Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Statie de lipit Rosmarin


valica

Postări Recomandate

Era cineva pe aici care spunea ca ar putea face la strung ceva varfuri din cupru; este vorba despre niste varfuri care pline care arata ca un capat de creion, dar au un mic guler; seamana foarte mult cu cel din imagine (scuze daca am incalcat drepturile de autor!), dar este mult mai subtire, are cca. 4mm diametru. Sau poate stie cineva de unde le-as putea cumpara. La magazinele stiute si mentionate pe aici nu am gasit atat de subtiri.

post-60626-139829589993_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 197
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • rosmarin

    29

  • dzyk2000

    26

  • ggi

    17

  • valica

    15

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Imi cer scuze pentru afirmatie, dar m-ati zapacit iarasi. :rade:

 

D-le sandu11111, varfurile din cupru despre care vorbiti sunt pentru letconul Pensol Iron-N (cel albastru) sau HQ Solder/IR (cel galben)? Acest varf din cupru are vreo legatura cu varfurile pe care le-am cumparat de la Farnell? Le-am prezentat pe pagina anterioara aici: viewtopic.php?f=14&t=134664&start=120#p1210688

 

Si, fiindca a venit vorba de fludor, in 90% din cazuri eu folosesc acesta: http://i.imgur.com/aENmglN.jpg Nu este nici turcesc nici chinezes, dar dupa parerea voastra este un fludor acceptabil sau sa incerc altul?

Link spre comentariu

@loky, un "luptator" fervent pentru ameliorarea caracteristicilor statiei lui @rosmarin, sunt convins ca este vorba despre varfurile tubulare, exact cele cumparate de tine (si de mine) de la Farnell; daca s-ar gasi in Ro e si mai bine, sunt curios daca sunt macar la nivelul celor din GB (tot chinezesti, dealtfel).Cat despre fludor, eu folosesc PbStAg la lipituri fine si PbSt pentru cele grosiere; din fiecare am cate doua grosimi, iar cel fara argint este si cu colofoniu in interior.

Link spre comentariu

OK. Multumesc pentru clarificari! O sa testez fludorul la temperaturi joase.

 

Putin off-topic, dar poate si alti incepatori sunt interesati: cand fac lipituri mai intai bag varful in sacaz, dupa ce adaug fludor si in cel mai scurt timp realizez lipitura. Pana acum nu am intrebat de la nimeni, daca ceea ce fac este corect, si as dori sa comentati. Precizez, ca am sacaz tip pasta din Turcia (asa arata borcanelul si pe el scrie "Edoni - Lehim Pastasi - Korozyon Yapmaz - Iletken Degildir").

Link spre comentariu

Ala nu este sacaz ci un amestec care asigura o buna fluiditate a fludorului insa nu prea decapeaza (dpdv al decaparii colofoniul este mai activ ) .E foarte bun la lipirea de SMD-uri .

Link spre comentariu

Eu folosesc flux pe care il fac eu din sacaz si alcol izopropilic acasa, ce-i drept dupa ochi nu neaparat o anumita concentratie. Zdrobesc sacazul cat mai fin sa fie dupa care adaug alcol izo propilic si las o juma de ora sa setopeasca sacazul agitant borcanasul din cand in cand...in functie de vascozitate mai adaug fie alcol fie sacaz zdrobit! il las apoi iar vreo juma de ora ca bucatelele care sunt mai mari sa cada la fund si cu multa rabdarefara sa agit prea tare pun intrun recipient caruia i-am adaugat un ac de seringa prin care va curge fluxul(sacazul cu alcol). daca fac un cablaj nou atunci las sa curga mult flux pe cablaj dupa care cu un servetel dau sa unga tot cablajul (dupa ce i-am facut gaurile si corodat desigur), pun componenta si 90% nici nu mai trebuie sa mai pun sacaz sau flux pe ciocanul de lipit, ci direct pun ciocanul pe ternimal si cablaj si cand adaug firul de fludor deja se formeaza lipitura iar cand iau ciocanul sa facut frumoasa si argintie, plus in felul asta controlez si cantitateade fludor si vad bine si lipitura fara sa mi se faca zgura de la flux. Din cand in cand mai pun cate un strop de flux pe varf si il curat pe burete vegetal,ca sa nu apuce sa oxideze si sa se manance, dar chiar si atunci daca oxideaza tot funtioneaza deoarece ingredientele pentru lipitura sunt direct pe placa iar varful letconului este doar pt transfer de temperatura atat! Daca lucrez deja pe un cablaj existent atunci pentru fiecare lipitura pun cate un strop de flux, mai mic, mai mare , in functie de marimea lipiturii, scot componenta(doar in cazul in care trebuie scoasa, daca nu operatia doar reface lipitura bine) si curat cu tresa sa pot face loc pentru inlocuirea componentei, iar pun un strop de flux si adaug fludor cum am spus si mai sus. Recomand fludor cu SN60% PB38 sau 40% si flux de minim 2% , eu folosesc CYNEL, fara alte prostii in compozitie Cu, AG etcStatiile domnului rosmarin sunt perfecte pentru astfel de operatii si se comporta foarte bine chiar si pentru temperaturi mici!!! eu personal mi-am facut una dupa cum am vrut eu, dar sunt aceleasi scheme si specificatii de care si dansul tine cont si sigur functioneaza ca si a mea cu care am lipit si smd si am facut lipituri si pe placi PC ba chiaram schimbat si componente pe placi PC

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Informatia este imprastiata referitor la aceasta statie si doresc sa ma apuc de costructia ei, daca are cineva toata documentatia il rog sa o posteze aici.

Doresc sa cumpar si un microcontroler programat , se poate?

Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...
  • 1 an mai târziu...

Am realizat montajul statiei si nu reusesc sa ma prind cum se face programarea direct pe placa, daca are cineva o schema intre pinii montajului si mufa seriala sau usb il rog sa ma ajute cu ceva detalii. Atmega se programeaza cu montajul alimentat?

Multumesc.

 

 

 

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Link spre comentariu

deconectezi placa de la alimentare , sa ramina asa cum este in poze

1=lipesti pe placa un conector molex / 2x5 pini__Posted Image

  daca nu ai molex siguri ai din dezmembrari pin-hed conector 2x5 male___Posted Image___conector ISP_cu 6p__si 10p__Posted Image

sunt sigur ca ai programator USBasp_instalezi driverul

pregatesti fisierul .hex si .eep (sau numai hex) in functie de soft

atentie trebuie setati fusebitii pentru mega8 (v cu Q-8MHz sau cu ceasul intern) poti bloca MC

ca soft de programare poti folosi AVRDUDESS__http://sourceforge.net/projects/avrdude-gui/

cauta pe youtube un tutorial__bafta _sa spui cum a mers_

Link spre comentariu

Am construit si eu pe timpuri doua variante de programatoare seriale , unul ca al tau si unul cu alimentare separata , era acum vreo 6 ani 

Dupa cite imi amintesc impulsul de scriere are o tensiune 12,5-13 V

imi dadea tot felul de erori__pina a aparut usbasp

Schema este OK__""safe"""_cauta un soft care vede bine serial-programatorul

aici_____http://www.qsl.net/yo6pir/avr.html

__PonyProg___AVR ISP Prog

meseriasii de azi asa au inceput , cu programatoare paralele si apoi cu cele seriale____BAFTA_ai grija sa respecti configuratia pinilor

Editat de spark
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări