Vizitator grizzlee Postat Decembrie 3, 2012 Partajează Postat Decembrie 3, 2012 Salut Am o motocicleta de enduro care nu a fost prevazuta cu far si ca atare are alternator de doar 18W.Becurile standard consuma 35W si singura optiune pentru un far erau ledurile. Am cautat pe net solutii si pana la urma am cumparat led de 10W cu 1A care se pot alimenta intre 9-12V. Problema e ca eu am in jur de 14,5V in timp ce merge moto si trebuie sa limitez la maxim 12V. Dupa ce am cautat un pic, am dat de integratul LM317 insa nu mi-e foarte clar cum pot limita si tensiuneala 12v. Nu ma pricep foarte bine insa din formule am inteles ca limiteaza doar curentul. Ma poate ajuta cineva cu dimensiunea rezistentei astfel incat sa am 12V cu 1A? http://users.telenet.be/davshomepage/current-source.htm Mersi Seba Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Decembrie 3, 2012 Partajează Postat Decembrie 3, 2012 are alternator de doar 18W am cumparat led de 10W cu 1AÎmi pare rău că trebuie să v-o spun, dar aproapetoată puterea pe care o poate debita alternatorulva fi consumată de LED şi de elementul serie folosit.Alternatorul este mult prea slab pentru a-i mai conectaun consumator suplimentar având acea putere.Practic nu veţi mai avea energia necesară pentru asigurareaaprinderii propriu-zise. Nu se poate monta pe motocicletă un acumulatorseparat de 12 V cu o capacitate de 7 Ah (sau mai mare) ?Aţi avea astfel asigurată alimentarea LED-ului timp decâteva ore, ceea ce cred că ar fi suficient. Link spre comentariu
Vizitator Mihai Eminescu Postat Decembrie 3, 2012 Partajează Postat Decembrie 3, 2012 N-ar putea sa se foloseasca leduri albe normale? Stiu ca nu ar avea nici pe departe intensitatea luminoasa a celor de putere insa gandesc ca undeva intre 5 si 10 asemenea leduri intr-un far bun ar face totusi treaba, a se vedea lanternele cu leduri care totusi lumineaza destul de binisor si consumul este mult mai redus, stiu nu e o ideie stralucita, dar ma gandeam ca totusi decat deloc parca tot ar fi ceva... Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 Seba, pentru regulator de tensiune, folosește schema de mai jos (eventual mai adaugă câte un condensator de la intrare respectiv ieșire, către masă, 16V/470-1000µF). Cu R1 = 240Ω și R2 = 2kΩ, o să ai 11,7V Dar pentru LED ai nevoie de sursă de curent constant, tensiunea nefiind atât de ctirică. 1A, R = 1,2Ω (dar mai bine cu 1,5Ω să nu forțezi LED-ul); Iout = 1,25/R Asta-i cea mai simplă și nepretentioasă variantă; dar o poți folosi, măcar să vezi dacă te mulțumește lumina LED-ului. Fiind vorba de un LED de putere, e indicat să folosești o schemă mai complexă, care ține cont de modificările care apar odată cu creșterea temperaturii; apropo, atenție la cum montezi LED-ul, să-l pui pe un radiator corespunzător. Motoru' n-ar baterie? Link spre comentariu
Vizitator grizzlee Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 HelloMersi fain de raspunsuri. High_voltage, mersi mult pentru dimensionarea rezistentelor, fix asta aveam nevoie.Am un prieten care si-a facut asa ceva cu 3 leduri de 3W si la mine ar fii tot pe acolo. El foloseste acelasi integrat si merge ok farul de aproape 2 ani. Problema e ca nu am reusit in ultima vreme sa mai dau de el sa ma ajute.Am radiatoare mici de aluminiu scoase de prin surse de alimentare atx, cele care se pun la tranzistori. Sper sa fie ok si sa nu se incalzeasca prea tare, se si potrivesc la fix in soclul becului. Voi face montajul zilele astea, am sa pun si poze cu rezultatul final,sunt curios ce putere are.Cat despre pornire nu imi fac griji, motorul e mic si nu are nevoie de prea curent prea mare. Se poate porni foarte usor daca ii dau drumu la vale iar cand e cald pleaca imediat.O a doua baterie din pacate nu e solutie, motorul fiind de enduro. E construit foarte compact si nu e niciunde loc liber pentru alta baterie. Mersi, am sa revin cu detaliiSeba Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 @grizzlee :E clar că nu m-aţi înţeles.Energia produsă de alternator va fi în mare parte consumată de far.Reţinerea mea consta în faptul că bobina de inducţie nu va mai aveaastfel suficientă energie pentru producerea înaltei tensiuni necesarebujiei, deci sistemul de aprindere al motorului va fi compromis. Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 O să reziste alternatorul la o mică suprasarcină... Știu pe mulți care și-au pus tot felul de xenoane și luminițe și nu au avut probleme; doar la cineva s-a ars regulatorul de tensiune... dar avea și bateria cu un element în scurt. Din câte înțeleg, motocicleta are totuși și o baterie; credeam că e doar cu kickstarter și instalația alimentată direct din alternator (cu redresare). P.S. Văd că link-ul de la prima imagine are probleme; pun alta. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 Ce-i cu LM-ul legat ca si sursa de tensiune? Mai repet inca o data,ca ledurile se alimenteaza in curent? Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 Înseamnă că nu ai citit tot... sau nu cu atenție! Mai sus e sursa de crt. cst. și îndemnul de a o utiliza; schema pentru sursa de tensiune cst. am pus-o pentru cine e interesat și pentru că brizzlee a făcut referire la această variantă. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 4, 2012 Partajează Postat Decembrie 4, 2012 sursa de tensiune cst. am pus-o pentru cine e interesatsa faca ce cu ea? :nas:Sigur se va gasi cineva care sa inteleaga ca leaga ledul direct la aia...doar e pusa aici, asa,direct,nu? Link spre comentariu
Vizitator grizzlee Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 HelloMersi inca odata de sfaturi.Acum mi-e clar, sper:)Eu am nevoie odata de max 12V si cu 1A. Daca am inteles bine, am sa fac asa ceva- un montaj pentru limitare in 11,7 v cu cele 2 rezistente de 240 si 2k ohm- dupa el un montaj cu o singura rezistenta pentru limitare in curent cu rezistenta de 1,5 ohmiVa rog sa imi spuneti daca e corect asa.Mersi Seba Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 Ai nevoie DOAR de schema pentru limitarea curentului, adică cea cu rezistența de 1,5Ω - vezi partea cu roșu, scrisă de Dr.L. Pentru LED, nu e esențială tensiunea „regulată”. Link spre comentariu
Vizitator grizzlee Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 Mersi inca odata pentru promptitudine si ajutorul acordat high_voltage. Ma duc sa caut rezistenta :)Seba Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 Vezi cu ce o măsori... verific-o și după codul culorilor; asta pentru că majoritatea multimetrelor amatoricești nu sunt capabile să măsoare de la zero și o să ai o eroare care este destul de importantă pentru aplicația dată. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum