Vizitator Gherila_PTM Postat Iunie 16, 2006 Partajează Postat Iunie 16, 2006 Salutare!!! Nu stiu daca postez unde trebuie dar am si eu o intrebare...Poate cineva sa-mi explice cum sta treaba cu difuzoarele FREE AIR sau cam asa ceva...Am vazut pe cineva care zicea k are asa ceva. Intrebare: Care sunt acele difuri? Cum se deosebesc ele fata de celelalte, au ceva care le deosebeste (forma sau altceva).Am inteles k alea nu necesita cutie..trebie doar despartita partea din fata de cea din spate a difului printr-un paravan ceva, si ma refer la difuri auto..pls care stie sa-mi raspunda ...MS mult. Chaw Link spre comentariu
Abram Burel Postat Iunie 16, 2006 Partajează Postat Iunie 16, 2006 Pai, daca ar fi cum zici tu, nu ar fi "free-air". Ori e "free", ori e separat prin panou infinit.In teoria/practica difuzoarelor exista mai multe moduri de lucru/studiu:- free-air, e difuzorul de capul lui - foarte ineficient- panou infinit, fata e complet separata de spate, astfel incat undele din fata nu au nici o legatura cu cele din spate - foarte frumos, dar imposibil de realizat- incinta acustica (boxa), o combinatie a celor doua - cu limitarile, avantajele si dezavantajele eiAr mai fi o chestie: unele difuzoare sunt (aproape) inchise pe spate din constructie (in general cele pentru frecvente inalte)Si in fine: desi orice difuzor are o constructie mecanica ce obtureaza ceva-ceva din partea din spate (obstructionand aerul mai mult sau mai putin), majoritatea (exceptie cele de la remarca anterioara), pot fi considerate free-air.Cam asta stiu eu, da' o mai fi aparut ceva nou (numai sa nu fie... marketing) Link spre comentariu
Vizitator Gherila_PTM Postat Iunie 16, 2006 Partajează Postat Iunie 16, 2006 Ms mult Abram Burel :supz: ... da' am vazut undeva pe un forum k zicea k are difuri free-air...si zicea ceva de genul k alea nu necesita cutie si doar un "perete" despartitor intre fata si spate. Am ramas surprins oarecum si de-aia am intrebat :weedman: Link spre comentariu
Blak Postat Iunie 17, 2006 Partajează Postat Iunie 17, 2006 K sa nu explic mult si sa intelegi ... Difuzoarele numite Free Air sunt ca cele ovale d epe spatele masinii ..... nu necesita incinta Link spre comentariu
Mircea Bartic Postat Iunie 17, 2006 Partajează Postat Iunie 17, 2006 exista si subwoofere free airsunt proiectate pt a fi montate pe panoul de deasupra portbagajului Link spre comentariu
Vizitator Gherila_PTM Postat Iunie 17, 2006 Partajează Postat Iunie 17, 2006 "K sa nu explic mult si sa intelegi ... Difuzoarele numite Free Air sunt ca cele ovale d epe spatele masinii ..... nu necesita incinta" Tot nu mi-ai raspuns la intrebare :rolleyes: : CARE SUNT ACELEA??? SE DEOSEBESC PRIN CEVA DE CELELALTE SAU NU??? Eu daca vreu sa-mi iau difuri sa le pun in spatele masinii sub luneta, imi trebuie di-alea free-air nu?? poi care sunt alea? sa stiu ce sa-mi iau daca ar fi cazul...ms mult oricum Link spre comentariu
Blak Postat Iunie 18, 2006 Partajează Postat Iunie 18, 2006 Exista si la fiecare Brand .... acest model..... hertz,dls ... etc mai multe firme detin aceste modele... Link spre comentariu
dividivus Postat Iunie 18, 2006 Partajează Postat Iunie 18, 2006 "K sa nu explic mult si sa intelegi ... Difuzoarele numite Free Air sunt ca cele ovale d epe spatele masinii ..... nu necesita incinta" Tot nu mi-ai raspuns la intrebare :rolleyes: : CARE SUNT ACELEA??? SE DEOSEBESC PRIN CEVA DE CELELALTE SAU NU??? Eu daca vreu sa-mi iau difuri sa le pun in spatele masinii sub luneta, imi trebuie di-alea free-air nu?? poi care sunt alea? sa stiu ce sa-mi iau daca ar fi cazul...ms mult oricum Se deosebesc prin Qms (factorul Q mechanic=suspensia cat este de complianta la frecventa Fs, Qms = Mechanical Q of the driver at Fs. Qms is a measure of the driver's tendency to resonate at Fs, based on its mechanical characteristics, e.g. surround compliance, the compliance of the spider, weight of the cone, etc http://www.diysubwoofers.org/definitions.htm ) care este mai rigid, adica nu necesita un volum de aer care sa actioneze ca un arc (cand merge spre spate membrana atunci comprima aerul din incinta, care va avea o presiune mai mare decat presiunea din fata difuzorului, -- adica presiunea atmosferica -- , astfel limitand cursa membranei). La difurile free air suspensia este mult mai rigida, nu este nevoie de comprimarea aerului pt. a limita miscarea membranei sa nu depaseasca Xmax sau Xmech. Link spre comentariu
Vizitator Gherila_PTM Postat Iunie 19, 2006 Partajează Postat Iunie 19, 2006 SI totus...cum se poate obtine un bass puternic: cu un dif mare cu magnet relativ mic sau sau cu un dif mai mic in diametru dar cu un magnet teapan;d...aproape de dimensiunea lui? Ce conteaza ? Masa de aer pusa in miscare? (la bas puternic ma refer) Link spre comentariu
dividivus Postat Iunie 19, 2006 Partajează Postat Iunie 19, 2006 Cantitatea aerului miscat este importanta, dar conteaza si faptul cum face asta difuzorul (unde are frecventa de rezonanta in aer liber, cat de repede poate sa faca tranzitia intre diferite frecvente redate etc.). Dimensiunea magnetului conteaza, mai ales atunci cand trebuie sa disipeze o mare cantitate de caldura (are o suprafata mai mare), dar conteaza si materialul din care este facut (de exemplu un magnet din neodymium este mult mai puternic decat unul de ferrita, poate sa aiba dimensiuni mai mici generand cu un camp magnetic mai puternic). Mai conteaza si faptul ca la un moment dat ce suprafata din bobina se afla in campul magnetic maxim al magnetului. (vezi scema) Link spre comentariu
Vizitator Gherila_PTM Postat Iunie 20, 2006 Partajează Postat Iunie 20, 2006 Mai conteaza si faptul ca la un moment dat ce suprafata din bobina se afla in campul magnetic maxim al magnetului. (vezi scema) vezi scema ?!?!? schema ai vrut sa zici?? dar care?? k nu e? Link spre comentariu
Abram Burel Postat Iunie 20, 2006 Partajează Postat Iunie 20, 2006 Era vorba de un desen care sa arate ideea cu cata suprafata (de fapt lungime) din bobina e "scufundata" in magnet.Tu ce schema te asteptai sa fie Link spre comentariu
makaymms Postat Iunie 20, 2006 Partajează Postat Iunie 20, 2006 uite un exemplu de dif free air http://www.pioneer.eu/eur/product_detai ... _id=25-130 Link spre comentariu
Abram Burel Postat Iunie 21, 2006 Partajează Postat Iunie 21, 2006 Cum spuneam, e doar un exemplu de marketing.Majoritatea difuzoarelor de "spate" sunt "free-air" in acceptiunea faptului ca nu necesita "inchiderea" partii din spate intr-o incinta. Faptul ca un sub-woofer accepta o astfel de functionare este aparent remarcabil. In realitate este un "compromis comercial" intre rigurozitatea/complexitatea/dificultatea proiectarii unei incinte acustice pentru maximizarea unor performante si usurinta realizarii "proiectului".Si daca nu credeti ca e marketing, sa-i provocam pe cei cu pretentii "acustice" si sa spunem ca acest sub-woffer se poate cumpara pentru vreo 50 EUR Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum