Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alimentare far moto


Vizitator grizzlee

Postări Recomandate

Vizitator grizzlee

HelloAcum de sarbatori am reusit sa cumpar toate piesele si sa fac montajul, insa rezultatul nu e cel asteptat.Am atasat pozele cu ledul alimentat la sursa direct si odata cu ledul alimentat prin schema.Mi se pare ca e mult prea mic curentul si nu stiu de ce pentru ca rezistenta e de 1,5 ohmi si altceva nu puteam sa gresesc,cred :)La ultima poza e facut cu blitz pentru ca se vede prea slab pe intuneric.

post-11155-139829546369_thumb.jpg

post-11155-139829546376_thumb.jpg

post-11155-139829546385_thumb.jpg

post-11155-139829546392_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • high_voltage_tm

    6

  • Ticu

    4

  • Dr.L

    3

  • cristian_draghiescu

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ai primit o critica justificata , nu insulte ... se pare ca stiai modalitatea corecta ... daca vrei sprijin , incearca sa accepti si criticile , o parte din cei care ti le adreseaza au avut un drum mai lung si mai anevoios pina sa ajunga in postura sa faca observatii ... sint sanse mici sa primesti NUMAI laude , oricit de inacceptabil ar parea ...

Link spre comentariu

Daca ai curent prea mic prin LED, e posibil ca tensiunea de intrare (a acumulatorului) sa fie prea mica.Diferenta intre tensiunea de intrare si tensiunea pe LED trebuie sa fie cam 4V pentru o stabilizare buna a curentului (3V cadere pe LM317 conform catalogului plus 1,25V pe R).Practic cu 1,25 ohmi o sa ai 1A doar atunci cand acumulatorul este incarcat de generator (14,4V); la tensiuni mai mici curentul va scadea, poate spre jumatate. Atunci schema nu mai functioneaza ca stabilizator de curent. De exemplu pentru 12V alimentare am masurat 1,5V pe integrat si 0,8V pe R, cu un LED de 10W ca sarcina. Lucrul asta nu e tocmai rau, fiindca menajeaza acumulatorul care are capacitate cam mica.Rezistenta R ar trebui sa suporte 1,25 Watt, cea din poza ta pare cam mica si o sa se incalzeasca excesiv.Foia de catalog Texas Instruments la pag.18 da exact aplicatia ta. Condensatorul e mult mai mic, dar nu asta modifica tensiunea.

post-29403-139829546564_thumb.jpg

Link spre comentariu

Eu am rezolvat stabilizarea pentru un led de 10V/10W cu o schema adaptata dupa cea data de colegul @pisica_matache cu ceva vreme in urma. Caderea de tensiune pe rezistenta-serie este de numai 0,1V, iar pe tranzistorul mos-fet in conductie completa este si mai mica. Ca urmare stabilizarea curentului prin led este deja buna pentru o tensiune de intrare cu numai 0,2 V mai mare decat tensiunea pe led.Nu spun ca LM317 nu merge ca stabilizator de curent, dar "pierderile" de tensiune pe integrat si pe rezistenta-serie sunt destul de mari, cum ziceam in mesajul anterior, si nu ai aceasta "rezerva" de tensiune, pentru ca ledul la 1 A are nevoie de aprox. 10-11V (functie de constructor si lotul de fabricatie). De fapt sunt in paralel 3 grupuri, fiecare avand 3 leduri in serie. Asa cum spunea @high_voltage_tm, cu 317 este cea mai simpla schema, dar este loc de mai bine.

post-29403-13982954682_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator grizzlee

HelloMersi de ajutor Ticu, eu intr-adevar am testat cu o sursa AT mai veche, care imi da 10,7V.Am sa incerc direct pe moto, dupa sarbatori,sper sa mearga mai bine. Daca e ok , am sa pun o rezistenta mai sanatoasa .Am sa revin cu noutati dupa Craciun, sarbatori fericite tuturor.Seba

Link spre comentariu

Am mai incercat o varianta, care foloseste ca amplificator de eroare un tranzistor bipolar obisnuit (BC337 sau alt tip), a carui jonctiune emiter-baza se deschide la aproximativ 0,6V. Caderea de tensiune pe rezistenta de 1 ohm si tranzistorul mosfet este mai mica decat la schema cu LM317.Neexistand compensare cu temperatura, curentul reglat scade odata cu cresterea temperaturii acestui tranzistor. De aceea curentul maxim (1A) trebuie reglat intotdeauna la rece. Fenomenul nu este suparator daca folosesti montajul la temperatura camerei. Pentru un vehicul care circula de la -20 la +60 grade duce insa la o variatie de vreo 30%. Am gasit schema finala cu amplificator operational (AO) pe care am folosit-o. Se mai adauga doua rezistente in partea finala, scuze pentru omisiune in schema initiala. Ramane varianta ideala, dintre toate cele trei. Am sa trasez un grafic sa intelegi mai bine de ce.In sfarsit, o sugestie: regleaza curentul prin LED la 0,8A. Diferenta de lumina este mica (senzatia ochiului nu este liniara cu intensitatea), dar asiguri o viata mai lunga LED-ului si bateriei.

post-29403-139829548356_thumb.jpg

post-29403-139829548362_thumb.jpg

Link spre comentariu

Asa arata curentul prin LED in functie de tensiunea de alimentare a celor 3 montaje discutate: sursa LM317 cu albastru, tranzistor bipolar cu rosu si AO cu verde. Se vede ca valoarea de 1A este atinsa doar la tensiuni ce depasesc 13,5; 11,5 respectiv 10,3 Volt. Cu gri este marcata zona in care poate sa varieze tensiunea acumulatorului cu Pb de 12V. Se vede ca doar varianta cu AO acopera bine toata zona. Celelalte variante o fac doar partial, datorita caderilor de tensiune importante pe componentele inseriate cu LED-ul. Pentru comparatie, cu linie neagra intrerupta este trasata caracteristica I/V a ledului pe care l-am folosit eu, la temperatura camerei.Cu linie neagra punctata e reprezentat cazul unei simple rezistente de 5 ohm in serie cu LED-ul (curent nestabilizat).La un vehicul care circula multa vreme cu motorul turat, e de asteptat ca tensiunea pe acumulator sa fie spre maxim. Datele din grafic pot fi de folos si pentru acumulator stationar, care se descarca la limita.Acum ramane sa alegi tu varianta care-ti convine ca performante, complexitate si pret.

post-29403-139829548389_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator tyc

Hai sa o luam din ce se da.Un alternator de 18W -alternatorul furnizeaza 18W la turatia de ...rpm si e calculat sa alimenteze bobina de inductie si sa incarce bateria (daca are din constructie) .Atat.Motocicletele de hard enduro nu au instalatie de lumini ,se poate monta after market si la unele modele sant si alternatoare after market pt aceasta ,alternatoare de 90W. Solutia optima pt rezolvarea problemei e 1.schimbarea alternatorului 2.o combinatie intre incarcarea la priza a acumulatorului .Ce nu e ok:limitarea curentului cu 317.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări