kari Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Va salut si la multi ani! Am problema urmatoare: flama prea mare si functionare in"suturi" la flexul respectiv! Un filmulet am postat pt o mai buna imagine, aceea ce este de fapt! Am inlaturat partea de alimentare (intrerupator si electronica pt pornire)pt a nu fi si ea suspicioasa! Am curatat colectorul temeinic inclusiv crestaturile intre ele inclusiv verifivat cu lupa culoarea lamelelor,toate in regula! Am incercat si in curent continu cea ce la fel pare ok Dar pana la urma totusi eu suspectez rotorul Ce test mai relevant as-i putea face ? Astept pareri, multumesc! Link spre comentariu
raileanu florin Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 rotor murdar trebue curatat Link spre comentariu
Vizitator popa_ionut Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Daca ai curatat rotorul si tot iti merge in suturi ai sigur scurt intre infasurari in rotor,consumul fiind mai mare de aceea face flama respectiva la perii,poti sa il cureti cat vrei ca degeaba este compromis. Link spre comentariu
kari Postat Ianuarie 2, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Rotorul a fost curatat temeinic.Asta intrebam ...cum se poate totusi verifica un rotor? Link spre comentariu
raileanu florin Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 cu un aparat de masura pe buzz nu trebuie sa fie intrerupt rotorul unde freaca carbuni acolo masori acei contacti e posibil si carbuni sa fie facuti din pilitura de BCA Link spre comentariu
costinium6 Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 cam cata vaselina e in carterul pinioanelor? ia scoate flansa si fa proba fara pinionul coroana, pui un carton sa nu arunce vaselina pe pereti sau ochi! Link spre comentariu
costinium6 Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 acum am vazut filmul! rotorul are lamele ridicate, se aude destul de bine cum rontaie carbunele! solutia este vizita la praktiker unde trebuie deschisa cutia cu buget! pot doar sa va ajut la alegerea unui polizor serios! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 acum am vazut filmul! rotorul are lamele ridicate, se aude destul de bine cum rontaie carbunele! solutia este vizita la praktiker unde trebuie deschisa cutia cu buget! pot doar sa va ajut la alegerea unui polizor serios!Ce se aude este zgomotul produs de angrenaj.Zgomotul care se aude, sigur nu e produs de frecarea placutelor colectorului de periile din carbune.Daca ar fi asa periile s-ar consuma intr-un timp extrem de scurt de functionare,avind in vedere flacarile care sint exagerat de mari.Un alt aspect.Daca placutele rotorului ar fi desprinse de suportul izolant al colectorului(unde sint lipite)la turatia rotorului care este de citeva mii de rotatii pe minut,placutele ar sari instantaneu si ar face ravagii in interiorul motorului . Daca ar fi asa cum spui(placute ridicate) cu un buget minim,un strungar ar rezolva problema luind un span din colector "la curat".Numai ca aici problema e un pic mai complicata.Placutele nu se ridica numai in momentul in care se deslipesc de pe suportul colectorului.Eu am patit asa ceva.In momentul cind au sarit citeva placute mi-a facut praf atit rotorul cit si statorul(bobinaj distrus atit pe rotor cit si pe stator).Asa cum am mai spus si pe celalalt topic la un atelier de bobinaj sigur au un dispozitiv de verificare a scurtului intre spire la rotoare. Link spre comentariu
em2006 Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 O diagnosticare corecta se face la atelierul de bobinaj, pentru asta trebe sa demontezi rotorul.Se probeaza simplu pe un dispozitiv care exista de regula in dotarea bobinatorului.Acesta e compus din 2 bobine situate pe coloanele unui miez magnetic din tole U.Miezul e deschis si se inchide prin rororul fixat pe acesta, cu un mic intrefier (cca 5mm).Rotorul se roteste usor, cu mana, apropiind o lama de bomfaier (lama feromagnetica) prin fata crestaturilor aflate in exteriorul zonei polilor si urmarind daca aceasta e sau nu atrasa de miez in anumite pozitii ale rotorului.Lama este atrasa spre rotor in dreptul crestaturilor in care se afla o sectie care are spire in scurtcircuit.In zona unde e scurtul intre spire si lama este atrasa, ansamblul se comporta ca si clasicul electromagnet cu spira in scurt.Rotorul testat formeaza armatura prin care se inchide campul magnetic al electromagnetului (alimentat de la o sursa de tensiune alternativa, sau direct de la retea).PSCand ai curatat rotorul, acesta era demontat din carcasa?Ai decanelat cum trebuie?Te-ai uitat si din lateral, sa nu fie carbune depus si pe fata perpendiculara pe ax?Am vazut un rotor care a fost aruncat fara a verifica ce am zis la urma, iar dupa curatarea temeinica si a acestei fete, s-a putut refolosi. Link spre comentariu
kari Postat Ianuarie 2, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Rotorul a fost curatat TEMEINIC! Nu-mi spune nimeni de testul in cc? tocmai de aia am facut filmuletul ma gandeam ca este destul de convingator Ce sa fac sa desfac iarasi rotorul ca sa-i fac poze sa vedeti ca e ok la colector Pot sa pun poze cu rotorul inaite de curatat si rectificat, erau puse pentru un coleg care spunea ca are unul de vanzare ,numai ca a realizat ca nu este identic! http://kari.sunphoto.ro/rotor_bws230 Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Pai cum sa comparati functionarea la 220V alternativ cu 12-24V curent continuu ?. La tensiune mica nu apare strapungerea izolatiei, iar mersul in curent continuu e incomparabil mai lin, incercati asta cu orice motor asemanator. Revenind la testarea rotorului: Scoateti rotorul din stator sau daca puteti cu el montat, curatati colectorul cu smirghel de granulatie cat mai mica. Cu motorul asamblat, se inseriaza rotorul doar pe la bornele periilor cu un bec de 12V la cativa wati la o sursa de curent continuu , preferabil baterie auto. Becul se va aprinde slab, el va indica faptul ca trece un curent prin rotor si totodata limiteaza curentul. Se ia un voltmetru (multimetru) setat pe domeniul de mV si cu rotorul sub tensiune se va masura tensiunea intre fiecare doua lamele alaturate, rotind putin rotorul din pozitie dupa fiecare masuratoare. Daca rezultatul este o tensiune egala (aproximativ) intre fiecare doua lamele, atunci rotorul e bun. Daca intre doua sau mai multe lamele, tensiunea e zero, acolo se afla un scurtcircuit (fie intre lamelele colectorului fie in bobine). Daca tensiunea intre doua lamele e dubla fata de celelalte, acolo avem o bobina intrerupta (lipitura la colector sau intrerupta intern) Atentie ! Scanteierea excesiva la colector poate fi si din cauza unui scurtcircuit statoric, de obicei daca flameaza doar un carbune, bobina statorica legata la acel carbune e in scurt. Se poate verifica masurand cu un ohmmetru precis ambele bobine cu carbunii scosi.Bobina cu rezistenta masurata mai mica are scurtcircuit in spire Daca mai aveti nelemuriri, va ajut cu placere, am lucrat in domeniu peste 10 ani. Masuratorile de mai sus depisteaza atat scurtciurcuitele cat si intreruperea bobinelor rotorului si se pot aplica la orice rotor indiferent de putere cu marirea proportionala a curentului prin rotor. (Tensiuni mai mari, bec de putere mai mare).Metoda am gasit-o intr-o carte ruseasca veche de vre-o 40 de ani, o folosesc de atunci si nu m-a dezamagit niciodata ! Spor la verificari ! 3 Link spre comentariu
costinium6 Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 GEO 53 BN rotoarele de flexuri lucreaza la 28000 rotatii pe minut, colectorul este initial un tub cu aripi interioare si dupa turnare se frezeaza canalele, daca o lamela s-a desprins inseamna ca tot suportul de rasina e fisurat, in imagini se vede clar ca periile calca aleator pe colector! am reparat mai multe mii de polizoare (cu asta ma ocup) imi pare reau ca nu il pot ajuta pe colegul kari pentru ca nu lucrez cu einhel Link spre comentariu
costinium6 Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 kari ce scrie dupa bvs 230? 1-2-3-4-5 ? Link spre comentariu
maxim_sedilec Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 einHELL..... cea mai proasta marca de scule cu motor electric, poate doar alea cu "pasarica", "iepurasu" , "degetul" sau alte logouri specifice diferitelor lanturi de magazine sa le intreaca la PROSTIE .mestere IA-TI O SCULA ADEVARATA !!! macar BOSCH verde daca e doar pentru casa si de la MAKITA, METABO, DEWALT, HILTI, in sus daca vrei sa faci si bani cu ea . Link spre comentariu
kari Postat Ianuarie 2, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 kari ce scrie dupa bvs 230? 1-2-3-4-5 ? BWS 230-nici o cifra doar o liniuta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum