edisat Postat Noiembrie 28, 2012 Partajează Postat Noiembrie 28, 2012 Salutare, Am o problema cu placa electronica de la o banda de alergat Vision Fitness T9450 , am gasit ars tranzistorul de putere care comanda motorul si cateva diode . Tranzistorul a fost IRFP 450 si am pus in locul lui ceva mai puternic si anume SPW 47N60C3 iar diodele au fost redresoare de 2A/500V si am pus de 3A/800V. Placa a functionat aproximativ 50 de minute montata la motorul pe care-l are banda si s-a ars din nou fara ca aceste piese sa se fi incins in sarcina. Mentionez faptul ca acel motor a fost rebobinat si baietii zic ca problemele cu placa electronica au aparut cam dupa ce acesta a fost rebobinat mergand in jur de 1luna jumatate. Sa fie de vina motorul? Multumesc mult! Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 28, 2012 Partajează Postat Noiembrie 28, 2012 Ce fel de motor este ? Poti face o cateva fotografii cu blitz-ul preferabil, sa vedem motorul?Daca este cu colector, se poate sa nu fie tras in axa neutra. Asta inrautateste comutatie si creste consumul. Dar sa nu dau cu presupusul si astept informatii sau imagini suplimentare. Link spre comentariu
edisat Postat Noiembrie 28, 2012 Autor Partajează Postat Noiembrie 28, 2012 am gasit o poza pe net, ca acum nu am obiectul in fata . Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 28, 2012 Partajează Postat Noiembrie 28, 2012 E un motor de curent continuu cu magnet permanent in stator. Poate fi gresit bobinat, daca nu s-a respectat intocmai pozitia de inceput a primei spire si bobinajul e decalat spre stanga sau spre dreapta.Intr-un caz, motorul e supraturat si consumul e ridicat, comutatia fiind proasta, in celalalt caz este subturat, consumul fiind redus. Alta cauza posibila, nu s-a respectat grosimea sarmei si s-a bobinat cu sarma imediat superioara ca grosime si astfel nu au incaput toate spirele si motorul ia un curent mare. In ambele cazuri prezentate, ar aparea o scanteiere puternica la perii si colectorul s-ar innegri rapid, ducand si la uzura prematura a periilor. Zgomotul motorului ar fi anormal .Ar fi bine daca ati putea sa masurati curentul in sarcina, la o turatie data, la o banda identica de alergare, si sa repetati masuratoarea la motorul dvs. in aceleasi conditii. O valoare mult marita ar indica fara dubii motorul. Acum, sper ca nu ati nimerit si vre-un tranzistor contrafacut fiindca SPW47N60C3 are totusi un curent nominal de 47A si peste 500W putere disipata, mult peste cel original.Aveti grija cand cumparati altul sa fie marca INFINEON, nu vre-o chinezarie, am mai patit-o si eu. Ar mai trebui verificata si sursa in comutatie, diodele de 2A arse banuiesc ca faceau parte din puntea redresoare a sursei . Verificati condensatorii de filtraj in secundar, sa nu fie umflati, mai ales pe partea de putere. Pot fi probleme si in placa de comanda nu doar la motor. Link spre comentariu
edisat Postat Noiembrie 29, 2012 Autor Partajează Postat Noiembrie 29, 2012 E un motor de curent continuu cu magnet permanent in stator. Poate fi gresit bobinat, daca nu s-a respectat intocmai pozitia de inceput a primei spire si bobinajul e decalat spre stanga sau spre dreapta.Intr-un caz, motorul e supraturat si consumul e ridicat, comutatia fiind proasta, in celalalt caz este subturat, consumul fiind redus. Alta cauza posibila, nu s-a respectat grosimea sarmei si s-a bobinat cu sarma imediat superioara ca grosime si astfel nu au incaput toate spirele si motorul ia un curent mare. In ambele cazuri prezentate, ar aparea o scanteiere puternica la perii si colectorul s-ar innegri rapid, ducand si la uzura prematura a periilor. Zgomotul motorului ar fi anormal .Ar fi bine daca ati putea sa masurati curentul in sarcina, la o turatie data, la o banda identica de alergare, si sa repetati masuratoarea la motorul dvs. in aceleasi conditii. O valoare mult marita ar indica fara dubii motorul. Acum, sper ca nu ati nimerit si vre-un tranzistor contrafacut fiindca SPW47N60C3 are totusi un curent nominal de 47A si peste 500W putere disipata, mult peste cel original.Aveti grija cand cumparati altul sa fie marca INFINEON, nu vre-o chinezarie, am mai patit-o si eu. Ar mai trebui verificata si sursa in comutatie, diodele de 2A arse banuiesc ca faceau parte din puntea redresoare a sursei . Verificati condensatorii de filtraj in secundar, sa nu fie umflati, mai ales pe partea de putere. Pot fi probleme si in placa de comanda nu doar la motor. Multumesc mult pentru atentia acordata , banda cu probleme este de la o sala de fitness si mai are una cu aceeasi problema dar si la cealalta i-a fost rebobinat motorul si nu pot sa fac o comparatie dar la o simpla masuratoare unul din motoare are 1,8 ohmi iar altul are 5,2 ohmi eu zic ca este o diferenta destul de mare . Cealalta sursa are aceeasi problema am masurat dar nu m-am apucat de ea ca arata mai nasol ca cealalta de care m-am apucat (au mai lucrat niste meseriasi prin ele si ce au facut pe-acolo numai ei stiu....)una din diode arse este intre minusul care vine din puntea redresoare si sursa tranzistorului de putere nu stiu ce dioda a fost cea originala dar am gasit una de 2A/500V, iar cealalta dioda arsa este HFA16TB120 care este intre drena tranzistorului de putere care este si minusul care duce la motor si plusul care duce la motor, am schimbat si c-urile care pareau dubioase masurat la rece toate piesele de pe placa care arata ok. Daca se poate un nr. de telefon sa mai discutam ca nu prea am timp de stat pe net. Multumesc mult! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum