Jules00 Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 Salut. Are cineva o documentatie pentru strungul asta? Multumesc anticipat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 Scema electica de forta si schema electrica de comanda, sunt atasate mai jos. Pentru partea mecanica, nu am gasit nimic. Link spre comentariu
Jules00 Postat Decembrie 4, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 4, 2012 Multumesc frumos!E super schema! Link spre comentariu
Vizitator faxelektro Postat Ianuarie 28, 2013 Partajează Postat Ianuarie 28, 2013 Salut!Poate cineva sa-ma ajute cu o schema electrica strung SNB 400 deoarece schema de mai sus nu corespunde cu strungul pe care trebuie sa repar. Pe cutia de viteze scrie tot strung SNB 400 mai-e o placuta pe care scrie UCMMA . Alte diferente: comanda este 110V,cablurile de comanda dint cutia de viteze intra direct in tablou de comanda (pe tablou nu este priza+fisa). Cred ca este un tip mai vechica schema de mai sus. Multumesc pentru ajutor sau orice sfat. Link spre comentariu
razvanmarius Postat Ianuarie 16, 2015 Partajează Postat Ianuarie 16, 2015 Buna ziua tuturor. Ma poate lamuri si pe mine cineva in privinta diferentelor intre strungurile SNA si SNB? Multumesc anticipat. Link spre comentariu
DanuAL Postat Ianuarie 16, 2015 Partajează Postat Ianuarie 16, 2015 Prea multe diferente, personal nu cunosc, dar ce mi s-a parut interesant este diamtrul axului la interior, la SNA este mai mare, nu stiu care-i diferenta exact. Axul principal in sine, este mai lung la un SNA fata de un SNB. Un SNA este mai greu fata de un SNB. SNA'urile in general au motorul de avans rapid pe carucior, in schimb SNB'urile au motoarele sub pinola mobila. Si la unu si la celalalt trebuie schimbate pinioanele ptr. 19 pasi pe toll. La SNA dinstanta intre ghidaje, din ce am observat la ochi, e mai mare. Daca vrei sa cumperi un strung, nu cere pareri! Du-te si probeaza-le pe fiecare in parte si alege-l pe ala ce are ghidajele cele mai curate, fara zgarieturi (important si la modelele astea, sa te uiti pe partea interioara a ghidajelor, nu doar pe partea exterioara), care toarce mai rotund/frumos, sa fie functionale pompele de ungere, sa probezi/prelucrezi o piesa si sa nu-ti iasa conica, sa faci un filet si sa nu-ti iasa labartate spirele, probezi jocurile in piulite si important, sa nu aiba pinioanele din cutia de viteza/avans/carucior cu dinti lipsa. Link spre comentariu
razvanmarius Postat Ianuarie 18, 2015 Partajează Postat Ianuarie 18, 2015 Multumesc pentru sfaturi. Au cumva ambele variante degajare in batiu pentru piese de diametru mare, gen volante de motor? Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 18, 2015 Partajează Postat Ianuarie 18, 2015 In toata activitatea mea specifica, prin diverse intreprinderi industriale, nu am intalnit tipul de strung SNA400, ci doar SNA500. Strungurile SN400 si SNB400, provin din batranul SN360. Cu toate modificarile peste timp, s-a ajuns (dupa stiinta mea) pana la variantele SN401 si SN402, care ar fi cam tot ceea ce este mai nou in legatura cu aceasta increngatura de strunguri. Strungul SNA500, este cu totul altceva. El deja nu mai face parte din gama strungurilor mici si medii, ci intra direct in categoria strungurilor mari. Se pot intalni variante cu motorul principal de 7,5 kW, sau de 11 kW. De asemenea, este construit cu distanta dintre varfuri, variind intre 1000 si 3000 mm. Din el au derivat variantele mai moderne SNA501 si SNA502, precum si o varianta de strung paralel SPA500. Link spre comentariu
cristian1961 Postat Ianuarie 18, 2015 Partajează Postat Ianuarie 18, 2015 (editat) Nu stiu ce aplicatie aveti dar asa pentru chestii domestice, nu va luati un strung mai mare de 1-1,5to greutate. Apar mari probleme de manipulare. La greutatea asta merge un stivuitor sau un tractor din ala universal , cu cupa si lama care e pe toate santierele acum . Altel va trebuie macara si camion .Transportul v-a costa foarte mult. Editat Ianuarie 18, 2015 de cristian1961 Link spre comentariu
DanuAL Postat Ianuarie 18, 2015 Partajează Postat Ianuarie 18, 2015 Multumesc pentru sfaturi. Au cumva ambele variante degajare in batiu pentru piese de diametru mare, gen volante de motor? Nu prea e indicat sa se indeparteze acea parte din batiu. Cam toti de pe acest forum, am cumparat, initial, un strung mai mic, am zis ca e suficient, pe urma, cu cat am invatat mai mult/e, au crescut si ''pretentiile'', si ne-am orientat si spre ceva mai mare. Daca n-ai avut tangente cu strungurile pana acum, iti recomand un strung de pana la 400mm diametru, gen SN/A400. Cu timpul daca gasesti, crezi ca ai nevoie de ceva mai mare, poti merge pe un schimb sau de ce nu, sa mai cumperi unul, cat inca se mai gasesc. Un strung mai mic, e mai usor de stapanit, mai usor de invat pe el! Nea' Olla - http://www.publiro.com/ad/strung-sna-400-750, http://olx.ro/oferta/vand-strung-sna-400x1000-ID1x7Aj.html, http://www.oradeahub.com/anunt/detalii/7026922/Vand-2-rulmenti-pt-strung-SNA-400.html Nea' Cristi - pe langa ''mare, tare si prost'', mai e necesar si putin de creier. Transportatorii in ziua de azi, traiesc de pe o zi pe alta. Deci preturile nu le mai fac ei din burta, nnn'spe mii de ron/km. Cu niste tevi de acelasi diametru, o ranga si un prieten mai ''sanatos'', se pot muta TONE nu o tona si jumatate. Totul tine de vointa! Link spre comentariu
bcristian Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 Pana pe la 4 tone se poate cara cu platforma auto, si incarca/descarca cu troliu si tevi. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 @DanuAl: Am vazut si eu zeci de anunturi de genul, insa am incercat sa identific macar odata pe pozele respective codul strungului, dar nu am reusit. Altminteri, poti sa-mi demonstrezi existenta acestui strung (pe care in mod sincer, eu nu l-am intalnit in 30 de ani de practica in industrie) atasand aici cartea lui tehnica. Pentru SNB400, am un exemplar din cartea tehnica, la fel si pentru SN402. Deci uimeste-ma! Link spre comentariu
razvanmarius Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 Cam asa am de gand sa fac, adica sa iau ceva pana in categoria XXX 400. Am gasit pana acum: SN 380, SN 281, SN381 care s-ar incadra pentru ceea ce-mi trebuie. Caut ceva si cu un batiu mai lung, ca nu-i asa, pe unul mai lung poti sa lucrezi si piese scurte pe cand pe unul scurt. Preturile nu difera mult intre lungimi diferite de batiu. Acum intrebarea este daca nu cumva unul cu batiu mai lung poate avea ceva uzuri mai mari decat unul cu batiu scurt. Ma gandesc,ca poate a fost incorect asezat sau manipulat. Chiar, difera structura( grosimea) batiului functie de lungime? Link spre comentariu
DanuAL Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 (editat) Unul cu batiu mai lung, poate avea uzura neliniara, adica in cele mai multe cazuri, nu se prelucreaza/foloseste toata lungimea batiului, ci doar o anumita portiune, preponderent spre universal. Daca ai bani si iti doresti un atelier, uita-te doar de la SN 400 in sus, SN400x1000 sau SN400x1500. Astea n-au mai mult de 3-3.5 tone, dar scapi de-o grija. Zilele astea cat cauti strung, poate reusesti sa-ti faci la un atelier un dorn de proba, de vre-o 500-600mm lungime, diametru de 40-50mm, rectificat, cu care sa te duci sa probezi strunguri conicitatile/alinierea dintre papusa si pinola, etc. Un ceas comparator, mai un fier pe care sa poti strunji/fileta, iar restul le auzi, observi si tu. Deschizi capacul de la cutia de viteze si te uiti la pinioane, te uiti cum si daca baga pompa de ulei, etc. Chestiile astea, in general, un strungar cu experienta le aude si le vede mai repede, dar nici tie nu-ti pica nimic sa fi putin atent la ceea ce cumperi. Jocurile in piulite sunt la fel importante, chiar daca eu nu le-am enumerat. Editat Ianuarie 19, 2015 de DanuAL Link spre comentariu
razvanmarius Postat Ianuarie 20, 2015 Partajează Postat Ianuarie 20, 2015 La partea mecanica gen pinioane, rulmenti, zgomote anormale, ma descurc. Repar de cati-va ani tractoare si combine, si am tot avut de-a face cu toooooot felul de probleme. Cat despre comparatoare, micrometre, la fel, am tot lucrat cu ele. Bine ca mi-ati spus la ce sa fiu atent. Caut un strung pentru utilizarea in atelier, adica sa ne facem noi o bucsa, un ax, o scula ajutatoare. Ma uitam si la o lungime mai mare a batiului pentru ca avem mai mereu cate un ax cu bataie radiala. In universal cu diametru mare, si cu degajare in batiu, vreau sa rectific volante de motor, fulii de tractiune, etc. Am rectificat la un strungar o volanta si mai rau a stricat-o. Nu zic ca eu nu voi strica la randul meu pana ma invat. Dar cu rabdare si perseverenta totul se rezolva. Cred ca raman la un SN 400-1500. Multumesc pentru sfaturi. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum