costinium6 Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Nu trebuie lasat sa joace ca se duce carcasa, trebuie schimbat cum a spus si Validae. cu incalzirea nu e o solutie pentru ca pinionul in cazul de fata este bagat la rosu si racit brusc pentru calire, daca este dus la temperatura de scoatere rasina, ventilatorul si bobinajul se distrug. Trebuie spart rulmentul sa poata intra presa si extras in forta. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Aia cu incalzirea o stiu, nu as avea oricum curaj sa ridic peste 130-140C ca sa nu decalesc pinionul. Mai vad ce fac cu el , nu`i graba ca mai am vre`o 2 mici da asta era cel mai usor si comod. Multumesc amindorura, @cosminium6 & @validae de suport. Grig Link spre comentariu
armand Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 Scuze ca postez aici dar mi se pare cel mai nimerit,deoarece am mai foest ajutat tot cu un flex...de data aceasta am un mic Einhell de aprox.600W cred eu si la care nu stiu sa-i desfac axul pinionului....in poza einhell 2 se vede o gaura mica ca o spartura in dintele axului,dar de fapt cand vreau sa scot prin dezsurubare axul ,din aceea spartura apare un fel de restul"dintelui"si care se blocheaza in "gaura"initiala a pinionului....stie cineva cum se scoate acest pinion ???http://i1126.photobucket.com/albums/l612/winston210/polizor%20Einhell%201.jpg Link spre comentariu
validae Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 Ați încercat să desfaceți prin rotire în sensul de rotație al rotorului? E posibil ca blocarea să se facă doar în sensul invers de rotație.În capătul axului se cede ca și cum ar fi un filet, sau un canal de pană ? Link spre comentariu
armand Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 (editat) Am incercat sa desfac prin rotire in sensul de rotatie al rotorului,pinionul e ca si o piulita pe axul motorului insa cand ajung cu desfiletatul la capatul de sus atunci iese gheara aia ca un dinte din gaura pinionului si se blocheaza desfiletarea....drk sa-l ia... asa ceva n-am ,mai vazut... Editat Mai 6, 2015 de armand Link spre comentariu
bcristian Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 Daca vad bine, gheara aia este de fapt o limba de otel pe care o agata pinionul-piulita pe masura ce se desfileteaza. Daca e asa, e o masura de protectie f buna, intrucat desfiletarea accidentala a pinionului duce de multe ori la distrugerea ireparabila a capatului axului. Daca am intuit corect, metoda de a desface e sa strecori o sarma prin gaura cand pinionul e strans, si desfacut cu ea tinuta apasata acolo pentru a impiedica agatarea limbii respective. Link spre comentariu
armand Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 (editat) @bcristian o sa incerc sa desfac pinionul asa cum spui tu,aproape 90% sanse sa ai dreptate,multumesc anticipat pt. sprijin Editat Mai 6, 2015 de armand Link spre comentariu
armand Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 (editat) din pacate nu merge,am incercat si de jos in sus si de sus in jos cu diferite sarmulite sa tin dintele sa nu iasa,nimic el tot iese si blocheaza axul pinionului,acest pinion nu are decat o miscare de rotatie de 2-3mm.max in canelura "dintelui"de pe pinion ca o miscare de translatie..eu cred ca se desface altfel...din alta parte..si ca marginea de sus a axului pinion cu "gheara" sau "dintele"nu e decat un ansamblu final fara desfacere de acolo...mai incerc....oricine are o idee e binevenit... sar putea sa fie ceva de pe axul motorului,inainte de pinion... Editat Mai 6, 2015 de armand Link spre comentariu
armand Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 Am gasit rezolvarea la scoaterea rotorului din carcasa,multumita userului @Doban...tnk again DOBAN Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 Si nu ne spui si noua? Link spre comentariu
armand Postat Mai 6, 2015 Partajează Postat Mai 6, 2015 ba da cand o sa am permisiunea lui @Doban,ce pot sa spun acum e sa te uiti cu atentie in spatele carcasei,acolo vei afla raspunsul... Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 7, 2015 Partajează Postat Mai 7, 2015 Am vazut un test de rotor. Un transformator taiat asa incat tolele sa aiba forma U. Puse spire, nu mai stiu cate, dar ideea e sa fie destule incat sa nu fie scurt. Alimentat la ~24V. Se pune rotorul in U, iar U-ul se inchide cu o tola subtire, cel mai util ar fi in forma de I. Daca tola zbarnaie de o iau dracii, rotorul are spira/e in scurt. Link spre comentariu
validae Postat Mai 7, 2015 Partajează Postat Mai 7, 2015 Eu credeam că aici este un forum unde împărtășim unii altora anumite experiențe....nu un fel de ,,feisbuc,, unde doar punem o problemă și când găsim ,,meseriașul potrivit,, acela dă detalii doar în privat. E o conduită greșită...ce nu duce la nimic bun.Dar e ceva cu care ne mai întâlnim din păcate pe la noi... Știu bine că sunt anumite ,,secrete ale meseriei,, bine păstrate în unele domenii (rețete secrete, tehnologii secrete) dar nu cred că e cazul aici.....în fine. Am avut de-a face cu ,,meseriași,, care preferau să nu învețe pe nimeni din experiența lor, când te loveai de o problemă mai aparte...te trimeteau după o cheie ce nu le trebuia de fapt....și rezolvau repede problema singuri, pe ascuns, să nu vezi tu ce-au făcut. Când te întorceai cu cheia, ziceau....- A fost ceva slăbit în altă parte, nu mai e nevoie de cheia aia ! Dar nu-ți dezvăluiau în niciun caz ,,secretul,, reparației. Alții luau schemele originale și toate manualele de service și le ascundeau, să nu poată nimeni repara la fel de bine ca ei. Din fericire unii mai reușesc să și deducă anumite lucruri....nu le trebuie întotdeauna schița sau schema. Am învățat din tot ce știu pe oricine a arătat interes....am și pus sticky pe prima pagină la Secțiunea Electrocasnice o metodă de diagnosticare a motoarelor puțin cunoscută de mulți ,,meseriași,, în motoare...în ciuda simplității și preciziei ei. Metoda o știu dintr-o veche carte rusească....dar nu am ținut-o niciodată ,,secretă,,..... Sharky... testarea rotoarelor bobinate prin ,,metoda electromagnetului,, este cea mai răspândită printre bobinatori....dar are din păcate limitare doar la determinarea scurtcircuitelor. Metoda descrisă de mine scoate la iveală atât scurtcircuitele cât și eventualele lipituri reci sau întreruperi de bobinaj....dintr-o singură verificare a rotorului. Și nu necesită demontarea motorului testat, doar curățirea perfectă cu șmirghel a colectorului... un bec auto și o baterie sau alimentator cu tensiunea între 6 - 12Vc.c. Vă invit să o verificați, se face cu mijloace relativ puține și ușor de găsit. 1 Link spre comentariu
armand Postat Mai 7, 2015 Partajează Postat Mai 7, 2015 (editat) ba da cand o sa am permisiunea lui @Doban,ce pot sa spun acum e sa te uiti cu atentie in spatele carcasei,acolo vei afla raspunsul... "Salut,tu defapt vrei sa scoti rotorul din carcasa? Daca da vezi ca intre carcasa si paletii de plastic de pe rotor care sunt pentru racire o sa gasesti o flansa prinsa cu doua suruburi care tine rulmentul ca sa nu iasa cu rotor cu tot din carcasa.Bagi o surubelnita intre paletii din plastic si desfaci flansa.Apoi iese rotorul din carcasa cu pinion cu tot.Mai departe o sa te descurci mai usor.Cu stima." Acesta e mesajul lui @doban caruia ii multumesc inca o data si imi cer scuze..dar @validae are dreptate acesta e un forum p[entru impartasit ideile,problemele si rezolvarile... P.S. Acum ca sa bagi surubelnita acolo trebuie sa"decupezi" palele din dreptul suruburilor ca nu prea e loc,sau mai e cineva care stie cum..??? Editat Mai 7, 2015 de armand 1 Link spre comentariu
armand Postat Mai 7, 2015 Partajează Postat Mai 7, 2015 (editat) E clar acum... "acestea trebuie desfacute"...nu cum am scris...la repezeala... Editat Mai 7, 2015 de armand Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum