Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alimentare far moto


Vizitator grizzlee

Postări Recomandate

Vizitator grizzlee

Salut

Am o motocicleta de enduro care nu a fost prevazuta cu far si ca atare are alternator de doar 18W.Becurile standard consuma 35W si singura optiune pentru un far erau ledurile.

Am cautat pe net solutii si pana la urma am cumparat led de 10W cu 1A care se pot alimenta intre 9-12V.

Problema e ca eu am in jur de 14,5V in timp ce merge moto si trebuie sa limitez la maxim 12V.

 

Dupa ce am cautat un pic, am dat de integratul LM317 insa nu mi-e foarte clar cum pot limita si tensiuneala 12v. Nu ma pricep foarte bine insa din formule am inteles ca limiteaza doar curentul.

 

Ma poate ajuta cineva cu dimensiunea rezistentei astfel incat sa am 12V cu 1A?

 

http://users.telenet.be/davshomepage/current-source.htm

 

Mersi

Seba

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 25
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • high_voltage_tm

    6

  • Ticu

    4

  • Dr.L

    3

  • cristian_draghiescu

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

are alternator de doar 18W

am cumparat led de 10W cu 1A

Îmi pare rău că trebuie să v-o spun, dar aproapetoată puterea pe care o poate debita alternatorulva fi consumată de LED şi de elementul serie folosit.Alternatorul este mult prea slab pentru a-i mai conectaun consumator suplimentar având acea putere.Practic nu veţi mai avea energia necesară pentru asigurareaaprinderii propriu-zise. Nu se poate monta pe motocicletă un acumulatorseparat de 12 V cu o capacitate de 7 Ah (sau mai mare) ?Aţi avea astfel asigurată alimentarea LED-ului timp decâteva ore, ceea ce cred că ar fi suficient.
Link spre comentariu
Vizitator Mihai Eminescu

N-ar putea sa se foloseasca leduri albe normale? Stiu ca nu ar avea nici pe departe intensitatea luminoasa a celor de putere insa gandesc ca undeva intre 5 si 10 asemenea leduri intr-un far bun ar face totusi treaba, a se vedea lanternele cu leduri care totusi lumineaza destul de binisor si consumul este mult mai redus, stiu nu e o ideie stralucita, dar ma gandeam ca totusi decat deloc parca tot ar fi ceva... :nas:

Link spre comentariu

Seba, pentru regulator de tensiune, folosește schema de mai jos (eventual mai adaugă câte un condensator de la intrare respectiv ieșire, către masă, 16V/470-1000µF).

Cu R1 = 240Ω și R2 = 2kΩ, o să ai 11,7V

Posted Image

 

Dar pentru LED ai nevoie de sursă de curent constant, tensiunea nefiind atât de ctirică.

1A, R = 1,2Ω (dar mai bine cu 1,5Ω să nu forțezi LED-ul); Iout = 1,25/R

Asta-i cea mai simplă și nepretentioasă variantă; dar o poți folosi, măcar să vezi dacă te mulțumește lumina LED-ului.

Posted Image

 

Fiind vorba de un LED de putere, e indicat să folosești o schemă mai complexă, care ține cont de modificările care apar odată cu creșterea temperaturii; apropo, atenție la cum montezi LED-ul, să-l pui pe un radiator corespunzător.

 

Motoru' n-ar baterie?

Link spre comentariu
Vizitator grizzlee

HelloMersi fain de raspunsuri. High_voltage, mersi mult pentru dimensionarea rezistentelor, fix asta aveam nevoie.Am un prieten care si-a facut asa ceva cu 3 leduri de 3W si la mine ar fii tot pe acolo. El foloseste acelasi integrat si merge ok farul de aproape 2 ani. Problema e ca nu am reusit in ultima vreme sa mai dau de el sa ma ajute.Am radiatoare mici de aluminiu scoase de prin surse de alimentare atx, cele care se pun la tranzistori. Sper sa fie ok si sa nu se incalzeasca prea tare, se si potrivesc la fix in soclul becului. Voi face montajul zilele astea, am sa pun si poze cu rezultatul final,sunt curios ce putere are.Cat despre pornire nu imi fac griji, motorul e mic si nu are nevoie de prea curent prea mare. Se poate porni foarte usor daca ii dau drumu la vale iar cand e cald pleaca imediat.O a doua baterie din pacate nu e solutie, motorul fiind de enduro. E construit foarte compact si nu e niciunde loc liber pentru alta baterie. Mersi, am sa revin cu detaliiSeba

Link spre comentariu

@grizzlee :E clar că nu m-aţi înţeles.Energia produsă de alternator va fi în mare parte consumată de far.Reţinerea mea consta în faptul că bobina de inducţie nu va mai aveaastfel suficientă energie pentru producerea înaltei tensiuni necesarebujiei, deci sistemul de aprindere al motorului va fi compromis.

Link spre comentariu

O să reziste alternatorul la o mică suprasarcină...

Știu pe mulți care și-au pus tot felul de xenoane și luminițe și nu au avut probleme; doar la cineva s-a ars regulatorul de tensiune... dar avea și bateria cu un element în scurt.

 

Din câte înțeleg, motocicleta are totuși și o baterie; credeam că e doar cu kickstarter și instalația alimentată direct din alternator (cu redresare).

 

P.S. Văd că link-ul de la prima imagine are probleme; pun alta.

Posted Image

Link spre comentariu

Înseamnă că nu ai citit tot... sau nu cu atenție!

Mai sus e sursa de crt. cst. și îndemnul de a o utiliza; schema pentru sursa de tensiune cst. am pus-o pentru cine e interesat și pentru că brizzlee a făcut referire la această variantă.

Link spre comentariu

sursa de tensiune cst. am pus-o pentru cine e interesat

sa faca ce cu ea? :nas:Sigur se va gasi cineva care sa inteleaga ca leaga ledul direct la aia...doar e pusa aici, asa,direct,nu?
Link spre comentariu
Vizitator grizzlee

HelloMersi inca odata de sfaturi.Acum mi-e clar, sper:)Eu am nevoie odata de max 12V si cu 1A. Daca am inteles bine, am sa fac asa ceva- un montaj pentru limitare in 11,7 v cu cele 2 rezistente de 240 si 2k ohm- dupa el un montaj cu o singura rezistenta pentru limitare in curent cu rezistenta de 1,5 ohmiVa rog sa imi spuneti daca e corect asa.Mersi Seba

Link spre comentariu

Ai nevoie DOAR de schema pentru limitarea curentului, adică cea cu rezistența de 1,5Ω - vezi partea cu roșu, scrisă de Dr.L.

Pentru LED, nu e esențială tensiunea „regulată”.

Link spre comentariu

Vezi cu ce o măsori... verific-o și după codul culorilor; asta pentru că majoritatea multimetrelor amatoricești nu sunt capabile să măsoare de la zero și o să ai o eroare care este destul de importantă pentru aplicația dată.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări