adrian_pic Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 La sectiunea SS a aparut un topic "Voltage Source Amplifiers" vs "Current Source Amplifiers" care a dus la o simulare: http://www.elforum.info/download/file.php?id=32731 Aceasta simulare a fost facuta folosind surse ideale si ca sarcina un difuzor cu modelul luat de aici: http://sound.westhost.com/tsp.htm User-ul Lazaroiu poseda modele de simulare pentru trafuri ("bibilite" de el) si as "instiga" la o simulare pentru ambele cazuri dar folosind scheme reale cu tuburi uzuale (nu tuburi exotice) . Asa ne apropiem mai mult de realitate fata de cei de la sectiunea SS. Cum credeti ca este mai bine: de luat o pentoda si de comparat cu o trioda nativa sau de luat doar o pentoda si facuta comparatie intre conexiune pentoda vs pseudotrioda? Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 Pentodă (Tetrodă) - Ultraliniar - Triodă.Nu trebuie făcute comparaţii cu cei de dincolo de gard, de la siliciu, e prea mult praf acolo. Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 Modelul de difuzor din link-ul de mai sus nu reprezinta chiar cel mai bun exemplu...ar trebui un model de incinta acustica , care contine o cutie ( BR , AS , BLH etc ) , mai multe difuzoare si un filtru pasiv...comportarea unei incine acustice in tot spectrul audio este total diferita fata de " prestatia " unui difuzor oarecare in aer liber .Treaba este mult mai complicata decat pare la prima vedere ... Link spre comentariu
Kosmin Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 Victor zice bine ce zice, e mai complicat de modelat o incinta si apoi boxele de obicei difera de la un utilizator la altul.Nu degeaba testarea amplificatoarelor se face si pe sarcini neinductive, ca sa poata fi comparate cumva avand acelasi punct de plecare.Tubul poate fi privit ca o sursa de curent comandata in tensiune. In spice e de obicei notata cu "G" pentru cei care vor sa experimenteze.Caz particular: se poate lua un model al unui difuzor de banda larga(presupunem dintr-un open baffle) daca se doreste studierea fenomenului.A compara o trioda cu o pentoda e ca si cum ai compara mere cu pere. Sunt fructe, sunt dulci dar parca nu au aceeasi forma si nici acelasi gust.... sper ca s-a inteles. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Decembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Nu stiu daca are rost sa complicam sarcina. Cred ca un FR (sau orice alt difuzor dar fara filtru ) in OB simplifica mult datele problemei si nu ne mai incurcam cu filtre si incinte Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Pai de ce sa nu ne complicam , daca chiar dorim rezultate cat mai conforme cu realitatea ! Dorinta ta de simplificare am remarcat-o din postul cu modelul ala amarat de difuzor...Daca nu-ti place , nicio problema , fa-ti singur simularile !Forumul este pentru toti . Link spre comentariu
adrian_pic Postat Decembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Daca as avea modelul spice la un traf SE pentru EL84 sau EL34 faceam singur simularea, dar .... nu posed asa ceva. Pai de ce sa nu ne complicam , daca chiar dorim rezultate cat mai conforme cu realitatea !Ce crezi ca se apropie mai mult de realitate: un amplificator cu sarcina pur rezistiva de 4-8 ohmi sau un amplificator ce are ca sarcina modelul ala amarat de difuzor? Eu am dorit sa nu complic sarcina prea mult din bun simt pentru ca nu sunt eu cel care face simularea (am spus ca nu am modelul de traf). Nu inseamna ca nu ma intereseaza niste rezultate cat mai aproape de realitate! Link spre comentariu
mila Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Sarcina unui amplificator e complexa...difuzoarele(boxele )sunt cele mai ineficiente si neliniare componente din lantul audio.Pentru uniformitate se poate defini o sarcina data(standard) fie ea rezistiva pur sau complexa dar unica pentru toate amplificatoarele astfel incat sa avem un termen de comparatie.(standard)In timp sarcina amplificatorului poate evolua (de ex. ca si 3dmark in cazul placilor video)important e sa ne raportam la aceeasi sarcina(standard) pentru a putea compara 2 aparate, componente, sursa audio.Am mai pus acesta intrebare...ajung 2x2W pentru auditie intr-o camera normala de 16-18mp.Daca da, cat ar trebui sa aiba amplificatorul pentru a asigura o dinamica corecta?Dar boxele?Ar terebui sa suporte mai mult, egal sau mai putin decat poate amplificatorul final? Link spre comentariu
adrian_pic Postat Decembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2012 http://www.elforum.info/download/file.php?id=32798ideea era de a incerca o comparatie intre "Voltage Source Amplifiers" vs "Current Source Amplifiers". Se poate distinge o diferenta de sunet clara in urma unei auditii pe boxe OB sau altceva cu FR fara filtru? (Simularile de la SS arata totusi o diferenta mare intre ele)P.S.: ajung 2x2W pentru auditie intr-o camera normala de 16-18mp.Daca da, cat ar trebui sa aiba amplificatorul pentru a asigura o dinamica corecta?Dar boxele?Ar terebui sa suporte mai mult, egal sau mai putin decat poate amplificatorul final? tot timpul trebuie plecat de la SPL-ul la care dorim sau ascultam muzica. Daca pui 2x2W pe niste boxe cu SPL de 100dB este arhisuficient si pentru un surd. In discoteca nivelul maxim admis de legile din vest este de 105dB !!! Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Un CD poate avea o dinamica de 80dB sau 60dB reprezinta o diferenta acustica de o mie de ori, imagineaza-ti ca la 2w minus randamentul difuzoarelor si a filtrelor ce presiune acustica mai auzi la 4m de difuzor !! Link spre comentariu
adrian_pic Postat Decembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Eu am spus SPL 100dB la 1W/1m deci cu 2W ajung la 103dB. La 4 metrii (cu toate ca nu se asculta la o distanta mai mare de 3metrii) avem 91dB. Un CD poate avea o dinamica de 80dB sau 60dB da, dar ei iau 0dB ca limita inferioara, cand totusi avem:- Breathing = 10dB Barely audible- Background in TV studio = 20dB- Whisper Quiet Library at 6' = 30dBDeci eu daca iau dinamica de 80dB la 4 metrii ar trebui sa aud respiratia pentru ca o am amplificata de doua ori! (chiar 21dB). Dar sa revenim la "Voltage Source Amplifiers" vs "Current Source Amplifiers" Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 7, 2012 Partajează Postat Decembrie 7, 2012 @adrian_pic ,nu cred ca ai inteles fiindca vorbesti de SPL care este o marime ce defineste presiunea acustica data de un difuzor , adevarata afirmatia ca la un SPL de 100dB puterea electrica aplicata difuzorului este de un watt si pt 103 dB puterea trebuie sa fie de doi watt dar in cazul unui CD dinamica este data de o referinta de tensiune de pilda 0dB=776mV iar -80dB=776/10000 mV deci CD player-ul poate reda teoretic acest semnal infim care tot teoretic se poate introduce intr-un amplificatorDaca acest sunet poate fi auzit ar insemna ca pt redarea la 0dB puterea ar trebui sa fie de 10000 ori mai mare deci imagineaza-ti ce dinamica ai la 2W sau poate nu stii ca pe scala SPL 0dB=0,0002 microbar, probabil ca este respiratia unei muste...Pentru o camera de 16m* puterea de2 watt este insuficienta chiar daca boxa are 92-96 dB SPL iar acestea de regula nu pot sustine o putere mare ,ma rog, asta este o alta discutie.. Link spre comentariu
mila Postat Decembrie 7, 2012 Partajează Postat Decembrie 7, 2012 Au...1)Nu cred ca vorbim de oameni care isi permit peste 10000E pe sisteme si boxe.2) nu cred ca multi stiu sau au boxe...sisteme de boxe cu un peste SPL 90dB.vezi si cei care au nisip in camere @georgesco 3)Era vorba de 2x2W4)dinamica sursei nu o discutam ci ce se intampla de la sursa la boxe adica amplificatorul nostru cel de toate zilele...da-ne noua azi. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Decembrie 7, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2012 @adrian_pic ,nu cred ca ai inteles fiindca vorbesti de SPL care este o marime ce defineste presiunea acustica data de un difuzor.Singurul lucru care conteaza este Sound Pressure Level in punctul de auditie. Fie ca stau langa o boxa care poate oferi un SPL de 100dB la 1metru, fie ca stau la 1metru de un Jack hammer pentru ureche "zgomotul" este acelasi. Sa vedem acum cu dinamica teoretica de 80dB. Plecam de la faptul ca nivelul maxim la iesire este de 0,776V (desi in practica, va invit sa masurati si veti vedea ca aveti mai mult) si nivelul minim ar fi 77,6uV trebuie sa asociem la unul din aceste nivele (maxim sau minim) un SPL din punct de vedere acustic sa zic asa. Cel mai bine este sa plecam totusi de la nivelum minim. SPL-ul de 30dB = Very calm room, dar gasim si 10dB = Light leaf rustling, calm breathing. Totusi doresc sa mentionez ca cei care lucreaza cu ciocanul pneumatic au pe urechi antifoane!!! Si distanta intre ureche si ciocanul pneumatic este cam de 1 metru (pentru asiatici e mai dur ). De aceea am si specificat ca in discoteci nu este admis de lege un SPL mai mare de 105dB. Ce intrument muzical produce un SPL mai mare de 103dB la 1metru? (eu nu am vazut artist cu antifoane pe urechi). La Filarmonica sau Ateneu, cei care stau in primul rand aud respiratia artistilor? Cam ce aude in plus o persoana din primul rand fata de o persoana de la jumatatea salii? Deci cum e cu dinamica pentru cel care sta in mijlocul salii si pentru cel care sta in primul rand? Sa inteleg ca de la randul X incolo nu se mai asculta muzica intr-o sala de concerte? Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 8, 2012 Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Poate ar trebui date şi exemple de amplifuri din cele două ''categorii'' şi cum funcţionează, ca să vedem cele pe lămpi (care au şi ele cîteva grupe) dacă şi unde se încadrează, altfel e doar o discuţie sterilă. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum