Vizitator nehalem89 Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Salutare, lucrez la un modul de control al unui motor CC, brushed, motorul cand porneste va fii controlat in PWM in 25, 50 75 100%, asta pe o distanta de cativa cm, dupa accea merge normal cu PWM de 100, cand ajunge aproape de capat PWM-ul va descreste de la 100, 75, 50 25 0, problema e ca vreau sa monitorizez tot timpul consumul motorului, iar daca in timpul miscarii se face o crestere de curent atunci motorul trebuie sa-si intoarca sensul de rotire si sa se roteasca pana in pozitia initiala, am gasit printre piese un tl072, imi poate spune cineva ce calcule se fac pentru rezistenta de shunt si tensiunea obtinuta dupa convertirea curentului in tensiune, tensiunea obtinuta va fii aplicata intr-un uC, deci sa nu depasesc 5V, modulul de comanda trebuie sa fie functional intre 9 si 16V, in uC voi monitoriza si tensiunea de alimentare al modulului, in cazul in care nu se afla in plaja de 9-16V atunci sa nu functioneze motorul. Ma poate ajuta cineva la partea de convertor cu o ducmentatie despre asa cv sau sa-mi explice cum sta treaba?Multam fain Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Vrei separare galvanica sau exista masa comuna?Spui ca daca se blocheaza isi schimba sensul. Dar daca se blocheaza si in sens invers?La mersul invers te intereseaza monitorizarea curentului? Daca da, semnalul oferit sa fie pe acelasi traseu sau un altul? Polaritatea semnalului sa fie aceiasi sau inversa?Este un motor cu magneti permanenti sau cu stator si rotor bobinat?Poti pune o schema de principiu cu partea de forta ce actioneaza motorul sau e inca in dezvoltare? Link spre comentariu
Vizitator nehalem89 Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Vrei separare galvanica sau exista masa comuna?Spui ca daca se blocheaza isi schimba sensul. Dar daca se blocheaza si in sens invers?La mersul invers te intereseaza monitorizarea curentului? Daca da, semnalul oferit sa fie pe acelasi traseu sau un altul? Polaritatea semnalului sa fie aceiasi sau inversa?Este un motor cu magneti permanenti sau cu stator si rotor bobinat?Poti pune o schema de principiu cu partea de forta ce actioneaza motorul sau e inca in dezvoltare?Salut, iti voi raspunde in ordinea intrebariilor, in momentul de fata am un stabilizator de tensiune pentru uC si GND-ul stabilizatorului e comun cu puntea H.motorul urca si coboara un geam, deci inversarea motorului e valabila doar cand este o crestere de curent in momentul urcarii geamului.cand se intoarce motorul, indiferent ca se intoarce ca simte crestere de curent sau ca apesi butonul de reverse nu mai conteaza monitorizarea curentului, cu polaritatea semnalului nu inteleg ce vrei sa zici.Motorul stiu ca este cu magneti permanenti Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 E auto? Ce curent consuma in functionare?Daca nu monitorizezi inversul, nu mai conteaza.Cu schema cum e? E functional sau urmeaza? Link spre comentariu
Vizitator nehalem89 Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 E auto? Ce curent consuma in functionare?Daca nu monitorizezi inversul, nu mai conteaza.Cu schema cum e? E functional sau urmeaza?Da e auto, proiectul meu de licenta, consuma intre 2,5 si 4A, ca sa se intoarca motorul are nevoide de crestere pana la 5 6A, cand loveste blocul superior este cuprins intre 13 si 18A, la diferite tensiuni de alimentare, cu schema mai lucrez la el ca mai am sa fac convertorul si switch-uriile analogice si sa ma apuc de cod Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Cred ca doresti inclusiv protectia motorului atunci cand se blocheaza si schimbi sensul, dar motorul se poate bloca si dupa schimbarea sensului.In principiu, trebuie sa intrerupi masa puntii H si sa intercalezi un rezistor de valoare mica pentru a nu pierde multa tensiune pe el. Acea tensiune o amplifici la nivelul dorit astfel incat acele valori de umplere in marime medie sa coincida la intrarea analogica cu ceea ce ti-ai propus. Deci un shunt si un AO pt. un geam. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Si mai trebuie sa stabilesti si cum se opreste la capat de cursa, ca n-ar fi o idee buna, simtind cresterea curentului la capatul de cursa, sa-si schimbe sensul (la nesfarsit!) Link spre comentariu
Vizitator nehalem89 Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Si mai trebuie sa stabilesti si cum se opreste la capat de cursa, ca n-ar fi o idee buna, simtind cresterea curentului la capatul de cursa, sa-si schimbe sensul (la nesfarsit!) ptr aia stiu marimea geamului si pozitia unde se afla Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 E o idee si asta, ar trebui o temporizare pentru ca daca vrei sa inchizi bine geamul, trebuie sa il fortezi un pic la capat pana intra in garnitura.Doresti sa citesti permanent curentul sau doar sa semnalizezi uC-ului un anume prag? Link spre comentariu
Vizitator nehalem89 Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Cred ca doresti inclusiv protectia motorului atunci cand se blocheaza si schimbi sensul, dar motorul se poate bloca si dupa schimbarea sensului.In principiu, trebuie sa intrerupi masa puntii H si sa intercalezi un rezistor de valoare mica pentru a nu pierde multa tensiune pe el. Acea tensiune o amplifici la nivelul dorit astfel incat acele valori de umplere in marime medie sa coincida la intrarea analogica cu ceea ce ti-ai propus. Deci un shunt si un AO pt. un geam.si cum aflu valoarea shunt-ului, valoarea cu cat amplific si totusi la o valoare maxima sa nu depasesc 5V, daca nu se poate atunci o sa fac un divizor de tensiune hardware, deci m-ar interesa o documentatie cum aflu rezistenta, valoarea de amplificare, etc Link spre comentariu
Vizitator nehalem89 Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 E o idee si asta, ar trebui o temporizare pentru ca daca vrei sa inchizi bine geamul, trebuie sa il fortezi un pic la capat pana intra in garnitura.Doresti sa citesti permanent curentul sau doar sa semnalizezi uC-ului un anume prag?in urcare vreau sa semnalizez uC-ului un anume consum ca sa dea comanda de reverse in caz de crestere curent si geamul nu e foarte aproape de blocul superior. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Esti de acord cu 10A? Sau estimezi alta valoare?Semnalizezi atingerea celor 10A cu 1 logic sau cu 0 logic? Link spre comentariu
Vizitator nehalem89 Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Esti de acord cu 10A? Sau estimezi alta valoare?Semnalizezi atingerea celor 10A cu 1 logic sau cu 0 logic?daca te referi la 10A in momentul urcarii at e si prea mult, 8 ar fii suficient, dar mentionez ca poate avea un consum si de 18 20 de amperi cand loveste blocul superior la 12.5 14V Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Nu are importanta, semnalizezi 8A dar dimensionezi shuntul sa reziste la 20. Cauti pe net un shunt dedicat? Sa fac o schema de principiu? Link spre comentariu
Vizitator nehalem89 Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Nu are importanta, semnalizezi 8A dar dimensionezi shuntul sa reziste la 20. Cauti pe net un shunt dedicat? Sa fac o schema de principiu?fa-mi o schema de principiu, calcule sa stiu cum sa fac Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum