andrei_vasile Postat Noiembrie 30, 2012 Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 Salut!Vreau sa construiesc un mic redresor auto.am 3 punti de 6A si as vrea sa le pun paralel.Este Ok o astfel de conexiune?Multumesc! Link spre comentariu
petru_f Postat Noiembrie 30, 2012 Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 E suficient si una.Curentul de incarcare e de 2,2 amperi. Link spre comentariu
andrei_vasile Postat Noiembrie 30, 2012 Autor Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 eu stiam ca trebuie un curent de 10% din amperajul bateriei Link spre comentariu
petru_f Postat Noiembrie 30, 2012 Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 Nu este adevarat,Incarca cum am spus 12 ore cu 2,2 amperi sau pe linga.Tensiunea e pe acolo 14,4 V. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Noiembrie 30, 2012 Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 eu stiam ca trebuie un curent de 10% din amperajul baterieiŞtiaţi foarte corect (am înţeles ce aţi dorit de fapt să spuneţi).Neglijaţi "sfatul" pur fantezist de mai sus.La cât costă o punte redresoare de 20-50 A, nu merită complicaţia. Link spre comentariu
petru_f Postat Noiembrie 30, 2012 Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 eu stiam ca trebuie un curent de 10% din amperajul baterieiŞtiaţi foarte corect (am înţeles ce aţi dorit de fapt să spuneţi).Neglijaţi "sfatul" pur fantezist de mai sus.La cât costă o punte redresoare de 20-50 A, nu merită complicaţia.Adica? Astep comentari. Link spre comentariu
Rabulea Sergiu Postat Noiembrie 30, 2012 Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 Puntile redresoare, precum si alte componente active (e.g. tranzistorii) nu pot fi legati in paralel "asa direct".Dezavantajul vine de la micile diferente dintre parametrii componentelor (tensiunea de deschidere a diodelor in cazul de fata).Daca le legi in paralel, prin puntea redresoare care are pragul de deschidere al diodelor cel mai mic, va trece 90% din curentul necesar circuitului.Nu te complica sa leg puntile in paralel, cumpara una care are caracteristicile de care ai nevoie si ii mai bine. Link spre comentariu
andrei_vasile Postat Noiembrie 30, 2012 Autor Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 am inteles, mulltumesc pentru lamuriri! Link spre comentariu
zal Postat Noiembrie 30, 2012 Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 Dacă punţile sînt identice şi nu au defecte se pot pune în paralel şi 100, problema apare cînd se strică una, trebuie să le iei pe toate la puricat. Asta e valabil la punerea în paralel şi a altor piese (rez, cond, diode, trz, stabilizatoare...). Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 30, 2012 Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 Acumulatorul se poate incarca fara probleme la un curent mai mic. Doar ca dureaza mai mult si atat!La peste 2-3A,puntile alea trebuie puse pe radiatoare (daca nu vreisa te frigi in ele,ca merg si la 70 de grade) Link spre comentariu
zal Postat Noiembrie 30, 2012 Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 Pînă la urmă, andrei_vasile nu a spus ce fel de baterii vrea să încarce. Link spre comentariu
andrei_vasile Postat Noiembrie 30, 2012 Autor Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 imi cer scuze, baterii de 65Ah.problema este ca transformatorul debiteaza un curent de ~10A, de asta vreau sa le pun in paralel.limitarea de curent o voi face cu un bec de faza scurta 55w. ar iesi cam 4,5A maxim.Multumesc! Link spre comentariu
zal Postat Noiembrie 30, 2012 Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 E o metodă primitivă, asigură doar parţial un curent constant de încărcare. 4,5A e cam puţin. Link spre comentariu
corneillus Postat Noiembrie 30, 2012 Partajează Postat Noiembrie 30, 2012 din cate stiu pentru un acumulator cu plumb de regula curentul de incarcare trebuie sa fie cam 1/10 din capacitatea bateriei. in cazul tau ar iesi in jur de 6,5A. puntile daca sunt de acelasi fel merg si in paralel. e indicat si un radiator pentru racire. poti inseria si un ampermetru de 10 A sa zic in circuit sa poti urmari starea de incarcare a bateriei. mai poti inseria o dioda de putere (eventual tot pe un radiator) ca protectie la conectare inversa a bornelor. rezistenta o poti calcula si sa o confectionezi chiar si din rezistenta de resou electric, eventual pui mai multe in paralel. le prinzi la capete cu surub sau conectori ca nu se lipeste si o sa se si incalzeasca. daca gasesti si ai posibilitatea poti sa faci ceva gen reostat cu mai multe trepte sau borne pentru diferite tipuri de acumulatori sau durata de incarcare. sau si mai bine faci un montaj electronic pentru incarcare automata. spor la treaba. Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 1, 2012 Partajează Postat Decembrie 1, 2012 Acea diodă se cheamă ''diodă antiprost'' în limbajul electricienilor auto. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum