Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

aprindere electronica pentru motor 2t, 500 cc


ycc13as

Postări Recomandate

Vizitator LOTI7

Profit de faptul ca ai zis ca te pricepi la mecanica, sa te rog daca cumva dai peste o roata dintata cu dinti drepti cu un numar de dinti intre 50...60 si modul 2,5 sunt interesat. Modulul se afla usor el este egal cu diametrul exterior al rotii impartit la nr de dinti +2. m= Dext/Nr+2.Multumesc anticipat.Loti

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 56
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ycc13as

    28

  • miron1947

    1

  • Darden

    1

  • Ata

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

am folosit ridicatorul de tensiune pe prima aprindere http://homemadecircuitsandschematics.bl ... harge.html , am alimentat-o cu 175V, R4 din schema am anulat-o,iar senzorii sunt direct pe poarta tiristorului. Placa de aluminiu cu senzori am izolat-o de masa,dar i-am pus o dioda 1n4007 dinspre -12V(masa) spre placa de aluminiu.Cu bobina si bujia pusa am trecut cu magnetul de hard disk pe langa senzor si de fiecare data am scanteie(EVRIKA). am mai pus cate o dioda pentru firele care vin de la alternator (portocaliu si maro) acum sa vad daca functioneaza montajul si pe motor. Vreau sa zic ca am experimentat cu zeci de diode, rezistente, am inebunit pisele pe placa asta.

post-34925-13982955259_thumb.jpg

post-34925-139829552594_thumb.jpg

Link spre comentariu

Profit de faptul ca ai zis ca te pricepi la mecanica, sa te rog daca cumva dai peste o roata dintata cu dinti drepti cu un numar de dinti intre 50...60 si modul 2,5 sunt interesat. Modulul se afla usor el este egal cu diametrul exterior al rotii impartit la nr de dinti +2. m= Dext/Nr+2.Multumesc anticipat.Loti

As putea gasi, dar la ce o folosesti?daca nu te superi?
Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Nu ma supar chiar ma bucur, indiferent de forma butucului o pot folosi pentru ca o pot adapta (am un strungulet) la axul motorului.Il folosesc ca sa pot porni un motor Limbach 275 cu un demaror de Tico. Pana acum am distrus vreo 5 demaroare de motocicleta si moped, sunt prea slabe si la a doua sau a treia incercare raman fara "dinti". Demaroarele astea cu bendix elicoidal fara electromagnet de impingere sar dupa ce motorul trece de compresie asa ca nu reusesc sa invart motorul decat o singura tura de ma apuca damblaua.De aceea vreau un demaror cu electromagnet sa tina roata dintata a bendixului la locul lui pana iau contactul. Coroana de Tico este prea mare. Daca te uiti pe net poti vedea motorul. Diferenta este ca la mine nu mai are aprinderea originala, am facut un CDI de conceptie proprie. Am si o poza mai veche.Multumesc Loti

post-71789-139829553252_thumb.jpg

post-71789-139829553261_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Orice schema care merge este buna, eu doar ma mir ca merge :nas: .Singura observatie ar fi ca dioda pusa la masa vopsita in rosu pe schema dupa parerea mea trebuie mutata direct la firul de la bobina de 700 ohmi. Dupa cate stiu rolul ei este de a pune la masa tensiunea negativa ce apare pe bobina si care daca este lasata in gol poate avea la turatii mari o tensiune care ar putea stapunge dioda pusa in serie. Ar putea stapunge chiar izolatia intre spire ceeace nu prea este bine. La bobina de 50 ohmi nu este cazul ca nu apar tensiuni asa de mari pe bobina.

post-71789-139829553293_thumb.jpg

Link spre comentariu

Nu ma supar chiar ma bucur, indiferent de forma butucului o pot folosi pentru ca o pot adapta (am un strungulet) la axul motorului.Il folosesc ca sa pot porni un motor Limbach 275 cu un demaror de Tico. Pana acum am distrus vreo 5 demaroare de motocicleta si moped, sunt prea slabe si la a doua sau a treia incercare raman fara "dinti". Demaroarele astea cu bendix elicoidal fara electromagnet de impingere sar dupa ce motorul trece de compresie asa ca nu reusesc sa invart motorul decat o singura tura de ma apuca damblaua.De aceea vreau un demaror cu electromagnet sa tina roata dintata a bendixului la locul lui pana iau contactul. Coroana de Tico este prea mare. Daca te uiti pe net poti vedea motorul. Diferenta este ca la mine nu mai are aprinderea originala, am facut un CDI de conceptie proprie. Am si o poza mai veche.Multumesc Loti

Demaroarele cu bendix elicoidal iti sar dupa ce trece de compresie din cauza elicei, pune o volanta cat mai groasa si ceva mai mare decat ai tu pe motor, si ai sa vezi ca iti uniformizeaza rotatiile arborelui (dar presupun ca nu vrei greutate pe "chestia" aia) si iti ajuta si electromotorul cand ajunge motorul in compresie din cauza inertiei. La celelalte electromotoare cu furca si bobina de anclasare s-a distrus bendixul din cauza diametrului mic al volantei si forma dintilor volantei. De exemplu daca un dinte din bendix a intrat intre dintii volantei asigura-te ca urmatorul dinte al bendixului nu loveste in varful urmatorului dinte al volantei(asa se rup dintii de pe bendix), poti sa maresti distanta dintre bendix si coroana in asa fel incat dintii sa se atace putin mai mult de jumate, iar dintii coroanei sa nu aibe o forma trapezoidala ci mai degraba forma de butoias. Coroanele de pe auto isi permit forme trapezoidale din cauza diametrului mare al volantei(distantele dintre varfurile dintilor sunt mai mici).

post-34925-139829553429_thumb.jpg

post-34925-139829553433_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Nu se distrug cele doua roti de la coroana si bendix ci cele de pe reductorul primar, intre motor si roata bendixului mai sunt doua roti dintate. Initial reductorul cu motorul original (250W) nu reusea sa dea peste cap motorul si la reductorul original am pus un motor mai mare (500W) se vede pe poza adaptarea. Am reusit dupa lungi chinuri sa pornesc motorul dar la incercarile ulterioare s-au raschetat dintii. Ai dreptate cu volanta dar nu prea am unde sa pun una mai mare. Poate va mai ajuta roata dintata de 50..60 de dinti care va avea aproximativ 130...150mm diamertru. Am cautat pe net o roata dintata gata facuta dar nimeni nu da caracteristicile pieselor din diferite angrenaje, cutii de viteza, etc. Vanzatorii nu stau sa numere dintii si sa masoare diametrul, ma intreaba de la ce masinarie este si ce cod are, etc. Din poze pot numara eventual dintii dar nu stiu ce diametru au ca sa calculez modulul. Daca gasesc roata am sa procedez asa cum ai spus.Loti

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Am vazut ca nu ai inteles ce fel de reductor si bendix am. Pana acum nu am avut "electromotor cu furca si bobina de anclansare" de acum incolo daca gasesc o roata dintata de care am spus voi pune un electromotor cu furca si bobina de anclansare de Tico. Voi tine seama de sfaturile tale privind distanta intre cele doua roti dintate care se angreneaza. Sper sa mearg :freaza: a

Link spre comentariu

Am vazut ca nu ai inteles ce fel de reductor si bendix am. Pana acum nu am avut "electromotor cu furca si bobina de anclansare" de acum incolo daca gasesc o roata dintata de care am spus voi pune un electromotor cu furca si bobina de anclansare de Tico. Voi tine seama de sfaturile tale privind distanta intre cele doua roti dintate care se angreneaza. Sper sa mearg :freaza: a

Ai dreptate, nu imi dau seama unde ai reductor. La tine bendixul nu actioneaza direct coroana/volanta de pe arborele cotit al motorului?

post-34925-139829556859_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Coroana pe care o am acum nu se potriveste la modul cu bendixul de Tico, de asta am nevoie de o roata dintata de 50...60 dinti cu modul 2,5 ca sa inlocuiesc sistemul de acuma cu electromotorul si bobina de la Tico. Roata dintata de la bendixul de Tico are modulul 2,5 deci se poate angrena cu orice roata dintata cu acelas modul cu conditia pe care ai spus-o ca sa reglez corect distanta intre roti. La scuterele de la care am luat electromotorul mai au un reductor intre bendix si electromotor dar nu au bobina de anclansare si furca. Bendixul este aruncat in coroana numai prin elicoida. De aceea cand scapa din compresie roata bendixului scapa din coroana. Solutia ar fi o volanta maaaare, asa cum ai spus, dar nu am unde sa o pun ca sa nu deranjez racirea cilindrilor. Daca aveam loc puneam o coroana de Tico dar nu am.Oricum contez pe o eventuala roata dintata de pe la marsarier, pe la cutii de tractoare sau mai stiu eu ce utilaje. Nu pot sa-ti trimit poze cu reductorul ca la atelierul meu din Oituz (jud. Constanta) nu am incalzire si nu am mai fost de cand a dat frigul.Daca gasesti ceva dau icon_jook .Loti

Link spre comentariu

Am gasit si niste poze explicative:

Aaaaaaa!!! cauta intr-o cutie de viteze de mobra, sunt vreo 5 pinioane cu modul identic,de la cel mai mic pinion la mai mare(nu stiu exact nr de dinti dar cu siguranta sunt ceea ce iti trebuie)
Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Sigur nu este vreo roata care se potriveste, am avut in tinerete Mobra. Roata de care am nevoie ar avea diametrul exterior 130mm la 50 dinti sau 155mm la 60 de dinti. De asa ceva am nevoie, ea trebuie sa se angreneze cu pinionul din bendixul de Tico.

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Roata dintata de care spun va avea rol de coroana dintata pentru bendixul si electromotorul de Tico. Vreau sa renunt complet la demarorul de scuter si coroana pe care o am acum, ai inteles ?Poate gasesti ceva care sa se incadreze in cele de mai sus.Multumesc,Loti

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări