Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

aprindere electronica pentru motor 2t, 500 cc


ycc13as

Postări Recomandate

Vizitator LOTI7

Nu am inteles cu ce vrei sa declansezi tiristorul.Daca folosesti bobinele de 12v nu merg inseriate pentru ca fiecare da un impuls sincronizat cu momentul compresiei la cilindrul respectiv. Nu stiu care bobine vrei sa le inseriezi si nu am inteles cu ce declansezi tiristorul.Am vazut ca la unele motoare 2T cu doi cilindri in linie se foloseste aprinderea cu doua scantei pe rotatie. bobina de inductie are doua capete legate la cate o bujie si scanteia se produce simultan la ambii cilindri. Unul este la PMS si celalat la PMI. Scanteia produsa in timpul baleiajului, la pistonul aflat la PMI, se pare ca nu aprinde amestecul. Ca sa ne putem da cu parerea avem nevoie de mai multe detalii.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 56
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ycc13as

    28

  • miron1947

    1

  • Darden

    1

  • Ata

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

statorul meu este format din partea de 12v (tolele bobinate cu sarma groasa, 6 la numar) la care nu umblu caci firele duc la releu de incarcare si de acolo mai departe in instalatie.Mai sunt 3 tole bobinate cu sarma subtire(partea de inalta care ar trebui sa-mi incarce condensatorii din CDI). O bobinuta este singura si am doua fire portocalii, iar celelalte doua bobine de inalta erau inseriate si aveau iesire cu doua fire maro, pe aceste doua bobine eu le-am despartit si am facut cate o bobina de inalta pentru fiecare condesator/bobina inductie/cilindru.Acum daca le-as inseria la loc as scoate 80V la pornire sau chiar mai mult daca o inseriez si pe a treia bobina de inalta.Problema mea sunt senzorii, ca nu produc indeajuns curent sa-mi deschida poarta tiristorilor bt 151, inca caut magneti mai lungi pe care sa-i plimb prin fata senzorilor(caci eu am folosit fier)

post-34925-139829545502_thumb.jpg

post-34925-139829545509_thumb.jpg

post-34925-139829545515_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Eu cred ca bobinuta este de fapt senzorul care comanda tiristorul. Daca nu ai umblat la pozitia rotorului pe ax, ai sa vezi daca pui un instrument (voltmetru) pe firele de la bobinuta vei avea un varf de tensiune la PMI si PMS cand sistemul, cu o singura bobina cu doua fire la secundar legate fiecare la cate o bujie, va da doua scantei la o rotatie. Poti sa incerci eventual sa pui senzorul tau in dreptul magnetilor de pe rotor dar cred ca vei avea doua impulsuri pe rotatie si fiecare bobina va da doua scantei una cand pistonul este sus (PMS) si una cand pistonul este jos (PMI). Banuiesc ca rotorul are 4 magneti.Sunt magneti la alarmele de usi (vreo 6 lei o alarma), vezi poza

post-71789-139829545766_thumb.jpg

Link spre comentariu

Am o sugestie materializata in schita din atasament.Succes!

Iti multumesc pentru idee, dar nu pot face un locas pentru magnet in butucul volantei deoarece exista pericolul ovalizarii lui. Am gasit un magnet metalic (posibil industrial) pe care il pot prelucra la strung sau cu flexul, apoi scot prima bucsa de fier de pe volanta si lipesc magnetul in locul unde ar trebui sa am scanteie, trebuie sa ma interesez daca merge sudat, doua puncte de sudura pe margini nu ar strica.

post-34925-139829545919_thumb.jpg

Link spre comentariu

Eu cred ca bobinuta este de fapt senzorul care comanda tiristorul. Daca nu ai umblat la pozitia rotorului pe ax, ai sa vezi daca pui un instrument (voltmetru) pe firele de la bobinuta vei avea un varf de tensiune la PMI si PMS cand sistemul, cu o singura bobina cu doua fire la secundar legate fiecare la cate o bujie, va da doua scantei la o rotatie. Poti sa incerci eventual sa pui senzorul tau in dreptul magnetilor de pe rotor dar cred ca vei avea doua impulsuri pe rotatie si fiecare bobina va da doua scantei una cand pistonul este sus (PMS) si una cand pistonul este jos (PMI). Banuiesc ca rotorul are 4 magneti.Sunt magneti la alarmele de usi (vreo 6 lei o alarma), vezi poza

Rotorul are canal de pana si nu ii pot modifica pozitia. Am masurat bobinutele si curentul creste progresiv pana la 40 V si ramane la valoarea asta. Iar spatiul nu imi permite sa montez senzorii langa magnetii de pe rotor( sunt 6 la numar), asa cum ia-m dispus eu la 120 de grade pe placa aceea de aluminiu stau perfect,sper ca magnetul sa fie destul de puternic incat sa faca senzorii sa-mi deschida si mie tiristorii.
Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Buna solutia, dar este de preferat sa prinzi magnetul cu suruburi nu prin sudura ca la incalzire s-ar putea demagnetiza. Poti face o piesa de alama sau bronz care sa imbrace magnetul. De ce nu folosesti magnetul de la un hardisk defect, este extrem de puternic si il poti fasona cu flexul, cu grija sa nu se incalzeasca prea tare si il imbraci intru-un inel de alama sau bronz. Daca magnetul trece la 5mm de senzor este suficient. Nu trebuie sa fie mulat pe rotor. Este de preferat inelul de alama pentru ca vei avea nevoie de reglarea avansului daca nu se poate face cu placa pe care sunt senzorii.

post-71789-139829546307_thumb.jpg

Link spre comentariu

Buna solutia, dar este de preferat sa prinzi magnetul cu suruburi nu prin sudura ca la incalzire s-ar putea demagnetiza. Poti face o piesa de alama sau bronz care sa imbrace magnetul. De ce nu folosesti magnetul de la un hardisk defect, este extrem de puternic si il poti fasona cu flexul, cu grija sa nu se incalzeasca prea tare si il imbraci intru-un inel de alama sau bronz. Daca magnetul trece la 5mm de senzor este suficient. Nu trebuie sa fie mulat pe rotor. Este de preferat inelul de alama pentru ca vei avea nevoie de reglarea avansului daca nu se poate face cu placa pe care sunt senzorii.

Nu cred ca reusesc cu un singur magnet indiferent cat de puternic este, am incercat si cu cei de la hard disk-uri nu iese din senzori mai mult de 0,16-0,25 V. Teoria mea este ca la scutere magnetul care trece prin fata senzorilor este pe dosul rotorului unde sunt magnetii pentru stator, presupun ca asa scoate senzorii astia de scuter 5 V iar varful pentru deschiderea tiristorului ii da cand trece magnetul de pe exteriorul volantei. Doar sa incerc cu ceva precum in schita asta.

post-34925-139829546432_thumb.jpg

post-34925-139829546438_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Nu vei rezolva nimic cu asta, parerea mea este ca trebuie sa pui un magnet in spatele senzorului. Nu stiu cum ai facut probele cu magnetul de hardisk pentru ca tensiunea data de senzor depinde de viteza cu care trece magnetul prin fata lui. Fa incercari punand in spatele senzorului un alt magnet sau macar o piesa metalica si pana nu obtii rezultate nu finaliza lucrarea. Vezi si cum misti magnetul in fata senzorului cu N-S de-a lungul senzorului sau cu N-S perpendicular pe senzor. Pui instrumentul pe senzor si faci probe pana obtii tensiunea necesara si apoi treci la montajul final cu varianta castigatoare. Daca nu obtii rezultate tot la solutia cu senzorul magnetic ajungi ca ala vede magnetul de hardisk si la 10mm.Incearca sa plimbi magnetul in toate felurile posibile in fata senzorului cu instrumentul pus pe senzor si vezi in care pozitie obtii tensiunea maxima. Incearca si cu o piesa metalica pusa in spatele senzorului, in partea opusa magnetului.Am incercat sa vad ceva despre senzor dar in afara de pret nu am aflat nimic. Nu stiu nici cum este folosit la motorul original, poate are amplificator in schema.M-ai facut curios cu senzorul asta.Succes !

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Acum m-am prins pai magnetul pus pe carcasa cu magnetii face ca viteza cu care trece magnetul in fata senzorului sa fie mult mai mare decat este aproape de ax. Viteza periferica este V=2*3,14*R*n deci la acceasi turatie (n) viteza V creste cu R adica distanta fata de centru. Deci cu cat pui magnetul mai la distanta de centru cu atat va fi mai mare tensiunea indusa datorita vitezei de trecere mai mare a magnetului.Ai inteles? Misca magnetul de hardisk in fata senzorului cu viteze diferite si vezi cum creste tensiunea. Atentie ca la o miscare foarte rapida poate instrumentul nu apuca sa ajunga la tensiunea reala (de varf).Loti

Link spre comentariu

Acum m-am prins pai magnetul pus pe carcasa cu magnetii face ca viteza cu care trece magnetul in fata senzorului sa fie mult mai mare decat este aproape de ax. Viteza periferica este V=2*3,14*R*n deci la acceasi turatie (n) viteza V creste cu R adica distanta fata de centru. Deci cu cat pui magnetul mai la distanta de centru cu atat va fi mai mare tensiunea indusa datorita vitezei de trecere mai mare a magnetului.Ai inteles? Misca magnetul de hardisk in fata senzorului cu viteze diferite si vezi cum creste tensiunea. Atentie ca la o miscare foarte rapida poate instrumentul nu apuca sa ajunga la tensiunea reala (de varf).Loti

Se pare ca primul cdi pe care l-am construit cerea 12v de la stator pentru activarea tiristorului. Am gasit schema asta si am facut-o http://www.motociclism.ro/forum/index.p ... _id=225945 dar imi mai trebuie condensatorii de 1uF 400V, poate schema asta are asa cum zici tu amplificator de semnal. Pt ca am incercat cu magnetii in toate felurile si nimic mai mult de 0,25V din senzori, am mai gasit ceva interesant aici asemanator cu ceea ce vreau eu sa fac http://triplesdatabase.no-ip.com/ignition/

post-34925-139829547511_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Nu mege nici una din scheme pentru ca prima nu are amplificare si a doua are o dioda la intrare prin care nu trece semnalul de 0,25V de la senzorul tau.Eu recomand schema cu senzorul hall dintr-un raspuns al meu anterior. Am facut un amplificator simplu, oarecum schema a doua modificata, cu care poate reusesti sa declansezi tiristorul.Legarea tiristorului poti sa o faci dupa care schema vrei.Tranzistorul folosit poate fi de orice tip de mica putere preferabil cu "beta" cat mai mare.Rezistorul R1 se alege ca in colector sa nu ai mai mult de 1VDioda zener poate fi si de alt tip cu tensiunea zener intre 3...6VSpor la treaba si sarbatori fericite !

post-71789-13982954776_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Nu mege nici una din scheme pentru ca prima nu are amplificare si a doua are o dioda la intrare prin care nu trece semnalul de 0,25V de la senzorul tau.Eu recomand schema cu senzorul hall dintr-un raspuns al meu anterior. Am facut un amplificator simplu, oarecum schema a doua modificata, cu care poate reusesti sa declansezi tiristorul.Legarea tiristorului poti sa o faci dupa care schema vrei.Tranzistorul folosit poate fi de orice tip de mica putere preferabil cu "beta" cat mai mare.Rezistorul R1 se alege ca in colector sa nu ai mai mult de 1VDioda zener poate fi si de alt tip cu tensiunea zener intre 3...6VSpor la treaba si sarbatori fericite !

Imi este greu sa renunt la senzorii astia, mai ales ca sunt construiti special pentru motoare. Totusi daca as folosi senzori hall, nu dispun de 12V decat dupa ce porneste motorul(dupa releul de incarcare), pentru ca vreau sa fie folosit motorul si fara baterie(sa pornesca la sfoara). de exemplu schema asta foloseste si 5V http://www.google.ro/imgres?q=schematic ... 4,s:0,i:94 Nu se poate redresa cumva din 120Vac la 0,5V iar restul pana la 0,6 sa il ia de la senzori pentru amorsarea tiristorilor? Sau cu ajutorul unui BC 547? De exemplu cand am verificat senzorii am pus 1,5V pe platoul de masa iar la firul albastru la iesire aveam 2,25V, iar cand am trecut cu magnetul pe langa el, a mai crescut tot cu 0,25V. Miezul senzorului este magnetizat, raspunde si atunci cand trec cu o bucatica de fier pe langa el mai exact 0,10V. Sau sa pun un alt tiristor care sa deschida la 0,10V in fata celorlalti BT 151?Raman fara idei, la mecanica ma pricep, dar la electronica sunt praf. Am masurat infasurarea pentru aprindere (cea cu fire portocalii) si avea 50 ohms, iar cealalta cu fire maro avea 703 Ohms. Nu stiu exact ce inseamna asta dar pot cumva sa folosesc infasurarea de 50 pentru senzori?
Link spre comentariu

De fapt infasurarea de 50 Ohm este pentru turatii mari,iar cea de 703 este pentru turatii mici.Ajuta cu ceva o rezistenta de 500 ohm intre intrarea senzorului si incarcarea condensatorului?

post-34925-139829551054_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Am modificat, de fapt am completat schema cu alimentarea din alternator. Alegi varianta care crezi ca este mai buna. Eu cred ca varianta cu alimentarea din alternator este mai sigura pentru ca bobina de 50 ohmi nu stiu ce tensiune da in functionare.

post-71789-139829552197_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări