THOMAS Postat Decembrie 15, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 15, 2012 Foarte buna remarca dv. d-le Marius,asa este pot sa spun ca am folosit aceeasi unitate de masura pentru toate exemplele de mai sus,adica o "balanta" improvizata,daca a exista o eroare,acea eroare se va fi aplicat le TOATE exemplele. In ceea priveste transformatoarele de iesire "folosite" in simulare sunt modele facute pentru fiecare tub in parte in functie de datele de catalog,teoretic sunt trafuri ideale pe care le pot strica eu in asa fel incat sa ma apropii de realitate. Trebuie si sunt de acord cu dv.,pana la urma un amplificator bun este o foarte buna alegere pentru un tub final+transformator de iesire si nu in ultimul rand sursa de alimentare. Am gasit o schema de McIntosh,acum,moderna din anii 2009 care foloseste in final MOSFET-uri dar face adaptarea cu sarcina prin trafuri de iesire (!!!!!!!!), final PP clasic,tensiunea Ud=400V oare ce va sa inseamne asta????********************************************************************** Gata,vb. unui user respectabil de pe forum:"am pierdut prea mult timp in fata calculatorului si se pare ca fara rost". P.S va astept cu noutati. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 15, 2012 Partajează Postat Decembrie 15, 2012 Se vede clar ca fara sistemul de simulare nu se pot reliefa aspectele misteriose ale tuburilor, ca sa vezi drumul trebuie sa-l luminezi cumva... Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 15, 2012 Partajează Postat Decembrie 15, 2012 Gata,vb. unui user respectabil de pe forum:"am pierdut prea mult timp in fata calculatorului si se pare ca fara rost". P.S va astept cu noutati. Dnul Lazaroiu , se pare ca aveti un deosebit simt umoristic , ca de obicei !Daca ma insel , imi cer scuze tuturor partilor implicate . Dar de foarte mult timp forumul stagneaza...este clar ca undeva este o eroare de comunicare . In niciun caz la remarcile de super bun simt ale Dnului Lazaroiu . Link spre comentariu
THOMAS Postat Decembrie 16, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Se vede clar ca fara sistemul de simulare nu se pot reliefa aspectele misteriose ale tuburilor, ca sa vezi drumul trebuie sa-l luminezi cumva... Fiind sigur ca nu este nimic ironic in cele spuse de dv.,va consider printre cei mai seriosi membrii ai forumului,vin sa intaresc cele spuse de dv si mai ales sa supun spre analiza trei cazuri de FFT si THD pentru un proiect cu 2A3 un SE si Ps=3.4W la care am modificat sursa si anume:-in primul caz sursa are rezistenta interna Ri=10ohmi si un filtru 100uF (electrolitic)-in al-2-lea caz sursa are Ri=150ohmi si un filtru 100uF(electrolitic)-in al-3-lea caz sursa are Ri=150 ohmi,filtru PI cu drosel L=20H si Rdc=75ohmi,condensatoride 10uF (nepolarizat) si 100uF (electrolitic).Transformatorul de iesire cu Ra pentru tubul 2A3. Ce parere aveti cu ce se intampla acolo si care credeti ca ar fi cea mai buna solutie practica???P.S am vrut sa subliniez cat de importanta este sursa de alimentare. Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Rezulta clar ca sursa trebuie dimensionata cat mai " generos " dpdv al rezistentei interne , astfel incat sa nu fie afectate cele mai importante armonici din spectrul pana in 16 kHz ! Link spre comentariu
300B SE Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Draga Dl Victor Te rog sa dai un exmplu practic al expresiei de mai sus: "sursa trebuie dimensionata cat mai " generos " dpdv al rezistentei interne" Multumesc! Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Rezistenta interna a sursei trebuie sa fie cat mai mica ( sarma groasa in secundarul pentru anodica , calculata pentru 2x consumul de varf ) si sa fie decuplata intr-un spectru cat mai mare ( un exemplu ar putea fi : 100 micro electrolitic + 1 micro plastic + 22 nF teflon ) , intre punte si filtraj ar fi ideala o bobina de 0.5 H ( adica filtraj LC ) dar nu mai mare de 1H , deoarece creste impedanta interna iar pe fiecare dioda trebuie montat un snubber ; parerea mea . Link spre comentariu
ggg Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Oricum esti un "deosebit" pe aceste plaiuri si este o placere (pentru mine) sa-ti citesc interventiile ..."a-canonice"...Constat ca impresia artistica este mult apreciata in acest forum. D'aia se trag concluzii precum ca tuburile de radiofrecventa sunt mult mai audiofile decat cele construite special pt aplicatii de audio. Mai ramane sa-i convingeti pe cei de la Audionote. Link spre comentariu
zbodeoc Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Artistic sau nu eu am pomenit deja ce efect poate sa aibe sursa de pe la 4-5 kHz in sus. Lazaroiu a ilustrat magistral 3 scenarii din acelea multe posibile, multumim! De altfel eu le-am vizionat deja pe acea scula generatoare de iluzii care se numeste analizor de spectru. Link spre comentariu
ggg Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 De altfel eu le-am vizionat deja pe acea scula generatoare de iluzii care se numeste analizor de spectru.Zau!??! Atunci iti recomand cum mare caldura si prietenie , sa-ti cumperi scule de masura care sa aiba FFT-uri cu capabilitati de jurnalizare si generatoare de semnal cu "sweep frequency" . Daca respingi habotnicia , chiar vei intelege ce se intampla cu acest semnal AF ...inclusiv la traf-uri. Link spre comentariu
zbodeoc Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Mi-am cumparat deja ce pomenesti acolo, demult chiar, vrei sa spui ca am dat banii degeaba si nu inteleg nimic din ele? :cry: Tine cont ca nu mi le-a luat "seful" sau firma ci sint apartinatoare segmentului de hobby, daca asta iti spune ceva... Link spre comentariu
ggg Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Ce sa-mi spuna,cand tu emiti o asemenea...teorie,precum ca formarea sau descompunerea unui semnal AF este o "iluzie" ??? Link spre comentariu
zbodeoc Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Nu-i neaparat o teorie dar daca tu crezi ca am emis o teorie nu pot decit sa ma bucur. Eu o vad mai degraba ca un punct pe scara cognoscibilitatii situat undeva aproape de 100dB, carevasazica in multe cazuri s-ar putea neglija... daca ar fi bunavointa. Si ca sa fim bine intelesi si sa nu derutam populatia: nu numai amplitudinea se poate etala pe scara logaritmica ☺Din aceeasi serie aproape incognoscibila, pina nu demult trageati toti cu tunurile voastre ingineresti in Fcon care-si pusese ca semnatura: "The amplifier is a musical instrument". Iata cum, chiar daca nu vrem sub nici-o forma, demonstram cu pasi de pitic ca si-a schimbat semnatura degeaba ☺☺☺ Link spre comentariu
ggg Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Divagam si chiar nu stiu care-i cauza !!! Mai intai este scris ca analizarea spectrala este utopica dupa care confundam personajele despre care spui ca l-au atacat pe Fcon. Eu nu ma enumar printre ele. Si daca tot ai adus vorba ,... amplificatorul ,indiferent daca reda fidel sau din contra,nu a fost ,nu este si nici nu va fi considerat vreodata un instrument muzical. Poti sa consulti documentatiile AES daca nu ma crezi. Link spre comentariu
PL500 Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Rezistenta interna a sursei trebuie sa fie cat mai mica ( sarma groasa in secundarul pentru anodica , calculata pentru 2x consumul de varf ) si sa fie decuplata intr-un spectru cat mai mare ( un exemplu ar putea fi : 100 micro electrolitic + 1 micro plastic + 22 nF teflon ) , intre punte si filtraj ar fi ideala o bobina de 0.5 H ( adica filtraj LC ) dar nu mai mare de 1H , deoarece creste impedanta interna iar pe fiecare dioda trebuie montat un snubber ; parerea mea . Sincer si eu as fi curios cum ar arata simularea pt sursa avand ri=10Ω si "pachetul" de condensatoripropus de Victor, eventual acelasi scenariu cu condensatorul electrolitic alcatuit din 50+50 μF. Si daca tot ai adus vorba ,... amplificatorul ,indiferent daca reda fidel sau din contra,nu a fost ,nu este si nici nu va fi considerat vreodata un instrument muzical. Poti sa consulti documentatiile AES daca nu ma crezi. Aproape sigur a fost o figura de stil in aprecierea amplificatorului ca fiind instrument muzical, motivulpe care il vad eu fiind timbrul pe care-l imprima sunetului, timbru care unora place. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum