em2006 Postat Martie 26, 2014 Partajează Postat Martie 26, 2014 ... pe lamelele in contact cu periile se dezvolta o temperatura mai mare decat rezista rasina care sustine lamela. rasina se face praf si abia atunci intervine forta centrifuga care o desprinde.Corect, costinium stie ce vorbeste.Practica-i practica. Link spre comentariu
Vizitator acum Postat Martie 26, 2014 Partajează Postat Martie 26, 2014 nu se pune problema suprasolicitarii nu a mers continuu mai mult de 10 minnu m-am urcat pe ea sub nici o formaam multe scule pe care le folosesc si nu caddaca murea peste 2-3 ani nu ziceam nimic dar intr-o luna e prea de totam crezut in bosch chiar daca e verde ma gandeam ca e mai bun decat un skil dar nu e asatocmai de aceea am desfacut-o nu credeam sa fie un defect majorcredeam ca ii curat lamelele si gatadar se pare ca m-am pacalitoricumbaieti unde gasesc si la ce pret un rotor, colector etc etcam mare nevoie de scula astamultumesc Link spre comentariu
Vizitator acum Postat Martie 26, 2014 Partajează Postat Martie 26, 2014 nu mai gasesc garantia e adevarat dar cineva binevoitor poate vedea ca e fabricat anul acesta dupa serie cred eudar poate cer prea multnu le pasa decat sa consumamindiferent ca se numeste bosch sau mai stiu eu ce psmai aveam un bosch verde o bormasina - dupa evenimentul asta l-am vandut urgent ca si ala dadea semne ce sa zicmai am un flex mare bosch albastru care taie de rupeboschul verde e de c...t parerea mea Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 ...Practica-i practica. Ok! Tocmai pentru ca "practica-i practica", nimeni nu porneste de la un scenariu de rea-intentie, distructiv, sau chiar apocaliptic. Mai mult decat atat, pentru ca tot a venit vorba despre practica, lamelele colectorilor au o forma speciala in conformitate cu imaginea din atasamentsi care se regaseste in indrumarul de proiectare a masinilor electrice utilizat de Universitatea Tehnica din Cluj. El se poate gasi aici: http://users.utcluj.ro/~birok/Sem1/curs%203.pdf. Oricat de apropiat de practica ati fi, trebuie sa recunoasteti ca si acel cadru didactic care a elaborat acel indrumar, are o practica. Dupa aceste indrumare au invatat si inca mai invata sutele de absolventi specialisti practicieni in masini/actionari electrice. Asadar, chiar daca s-ar arde rasina de fixare, ramane sistemul de impanare mecanica. Mult mai greu se vor arde piesele din materiale izolatoare, special utilizate pentru a rezista la regimuri termice grele. Apoi utilizatorul @acum vorbeste despre o desprindere a unei lamele in conditiile in care scula nu a fost de loc utilizata. Regimul "greu" de lucru pe care il invoca @costinium6, se refera la conditiile termice si specifice comutarii electrice, al scanteilor, etc. Tocmai in ideia ca se accepta acest regim "greu", nu cred ca vre-un atelier de service specializat, va opune aceste argumente in sprijinul faptului ca masina a fost fortata. La urma urmei, pentru asta exista sistemele de sigilare necesare demonstrarii faptului ca masina nu a fost demontata. Din cate stiu eu, nu se pot face presupuneri pe baza aspectului interior ale unui mecanism care nu a fost demontat de utilizator. Printre putinele aspecte care demonstreaza fortarea, sunt aspectele exterioare (stechere si portiuni din cablul de alimentare coapte, carcase sparte, bosaje lipsa, sisteme de fixare a sculelor blocate ca urmare a gripajului survenit in urma unei coliziuni, etc.) Link spre comentariu
costinium6 Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Rotorul este in jur de 140 ron si are cod de comanda 2 610 391 052 sau suni la 0720040214 este un domn care preia rotoare si le bobineaza prin Ungaria sau Polonia la jumate de pret si pot spune ca iese mai bine decat bobinajul original. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 "Repar si re-bobinez orice electromotor sau alternator pentru autovehicule sau masini agricole. Ma numesc Mircea Fechete, locuiesc in comuna Moftinu Mare nr. 400, jud. Satu Mare, la vreo 20 de km de Carei. Tel. 0740 090 296. E-mail: [email protected]" Omul rebobineaza rotoare si motoare asincrone. Grig Link spre comentariu
kari Postat Martie 27, 2014 Autor Partajează Postat Martie 27, 2014 Acum ca si initiatorul Topicului I-mi permit , desi Offtopic sa spun ca domnul @ola_nicolas , greseste aici citez: Apoi initiatorul topicului vorbeste despre o desprindere a unei lamele in conditiile in care scula nu a fost de loc utilizata.Deoarece in cazul meu a fost cu totul altceva problema, adica ,pana la urma cu foarte bunavointa domnului @costinium6am primit un rotor identic nou si GRATIS Referitor la problema continuatorului topicului, eu cred ca e vorba de calitatea materialelor folosite in ultima vreme.Se tinde spre folosirea materialelor cat mai ieftine si de tot mai proasta calitate si de firmele mai de prestigiuSolutia cea mai plauzibila este data tot de colegul @costinium6. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 Da. A fost o confuzie. Am modificat in postarea mea - fiind vorba despre utilizatorul @acum, cel care a reactivat topicul dupa mai bine de un an. Link spre comentariu
validae Postat Martie 27, 2014 Partajează Postat Martie 27, 2014 As vrea sa adaug un element de risc pe care multi nu-l iau in calcul intotdeauna - condensul. Daca polizorul sau bormasina au stat la frig (afara in masina iarna- caz personal) si il duceti in casa sa dati repede o gaura sau sa polizati ceva - mai lasati-l sa se usuce condensul.Am patit asta cu un polizor perfect intretinut, m-am grabit sa tai un surub in baie si polizorul statuse afara in portbagajul masinii, ca mi-a fost lene sa-l iau in casa . Rezultatul a fost spectaculos....scantei, fum si polizorul terminat definitiv Link spre comentariu
Vizitator acum Postat Martie 28, 2014 Partajează Postat Martie 28, 2014 am sa sun astazi si am sa iau o decizieintre un rotor nou la fel de fragil si unul rebobinat si facut cu simt de raspundere sincer as alege pe al doileaoricum dupa inlocuire si utilizare am sa va comunic cum functioneazae adevarat nu stau prea mult pe la calculatordar revinps recent am mai luat o bormasina care pare foarte solida - are o mandrina foarte buna si pare puternic motorul - ce stiti de marca Atlas Copco siteul lor pare destul de profesionist Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 28, 2014 Partajează Postat Martie 28, 2014 ...................................ps recent am mai luat o bormasina care pare foarte solida - are o mandrina foarte buna si pare puternic motorul - ce stiti de marca Atlas Copco siteul lor pare destul de profesionistStiu sigur ca firma la care faci referire este producatoare de compresoare de aer.Am avut oazia sa vad respectivele compresoare,la o firma unde am lucrat cu ceva timp in urma.Probabil ca intre timp si-a diversificat productia.Calitatea produselor( ma refer la compresoare)era si cred ca inca este,foarte buna.In rest nu ma pronunt. Link spre comentariu
mario_xx Postat Aprilie 27, 2014 Partajează Postat Aprilie 27, 2014 Buna seara, am dat si eu de problema cu flama la colectorul motorului unui polizor de asta mic de 500w (black and decker), am schimbat carbunii, cei originali m-au tinut 3 ani, cu unii luati de la colt si a inceput sa faca scantei puternice la colector, am zis ca poate asa face pana se mai tocesc, dar in maxim 1 minut a inceput sa faca colectorul contact cu arcul de la carbuni, am mai luat inca 2 perechi si aceeasi poveste, s-au terminat intr-un minut. Apoi am gasit niste carbuni de electromotor de dacie, i-am taiat in 2, i-am polizat sa incapa in locasul carbunilor, am smirgheluit colectorul, am montat totul inapoi si acum nu se mai tocesc carbunii, dar flama tot exista si dupa 2 minute miroase a colector ars si iese fum. Bobinajul e intreg, fumul iese de la colector, polizorul merge in continuare, dar mi-e frica ca m-oi curenta aiurea, crapa carcasa mai stiu eu ce, colectorul frige destul de tare dupa 2 minute. Intreb daca se poate rezolva ca pana la altu nou e criza. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 27, 2014 Partajează Postat Aprilie 27, 2014 Trebuie verificat rotorul, aşa cum s-a mai discutat înainte.Dacă scânteierea apare doar la una din perii, e posibil să fie scurtcircuit în bobina statorica legată la acea perie sau arcul slăbit şi nu există presiune suficientă pe carbune.Dacă scânteierea apare la ambele perii, rotorul are bobine în scurt sau întrerupte, sau şi una şi alta. Trebuie verificat daca nu cumva colectorul e ovalizat, roteşte uşor cu mâna de ax şi urmăreşte unul din carbuni, dacă în timpul rotirii colectorului acel cărbune oscileaza vizibil pe verticală, atunci colectorul e uzat şi rotorul trebuie dus la un strungar să ,,ia un şpan,, din colector până dispare ovalitatea. După strunjire, se vor curăţa canalele dintre lamele cu ajutorul unei lame de bomfaier polizate pe laterale până capătă lăţimea canalului dintre lamele.Atenţie să nu rămână şpan de cupru între lamele ! La final se curăţă colectorul cu şmirghel fin, să aibă suprafaţa lucioasă. Link spre comentariu
mario_xx Postat Aprilie 27, 2014 Partajează Postat Aprilie 27, 2014 (editat) o sa verific rotorul cu becul cum zicea un nene aici, bobinele statorului au amandoua 5 ohmi,sau 50...ma rog, nu mai stiu dar au amandoua la fel. Apropo, ar putea merge polizorul normal cu bobinele statorului in scurt? Editat Aprilie 27, 2014 de mario_xx Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 27, 2014 Partajează Postat Aprilie 27, 2014 Nu merge normal, nu te sfatuiesc sa-l mai folosesti pana nu determini cauza scanteierii puternice. Inseriaza un bec cu o baterie sau acumulator si leaga cele doua fire la cate un carbune.Roteste usor de rotor si urmareste lumina becului.Daca lumineaza constant in timp ce rotesti, e bine.Daca lumina se stinge sau fluctueaza puternic, rotorul e dus.Asta e cea mai simpla verificare a rotorului. Poti folosi pentru asta orice lanterna la care legi in paralel cu butonul doua fire ce le vei lega apoi la cei doi carbuni. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum