Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Brat de pick-up


andreidaniel

Postări Recomandate

Buna seara! Pt ca nu am stiut unde e mai potrivit a posta, am zis ca sa incerc aici. As avea si eu o curiozitate in domeniul pick-upurilor.. Care e bratul cel mai bun? Si ce avantaje si dezavantaje are fiecare tip de brat? Din cate am vazut ar fi 3: brat drept-linie(eventual cu capul inclinat putin), brat in forma de ”S”, brat tangential-liniar.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • andreidaniel

    4

  • baza

    1

  • avolocaru

    1

  • YO8CDQ

    1

Top autori în acest subiect

bratul cel mai bun e acela care asigura o pozitionare cat mai buna a acului dozei pe santul discului ( varful sa fie pe fundul santului ). de asemenea, forta de apasare trebuie sa fie aceeasi pe orice pista ( ceea ce e foarte greu).

 

in practica e destul de greu de gasit un asemenea brat.

 

Ca sa faci alinierea bratului ai nevoie de un protractor ( exemple mai jos ):

 

http://www.vinylengine.com/cartridge-al ... tors.shtml

 

un brat bine aliniat, alaturi de o doza buna, fac cam totul. am avut pick-up de 40$ care aliniat corect cu disc de test si osciloscop, se auzea mult mai bine decat unul mult mai scump.

 

daca ai bani, ia-ti un SME si o doza lucrata manual, Koetsu.

Link spre comentariu

Eu as vrea un direct drive. Am un Supraphon tesla dar e cu rola..si na nush cat o sa ma mai tina..arcu ala imbatraneste si el si altu nush de unde o sa fac rost. Idem si pt cauciuc. Mai am un TESLA NC430 cu doza magnetica si curea..cureaua s-a cam slabit aproape mai sta pe tambur dar face fata. Mai am una de rezerva care e mai stramta putin si mai elastica insa o sa o schimb cand o sa crape asta, ca iar alta nush de unde o sa fac rost. Ce ma seaca la el ca la volum mai mare la piese/pasaje mai piano are un zgomot de fond cand dau mai tare si nu e de la cablu;insa cand comut statia pe mono nu mai e acel zgomot. Zgomotul nu mai e prezent daca motoru e oprit sau nu are cureaua pusa si acul e pe disc si invart discul cu mana. Insa de asta voiam sa stiu daca e unul mai bun dintre toate. Unul care e cu brat tangential ar fi ok? Si are pista ca la CD il trage un mecanism usor sau se lasa plimbat el ca aici nu am priceput eu prea bine..?

Link spre comentariu

Va referiti la bratul tangential? Si greutatea aia cum se stabileste? Sau are vreo rozeta ceva sa mai salte bratu sa nu calce prea mult probabil? Doza vine ca intr-un soclu, nu?

Link spre comentariu

Ai urmatoarele variante de pick-up-uri de cumparat din Romania:Denon DP-23F, Pioneer PL-400, DENON DP-21F...Sunt doar cateva din modelele entry, dar totusi aparate bune. Binenteles ca o inspectare la fata locului e obligatorie la achizitie.

Link spre comentariu
Vizitator prutus

Imi pare bine sa vad ca s-a deschis aici o discutie despre acest domeniu inca fascinant, poate exagerat de fascinant... al pick-up-urilor.Bratul nu trebuie sa asigure doar pozitionare ci, impreuna cu ansamblul electro-mecanic dat de restul pick-up-ului frecvente de rezonanta si vibratii minime.Dupa parerea mea cele mai performante sunt sistemele modulare la care toate componentele sunt separate si amortizate mecanic separat adica: brat cu suportul lui pentru care deja au aparut sisteme cu pivotare pe rubin-ex: clearaudio si antiskating magnetic desi nu e neaparat cea mai buna metoda pt ca exista si metode de flotare magnetica sau clasice pe rulmenti foarte performante; platan cu antrenare pe curea si motor sau motoare trifazice pt antrenare cu varierea pur sinusoidala (nu se prefera metoda pwm ca la invertoarele industriale), atat a frecventei cat si a tensiunii de alimentare pt a avea viteza cat mai constanta si vibratii minime-oricum depinde de centrarea motorului , fluxul magnetic perfect distribuit in stator sau rotor si rezistenta electrica perfect egala a fazelor.Bineinteles ca exista si alte metode de reglare a vitezei (metoda u/f nu e buna pentru motoare multifazice neechilibrate perfect pe faze, unde trebuie folosita o metoda de feed-back tensoriala)si motoare dc performante nu doar ac.E o intreaga teorie asupra modurilor de antrenare pt ca nu se poate separa mecanic motorul de platan si trebuie sa introduci o curea sau doua daca lucrezi cu volant intermediar ori sa faci antrenare magnetica (cu volant intermediar magnetic-nu mi se pare o idee nemaipomenita datorita unui fenomen de vibrare introdus de alunecarea campului celor doi magneti, in timp ce o curea de cauciuc are inertie elastic mult mai mare) sau direct drive, apoi numarul de poli ai motorului, felul motoarelor.Cel putin teoretic prefer solutia cu doua sau trei motoare asincrone monofazice cu poli ecranati cat mai multi-minim 4, preferabil 8-16(chiar daca au alunecare pentru ca intr-un sistem mecanic foarte echilibrat alunecarea devine controlabila cu o precizie deosebit de mare), variator de frecventa pur sinusoidal fara feed-back(este aceeasi teorie a feed-back-ului ca si la amplificatoarele audio).Cu doua motoare poti introduce un volant sau doi intermediari pe cand la trei motoare nu mai este necesar nici un volant intermediar.Modul de flotare al platanului pe suport (preferabil cat mai greu) poate sa fie pe rulmenti conici de foarte buna calitate sau flotare magnetica-am oarecari dubii in privinta flotarii magnetice, dar ca idee pare superioara, doar atat timp cat magnetii au o magnetizare perfect egala in toate directiile). Ca sa revin la tema principala a bratului..din pacate nu pot, pentru ca la un pick-up conteaza tot ansamblul.Materialul si modul de confectionare al bratului depinde de tipul dozei pt ca apar niste frecvente de rezonanta tipice datorita modului de preindere al dozei pe brat si al acului in doza, datorita contactului acului dozei cu vinilul care el insusi, functie de materialul amortizant care se gaseste pe platan(eventual modul de prindere al vinilului pe platan) introduce in ac vibratii nedorite.E o intreaga poveste.Bratul in sine , pe masura ce se apropie de pista centrala ar trebui sa aiba un antiskating variabil si cateva tipuri de compensari dinamice care nu prea se pot face pt ca la periferia discului vectorii si sclarii fortelor aplicate difera de cele de pe pistele interioare si atunci doza este cea care salveaza situatia prin modul ei de constructie.Dozele scumpe nu sunt scumpe chiar degeaba, dar fara un sistem mecanic adecvat sunt inutile si invers.

Link spre comentariu

Bratul,ca bratul,dar daca NU ai o corelare perfecta intre ;mecanismul de antrenare,doza si citire optica ptr,ajustarea fina a turatiei>>> *faci ceva*pe el de pick-up >>>auditie si depreciezi si discul...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări