Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

PWM pt incalzire oglinzi auto


maciu1

Postări Recomandate

Salut!Dupa ceva cautari pe net, am gasit un cod pe care vreau sa-l modific in vederea utilizarii la modularea "incalzirii" unor oglinzi auto. Ideea este urmatoarea: in functie de temperatura exterioara masurata cu un LM35, rezistenta situata pe spatele oglinzilor sa primeasca mai mult sau mai putin curent. Mai precis, sub 0*C, sa primeasca 100% curent si pe masura ce se apropie de 20*C, curentul sa scada.Deoarece nu am cunostiintele necesare pt scrierea codului, am incercat sa fac eu iteratia. E foarte "grosolan" scrisa dar mai finut nu stiu cum sa precizez intervalul de temperatura. Problema cea mai mare e ca nu stiu sa fac "legatura" in cod, intre gradele Celsius si procentul de modulare.De aceea, daca are timp cineva de jucaria asta, il rog frumos sa ma ajute.De asemenea, daca are chef si exista o metoda mai eleganta de definire a intervalelor de temperatura, si nu cum le-am scris eu taraneste din grad in grad, sa modifice si partea respectiva.Codul e scris in PicBasic Pro, iar microcontrolerul este PIC12F675Multumesc frumos pt ajutor!

pwm_temp_OGLINZI -taraneste 2.txt

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • maciu1

    7

  • maxim_sedilec

    3

  • deejay2k1

    2

  • 10vid

    2

Top autori în acest subiect

cam asa ma gandeam eu:

doar ca nu sunt sigur daca sintaxa este corecta pt PicBasic

	VectorIncarcare 	var WORD[5]={0,3,5,8,10}    ' Grad incarcare - cat curent trece prin oglinzi	VectorTemperaturi 	var WORD[5]={20,15,0,-5,-10}    'Vector cu intervalele de temperatura	for (i=0,i=i+1,i<5)				if TempCalculata <= VectorTemperaturi[i]			GradIncarcare = VectorIncarcare[i] 		endif	endfor

a, si ar fi bine sa lipesti senzorul de temperatura de oglinda ... asa controlezi si temperatura oglinzii ... si ai feedback negativ daca se supraincalzeste :)

Link spre comentariu

si de ce trebuie sa fie complicat cu PIC si PWM ....stupid de complicat si sursa de zgomote ???oglinzile se incalzesc cu PTC pentru incalzire corect dimensionat . Daca vrei sa reduci consumul faci un senzor de condensare si controlezi incalzirea on/off cu PIC sau cu ce vrei tu . cand faci ceva trebuie sa fie util nu doar complicat !ai grija la gradientul de temperatura , daca elementul de incalzire nu este dimensionat corect poti sa spargi oglinda ( :nebun: sau daca te uiti in ea)ce avantaj aduce controlul PWM cu microcontroler ????

Link spre comentariu

1)Oglinzile au rezistente pe spate, masina a fost dotata cu sistemul de comanda, doar ca nu mai e functional. Pt inlocuire m-ar costa 1800 ron2) Valorile intervalelor de temperatura corespund specificatiilor originale ale sistemului3) Nu am decat niste cunostiinte generale despre electronica si nu stiu limbaje de programare. Iteratia respectiva am facut-o pe baza cunostiintelor de engleza si a unou aduceri aminte de Pascal, de acum 20 ani din liceu...4)Probabil se mai poate face in vreo 15 variante, dar asta este singura schema cat de cat completa, unde am gasit si codul pt PIC.Daca are si altcineva chef sa modifice/completeze codul sursa atasat, il invit cu mare placere.Oricum, inca o data, multumesc pt ajutor!

Link spre comentariu

BMW,E46,2004Manevrarea&incalzirea oglinzilor se face prin intermediul a cate unui modul electronic plasat in carcasa fiecarei oglinzi. Comenzile vin codate, prin IBUS, de la modulul general GM5, ce se ocupa de oglinzi, inchidere centralizata, stergatoare etc.

Link spre comentariu

ai încercat să le repari ? pot fi si dezactivate software, înceMarcă mai întâi cu BMW scan 1.4 , BMW carsoft sau ceva de genu' e mai bine să le repari.O interfaţă BMW scan 1.4 costă în jur de 50 euro şi poţi face multe lucruri cu ea .Nu sănt adeptul modificărilor menite să facă dintr-o maşină aproape perfectă un TRACTOR.....dacă era un Golan 1.X MPI se justifica.CRACIUN FERICIT!!!

Link spre comentariu

Ehee, am incercat in toate felurile posibile sa le "reactivez". Din cauza asta am ajuns la solutia extrema de folosire a unui montaj suplimentar, care asa cum am mai spus-o, respecta exact specificatiile originalului. Pina si alimentarea o sa i-o dau tot din siguranta de 5A a modulului original.Cat priveste interfetele de scanare, am in posesie inclusiv ISTA D&P-ul...ca sa nu mai vorbesc de DISv57, Progmanv32, INPA si BMWScan 1.3...

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

de ce doresti sa alimentezi rezistentele in functie de temperatura? nu intotdeauna o temperatura de -sa zicem- - 5 grade inseamna si oglinzi inghetate... de obicei se leaga la dezaburirea lunetei.

Link spre comentariu

De obicei, asa e, se leaga la dezaburirea lunetei. Numai ca "prostii" de la BMW au gindit-o complet autonoma, si nu ma apuc eu acum sa inventez roata. Intervalele de temperatura in care functioneaza montajul respecta intocmai specificatiile originale. Din experienta am observat ca uneori luneta e perfect curata, pe cind oglinzile pot avea gheata pe ele. Depinde cum bate soarele. Si inca ceva: indiferent de temp exterioara, oglinzile se incalzesc daca este actionata maneta stergatorului de parbriz. :) . E, ce zici de asta?Oricum, schema si codul atasate mai sus de userul 10vid merg perfect si ii multumesc inca o data pt efort.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări