Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Indicator treapta viteza moto


Vizitator coste

Postări Recomandate

O idee, plecand de la cea cu microcontroller, dar mai simpla. Folosim tensiunea de la vitezometru (variabila in functie de viteza) pt afisarea treptei cu un sir de leduri (ca la vumetre) si impunem conditii cu ajutorul tensiunii ce comanda turometrul. Sa presupunem ca turatia motorului in mod normal este de la 1000 la 4000 de ture. Cand ajunge la 4000 de ture se schimba treapta. Vorbesc de conditiile uzuale, pot rula cu a doua cu 6000 de ture daca ma tine. Sa presupunem ca sunt in treapta a doua si am 40km/h la 2500 de ture. Calibram comparatorul sa aprinda ledul 3 (primul este pt neutru). Si il obligam sa blocheze orice alta comanda pana ce tensiunea de la turometru nu scade la minim (nu poti schimba treapta cu motorul turat, nu). Cand a scazut asteapta modificarea tensiunii de la vitezometru si afiseaza corespunzator. Sper ca am explicat bine.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 23
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Big

    7

  • riderinblack

    6

  • crispus

    4

  • draku

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator coste

Sau daca are cineva timp sa construiasca acel montaj si cati bani ar vrea pentru el ca daca il am in fata cred ca imi e mai simplu sa fac si eu unu sau daca nu reusesc il folosesc pe cel gata facut :pandaci__farad__ Eu am vitezometru cu cablu si turometru electric (afisaj analogic) de fapt e vorba de o Honda cbr 600 f1

Link spre comentariu

600f1 (si numai el) duce lejer in 11-12 mii de ture, deci chestie cu "la 4000 de ture schimb" pica, la 4000 de ture motorul abia e iesit din relanti, nu are nici o putere..... schimbarea o faci dupa 6000-7000 de ture sau, daca e omul mai nervos, la intrarea "in rosu" (11000 de ture la f1 daca nu ma insel si 13000 de ture pe turometru).Nu te mai complica cu afisarea treptelor de viteza, dupa cateva mii de km nu-i vei mai simti lipsa (vei "simti" in ce treapta esti).

Link spre comentariu
Vizitator coste

Da ai dreptate pe bord am 14mii rpm dar eu de obicei schimb cam la 4-5 mii ca merc incet cu el (regulamentar). Eu vreau acel indicator pentru ca mie mi se pare destul de folositor ca uneori inca patesc sa schimb din viteza 2 in 1 cand eu voiam sa schimb din 3 in 2 sau sa mai ridic o data de schimbator dupa viteza 6 (voiam sa bag a saptea :jytuiyu ).Si arata bine langa bord pare si mai interesant mai ales daca e construit acasa, deocamdata am montat un ceas mic putin modificat sa aibe display iluminat si sa se aprinda o data cu pornirea pozitiei.

Link spre comentariu

Intotdeauna cand vrei sa maresti treapta de viteza dai de schimbator "in sus" indiferent daca indica pe bord vreo viteza.... Deci nu vad cum vrei sa treci intr-o treapta de viteze superioara in alt mod (nu ai cum sa te incurci....).Nu mai zic nimic de faptul ca tu mergi cu motorul subturat, sub 6000 de ture nu are putere.....Iar despre "uitarea" treptei de viteza si "cautatul" vitezei a saptea..... s-a intamplat si la mine dar la ture multe :rade:

Link spre comentariu

eu nu cred ca are utilitate, dar pur si simplu da bine in bord un afisaj cu treptele de viteza. pana la urma daca motorul iti "cere" o treapta mai mica, i-o dai oricum, fie ca tre sa cobori din 4 in 3 sau din 3 in 2, nu prea are legatura cu stiinta exacta a treptei in care te afli. parerea mea.

Link spre comentariu

Daca se poate genera impulsuri proportionale cu viteza si turatiile, ma bag sa fac softul.Cel putin la motorul meu, eu as putea sa ma conectez la vitezometru iar turatiile cred ca se pot lua de pe bobina de inductie (sau de pe comanda ei, cumva).Restul e doar soft...

Link spre comentariu
Vizitator coste

Nu mai zic nimic de faptul ca tu mergi cu motorul subturat, sub 6000 de ture nu are putere.....Iar despre "uitarea" treptei de viteza si "cautatul" vitezei a saptea..... s-a intamplat si la mine dar la ture multe :rade:

La mine in oras nu e aglomerat si de obicei merg intre 30 si 50 Km/H cu viteza a doua dar imi place sa am si un indicator de treapta viteza
Link spre comentariu

Daca se poate genera impulsuri proportionale cu viteza si turatiile, ma bag sa fac softul.

Impulsuri se pot lua de pe bobina de inductie pentru turatia motorului. La cbr 600f sunt 2 bobine de inductie la 4 pistoane, la fiecare rotatie a arborelui cotit una dintre bobine (apoi cealalta...) da scanteie la 2 bujii (mai exact se da scanteie la 2 cilindri).Pentru viteza se poate adapta un cititor cu senzor magnetic (sunt borduri moto custom pe louis.de care folosesc acest principiu). Problema banuiesc ca va aparea la calibrat, eventual sa faci softul sa citeasca 2-3-5-7 turatii pentru fiecare viteza si restul de calcule sa le faca microcontrolerul. Dar problema (de calibrare) apare dupa treapta a 4-a .....
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări