Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema urgenta (FRIG) Ferroli Domiproject F24


Vizitator vire

Postări Recomandate

Dacă e vorba de „depanatori de pe net”, atunci să caute la secțiunea Servicii de pe forum, sunt câțiva colegi cu nabar care se ocupă cu depanarea; decât un pseudo-electronist luat din ziar, mai bine joci la ruleta rusească. :rade:

 

Și dacă apelezi la un service autorizat de centrale termice, cu siguranță o să-ți propună schimbarea plăcii; pentru că nu au electroniști cu abilități de debugging/repair, dar mai ales pentru că procedura nu permite repararea componentelor din centrale termice ci doar înlocuirea cu repere similare, provenite de la producătorul centralei (oficial, din motive de siguranță... neoficial și din motive de profit)!

Link spre comentariu

Pai eu nu vorbeam de depanatori din ziar, cei de pe forum sunt bineveniti sa-l ajute, dar prin depanarea efectiva a placii,nu cu sfaturi, ca omul e clar ca n-are idee de depanare la acest nivel. Daca as locui prin apropiere, il ajutam cu placere, poate sunt colegi de forum in zona dispusi sa-l ajute.Cu cei de la service, stiu ca nu repara, doar schimba placa, legal vorbind nici nu se aproba repararea acestor placi.

Link spre comentariu
Vizitator vire

Va multumesc pentru sfaturi.Centrala este in Braila, asa ca daca este cineva de pe forum din Braila sau Galati dispus sa ma ajute contra-cost ar fi perfect. De asemenea rugamintea mea ramane valabila si pentru Bucuresti daca nu gasesc pe nimeni aici sa o repare aduc placa in BucurestiMultumescAm pus mesaj in zona de servicii. Ramane de vazut daca voi gasi pe cineva.

Link spre comentariu
Vizitator vire

Salutare.Inainte de revelion am gasit pe cineva care se ocupa de depanarea centralelor, inclusiv a placilor electronice. A venit si a verificat foarte rapid si superficial placa, cred ca a durat 5-6 secunde, apoi m-a anuntat ca este ars procesorul placii, cel care ii coordoneaza functiile. Primul lucru care mi s-a parut ciudat este ca nu a verificat separat vreun condensator sau alta piesa, pentru ca nu a schimbat pe aparat nicio valoare. In acelasi mod a verificat prima data sigurantele, apoi a continuat si mai facut cateva verificari si a ajuns la concluzia procesorului ars, verificarea pieselor facand-o pe partea cu piesele, nu pe cea cu lipiturile si probabil pe functia de buzzer de la aparat pentru ca se aprindea un led rosu in partea de sus cand avea continuitate. Apoi a constatat uitandu-se pe partea cu lipiturile ca placa arata bine, ca nu are urme de flama. Mi-a zis ca un procesor costa cat o placa noua si ca nu merita schimbat, dar ca are el placi reparate deja pentru acelasi model, placi carora le-a pus si stabilizator de tensiune, dar ca trebuie sa ii mai dau 200 lei si placa mea la schimb, pentru ca el trebuie sa o schimbe undeva (nu mi-a fost clar daca lucreaza la un service pentru centrale), dar in mod clar trebuie sa i-o dau pe a mea la schimb. Cand am intrebat despre o placa noua mi-a comunicat ca si daca as pune una noua si s-ar arde ca asta, de la variatia de tensiune, garantia nu mai este valabila, asa ca ar trebui sa ii pun stabilizator de tensiune, care doar el costa 200 lei. Practica asta cu placa stricata plus o suma de lei si alta reparata la schimb am inteles ca este destul de raspandita printre cei care lucreaza pe la service-uri.Intrebari:1. Putea sa isi dea seama daca e ars sau nu procesorul ei folosind functia de buzzer, fara sa fie curios daca un condensator sau alta piesa mai functioneaza asa cum ar trebui si eventual sa il verifice separat? E posibila o verificare asa de sumara pentru un astfel de diagnostic?2. Daca placa arsa nu mai e buna de nimic si chiar si daca ar fi avul garantie nu mai era valabila, fiind ars ceva din cauza variatiei de tensiune ce nevoie mai are el de placa mea? Ca si daca ar lucra la un service imi inchipui ca nu o poate trece in actele justificative ca a schimbat-o cuiva care avea garantie, cauza fiind una care nu corespunde garantiei, dupa spusele lui. Plus ca imi inchipui ca placa are o serie si el trebuie sa justifice prin acte daca acel client mai avea sau nu garantie, conform seriei etc. Asadar daca motivul de garantie nu este valid si ea are probabil si o serie cum ar putea el sa o "plaseze" ca fiind luata de la un client cu garantie? De ce a insistat ca el trebuie "sa puna o placa la loc" daca din ceea ce presupun eu nu ar putea oricum sa o faca?3. Daca doar un stabilizator costa 200 lei atunci de ce mi-ar da el la schimb la aceeasi valoare o placa functionala si reparata cu tot cu stabilizator, cat de "baiat bun" poate fi el cu mine? :)4. Daca nu ar fi procesorul ars si placa mea s-ar putea repara, dar eu as da-o la schimb pe o alta placa reparata, dar cu stabilizator, exista posibilitatea sa primesc o placa mai uzata, care sa se strice chiar si peste cateva luni? Sau nu ar fi nicio diferenta intre placa mea si oricare alta placa reparata? Ar trebui sa insist pe repararea placii mele cu sau fara procesor ars?5. Imi poate spune cineva care este procesorul placii? Este vreun smd si daca da care?6. Ce parere aveti despre situatia asta? Mie imi e clar ca sunt niste minciuni la mijloc, dar nu stiu care. Am ales sa va cer sfatul aici inainte de a mai apela la o alta persoana pentru a nu ma trezi ca aflu alta varianta si alte minciuni. Nu mai imi pun problema sa o repar eu, dar in momentul asta as vrea sa stiu cu ce m-a mintit anteriorul si care era smecheria in toata situatia asta. Cum pot verifica eu daca acel procesor este ars sau nu? Nimeni nu te ajuta gratis, iar situatia parea prea buna sa fie adevarata si el prea orientat pe placa mea data la schimb.Va multumesc anticipat pentru orice sfat.

Link spre comentariu

Nu te supăra, scuză-mă că ți-o spun așa pe românește... tu chiar ai pus botu' la tâmpeniile cârpaciului ăluia?!

Dacă chiar o fi angajat la firma cucu care „se ocupă” (așa, ca termen general) cu centrale termice, trebuie să renunți la propria logică și să asculți asemenea tâmpenii? Cred că n-ai citit atent ce spuneam anterior despre depanagii de centrale termice (marea majoritate a lor).

Caută un electronist adevărat, nu inși care se declară reparator de centrale sau reparator de televizoare sau sârmar șef; ăia nu sunt electroniști, pentru că electronica nu înseamnă doar centrale sau televizoare ci mult mai mult și un profesionist adevărat trebuie să aibă cunoștințe solide și diversificate, din cât mai multe ramuri ale electronicii, pentru a putea înțelege funcționarea unui circuit; pentru că altfel, nu se poate spune că face depanare, ci cârpeli după ureche... mai schimbă o siguranță, mai facem niște strapuri, sau înlocuim plăci și module la minut.

 

1. Nu, depanarea nu se face cu „buzzer-ul”, mai ales să tragi concluzia că un procesor este defect.

2. Aberații, basme, scenarii SF.

3. Ce stabilizatoru' naibii montat direct pe placă?! Stabilizator pentru tensiunea de la rețea, 230Vca? Sper că glumești... scrie pe Google stabilizator tensiune rețea, dă-i la imagini și vezi ce înseamnă!

4. Asta cu mutatul plăcilor e o tâmpenie, nici un producător sau service autorizat de producător nu face așa ceva!

5. Procesorul, care defapt e un microcontroller, este ST72334J4T; componenta SMD pătrată, cu pini pe toate laturile - se identifică foarte ușor, e undeva spre colțul plăcii, între un conector alb și un semireglabil albastru.

6. Nu sunt doar niște minciuni, ci totul e o prosteală ordinară.

 

Eu sunt aproape sigur că problema este din zona sursei. Nu ar fi mare inginerie să măsori tensiunile în cele câteva puncte indicate în pagina anterioară.

 

Ia legătura cu Th3_uN1Qu3.

Link spre comentariu

,,.Si ca sa va dezamagesc,majoritatea celor care repara centrale schimba placa direct."asta e din primul post al meu.Subscriu la ce a scris high_voltage_tm,si mai ca as pune pariu ca daca ii dai aluia sa masoare un tranzistor simplu habar n-are :da .Majoritatea celor pe care ii stiu eu ca repara centrale schimba placa pe care o dau stricata in urma unui defect cu nume cat mai pompos,iau o carca de bani si apoi duc placa la reparat :rade: .Cautati pe cineva care nu-i tepar.....Si tare sunt curios cum determina unii ca a fost o supratensiune.....ca asa m-am saturat de explicatia asta :speriat.Apropo,in una din poze chestia aia albastra de langa sigurante nu cumva-i varistor?Dupa modestele mele cunostinte ala are oarece legaturi cu supratensiunile alea despre care se tot spune ca ar fi vinovate de muuuuuuuuulte belele.

Link spre comentariu
Vizitator vire

In cazul puntii redresoare, FARA sa alimentez placa am pus aparatul pe 2000 ohmi si am masurat cei 2 pini pe care mi i-ati indicat dumneavoastra. Cu borna neagra pusa jos si cea rosie pe pinul de sus imi indica pe aparat 767 si dupa 3-4 secunde ajunge la 765. Daca inversez pozitiile imi indica acelasi 1 care apare cand pun aparatul pe 2000ohmi.In cazul condensatorilor nu stiu ce valoare ar trebui sa aleg pe multimetru la DCV. Banuiesc ca nu le pot masura tensiunea cu aceeasi valoare daca unul are 400V si 10uF si celalalt 35V 200uF? Din ce am inteles condensatorii sunt electrolitici si banda gri indica -. Unul are o banda gri cu zerouri ovale si celalalt o banda gri cu niste zerouri si sageti in jos. La fel si in cazul puntii redresoare din ceea ce am incercat mai sus presupun ca - este in pozitia de jos unde atunci cand pun borna neagra imi indica 767-765 ohmi. In momentul in care as alimenta-o cu ce valoare o verific pe DCV?Multumesc

Link spre comentariu

Domnule Vire, cum au spus si colegii mai sus,apelati la un coleg de forum care sa va rezolve placa.Nu e cazul sa bajbaiti daca nu aveti experienta in domeniu. Colegul high_voltage chiar v-a indicat pe cineva. In cazul dvs. nu se poate rezolva prin corespondenta din pacate.

Link spre comentariu
Vizitator vire

Persoana indicata de high_voltage_tm este in bucuresti, iar centrala este in Braila. Daca eram in acelasi oras nu mai abuzam de bunavointa nimanui de aici de pe forum cu intrebarile mele. Apoi daca o alta placa implica 200 lei si placa stricata indiferent de cauza alt moment mai bun sa incerc si eu ceva ce nu am mai facut pana acum nu vad. O ard mai tare sau nu tot 200 lei si placa arsa implica "reparatia".Evident imi dau silinta doar sa masor piesele si nu sa le ard. Dar sincer sa fiu la cat m-am tot documentat, am intors multimetrul pe toate partile si am asteptat sa am toate informatiile necesare sa le pot verifica eu si cum toata viata mi-am bagat nasul peste tot nu ma pot abtine in momentul asta sa nu fac asta :jytuiyu .Nu am ce altceva sa verific ca as lua la verificat acel altceva. Dar daca e doar placa centralei atunci asta verific pana imi fac damblaua cu multimetrul. :freaza: Oricum va multumesc de sfat.@high_voltage_tm: Aparatul are urmatoarele gauri:Una in partea stanga pentru tranzistori cred. Este notata PNP/NPN. Oricum nu am cablu mufat pentru ea. 3 gauri pe partea dreapta notate astfel:10ADCVOhmMACOMintre VOhmMA si COM este specificat: 750VAC1000VDC200mA MAXCablul negru l-am conectat la COM si pe cel rosu la VOhmMA. Sper ca e ok asa. Am identificat si pe punte cu o lupa + in partea de jos si - in sus.

Link spre comentariu

E ok cum ai conecta cablurile.Înseamnă că puntea e cum am spus în mp, deci măsori ca atare.Propun să continuăm aici discuțiile, că nu e nimic secret și poate o să fie de folos și altora... plus de asta, am mesageria plină. :sparge:

Link spre comentariu
Vizitator vire

Am 3 intrebari:1) Imi puteti spune va rog daca specificatia L (linie, cablu maro) din manualul ei de utilizare se refera la faza si N (neutru, cablu albastru) la nul? Sau invers?Vreau sa scot cablul de alimentare din centrala ca sa pot pune placa pe o masa sa am acces la ea mai usor.2) In cazul condensatorilor cu carcasa metalica, carcasa face masa cu una dintre polaritati sau este doar pentru protectie? Mai exact cand masor un condensator cu carcasa metalica pot pune o borna pe carcasa si cealalta pe pinul celeilalte polaritati sau ea nu "comunica" cu niciun pin si pun bornele doar pe pini?3) Daca tin bornele pe pinii unui condensator si alimentez placa e vreo problema? Sau indicat ar fi sa alimentez placa si abia apoi sa pun bornele pe pini? Intreb pentru ca este un condensator a carui pini nu sunt foarte accesibili si ca sa nu risc sa fac vreun scurt mi-am facut un mic dispozitiv din 2 ace de care am atasat bornele si as vrea sa stiu daca pot tine dispozitivul pus pe pinii condensatorului atunci cand alimentez placa sau se creeaza vreun soc in aparatul de masura?MultumescMultumesc

Link spre comentariu

L inseamna faza (line)

N inseamna nul (neutral)

Condensatorii nu sunt de obicei conectati la capsula metalica, sunt si exceptii dar nu e cazul aici.

Placa nu va functiona pe masa din lipsa senzorilor, si dispozitivelor pe care le comanda.

Puteti s-o alimentati doar si sa urmariti prezenta unor tensiuni dupa surse.

Atentie cu testerele multimetrului cand masurati pe placa, daca faceti un scurtcircuit in anumite zone puteti s-o faceti inutilizabila. Masurati dupa conectarea la retea . Totusi chemati un electronist adevarat sa va ajute, nu un schimbator de placi.

Link spre comentariu
Vizitator vire

Buna seara. Va multumesc pentru sfatul cu electronistul, dar mai intai vreau sa aflu care ar fi problema si abia apoi sa apelez ca sa nu mai risc nici 1% sa fiu indus in eroare, dar mai ales sa pot lua decizia potrivita, pe loc, vis-a-vis de optiuni/pret. Si apoi din moment ce nu am mai facut niciodata asta si foloseam multimetrul doar ca sa verific continuitati nu am putut sa imi refuz "placerea" asta :).Am reusit sa verific piesele fara sa ma electrocutez si fara sa ard nimic altceva :). Pur si simplu am acoperit cu bucati de banda izolatoare toate lipiturile din jurul piesei vizate, inclusiv condensatorul metalic ca sa nu fac din greseala masa pe carcasa lui cu bornele.- La puntea redresoare pe aparat imi arata: 308-309-310 (variaza intre aceste valori)- La condensatorul de 400V imi arata ca si la punte: 308-309-310- La condensatorul de 35V din dreapta imi arata asa: cand pun una dintre borne apare "-" pe ecran, iar cand o pun si pe a doua apare pt. o secunda 00.1, in rest ramane 00.0. Uneori mai apare 00.1 si cand iau bornele de pe pini, dar nu de fiecare data/ - La condensatorul de 16V de deasupra celui de 35 imi arata ca si la cel de 35V: acelasi "-" pe afisaj cand pun doar o borna si 0.01 pentru o secunda cand o pun si pe a doua. De asemenea mai apare pe afisaj si cand iau bornele pentru o secunda, dar in rest acelasi 0.00.Mai masor si alte piese pentru mai multe informatii sau din informatiile de mai sus rezulta un eventual diagnostic?PS: Am incercat si sa descarc condensatorii cu o lampa de control cu bec de 15w punand cablurile la polaritatile condensatorilor imediat ce am deconectat placa de la retea, dar spre dezamagirea mea becul nici nu a dat sa se aprinda. Trageam mari sperante la cel de 400V :).Va multumesc.

Link spre comentariu

Daca pe bornele condensatorilor de filtraj din secundar aveti zero clar, atunci aveti un scurtcircuit dupa sursa.Verificati orice dioda din zona, scoateti condensatorul si verificati-l si pe el.

Link spre comentariu

Daca pe cond din sursa ii arata 310,nu cumva masoara tensiuni? :jytuiyu Eu asa banuiesc,si mai banuiesc ca pe alea de dupa sursa ii arata 0 v.Parerea mea e ca a masurat cu placa alimentata si pe volti,poate gresesc,dar ....daca e cum am zis nu-i merge sursa

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări