebui inlocuit deoarece il vei dezechilibra .

Link spre comentariu

La capacul ala ajungi banal dupa ce scoti pinionul de pe ax si apoi axul din rulment.

Bagatul surubelnitei prin ventilator nu e metoda prin care a fost montat, daca nu exista gaurile pt asta in ventilator.

Plus ca ramai oricum cu problema demontarii pinionului, ca sa poti scoate rulmentul. Asta daca pinionul va trece prin gaura de dupa rulment in primul rand.

Chestia aia care iese din gaura iese treptat sau brusc? O poti impinge cat de cat inapoi sau e rigida?

Link spre comentariu

@bcristian, eu am vrut sa scot rotorul din carcasa pentru a curata acolo de murdaria depusa,acum la intrebarea ta:"gheara" aia din otel ca un "dinte" in prelungire..nu iese brusc ci numai treptat si prin rotire(aia de 2-3mm)...dar la final e blocata de "santul"pe care ea culiseaza sau "translateaza" in sensul ca la capatul santului,acesta nu se termina ca la un filet de surub,adica in gol... ci este "lovit"-"nituit" parca si obstructioneaza iesirea ghearei car ar da drumul la desfiletarea axului pinion...nu stiu daca m-am facut inteles....

p.s.-"chestia"se poate impinge inapoi nu e rigida...dar nu pot sa o opresc sau sa o scot...aceea nituire sau lovire a fost facuta de fabricant...nu s-a format pe parcurs...

Editat de armand
Link spre comentariu

Pai daca revine la loc blocheaz-o cu o bucata de lemn, un bat de chibrit, o scobitoare, ceva de genul, bagata putin fortat in gaura pinionului. Dupa ce scoti pinionul, indepartezi lemnul cu un burghiu de diametrul potrivit si gata.

Link spre comentariu

Am incercat orice ,nu iese de tot si nu sta blocata..ceva o face sa culiseze automat pe sant..sa intre si sa iasa...si sa blocheze in final iesirea pinionului,vezi mai sus ca am scris ca e un sant bont la capatul culisarii "ghearei".

Ceva ma face sa cred ca se poate desface de dinaintea palelor ventilatorului,acolo unde pe axul rotorului e un plastic alburiu-galbui intre pale si bobinajul rotorului...dar nu mai am timp si trebuie sa reasamblez flexul,asa ca asta a fost. :aplauze

Editat de armand
Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...
Vizitator diabolik2s

buna seara urmaresc acest subiect de ceva timp.Am urmatoarea problema :Am cumparat un circular de mana black&decker second hand.L-am probat si mergea(a fost cumparat dintr-un targ  ) dar nu m-am uitat la carbuni,iar cand am ajuns acasa am avut surpriza sa vad ca flama la perile colectoare.L-am desfacut nu sunt terminate dar nu au forma"rotorului".Astazi am incercat sa verific prin metoda domnului VALIDAE aceea cu becul.Am inserat un bec de 12 v de semnalizare(dacie) si o baterie de filetanta dewalt (nu foarte buna) si am rotit usor iar intensitatea becului  a scazut(nu foarte mult)-nu ca si in clipul postat de domnul Validae.Nu am aparat de masura (trebuie sa imi cumpar) dar cred ca are scurt la carbuni si nu prea stiu ce sa m-ai fac.Multumesc astept o idea de la voi.....apropo sunt incepator la repartat motoarea electrice.

Link spre comentariu

Curăţă bine colectorul motorului şi refă canalele dintre perii cu o lamă de bomfaier polizată pe ambele părţi.Apoi repetă testul, urmărind cu atenţie eventualele fluctuaţii de luminozitate.Dacă la un moment dat becul luminează ceva mai slab sau mai puternic, ai fie o întrerupere, fie un scurtcircuit în rotor.

Link spre comentariu

Atenție și la planeitatea lamelelor, dacă în timp colectorul s-a uzat și există o adâncitură în zona pe care calcă periile de cărbune, trebuie dus neapărat la un strungar și rectificat, apoi refăcute canalele dintre lamele.Altfel va scânteia până la distrugere, chiar dacă din punct de vedere electric este bun....

De fapt aceste lucruri le-am explicat pe larg în articolul dedicat testării motoarelor, dar e bine să le mai reamintesc din când în când.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Am desfacut un polizor unghiular Hilti care nu se alimenta si avea inauntru acest modul .Cred ca este defect deoarece am alimentat flexul fara acesta si a pornit .Pe la cele doua suruburi se alimenteaza la 220v , iar iesirea sunt cele doua fire cu papuci . Nu are continiutate numai pe o parte . Ce este acest modul ? Este o problema daca alimentez flexul direct pe intrerupator ,fara ca tensiunea de 220 sa nu mai treaca prin acest modul ? Nu am gasit nimic pe net despre el .  Multumesc post-202660-0-67560300-1451814620_thumb.jpgpost-202660-0-97141100-1451814696_thumb.jpg

Editat de tehniumpc
Link spre comentariu

Este un modul soft start,  care porneste flexul incet, ca sa nu apara un soc mecanic mare, la punerea sub tensiune .

Teoretic merge fara el dar nu este de recomandat .

Link spre comentariu

Dacă era în contact direct cu statorul motorului sau cu bobinajul statoric, poate fi vorba de o protecție termică. Din păcate nu se vede prea clar în poză..

Link spre comentariu

Este o capsula de plastic de aproximativ 2cm lungime  si 0.5 cm latime . Prin partea pe unde intra firele a fost sigilata cu silicon sau ceva semanator . Locul de montare este undeva la 1cm de stator ,in plasticul manerului .post-202660-0-84196900-1451832512_thumb.jpg

Editat de tehniumpc
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări