Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automatizare elevator auto trifazat 2 coloane


prozorianu

Postări Recomandate

Va salut !Detin un elevator auto trifazat cu doua coloane - practic sunt doua actuatoare de mare putere actionate de motoare trifazate . As dori ca actuatoarele sa urce si sa coboare simultan folosind un comutator schimbator de sens si o mica automatizare .Ma puteti ajuta cu o schema ?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • prozorianu

    9

  • maverik_ro

    6

  • The Stressmaker

    5

  • asyx

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

In poza atasata se poate vedea mai clar ca daca pun pe un pilon 500 kg si pe celalalt 700 kg un motor este solicitat mai tare si unul mai putin deci daca lipseste circuitul de egalizare motorul cu sarcina mai mare va ajunge mai tarziu la capat de cursa decat cel cu sarcina mai mica Vreau un circuit care sa.mi duca ambele motoare in acelasi timp la capat de cursa ( sus sau jos) indiferent daca am diferenta de sarcina sau nu .

post-19387-139829548861_thumb.jpg

Link spre comentariu

Sunt motoare trifazate asincrone cu rotorul in scurt cred dar din fabrica era prevazut cu automatizare in acest sens - are doi contactori cu bobina pe 24V (cate unul pentru fiecare motor). Contactorii erau comandati de o placa care citea informatiile primite de la niste senzori aflati pe fiecare surub de actuator ....daca unul dintre suruburi se invartea mai mult motorul care-l actiona era oprit pana cand era ajuns din urma de celalalt si astfel urcau ambii stalpi in acelasi timp fara sa se tina cont de sarcina de pe fiecare .Eu am recuperat elevatorul de la dezmembrari si placa de comanda a contactorilor lipseste mai exact zona in care era placa a trecut printr-un incendiu care a carbonizat toate firele si toate componentele care erau SMD .Am reusit sa fac elevatorul sa functioneze - am schimbat toata instalatia electrica si comutatorul care schimba sensul de rotatie a motoarelor ....deci el functioneaza dar coloanele nu urca simultan si nu coboara simultan daca difera sarcina pe fiecare .

Link spre comentariu

Motoarele se opreau complet pentru ca erau comandate de contactori trifazati cu bobina pe 24V - avand reductor probabil ca nu aveau timp sa se opreasca complet dar tensiunea de alimentare le era intrerupta pe toate cele 3 faze

Link spre comentariu

Nu cred ca avand motor cu asincron,reductor si contactori ca element de comanda reuseau sa egalizeze deplasarea,facea contactorul care ramanea in urma ca soneria.E doar o parere.Sau masura doar din jumatate in jumatate de metru de exemplu si oprea motorul care era in fata pana ajungea celalalt la acelasi nivel.E doar o parere,s-ar putea sa gresesc,n-ai niste poze cu senzorii,amplasarea lor si ce mai e pe acolo?

Link spre comentariu

poti monta un invertor pe unul din motoare , turatia motorului actionat de invertor , fiind data de un encoder montat pe celalalt ax , astfel poti mentine turatia ambelor coloane aceia-si , indiferent de sarcina de pe ele

Link spre comentariu

salutar fi bine de stiut ce fel de senzori sunt cei de la coloane.Poate fi encoder multitura si se analizeaza diferenta de cursa (distanta).Poti pune ceva poze cu senzorii ?dekor.

oricum , chiar daca "senzori" se dovedesc a fi encodere multitura , fara partea de automatizare nu poate face nimic raman de parere ca cea mai simpla automatizare este cu invertor + encoder
Link spre comentariu

Pe unul din "gheare" (ma refer la acelea galbene din poza) puneti un led cu lupa (cap de lanterna ieftina, nu laser pentru ca e mai greu de controlat plus ca o sa "mitralieze" contactorii) care sa ilumineze cealata "gheara". Pe cea de-a doua "gheara" se monteaza un senzor cu doi fototranzistori cu separator orizontal, totul montat intr-un tub opac de pvc. Asa, cand fascicolul ilumineaza cei doi fototranzistori ambele motoare sunt activate (fototranzistorii controleaza un contact NC care este in circuitul bobinei fiecarui motor, asa ca la disparitia luminii decupleaza). Daca ridicatorul cu led ramane in urma, fascicolul ilumineaza senzorul de jos si astfel ridicatorul cu senzor se opreste si il asteapta pe celalalt (cu led). Daca ridicatorul cu led se ridica primul atunci se ilumineaza senzorul de sus care va opri ridicatorul cu led. Iluminarea egala a ambilor senzori cupleaza ambele ridicatoare. Aceasta metoda simpla de senzor de inclinatie are dezavantajul ca ridicarea va fi in hopuri cu inclinatie in lateral, determinate de sensibilitatea spatiala a senzorilor. Asa, se poate regla din lupa cat de mare va fi pata de lumina si astfel cat de mult se va inclina sarcina. Montajul ar fi pentru motoare asincrone trifazate cu rotor in scurtcircuit comandate cu contactori. In teorie se poate face automatizarea si pentru patru "gheare" pe acelasi principiu, condita este calea optica clara pentru cei patru senzori.Varianta se poate face mai "lina" in functie de cat de mult este necesar dar asa se mareste "mitraliera" (fenomenul de aclansare si declansare rapida unui contactor cu repercusiuni directe asupra motorului si a pastilelor de contact).Daca detineti senzori gen potentiometru atunci se pun intr-o punte wien si cand puntea este la echilibru se da semnal pentru ambii contactori iar cand puntea este in dezechilibru se da semnal doar la un contactor, in functie de polaritate acelei diferente, asemanator cu metoda optica de mai sus doar ca treaba aceasta o face un comparator si doua relee comandate de acesta. Daca potentiometrii aceia sunt buni se poate merge pe aceasta metoda.Am dat doua idei din care se poate alge cea mai buna, optica sau mecanica. In functie de care e aleasa se poate face schema.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări