ggg Postat Decembrie 16, 2012 Partajează Postat Decembrie 16, 2012 Dar pt. unda SQW nu se poate face acelasi lucru (ma refer la reprezentarea dlui. Valderama, iardescompunerea sa fie in unde sinusoidale pure) ? Iar ce a prezentat dl. Valderama nu poate fi privit ca si compunerea unei unde ?SQW este o forma de unda nesinusoidala care poate fi reprezentata(mai bine zis, demonstrata) printr-o infinitatea de unde sinus dar numai impare(fenomenul Gibbs).In concluzie, ce a prezentat Domn'Vali nu este relevant pt SQW . Vis-a-vis de compunere si descompunerea unei forme de unda sinusoidale , referinta era masuratoarea "matematiceasca" . In principiu , pt formarea undei se foloseste SUM a unor siruri (Fourier) ,in timp ce descompunerea se face prin SQR. Maximum de detalii sunt prezentate in documentul postat ceva mai sus.Atata timp cat un amplificator foloseste un semnal sinus deja compus, analiza se face pt descompunerea lui. Daca vrem sa recompunem semnalul , asta ar insemna sa denaturam semnalul initial,ceea ce nu reprezinta un obiectiv/scop HiFi . Link spre comentariu
zbodeoc Postat Decembrie 17, 2012 Partajează Postat Decembrie 17, 2012 Hmmm... pai domn' Gelu imi vii cu pogonu' de stiinta fara nici-o interpretare personala? Uiti ca aici avem citeodata probleme cu legea lui Ohm si Kirchoff este haiduc in munti?! Ma iei gramaticeste cu "sau" care pentru mine-i mai mult un operator logic, mai mult decit o conjuctie (ca veni vorba "si" n-are nici-o noima in contextul dat)?! Imi faci proces de intentie - fara temei - cu unda dreptunghiulara... care nu cumva e o unda oarecare?! Nu mi-ai raspuns la intrebare de aceea o sa-mi raspund singur. Valderama a simtit problematica destul de bine ridicind 2D vs 3D la fileu. Daca sunetul ar fi bidimensional am umbla toti cu cicatrici pe fata. Putem in schimb sa ne amintim cite un bas pe care l-am simtit ca pe un pumn in stomac... Raspuns: Metodele lui Fourier nu sint unice in prelucrarea unei forme de unda oarecare. In acest mod simplu FFT-ul devine o chestiune imaginara si convenabila, iar exprimarile mele anterioare nici macar nu sint artistice ci sint corecte. Bunaoara, ia intreaba-l pe Gogu despre "sound decomposition" http://ptolemy.eecs.berkeley.edu/eecs20 ... uency.html Bun, recunosc ca l-am folosit pe Gogu ca sa-ti dau raspuns pentru ca nu stiam precis care sint alternativele la FFT. Stiam ca exista dar nu mi-am batut capul pentru ca FFT-ul exceleaza prin... convenienta si raspindire. In urma cautarilor am ajuns la un document jalnic ca prezentare care are insa meritul sa condenseze pe o pagina principalele alternative. http://fourier.eng.hmc.edu/e101/lecture ... ode16.html Dintre acestea vezi si o prezentare la KLT (Karhunen-Loève Transform) intr-o forma destul de sugestiva. Sigur ca am intilnit in cautarile mele multe pogoane de formule asemanatoare documentului la care faci trimitere insa n-am simtit nici-un imbold sa le citez aici, ma limitez doar la aceste documente: http://pos.sissa.it/archive/conferences ... 07_034.pdf Vezi totusi si "Claudio_Maccone_KLT_PRESENTATION" printre alte lucruri utile tuturor contine si un tabel FFT versus KLT. Link spre comentariu
ggg Postat Decembrie 17, 2012 Partajează Postat Decembrie 17, 2012 Pai mai bine etalezi formule ca de "compuneri" nu prea este timp, iar in plus ne lamurim despre ce vorbim(primul articol pus de tine care se refera la intervalele dintre armonice - de care am discutat mult mai devreme) . Cum este si acest KLT care de fapt este un filtru . In AF ai nevoie de filtre doar pt a elimina zgomotele dintre armonice .In comparatie cu ce foloseste SETI , in AF suntem interesati de toate armonicele din spectru . D'aia se folosesc si acolo alte filtre (Gauss,Hamming,Hanning,...etc)P.S. pomenind de conjunctie am dorit doar sa scot in evidenta ca algoritmul de descompunere a unei unde nu este acelasi cu cel de compunere. Nu trebuie sa facem confuzie intre FFT si proprietatile acestuia(cateva sunt redate in al doilea articol specificat de tine).De exemplu , o proprietate importanta se refera la conservarea energiei. Daca intr-un spectru AF faci constatarea ca 30% din armonice sunt peste -60dB, poti sa te intrebi cum afecteaza energia lor, celelalte armonice de amplitudine mult mai mare...desi ele nu se "aud". Am ales acest exemplu pt a releva de fapt esenta acestor socoteli : dorinta de a constata liniaritatea sistemului , daca suma mai multor semnale este la fel cu suma fiecarui semnal in parte. Deci,...raspuns final, metodele/proprietatile Fourier sunt unice dar pot fi derivabile. Din acest motiv,FT se poate aplica in aproape orice domeniu. Link spre comentariu
zbodeoc Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Bun, ne-am luat cu altele si inca n-am pomenit de microfonia tuburilor, un fenomen destul de impredictibil, variabil cu puterea disipata si putenic dependent de ... brand. Nefiind mare expert in simulari nu stiu daca asta se ia in considerare si cu ce pondere. Nu pun nici-o intrebare aici doar am tinut sa mentionez ca exista si acest fenomen, numit microfonie. Si pentru ca-i perioada de sarbatori fac trimitere la o companie care produce tot felul, printre altele difuzoare "3D" - nu-mi dau seama cit de reusita e categorisirea, dar cu siguranta THD-ul acestora se exprima cu mai putine cifre decit in cazul difuzoarelor clasice. Pretul e de asemenea "tridimensional"... Cum spuneam, vedeti ce "hibe" au astfel de sisteme : meniul "Company", "watch the MBL corporate video" , un clip despre ce inseamna sa cumperi CD-uri "proaste": http://www.mbl.de/en/ Sarbatori fericite la toata lumea! Link spre comentariu
ggg Postat Decembrie 30, 2012 Partajează Postat Decembrie 30, 2012 un clip despre ce inseamna sa cumperi CD-uri "proaste":Esti atat de sigur de treaba asta ?P.S. Multi vad , putini cunosc. Cand enuntam anumite teorii, macar un "parerea mea" ar fi ...util. Link spre comentariu
PL500 Postat Decembrie 30, 2012 Partajează Postat Decembrie 30, 2012 Sincer nu vad ce teorie a enuntat iar clipul a avut mai degraba iz anecdotic.La multi ani si sanatate la toata lumea ! Link spre comentariu
ggg Postat Decembrie 30, 2012 Partajează Postat Decembrie 30, 2012 Daca nu se "vede" nicio teorie , atunci poate este mai potrivit sa spunem ca acel videoclip este citat intr-un context total nepotrivit. Videoclipul are ca scop sa justifice de ce sistemul are pretul care-l are. Daca-l tratam ca anecdota, nu vom intelege de ce un asemenea sistem are un pret cu 5 zerouri in coada.La multi ani tuturor si un an nou mai bun ! Link spre comentariu
zbodeoc Postat Ianuarie 6, 2013 Partajează Postat Ianuarie 6, 2013 O sa caut un videoclip plin de THD ca sa corespunda topicului, e drept ca cel la care faceam trimitere e mai degraba un eseu cinematografic si, precum in cazul varului sau eseul literar, impactul la destinatie este imprevizibil de la o zona folclorica la alta. Daca insistam mai departe pe teorii atunci asa cum Ana are mere tot asa sunetul are un total harmonic response. Ca acesta din urma este contemplat pina la stracufundare cu THD-ul asta nu mai este nici vina si nici teoria mea."... plugu'n brazda mai flacai, hai hai!"... deci ar fi bine sa minam domnilor...La multi ani prietenilor, cunoscutilor si nesuferitilor deopotriva! ☺ Link spre comentariu
ggg Postat Ianuarie 7, 2013 Partajează Postat Ianuarie 7, 2013 "... plugu'n brazda mai flacai, hai hai!"... deci ar fi bine sa minam domnilor...Asa,asa...plugu'n brazda. Numa' sa nu gresim brazda. Nu era vorba despre acel clip ca nu este on topic , ci de faptul ca nu se refera la ceea ce ai spus,...si anume, pe persoana fizica,... CD-uri defecte .Mai vizioneaza-l ! Poate ,in final , iti dai seama ce trateaza acel clip.La multi ani si la cat mai putina habotnicie ! Link spre comentariu
PL500 Postat Ianuarie 7, 2013 Partajează Postat Ianuarie 7, 2013 Clipul l-am ascultat pe niste boxe amplificate Genius 水煮白菜 (nu mai cautati traducerea, inseamna "varza calita"), sistem audio la care probabil chinezul a trudit peste o jumatate de ora construindu-l,deoarece am auzit troznetul baghetei. In zona noastra folclorica colindul suna asa: Aho, aho copii si frati / stati putin si nu manati:deoarece ma aflu in neplacuta postura de a trebui sa mi se explice bancu'. Link spre comentariu
ggg Postat Ianuarie 8, 2013 Partajează Postat Ianuarie 8, 2013 Pai da ! Asa sta treaba.Vorbim despre folclor dar fara sa ne dam vreun pic interesul ca sa-l si intelegem . Poate mai sunt si lucruri interesante in acest "folclor". Macar ar trebui sa fim curiosi . Cine este dornic , in fiecare lucru gaseste cate ceva de invatat.Bagheta dirijorului este un element secundar si produs in asa fel sa fie auzibil cu orice boxa din plastic, pt PC. Este "partea a II-a a povestii " despre cat de bine si detaliat sunt redate armonicele instrumentelor muzicale incat momentul trosniturii baghetei (care este si ea purtatoare de armonice) se aude distinct.Dar cel mai important moment care producatorul doreste sa-l transmita, este acela cand auditorul asculta muzica la cca. 50% din volumul amplificatorului dar in acelasi timp aude fosnetul crengilor din afara spatiului de auditie. Asta spune multe despre distorsiunile de IMD,ITD, FREQ,...etc dar mai putin despre THD, intr-adevar. La un astfel de sistem THD-ul este specificat doar pt tehnicieni nu si pt utilizatori. Si ca un apropos, distorsiunile armonice , ca si afect acustic , se aud ca o "gâjâialã" . Link spre comentariu
adrian_pic Postat Ianuarie 14, 2013 Partajează Postat Ianuarie 14, 2013 ggg in urma postului tau de aici: viewtopic.php?f=28&t=136897&start=75 inteleg ca admiti ca un amplificator daca masoara prost dar suna bine este amplificator? Daca la iesirea unui amplificator la care ii bag sinus la intrare obtin un sinus deformat si semialternanta negativa nu este identica cu semialternanta pozitiva. Parca un amplificator trebuia sa redea fidel semnalul de la intrare sau de acum daca amplificatorul adauga informatie peste semnalul util dar care nu deranjeaza la ureche ci din contra place urechii cum este in afirmatia: Si testele efectuate asupra trafurilor lui Polisois aratau ca naiba la test si a castigat Festivalul Triodei .dam la cos idea ca amplificatorul trebuie sa redea fidel semnalul de intrare si batem din palme ca ne place sunetul unui amplificator care altereaza semnalul de pe intrarea sa. P.S. Si la festivalul ala ca peste tot in lume sunt interese dar asta nu schimba niste lucruri bine batute in cuie. Cati dintre romani pentru 100.000 de euro nu-ti zic ca exista baba tanara pe pamant? Dar baba tanara nu exista, cel mult baba frumoasa! Link spre comentariu
ggg Postat Ianuarie 14, 2013 Partajează Postat Ianuarie 14, 2013 ggg inteleg ca admiti ca un amplificator daca masoara prost dar suna bine este amplificator? Nope. Dar sustin ca daca nu stii conditiile de test , nu stii ce masori si numai conteaza ce iese acolo . Link spre comentariu
adrian_pic Postat Ianuarie 14, 2013 Partajează Postat Ianuarie 14, 2013 Pai daca iau un amplificator si ii injectez sinus pe intrare si pe iesire observ ca sinusul nu mai are semialternantele egale si un varf devine mai bombat nu pot sa trag concluzia ca acel amplificator nu va reda fidel sunetul? Mentionez ca nu depasesc puterea declarata de producator! Link spre comentariu
ggg Postat Ianuarie 14, 2013 Partajează Postat Ianuarie 14, 2013 Ai putea sa tragi o concluzie despre comportamentul static al semnalului numai daca ai conditii sa masori forma de unda care trebuie sa fie in forma si in faza , cu cel de la intrare . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum