armand Postat Februarie 27, 2015 Partajează Postat Februarie 27, 2015 (editat) Ura,l-am desfacut asa cum a zis @bcristian si in plus cu cateva lovituri de ciocan date "cu mila" in carter....era tare infipt....mii de multumiri tuturor. P.S-Stie cineva daca acest rulment a mai avut ceva intre el si pinion..vreo garnitura,saiba..deoarece eu am aruncat vaselina,in loc sa ma fi uitat prin ea dupa ramasite..singurul lucru vazut era o tablita rasucita ...dar nu stiu daca era camasa rulmentului...pe care n-am mai gasit-o la rulment cand l-am scos....si parca o garnitura..? ..ar fi bun un service manual sau ceva imagine.."exploded view"... Editat Februarie 27, 2015 de armand Link spre comentariu
costinium6 Postat Februarie 27, 2015 Partajează Postat Februarie 27, 2015 Intre rulment si pinion nu se afla nimic. Nu am avut timp sa raspund, se prinre rotorul in menghina, se desface piulita, si daca nu iese usor se bate cu un lemn pe ambele fete ale carcasei. Oricum dupa situatii de genul acesta se spala cu benzina toata vaselina pana ramane carterul fara nici un punct de negreala (acolo se poate ascunde un span sau bucati metalice, care fac ravagii daca ajung la pinioane). Garnitura pe care ai gasit-o este una din camasile rulmentului, daca ai gasit una din pasla aia trebuie sa se afle in fata rulmentului dar recomand sa nu o mai instalezi. Atentie la cata vaselina pui dupa ce il montezi la loc, prima cava din stanga pinionului trebuie sa fie goala (acolo se aduna pilitura), 3 cave din fata trebuie umplute la fata, coroana se incarca cu vaselina si 5ml de ulei in cava 4. daca e mai multa vaselina se va arde rotorul. Numai bine. 1 Link spre comentariu
armand Postat Februarie 27, 2015 Partajează Postat Februarie 27, 2015 (editat) Da cred ca era o garnitura din ceva moale prin vaselina aia...@costinium,daca tot esti amabil...nu stiu ce e aia cava ...e vorba de despicaturile din carcasa metalica a carterului ????ce inseamna "3cave trebuie umplute la fata"..?unde este prima cava...si care e a 4-a...??? Multe multumiri anticipat pentru ajutor..nu sunt de meserie...asa ca apreciez orice sfat Editat Februarie 27, 2015 de armand Link spre comentariu
costinium6 Postat Februarie 27, 2015 Partajează Postat Februarie 27, 2015 cavele sunt spatiile dintre ramforsarile carterului. cea din stanga pinionului langa butonul de blocaj este cea mai adanca. acolo arunca pinionul gunoiul. vaselina trebuie sa fie oarecum fluida. Link spre comentariu
armand Postat Februarie 28, 2015 Partajează Postat Februarie 28, 2015 (editat) restul de document nu-l am.... asta e de pe siteul romanesc cu produse Stern. P.S.-Rulmentii sunt 6001 ptr cine nu stie....ca mine.... Editat Februarie 28, 2015 de armand Link spre comentariu
armand Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 (editat) e bine asa cu cava 1 ??? @costinium6 help quickly.... astazi vreau sa-l asamblez pe dl polizor... Editat Martie 4, 2015 de armand Link spre comentariu
armand Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Ansambul reductor din carter: Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Am un flex Bosch verde 115mm. Rulmentul de la pinionul conic de pe rotor da semne de oboseala. Pinionul e presat pe arborele motorului. Merge asta depresat sau nu`mi mai bat capul cu el? Grig Link spre comentariu
validae Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Schimbați-l urgent, fiindcă se va mări jocul radial cauzând în final frecare între rotor și stator.Dacă nu aveți posibilitatea de a introduce presa ca să-l depresați, prindeți-l în menghină și spargeți-i carcasa externă, scoateți bilele, apoi polizați inelul de presare cu un flex până creați o suprafață plană pe o adâncime de 2-3 mm (nu ajungeți până la ax). Prindeți apoi în menghină inelul de presare încă fierbinte după polizare și rotiți cu mâna rotorul, trăgând axul către dvs. prin mișcări de răsucire. Inelul va ieși surprinzător de ușor datorită dilatării cauzate de polizare, inelul neputând să se rotească în menghină din cauza porțiunii plane creată de polizare. Eu depresez de mulți ani astfel rotoarele de flexuri sau bormașini, fiindcă de multe ori presele dedicate nu pot fi introduse între rulment și ventilatorul rotorului. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Foarte buna ideea.Am notat-o si eu.Mersi. Link spre comentariu
costinium6 Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 (editat) Armand, e ciudat tare carterul acela, cava 1 de colectare practic nici nu exista acolo. Pune vaselina cat sa nu se atinga de coroana, cred ca 1 siringa de 10 mll de vaselina si una de ulei sunt de ajuns, oricum daca este prea multa polizorul o sa se simta ca trage din greu si atunci mai scoti cate putina. Ion_Bumbu, daca este pws 6 sau 7 in documentatie rulmentul nu se inlocuieste decat cu tot cu rotor, eu am mai depresat pinioane la tipul acela de polizor, trebuie spart cu atentie rulmentul si apoi o sa reusiti sa bagati presa direct pe pinion, trebuie o presa serioasa pentu ca pinionul este ingrozitor de bine presat. Editat Martie 4, 2015 de costinium6 Link spre comentariu
validae Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Credeți-mă am depresat prin metoda descrisă mai sus orice tip de rulment, nu a contat modelul.Dacă inelul interior este foarte bine presat și nu reușiți să-l scoateți după prima polizare, continuați polizarea cu grijă în același loc până ajungeți la suprafața de conact cu axul. Atunci prindeți iar inelul în menghină și trageți prin răsucire de rotor până se depresează. Nu am găsit până acum rulment care să nu iasă astfel. Link spre comentariu
costinium6 Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Validae, Ion_Bumbu vorbeste de depresarea pinionului, are bosch un polizor care se desfac carcasele pe lung si ala nu are piulita la pinion ci e presat pur si simplu. 1 Link spre comentariu
validae Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 Scuze, eu mă gândeam la rulment, nu la pinion Cred că o încălzire a pinionului ar ajuta la depresare, dar trebuie făcută cu grijă. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 4, 2015 Partajează Postat Martie 4, 2015 @cosminium6 Multumesc de raspunsul prompt si fix la obiect, e din ala nasol , am manualul si asa si arata , se inlocuieste cu rotor cu tot asa cum ai spus. Banuiala mea e ca`i fretat si asta e mai greu de scos. Presa am tare da pina mai merge nu ma bag la el Grig Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum