joe Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 Buna ziua,un prieten m-a rugat sa-i repar utilajul din descrierea titlului.Defectiunea constatata - putere mica motor (motor de c.c. cu excitatie de 7.5Kw)Motorul porneste, dar poate fi oprit foarte usor cu mana. Motorul nu apuca sa se opreasca pentru ca sare siguranta imediat.Suspectez motorul sau transformatorul de izolatie.Am atasat si cateva poze.As avea nevoie de o schema si ceva sfaturi de la oricine are cunostinte despre acest utilaj.Multumesc!George. Link spre comentariu
cnc_step Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 Pai este simplu. Vezi ce scoate traf-ul fara motor, apoi vezi ce scoate cu motorul pus. Daca motorul este in scurt, traful se incinge (daca nu sare sig instant), tensiunea scade. Cred ca este motorul. Daca era traf-ul sarea sig. si fara motor. Link spre comentariu
ionutb71 Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 e din convertizor.acum 10 ani imi mancau si mie zilele.componente imbatranite si devalorizate.aveam un "teanc" de vreo 7-8 permanent in atelier.luam de colo,puneam colo.pana nu am comandat altele (la cluj parca) nu am rezolvat-o definitiv.a bagat cineva surubelnita prin reglaje?vezi taho scoate ceva?mai aveau probleme si la conexiunile in cleme si neaparat uitate de soricei ca acum e vremea lor. Link spre comentariu
joe Postat Decembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2012 mincof, traful nu apuca sa se incalzeasca pentru ca sare siguranta foarte repede. Nu am avut timp sa masor prea multe. Neavand schema nu stiu daca valorile masurate erau bune.La motor ma gandesc si eu. O sa incerc sa-l masor. Ionutb71, chiar daca motorul este de vina tot o sa schimb toti electroliticii de pe placa. Asta fac prima data chiar inainte sa masor motorul.Ma gandesc ca electronica monitorizeaza intr=un fel si consumul, poate si acolo e vre=o problema.Multumesc mult pentru sfaturi!!!O sa va tin la curent cu masuratorile.George. Link spre comentariu
ionutb71 Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 nu cred ca are motorul nimic,dar masoara-l totusi pt ca asta e inceputul diagnozei.tot mot de 7,5 aveam si eu dar pe niste masini de rectificat fara centre.defectul spus de rectificator era"piatra mica nu tine turatia si piatra mare o ia taras si se opreste masina".seamana cu ce prezinti tu si m-am gandit ca tb sa fie aprox acelasi defect. Link spre comentariu
joe Postat Decembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2012 Am inteles.Poti sa-mi spui ce componente ai schimbat?Poti sa postezi schema?Multumesc! Link spre comentariu
ionutb71 Postat Decembrie 6, 2012 Partajează Postat Decembrie 6, 2012 condensatori in general.e mult timp de atunci.sunt plecat de 10 ani de acolo,dar mai tinlegatura cu un fost coleg care inca mai e ,singurul electronist ramas pe post de electrician.stiu ca au vandut toata sectia de scularie la magnetidar am sa intreb daca a mai ramas ceva documentatie.te rog mai da-mi cate un pm sa nu uit. Link spre comentariu
Adierea Postat Martie 26, 2013 Partajează Postat Martie 26, 2013 Ce siguranta sare ? panoul ala are o gramada de sigurante .toata electronica din tablou nu este alceva decat un variator de turatie stabilizat fata de sarcini variabile ,turatia se poate regla incepand dela 0 -la turatia maxima .Am avut si cartea cu schema dar am lasato la munca , are o gramada de circuite integrate operationale . Link spre comentariu
joe Postat Martie 26, 2013 Autor Partajează Postat Martie 26, 2013 Multumesc de sfaturi tuturor.Incepusem sa-l aduc pe calea cea buna insa proprietarul a renuntat sa-l mai repare.Cu bine,George. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum