Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Flama la rotor polizor unghiular , Cauza?


kari

Postări Recomandate

Am inteles !O sa ridic clema de pridere la lamela respectiva si voi reface contactul acolo! o sa-l duc la strungar sa-i faca rectificarea necesara In cosecinta e clar ca ne este scurt in rotor. O sa v-a tin la curent!A fost un test intradevar profesionist!

Link spre comentariu

Ma bucur ca v-am fost de folos, si sper ca metoda va fi aplicata de mai multi depanatori, veti fi uimiti de acuratetea ei, nu-i nevoie de scule speciale, electromagneti de depistat scurtcircuitul, etc.

Link spre comentariu

Mai postez o data metoda de verificare a rotoarelor cu explicatii direct pe desen.Sursa se regleaza astfel incat curentul prin rotor sa produca o cadere de tensiune intre doua lamele alaturate de cateva zeci de mV. Becul asigura limitarea de curent si monitorizeaza prin aprinderea sa faptul ca prin rotor circula un curent, (sa nu avem masuratori de zero fals intre lamele). Cu stima Vali !

post-21106-139829550641_thumb.jpg

Link spre comentariu

Multumesc Domnule validae pt info postate. Personal alta metoda decat cea cu "bazul" -electromagnetul ,nu cunosteam pt verificarea corecta a rotoarelor.Inca odata Multumesc si La Multi Ani !

Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...

Sa rezolvat cu ajutorul unui rotor NOUIn consecinta mere atentie ...toate masuratorile au dat bine dar flama persista Se pare ca scurtul la rotor aparea doar in timpul rotiriideci:nu a fost deformare inel colector Scurt in rotor (LA RECE)Scurt in stator Perii prea dure sau prea moiCanale in scurt la colectorContacte imperfecte la fiecare plotPartea de comanda (condensator ect.)Ci rotor cu manunchi in scurt in timpul functionariiV-a multumesc tuturor pt. sfaturi si interes Se poate inchide!

Link spre comentariu

Sa rezolvat cu ajutorul unui rotor NOUIn consecinta mere atentie ...toate masuratorile au dat bine dar flama persista

Nu`i chiar asa.As spune asta daca ai fi facut masuratoarea aia de care a spus Emil Matei.Aia la spire in scurt nu da gres.La flama pe rotor in genere aia e prima care se face.Grig
Link spre comentariu

nu tin minte sa ma fi sfatuit cineva la masuratori Emil Matei in acest topicAm facut masuratori conform @validaePentru mine oricum e tarziu acum alte sfaturiSi cred in continuare ca masuratorile si metodele au fost bune dar la peste 10 mi de rpm se schimba ecuatia necunoscutelor !

Link spre comentariu

...Se pare ca scurtul la rotor aparea doar in timpul rotiriideci:nu a fost deformare inel colector Scurt in rotor (LA RECE)Scurt in stator Perii prea dure sau prea moiCanale in scurt la colectorContacte imperfecte la fiecare plotPartea de comanda (condensator ect.)Ci rotor cu manunchi in scurt in timpul functionariiV-a multumesc tuturor pt. sfaturi si interes Se poate inchide!

In ce fel pot apare spire in scurt doar in functionare?! Pare doar o "abureala", destinata unui utilizator neavizat. In afara cauzelor mentionate pana acum, mai exista si o cauza mai putin intalnita - deformarea, sau largirea suportilor port-perii. Acestia pot fi facuti din materiale metalice - tabla - sau nemetalice - ebonita sau mase plastice. Daca din diferite motive aceste port-perii se deformeaza (specific celor din tabla) sau se largesc in urma regimului termic si al scanteilor (specific celor din ebonita sau mase plastice) periile nu vor mai calca corect din punct de vedere mecanic pe lamelele colectorului. In timpul functionarii, acestea se vor inclina inspre directia in care se roteste rotorul, cu unghiuri mai mari de 7...10 grade. Acest defect se recunoaste prin examinarea periilor, care vor prezenta o uzura asimetrica. Aceasta duce la probleme de comutare si la forme ale curentilor si tensiunilor diferite de cele avute in vedere de constructor. Curentii si tensiunile efective si (mai ales) cele medii la borne se vor modifica de asa maniera, incat electromotorul nu va mai putea fi folosit, desi la verificarea specifica spirelor in scurt, nu se va observa nici-o problema. Acelasi efect se mai poate obtine prin rotirea accidentala pe arbore in timpul functionarii, a intregului ansamblu colector, desi aparent periile sunt uzate simetric.
Link spre comentariu

Nu stiu exact cum a aparut acel scurt intre spire .Nu este posibil ca in interiorul bobinajului sa -si fi facut joc vreo spira ,care in timpul rotirii sa faca contact?Desi la curentul ala cred ca ramanea sudat pentru todeauna ... nu prea pot sa-mi explic intradevarDar am avut banuiala ca e de la rotor din momentul cand am observat ca nu mai merge rotundTocmai de aceea am pus clipul la incpeut sa inlocuiasca 1000de cuvinte Acum in Alta ordine de idei cauze teoretice sant multe dar in practica apar mai putine, mai des!Totusi inlocuind roturul (Doar atat!) problema sa rezolvatIar daca doriti sa-l vedeti cum merge acum sant dispus sa-i mai fac un clipSa nu-mi spuneti ca era miscat colectorul sau celelalte variante legate de rotor Ca sant dispus -sa-l trimit la o expertiza pe cel vechi ca sa-l diagnosticheze cine se ofera specialist pe aici,ceea ce nu cred ca e scopul acestui topicnu vreau sa o lungim sa disecam firul de par, ca nu ma pricep la asa ceva Problema sa rezolvat si dupa cum sa scris pe aici , au avut si altii de invatat din cazul asta,in consecinta scopul a fost atinsMultumesc!

Link spre comentariu

Presupun 50 de spire la o bobina a rotorului.Daca o spira este in scurt prin metoda "validae" nu va putea fi diagnosticata (2% diferenta de rezistenta si deci 2% diferenta de tensiune masurata fata de bobina buna) dar prin metoda aratata de Emil Matei da.

Link spre comentariu

Da, o singura spira in scurt va fi greu de depistat cu metoda folosita de mine (nu o numiti dupa mine, nu e inventia mea, am gasit-o intro carte veche ruseasca).Totusi avantajul metodei folosite de mine e ca depisteaza si intreruperile in bobinaj, cea cu electromagnetul nu face asta. Tin sa precizez ca indiferent de metoda, un plus de experienta face intotdeauna diferenta.Daca nu reusiti cu o metoda sau alta, faceti apel si la un meserias in domeniul bobinajului, nu cred ca va lua mult pentru diagnostic.

Link spre comentariu

... indiferent de metoda, un plus de experienta face intotdeauna diferenta.

Asta e esentiala.

...faceti apel si la un meserias in domeniul bobinajului, nu cred ca va lua mult pentru diagnostic.

Din pacate, meseria asta e pe cale de disparitie.Eu n-am reusit sa mai gasesc meseriasi de talia celor de la care am invatat, si care intre timp au murit...
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări