Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Auto Lights


criss

Postări Recomandate

Buna,Doresc sa-mi modific instalatia de iluminat a masini pt a aprinde farurile in intuneric. Partea cu montajul ma descurc, dar cu metoda de a stabili zi/noapte pune problema.Cum pot delimita noaptea si ziua, stiu ca va puneti sa radeti, dar daca se lasa seara, intra in 'modul de seara' se aprind farurile, daca intru in oras unde este iluminat ce se va intampla? daca vin masini din sens opus ce se va intampla? se stinge farul .... aici este problema cum sa stabilesc diferenta intre zi si noapte. Mai mult senzori, diferite unghiuri? unde sa-i plasez, de cate ori sa verifice daca este zi sau noapte (intr-un oras iluminat pot sa umblu ore intregi, sau cand prin o coloana din fata pe un drum european de cateva ore)1. unde sunt plasati senzorii la autovehiculele cu lumina automata 2. cati senzori de lumina sunt utilizate la cele originale?3. care este logica de functionare? (stiu partea cu fototranzistor/rezistor, dar cum se decide ca este zi sau noapte...)orice sugestie mi-ar prinde bine.Multumesc anticipat

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • criss

    3

  • The Stressmaker

    1

  • schumyicr

    1

  • valangjed

    1

Banuiesc ca se folosesc mai multi senzori , fata , spate , lateral , sus , etc. ale caror iesiri intra intr-o poarta logica OR sau NOR a carei iesire comanda stingerea sau aprinderea farurilor.E doar o parere nu am lucrat cu asa ceva.

Link spre comentariu

Nu sunt interesat de comanda, vreau sa folosesc un microcontroler si pot cu precizie sa masor intensitatea luminoasa(de fapt eu masor rezistenta fotorezistorului), dar problema unde pot pozitiona senzori si ce sa iau in calcul, cum sa diferentiez 100% intuneric/lumina. nu vreau sa ma trezesc ca noapte din cauza iluminatului public sau daca vine unul din fata si altul din spate sa se stinga farurile.

 

Iar daca intru intr-un tunel de cateva minute sa se aprinda farul si nu atunci cand ies deja din tunel + la iesirea din tunel sa se stinga...

 

http://www.ehow.com/about_7238942_do-au ... work_.html

 

 

An electric photocell located in the dashboard detected lighting conditions and activated the headlights as appropriate. Usually, this would mean turning on the headlights at dusk and shutting them off after sunrise. During daytime driving, the photocell would be able to keep the headlights off when driving under a bridge, through a short tunnel, etc.

The automatic headlamps are activated through a photoelectric sensor which is embedded into the instrument panel. The sensor is located at the base of the windshield under the defogger grill.

 

Link spre comentariu

"....The sensor is located at the base of the windshield under the defogger grill....." Ai putea sa il plasezi si tu aici. Eu ma gandeam sa ii faci cilindru gol fotorezistorului, si acel cilindru sa il tragi peste el si atunci ma gandesc ca nu se vor mai stinge luminile cand va veni unul din fata sau din spate.

Link spre comentariu

Doua pareri. Prima este ca de fapt intereseaza zona iluminata de faruri in fara automobilului asa ca primul senzor poate fi montat intr-o carcasa care sa supravegheze acea zona. Al doilea senzor va fi un senzor de iluminare generala de preferat orientat in sus, pe capota eventual sau sa fie orientat in sus si sa vada prin "luneta". Asa, daca iluminarea in fata scade sub o anumita valoare, se aprind automat farurile iar daca iluminarea detectata de senzorul de iluminare ambianta depaseste o anumita valoare, acestea se sting. La aprindere se foloseste timp zero, instantaneu, iar la stingere un timp variabil dar peste 15 secunde (am vazut in link-ul precedent ca se recomanda 20 sec). Faptul ca senzorul este orientat in sus permite selectia "cerului" si nu a farului de la automobilul din spate. Cu doi senzori se poate face usor selectia mai usoara, ulterior, a farurilor altei masini sau a "cerului" pentru acuratete, pentru ca senzorii sunt in partile opuse ale automobilului.A doua parere este ca ar fi de preferat senzori pe baza de fotorezistenta, par sa aiba sensibilitatea asemanatoare cu a ochiului uman.O idee de senzor ar fi cu o celula fotovoltaica, cuplata la un mic emitator si montata pe mijlocul capotei (sunt accesoriile acelea gen coada de rechin care pot fi folosite, de preferat transparente) si care sa trimita semnal fara a fi necesara gaurirea capotei. Detectia se face prin masurarea nivelului de iluminare ambianta detectata de celula fotovoltaica sau de o fotorezistenta cu orientare verticala sau de lipsa semnalului cand scade iluminarea sub pragul reglat.

Link spre comentariu

prima parte nu prea o inteleg referitor la pozitia primului senzor.La al doilea senzor am inteles, numai sunt curios daca lumina de pe stalp nu va afecta functionarea. oricum am sa fac teste inainte de al pune pe masina. cum prind un pic de timp(printre sarbatori) fac un montaj simplu de monitorizare a lumini ambiente.m-am gandit ca as putea pune un senzor si in plafoniera, langa lampa de plafoniera(sigur separat) in asa fel iluminatul stradal nu ma incurca+nici farurile masinilor nu ajung acolo(doar daca vreun adormit vine din spate cu faza lunga), dar pot sa-l folosesc ca si inca o referinta.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

La masina care am avut-o senzorul era in fata, la baza parbrizului, in mijloc. Era acoperit cu un plastic rosu inchis (ca la dispozitivele cu IR).Din cauza plasticului ala cred ca avea senzor IR nu lumina normala. Pe langa asta avea o histereza destul de lunga (am stat cateva minute cu mana pe el dar nu s-au aprins becurile in bord, nu se aprindeau nici la trecerea pe sub poduri sau tunele scurte) dar isi face a treaba bine. Poate ajuta la ceva.Marius

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări