ycc13as Postat Ianuarie 16, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 16, 2013 am montat aprinderea pe motor si nu functioneaza, doar cu adaptorul in priza. Mai insist asupra aprinderilor, ma poate lamuri si pe mine cineva cu privire la statorul asta(ce fel de curent produce) si ce fel de condensatori imi trebuie? Link spre comentariu
Vizitator LOTI7 Postat Ianuarie 17, 2013 Partajează Postat Ianuarie 17, 2013 Nu este problema cu statorul ca el produce destul curent ca sa incarce condensatorul, daca folosesti schema ultima pe care ai postat-o. Problema este cu declansarea tiristorului cu traductorul pe care-l ai. Am cautat pe net ceva despre el dar nu am gasit nimic decat pretul. Nu am vazut o schema in care sa fie folosit. Daca nu stim nimic despre el nici nu pot sa-ti dau alte sfaturi de folosire. In mod normal daca ar fi numai o bobina ar trebui sa declanseze tiristorul daca trece un magnet prin fata lui. Daca are in el ceva electronica atunci ar trebui alimentat cu ceva tensiune si lucrurile se complica.Incearca varianta cu amplificator propusa de mine mai inainte. Alimentarea se poate face de la bobina de 50 ohmi pentru toti trei tranzistorii sau varianta cu senzor magnetic.Daca te decizi la o varianta iti trimit schema completa.Loti Link spre comentariu
ycc13as Postat Ianuarie 24, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2013 Nu este problema cu statorul ca el produce destul curent ca sa incarce condensatorul, daca folosesti schema ultima pe care ai postat-o. Problema este cu declansarea tiristorului cu traductorul pe care-l ai. Am cautat pe net ceva despre el dar nu am gasit nimic decat pretul. Nu am vazut o schema in care sa fie folosit. Daca nu stim nimic despre el nici nu pot sa-ti dau alte sfaturi de folosire. In mod normal daca ar fi numai o bobina ar trebui sa declanseze tiristorul daca trece un magnet prin fata lui. Daca are in el ceva electronica atunci ar trebui alimentat cu ceva tensiune si lucrurile se complica.Incearca varianta cu amplificator propusa de mine mai inainte. Alimentarea se poate face de la bobina de 50 ohmi pentru toti trei tranzistorii sau varianta cu senzor magnetic.Daca te decizi la o varianta iti trimit schema completa.Lotiok, m-am hotarat sa fac schema pe care o ai tu, mi-o poti trimite detaliat? si ce fel de senzori imi trebuie. mersi mult. Link spre comentariu
Vizitator LOTI7 Postat Ianuarie 25, 2013 Partajează Postat Ianuarie 25, 2013 In raspunsurile anterioare ai descrierea senzorului. Datorita faptului ca nu stiu nimic despre bobina de 50 ohmi, adica nu stiu ce tensiune va scoate in functionarea motorului, dupa ce porneste trebuie sa masori tensiunea pe condensatorul de 100 micro farazi si in functie de asta se va ajusta valoarea rezistorului R4. este bine ca dupa pornirea motorului sa masori repede tensiunea ca nu cumva sa arda dioda zener. Este bine sa folosesti un rezistor, R4, de 500 ohmi la 0,25W ca daca este ceva in neregula sa se arda, fara sa puna in pericol celelalte piese.Daca mai ai nelamuriri astept intrebarile. Senzorul reactioneaza cand magnetul trece perpendicular pe suprafata lui. Dupa ce fixezi senzorii treci cu magnetul peste ei dupa ce ai alimentat de la o sursa oarecare borna de 50 ohmi. cu instrumentul pus pe volti masori tensiunea intre piciorul 3 al senzorului si masa. Cand trece magnetul tensiunea trebuie sa cada pe "0". Daca nu, inversezi polaritatea magnetului, adica daca ai trecut cu sudul si nu reactioneaza inseamna ca trebuie sa treci pe deasupra cu nordul. Cu un magnet puternic reactioneaza si la 1 cm distanta. Cu ocazia asta vezi si la ce distanta trebuie sa treaca magnetul in functie de puterea lui.Succes,Loti Link spre comentariu
ycc13as Postat Aprilie 18, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 18, 2013 In raspunsurile anterioare ai descrierea senzorului. Datorita faptului ca nu stiu nimic despre bobina de 50 ohmi, adica nu stiu ce tensiune va scoate in functionarea motorului, dupa ce porneste trebuie sa masori tensiunea pe condensatorul de 100 micro farazi si in functie de asta se va ajusta valoarea rezistorului R4. este bine ca dupa pornirea motorului sa masori repede tensiunea ca nu cumva sa arda dioda zener. Este bine sa folosesti un rezistor, R4, de 500 ohmi la 0,25W ca daca este ceva in neregula sa se arda, fara sa puna in pericol celelalte piese.Daca mai ai nelamuriri astept intrebarile. Senzorul reactioneaza cand magnetul trece perpendicular pe suprafata lui. Dupa ce fixezi senzorii treci cu magnetul peste ei dupa ce ai alimentat de la o sursa oarecare borna de 50 ohmi. cu instrumentul pus pe volti masori tensiunea intre piciorul 3 al senzorului si masa. Cand trece magnetul tensiunea trebuie sa cada pe "0". Daca nu, inversezi polaritatea magnetului, adica daca ai trecut cu sudul si nu reactioneaza inseamna ca trebuie sa treci pe deasupra cu nordul. Cu un magnet puternic reactioneaza si la 1 cm distanta. Cu ocazia asta vezi si la ce distanta trebuie sa treaca magnetul in functie de puterea lui.Succes,Lotibuna, am cumparat senzorii tle4905l dar nu aveam cum sa ii montez, si sunt foarte mici si firavi, ideea e ca vechea mea aprindere care functiona cu adaptorul in priza i-am schimbat tiristorii bt151 cu tic106m si imi da scanteie de la senzorii pe care ii am. cand trag de sfoara da sa porneasca, scoate fum, dar cand prinde putina turatie se opreste, cred ca imi trebuie o schema de avans electronic reglabil, ma poti ajuta tu cu ceva idei?nu am mai lucrat la motorul asta pentru ca intre timp mi-am cumparat un motor evinrude de 20cp pe care l-am gripat duminica trecuta(nu intreba cum>aventuri!!) Link spre comentariu
ycc13as Postat Aprilie 18, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 18, 2013 magnetul l-am lipit pe volanta la 24 grade inainte de pms, Link spre comentariu
ycc13as Postat Mai 2, 2013 Autor Partajează Postat Mai 2, 2013 Gata, am reusit sa-l repar, m-am si plimbat cu el, consuma prea mult pentru mine, e de vanzare. Deci cum am reusit? am prins senzorii aceia la 120 de grade unul fata de altul (pickup magnetic), am cumparat 3 aprinderi electronice de scuter (ac new cdi) cu avans electronic, am pus o bucatica mica de magnet dintr-un hard disc cca 1/1 cm pe bucsa de pe butucul volantei la 16 grade acum ca la 24 parea ca ii da in cap cand se incalzea motorul. firul albastru de la cdi l-am legat la senzor, firul galben legat la bobina de inductie, firul verde la masa motorului, firul negru la butonul de oprire, firul rosu la firul maro cu alb care iese din stator, celalalt fir verde la firul maro care iese din stator. celelalte fire portocalii sunt suspendate, nu le gasesc utilitatea cred ca erau pentru alimentarea cdi ului originat si a senzorilor optici cu 15v. Acum motorul porneste de la buton si se incarca si bateria.Inventia asta se poate adapta pe orice fel de motor de barca outboard in 2 timpi, pentru motoarele in 4 timpi trebuie cumparata aprindere cdi de 4 timpi si depinde daca este dc sau ac statorul, nu implica nici o modificare a motorului doar fiecare sa gaseasca o solutie pentru montarea senzorilor.numai bine si multumesc tuturor care m-au ajutat. Link spre comentariu
Darden Postat Iunie 11, 2013 Partajează Postat Iunie 11, 2013 va salut,cu respect! am un prieten care detine un suzuki samurai,care nu mai porneste! dupa ce a facut verificari,a ramas suspect delcoul! acesta e echipat cu un senzor electromagnetic si un montaj care pare ok la masuratori,am acolo un tranzistor(cred) ,notat ETD43 ! Nu prea e nimic de verificat,arata in interior ca un stk,singurele componente care se pot verifica sunt tranzistorul,un condensator smd de filtraj,o rezistenta si o siguranta! nu gasesc nici un datasheet al tranzistorului,ca atare ,va rog respectuos sa ma ajutati cu vreo schema care sa traduca semnalul venit de la senzor! am pus aparatul pe iesirea senzorului,acesta se vede ca lucreaza ok,am un foarte scurt beep la fiecare mica rotatie! va multumesc! Link spre comentariu
ycc13as Postat Iunie 13, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 13, 2013 va salut,cu respect! am un prieten care detine un suzuki samurai,care nu mai porneste! dupa ce a facut verificari,a ramas suspect delcoul! acesta e echipat cu un senzor electromagnetic si un montaj care pare ok la masuratori,am acolo un tranzistor(cred) ,notat ETD43 ! Nu prea e nimic de verificat,arata in interior ca un stk,singurele componente care se pot verifica sunt tranzistorul,un condensator smd de filtraj,o rezistenta si o siguranta! nu gasesc nici un datasheet al tranzistorului,ca atare ,va rog respectuos sa ma ajutati cu vreo schema care sa traduca semnalul venit de la senzor! am pus aparatul pe iesirea senzorului,acesta se vede ca lucreaza ok,am un foarte scurt beep la fiecare mica rotatie! va multumesc! poti posta cateva poze? nu sunt expert in electronica, eu am invatat din greselile mele si cu ajutorul celor de pe forum. Dar nu cred ca ar fi ceva grav, o diagnosticam noi pana la urma. Link spre comentariu
Vizitator adypet Postat Octombrie 6, 2013 Partajează Postat Octombrie 6, 2013 Hai ca am reusit, am in poza si cateva din incercarile mele pentru realizarea convertizorului abandonate. Daca ai probleme cu realizarea practica mai discutam in functie de ce dificultati intampini.Succes !A mai facut cineva convertorul de 12V la 300V al d-lui LOT17 ? as dori si eu schema si datele realizarii trafo. Link spre comentariu
Ata Postat Octombrie 20, 2013 Partajează Postat Octombrie 20, 2013 Gandestete ca poate iti trebuie avans variabil, de aceea scoate fum , consuma, trage greu, sigur un CDI cu avans variabil de scuter sau altceva nu se potriveste cu harta de avans care iti trebuie, incearca ceva la care sa poti testa harta de avans. Din ce am vazut, ai incercat doar cu avans fix. Eu am facut una cu avans variabil, monitorizata, pentru un suzuky de 400cm3. Cu converter cu UC3845 sau NE555. Pana la urma am facut fara converter, am rebobinat statorul si scoate la pornire 150v si 100v sunt suficienti. Link spre comentariu
Marius78 Postat Septembrie 25, 2023 Partajează Postat Septembrie 25, 2023 La 24.12.2012 la 13:23, Vizitator LOTI7 a spus: Nu mege nici una din scheme pentru ca prima nu are amplificare si a doua are o dioda la intrare prin care nu trece semnalul de 0,25V de la senzorul tau.Eu recomand schema cu senzorul hall dintr-un raspuns al meu anterior. Am facut un amplificator simplu, oarecum schema a doua modificata, cu care poate reusesti sa declansezi tiristorul.Legarea tiristorului poti sa o faci dupa care schema vrei.Tranzistorul folosit poate fi de orice tip de mica putere preferabil cu "beta" cat mai mare.Rezistorul R1 se alege ca in colector sa nu ai mai mult de 1VDioda zener poate fi si de alt tip cu tensiunea zener intre 3...6VSpor la treaba si sarbatori fericite ! Salut.. mai exiști pe aceste meleaguri? Dacă da, răspunde de-mi la mesaj... mulțumesc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum