Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Flama la rotor polizor unghiular , Cauza?


kari

Postări Recomandate

E mai usor sa deschizi un butic decat sa pornesti un atelier de bobinaj iar tinerii de acum nu vor sa mai invete meserii cu traditie, e mai simplu sa faci o facultate la fara frecventa si sa te faci ca lucrezi in vre-o firma obscura. Am colegi de serviciu ingineri care nu stiu pe ce iau banii, nu mai vorbesc de cata meserie cunosc.Eu sunt un simplu lacatus MAET (masini si aparate electrice de transport) si vin toti inginerii de la servici sa le repar un uscator de par sau alte nimicuri, asa s-a ajuns.Am capatat experienta in multe domenii lucrand, documentandu-ma si iar lucrand.Incerc sa atrag si alti tineri spre domeniul tehnic sa nu mai se holbeze pe Youtube la scamatorii ieftine, dar e greu, tot mai putini mai au rabdare sa mai mestereasca ceva. Forumul acesta m-a ajutat mult si incerc sa ajut si eu din ce stiu.

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
Vizitator acum

domnilorcaut si eu ajutor intro problema asemanatoaree vorba de un slefuitor cu banda marca Bosch verde model PBS 7Ade nou dupa o luna de functionare cca 3 ore in total scotea scantei de ziceai ca-i aparat de suduranemaigasind garantia am hotarat sa-l desfacam gasit o lamela ridicata pe colectoram pus-o la locam slefuit colectorul cu smirghel l-am curatat dar tot scanteieste tare - si mai scoate si fum parca vrea sa se arda nu miroase bineam inteles din topicul asta ca lamelele au un contactcum se reface acel contact va rog sa-mi spuneti ca-mi vine sa-l arunc dar imi pare rau de 500 de lei dati pe el acum o lunava multumesc

Link spre comentariu

E foarte posibil ca firele ce erau legate la acea lamela sa se fi intrerupt, sau intre lamelele alaturate sa aveti scurtcircuit.Din pacate rotorul e deja condamnat.Numai schimband colectorul se mai poate remedia, dar ar insemna si rebobinarea rotorului.Nu merita, mai bine cautati un rotor de schimb, sau unul compatibil.

Link spre comentariu

daca firele de la acea lamela sunt rupte nu pot sa le lipesc ? sau problema e ca e ridicata lamela?

Lamela de colector este prinsa din turnare in colector in masa de izolare,nu o mai poti fixa altfel,inainte se schimba colectorul se se bobina din nou motorul,acum nu cred ca mai face cineva treaba asta.Incearca la o reprezentanta Bosch poate aduc rotorul si il schimbi -acum vezi si cat costa si daca se merita.Se mai gasesc si rotoare de la alte aparate si poate se poate adapta.Daca lamela este ridicat atunci va rupe din perii si aste se vede usor in sensul ca periile au merginile rupte,zdrentuite sau la rotirea rotorului la mana simti cum agata cand peria ajunge la lama cu problema..
Link spre comentariu

Fara inlocuirea rotorului nu se rezolva nimic si distractia e scumpa, pot spune un pret maine daca nu uit. lamela ridicata inseamna suprasolicitare si nu intra la garantie.

Link spre comentariu

Sculele cu defecte de fabricatie in garantie se schimba nu se mai repara,ori in cazul de fata in lipsa garantiei,nici o sansa sa se rezolve problema gratis.Apoi trebuie sa ai argumente solide pentru a-i convinge pe cei care au vindut scula respectiva,ca nu a fost suprasolicitata.Bosch nu mai e ce a fost odata.Toate sculele marca Bosch sint fabricate in China.Am ramas surprins cind am vazut si scule DeWalt fabricate in China.

Link spre comentariu

defecte de material exista si sunt recunoscute si remediate de fabrinanti, colectorul unui rotor este o piesa care lasa loc la multe interpretari.Colectorul, suportii de carbuni, inversoarele de sens, intrerupatoarele... sa nu imi spuna mie un utilizator ca taia cu flexu nimic si s-a ars rotorul.Aici este un forum de discutii... rog pe utilizatorii de scule electrice sa spuna ce au facut cu un minut inainte sa se arda echipamentul.Nu tin partea boschului dar scula aia are un maner de care se tine nu un scaun pe care sa te urci.si daca sunt facute in china inseamna ca nu trebuie sa lucram cu ele? ba da dar sa nu ne urcam pe ele.

Link spre comentariu

nu am avut rabdare sa citesc tot dar cred ca si de la rulment uzat apare flama recomand schimbarea rulmentilor de pe ax si apoi punerea in functionare am vazut „mereriasi” care vedeau efectiv ca rotoru face flama si il lasau sa mearga „ca doar merge ”eventual vazut daca nu este colectoru deformat(ovalizat )daca sa mai scris cea ce am scris eu mi de scuze

Link spre comentariu

te cred ca un rulment un pic slabit se aude si in plus se si simte :rade:meseriasi de santier de care crezi ?iti venea sa-i dai o gaura in cap cu un burghiu de 40mm :sparge:

Link spre comentariu

...lamela ridicata inseamna suprasolicitare ....

Ce anume poate sa suprasolicite colectorul???!!! O lamela nu se ridica, decat sub actiunea fortei centrifuge, daca nu a fost bine lipita in pachet. Nici-o componenta a fortei active nu actioneaza asupra periilor sau colectorului. Atunci cand "te urci pe scula", fortele mari se regasesc la nivelul angrenajului reductorului, sau in carcasa de sustinere a acestuia si nu au legatura cu arborele motor, decat prin intermediul momentului de rotatie, care daca este prea mare se opreste masina. O masina fortata indelung in acest mod, are bobinajul copt si doar atunci se poate spune ca a fost fortata. Nimic nu are o legatura mecanica cu sistemul colector unde fortele si momentele sunt minimale. Cupla carbune/cupru a sistemului colector are unul dintre cei mai mici coeficienti de frecare cunoscuti in tehnica. Nu pot exista repercursiuni ale fortarii in sarcina asupra colectorului, decat in cazul unor defecte din fabricatie.
Link spre comentariu

Interpretarea clasica este : utilizare necorespunzatoare a echipamentului.Asa cum s`a subliniat mai sus.Cauzele pentru care se prefera aceasta optica sint multiple si daca incepem sa le discutam precis se lasa cu flame.Despre ce am facut cu un flex cu un minut inainte de a se arde va pot spune eu , am pus discul , l`am pornit si adat flama la colector, si`a redus turatia si atit!Nu cred ca avea 3 discuri folosite , era de 115mm Einhell.Prost a fost ca era intr`un virf de deal , seara si a trebuit sa mai fac inca un drum de 400Km dus-intors,de data asta cu o Makita made in Japan. Asta a vazut deja multe discuri si in afara de a verifica/curata/gresa la citeva luni grupul n`are nimic. E adevarat ca si pretul a fost de vreo 8 ori mai mare!Referitor la optica vinzatorilor fata de garantie cea mai faina faza a fost la un service auto.Service serios, nici o data nu am avut probleme cu ei.In perioada aia faceau multe 4X4 .Normal ei comandau piesele si la un Nissan Pick-up se inlocuiesc amortizoarele.Dupa vreo 4 luni posesorul se intoarce la service pentru revizie si acolo mecanicul observa probleme la amortizoare, normal in garantie , vine reprezentantul firmei ce a livrat amortizoarele si raspuns standard:nu mai sint in garantie....deoarece masina a fost folosita in teren!!!!Normal ca s`a rezolvat problema de catre service care l`au lamurit pina la urma ca totusi masina aia pentru asta e facuta , sa lucreze in teren si ei au vindut amortizoare pentru astfel de masini!Masina era folosita la deplasari ocazionale in teren, nu ca masina de vinatoare sau la concursuri hard.Grig

Link spre comentariu

...lamela ridicata inseamna suprasolicitare ....

Ce anume poate sa suprasolicite colectorul???!!! O lamela nu se ridica, decat sub actiunea fortei centrifuge, daca nu a fost bine lipita in pachet. Nici-o componenta a fortei active nu actioneaza asupra periilor sau colectorului. Atunci cand "te urci pe scula", fortele mari se regasesc la nivelul angrenajului reductorului, sau in carcasa de sustinere a acestuia si nu au legatura cu arborele motor, decat prin intermediul momentului de rotatie, care daca este prea mare se opreste masina. O masina fortata indelung in acest mod, are bobinajul copt si doar atunci se poate spune ca a fost fortata. Nimic nu are o legatura mecanica cu sistemul colector unde fortele si momentele sunt minimale. Cupla carbune/cupru a sistemului colector are unul dintre cei mai mici coeficienti de frecare cunoscuti in tehnica. Nu pot exista repercursiuni ale fortarii in sarcina asupra colectorului, decat in cazul unor defecte din fabricatie.
Arderea bobinelor unui rotor este acoperita de garantie fara discutii, colectorul este cea mai solicitata parte a rotorului pentru ca acolo au loc cateva zeci de contactari la fiecare rotire care de obicei se rotesc cu 20-30 000 rpm. in momentul in care scula este fortata si rotorul oprit in timp ce este alimentat, pe lamelele in contact cu periile se dezvolta o temperatura mai mare decat rezista rasina care sustine lamela. rasina se face praf si abia atunci intervine forta centrifuga care o desprinde.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări