Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

masina de spalat euroline


Vizitator asprudaniela

Postări Recomandate

Vizitator asprudaniela

am o masina de spalat el de 5 ani si de cateva saptamani in timpul programului de spalare incepe la turatie mare si incepe sa dea cu cuva de toti peretii. am verificat amortiozoarele si sunt ok, bucatile de piatra pt elchibru sunt fixate la locul lor ,masina a fost pusa in boloboc..nu stiu ce ar putea fi,m-am gandit la condensatori sau am inteles ca ar exista un senzor pe motor care nu ar inregistra corect rotatiile ,dare nu am desfacut motorul.astept unele sfaturi.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • romica-b

    3

  • pisic

    3

  • blazeu

    1

  • PINTI

    1

Top autori în acest subiect

Daca nu stiti,daca nu intuiti,daca nu ganditi,de ce dati sfaturi care n-au nici in clin nici in maneca cu defectul descris."pisic"vad ca are un fix cu curatirea colectorului.La orice defect,recomanda aceeasta operatiune.Presupunand un contact imperfect al periilor,acesta ar duce de cele mai multe ori la o functionare intermitenta sau la o nefunctionare a acestuia.De asemenea,"PINTI" recomanda verificarea starii rulmentilor,total inadecvat.Nu v-a cerut nimeni sfaturi despre cum se verifica o masina second-hand ce urmeaza a fi achizitionata.Problema expusa de deschizatorul subiectului este clara,si o intuieste corect,problema este fie lenea fienesiguranta,caz in care are nevoie de confirmare din partea "cunoscatorilor"Da, problema este in circuitul tahogeneratorului.Verificarea este simpla:-se urmaresc firele de la acesta,pana la placa electronica,se desface mufa si se cupleaza la mufa aparatul de masura fixat pe domeniul tensiune alternativa,se invarte cu mana cat de tare se poate.Pe aparat ar trebui sa cititi o tensiune de 0,5-2,2V,depinzand,bineinteles de turatia rotorului.Eu "intuiesc" o defectiune de ordin mecanic si anume,magnetul aflat in interiorul taho,dezlipit,crapat,atingere de statorul taho.

Link spre comentariu

Romica , fara nici o suparare sau urma de ironie ,eu i-am dat raspunsul din dorinta de a " incepe " o operatiune de depanare. Am fost la multe masini care faceau asa , luau apa , si incepeau sa invarta cu o turatie foarte mare. De cele mai multe ori prin curatarea colectorului , verificarea periilor eventual schimbarea lor sau in cel mai rau caz am avut si un taho defect , s-au rezolvat. Am vrut doar sa ma asigur ca nu e aceasta cauza. Dupa cum i-am si scris , urma sa continuam .Imi pare rau daca crezi ca raspunsul meu a fost gresit , alta data o sa imi masor cuvintele ce le scriu. Cu respect ,

Link spre comentariu

Eu nu sunt depanator profesionist, insa avand totusi o anumita varsta si, poate si oarecare experienta, observ, inclusiv la mine, formarea unui set de verificari a fiecarei categorii de aparate (electrocasnice in cazul acesta). Chiar daca actualmente defectul e clar altul, pisic de exemplu incepe cu verificarea colectorului... Personal, evit sa iau la frecat colectorul, am vazut destule motoare "terminate" de zelosii curatitori de colector... In plus, dupa 30 de secunde de functionare, colectorul e iar "murdar si oxidat" operatia de "curatire" e buna doar de accelerat uzura lui (parerea mea!) MULT mai utila ar fi curatarea canalelor intre lamele, insa asta e mai dificila...Amortizoarele si contragreutatile compenseaza dezechilibrarea rufelor pana la o limita, daca incarcatura nu e "echilibrabila", alegeti o turatie mai joasa de stoarcere (perne, paturi, bocanci, etc.)Daca stoarcerea se duce la turatie mare, e clar ca nu aveti raspuns de la traductor...Spor!

Link spre comentariu

Vad ca toata lumea e fixat pe raspunsul meu . Daca am intalnit foarte multe masini gen euroline care o luau razna ( turatii mari la inceputul ciclului de spalare ) , si pur si simplu erau niste perii de rahat sau daca se rezolva printr-o simpla curatare , nu inteleg de ce toata lumea e impotriva. Era doar un inceput de depanare. Acum de exemplu am in atelier o masina cu triacul defect care face acelasi lucru , porneste la turatie maxima, am intalnit si indesit cu taho defect intr-adevar . Pe viitor nu am sa mai raspund , poate asa e mai bine .Vad ca eu ma stresez mai mult decat proprietarii masinilor . O zi buna

Link spre comentariu
Vizitator Sicu

e atat de simplu1.bobina taho intrerupta sau cazuta2.magnetul de pe colector crapat3.circuitul intre placa electronica sa motor( fire ) intrerupte sau la mufa motorului oxidat si nu citeste turatia4.triac in scurt

Link spre comentariu
Vizitator asprudaniela

AM vreificat si totul pare ok.cred ca este de la placa ,pt ca am incercat mai toate spalarile si la unele nu sunt probleme.Am observat ca numai la programele la care trebuie sa incalzeasca apa peste 50 grade ,dupa jumatate de ora sau o ora de la inceperea programului incepe sa miste masina cu totul si sa se loveasca cuva.I am dat si centrifugare separat pana la 1200 rpm nu este nici o problema .Multumesc pt raspunsurile primite

Link spre comentariu

N-are nici in clin, nici in maneca,temperatura de spalare cu defectul descris.Ori aveti un contact imperfect in zona controlului turatiei,ori masina pleaca in stoarcere inainte ca intreaga cantitate de apa sa fie evacuata,caz in care, intr-adevar da cu cuva de toti peretii.Mai cred ca nu ati expus clar manifestarea defectului.Oricum,bafta!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator asprudaniela

am chemat pe cineva pana la urma si a spus c este motorul,nu mai citeste bne turatiie si pleaca intr-o data inturatie mare.Nu au stiut m sao reare si m-a lasat cu masina caa inceput.CHIAR NU STIU DACA SE MAI MERITA SA O REPAR SAU SA I-AU ALTA

Link spre comentariu

"sicu" spune:1.bobina taho intrerupta sau cazuta2.magnetul de pe colector crapat3.circuitul intre placa electronica sa motor( fire ) intrerupte sau la mufa motorului oxidat si nu citeste turatia4.triac "cu probleme"As adauga si circuitul integrator al tensiunii furnizate de senzorul de turatie.Ptr. o problema atat de simpla si atat de usor de rezolvat,nu are rost sa schimbati masinaCel mai bine si mai sigur, contactati firma ce are in portofoliu de service tipul acesta de masina.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări