Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema CNC cu ATmega328P (Arduino uno)

Vizitator savagabriel

Postări Recomandate

Vizitator savagabriel

Buna ziua, Lucrez la un CNC pe care vreau sa il comand cu un microcontroler atmega328, deoarece are un limbaj de programare pe care il inteleg(nu sunt programator). Microcontroler -ul va primii coordonatele pe portul serial de la 'Procesing'. Am incarcat bootloader-ul intr-un micro. atmega328 cu ajutorul placii Arduino uno si am inceput sa programez. Pentru motoare folosesc biblioteca Stepper.h de la Arduino, comandate pe 2 pini, cu ajutorul ULN2003 si tranzistori MOS pe iesire. Totul merge perfect DAR imi merg motoarele pe rand: merge motor x, apoi motor y, apoi motor z. Pierd mult timp si vreau ca motoarele X si Y sa plece amandoua odata! De exemplu daca dau: motorX 200 (pasi,mm,cm,etc) motorY 50motorZ 20 Sa imi plece X si Y deodata, Y se opreste la 50, X continua pana la 200, apoi sa imi plece Z. Nu reusesc sa rezolv aceasta problema nicicum, nu ma prea pricep la programare! Orice ajutor este binevenit.Multumesc.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• matache

2

• godFather89

1

Arduino IDE nu are debugger, erorile fiind foarte greu de identificat.

O placa Arduino Uno poate fi folosita ca programator pur ISP pentru un Atmega328p, fara sa fie necesar nici un bootloader.

Vezi instructiunile de aici:

http://pdp11.byethost12.com/AVR/ArduinoAsProgrammer.htm

Avantajul este ca poti folosi BASCOM (sau alt mediu de dezvoltare) pentru programare, un mediu care are debugger.

Link spre comentariu
Vizitator savagabriel