THOMAS Postat Decembrie 8, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Multumim pentru simulari. Sunt foarte instructive si folositoare.Nu puteti face simulari pentru tuburi mai "musculoase"? De exemplu: GK71, GU13 (813), GM70, GU81. Sigur,cu mare placere,daca am in acest PC modelele pentru acele tuburi sigur le voi posta,daca nu,cand o sa ajung acasa. Deocamdata postez cateva FFT pentru niste tuburi mai exotice si nu audio.Toate sunt simulate in conditiile ce le-am spus mai devreme. Concluziile le trageti dv. Link spre comentariu
THOMAS Postat Decembrie 8, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Aveti in poze ce mi-ati cerut,pentru GU13(813) nu am model,imi pare rau,nu am acum timp sa-l "construiesc". Sper sa va fie de ajutor...P.S ce faceti dv. cu gigantii aceia???...chiar va plac???Ultimele doua FFT sunt pentru 6N13S paralel si KT120 SE. Link spre comentariu
Kosmin Postat Decembrie 8, 2012 Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Interesanta si demna de laudat initiativa dvs. Masuratorile de mai sus pot fi un punct de plecare in demersul alegerii tuburilor finale pentru "puristi" adica cei care nu agreeaza folosirea reactiei negative. Asa la prima vedere 6N13S, 6S33S, RS1003 si KT120 pot fi o alegere inspirata. Chiar si EL84 sau EL36triode nu sunt de neglijat.Ca tot aveti setup-ul facut, incercati va rog si modelul de SV-EL509, sunt curios ce iese. Link spre comentariu
THOMAS Postat Decembrie 8, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Interesanta si demna de laudat initiativa dvs. Masuratorile de mai sus pot fi un punct de plecare in demersul alegerii tuburilor finale pentru "puristi" adica cei care nu agreeaza folosirea reactiei negative. Asa la prima vedere 6N13S, 6S33S, RS1003 si KT120 pot fi o alegere inspirata. Chiar si EL84 sau EL36triode nu sunt de neglijat.Ca tot aveti setup-ul facut, incercati va rog si modelul de SV-EL509, sunt curios ce iese. Uite aici dl.Cosmin ce mi-ai cerut dar si pentru EL34,EL509SV-2 in modul trioda,un final in clasa A cu OT si MOSFET-IRF530,dar si un PP cu EL86 Link spre comentariu
Kosmin Postat Decembrie 8, 2012 Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Multumesc domnule Lazaroiu. Intre EL509 si EL34 parca as alege-o pe prima daca ar fi sa mai aleg inca odata.Cele 2 spectrograme puse cu vreo 3-4pagini in urma apartin unui PP cu EL509, cred ca am ales bine. Regimul de trioda nu ii prieste, e tub de BO si grila 2 are pretentiile ei, asa ca in pentoda /ultraliniar (cu infasurare de g2 dedicata) ii sta mai bine. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 8, 2012 Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Aceste fisiere merita salvate, felicitari d-le Lazaroiu !!Se poate si pt EL504 ? Link spre comentariu
THOMAS Postat Decembrie 8, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Aceste fisiere merita salvate, felicitari d-le Lazaroiu !!Se poate si pt EL504 ? Sigur,aveti mai jos pentru EL504 in modul pentoda dar si in modul trioda,observati cat de asemanatoare sunt cele doua FFT... Graficele sunt absolut asemanatoare si pentru 6P36S. Link spre comentariu
zbodeoc Postat Decembrie 8, 2012 Partajează Postat Decembrie 8, 2012 In speranta ca am reusit sa ma incadrez oarecum in a doua categorie de public-tinta il felicit si eu pe dl. Lazaroiu pentru munca depusa, foarte utila! Acuma, o colectie de FFT-uri la 1W in SE pentru tuburi uzuale poate sa ne ofere si o posibilitate de predictie a ceea ce ne putem astepta la nivele mai mari de putere. In acest sens este utila extinderea gamei de amplitudine in jos pina la evidentierea si a altor frecvente. Grafic vorbind, si aici ma adresez incepatorilor, "FFT-ul in forma grafica la 1W" = "o excursie limitata pe dreapta de sarcina". Evident trebuie luat in considerare si comentariul lui Valderama privind rotirea dreptei de sarcina. Deci ne spune o mare parte din poveste dar nu toata, de aceea am afirmat mai devreme ca e greu sa stabilesti o "poza pentru eternitate" ☺Evidentierea pe paliere de putere ne poate releva si proportia in "THD+N" a celor doua componente. Componenta "N-noise" este foarte importanta la nivele mici in partea de zgomot de retea si se poate accentua dramatic la nivele mai mari daca sursa de alimentare nu este corect dimensionata, iata inca o nuanta... ☺ ... mai ales la PP... in acest sens atasez un FFT care are si "meritul", pentru incepatori, de a face o corespondenta intre nivelul in dB si % distorsiuni. De asemenea ne arata ce efect are o sursa stabilizata in PP, la putere maxima, asupra armonicelor de la ordin 4-5 in sus (autorul ne spune sa ignoram artefactul de la 15kHz); cu un filtraj clasic si/sau necorespunzator ar arata foarte rau... Evident, in PP armonicele pare sint atenuate natural... In fine, ar fi multe de povestit in continuare, chiar sper sa se intimple, spre straluminarea generala ☺Si o ultima cugetare: in practica DIY, in materie de THD(+N), nu tuburile sint cea mai mare problema ci sursele de alimentare! Link spre comentariu
ggg Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 Evidentierea pe paliere de putere ne poate releva si proportia in "THD+N" !Cat de relevant sa fie cand la 1W exista distorsiuni sub toleranta oricarui analizor de spectru ???? Link spre comentariu
zbodeoc Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 ... "a celor doua componente", ziceam eu pina la capat... de asemenea am dat sursa tuturor diagramelor atasate... da' nu mai insist.Poate ar fi totusi de subliniat ca sub cupola "THD"-ului se regasesc mai multi parametri "audiofili", inghesuiti acolo de producatori. Astfel se intimpla ca un amplificator vindut cu 0,01% THD sa fisiie deranjant si-n acelasi timp sa "stea in parametri" ☺☺☺... deci daca FFT-ul e o scula, cum mi-ar place sa se creada, atunci producatorii o folosesc ca pe o arma in derutarea consumatorilor. Insa asta nu ne impiedica pe noi, consumatorii mai rasariti, sa vedem despre cei vorba, pe diverse paliere de putere ☺.PS. Ultima diagrama e din sursa indicata initial, nu mai zic site-ul, si reprezinta ceva foarte greu de atins... nici nu cred c-a fost un bun exemplu pentru ca nu evidentiaza prea bine si prea mult "N", zgomot adicatelea... de asemenea mare parte din ce se intimpla de la 4-5 kHz in sus nu apare din cauza sursei stabilizate... Link spre comentariu
ggg Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 ... Poate ar fi totusi de subliniat ca sub cupola "THD"-ului se regasesc mai multi parametri "audiofili", ...Bag de seama ca o luam de la inceput. Ce parametrii "audiofili" ascunde THD ???FFT-ul este utilizat tocmai ca sa putem face diferente dintre THD si raspuns armonic. Link spre comentariu
zbodeoc Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 THD= "total harmonic distorsion". Nu am nici-o abreviere la indemina pentru "total harmonic response"... Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 Bine, dar ce determina ca un tub sa aibe un raspuns armonic propriu ? Link spre comentariu
zbodeoc Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 Nu stiu, dar pot sa pun o intrebare ajutatoare: Cineva sufla in flaut sa rezoneze la 1kHz, ce-l determina pe flaut sa-mi genereze atitea armonici in plus? Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 11, 2012 Partajează Postat Decembrie 11, 2012 Bun, flautul este un generator natural de armonici, da raspunsul tubului ce legatura are cu raspunsul armonic cand reda acest sunet, i-l face mai bogat sau nu in spectrul audibil si daca da de ce ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum