Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

aprindere electronica pentru motor 2t, 500 cc


ycc13as

Postări Recomandate

Buna tuturor, va rog mult sa ma ajutati si pe mine cu informatii pentru o problema. Mi-am cumparat un motor de barca outboard johnson de 35cp in 2 timpi, model vechi cu senzori optici. De la cina l-am cumparat s-a plans ca i-a ars cdi -urile de 2 ori si sunt foarte scumpe(eu l-am cumparat ieftin). M-am hotarat sa ii construiesc eu o aprindere, asa ca am cumparat alt stator cu 3 bobine pentru aprindere si restul pentru 12v pt. ca cel vechi era capsulat intr-o rasina si nu puteam desparti bobinele intre ele, pt ca 2 erau inseriate. Am facut o un cdi de aici (http://homemadecircuitsandschematics.bl ... harge.html )de trei ori pt fiecare cilindru pe acelasi pcb, am cumparat senzori de aici (http://www.piesescuter.eu/1490,cititor- ... 17057.html). Am montat senzorii bine la 120 grade, am rectificat volanta si am bucsat axul care trece prin fata senzorilor sa stabilesc momentul aprinderii. Si lipsa scanteie, am atins la tiristor cu o bucata de fier pinul 2 cu 3 si am avut la bujie o scanteie slaba, intrebarea mea este>din aprinderea electronica cu cat trebuie sa modific rezistenta de la pickup ca acesta sa-mi poata deschide tiristorul,sau ce pot face senzorului sa imi dea un semnal mai puternic?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 56
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ycc13as

    28

  • miron1947

    1

  • Darden

    1

  • Ata

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

am vizualizat si alte aprinderi electronice, si pe arinderea mea lipsesc cativa condensatori, rezistente si o dioda pe modulul comanda tiristor.Ma poate sfatui cineva cum pot modifica aprinderea mea? mai ales ca am mai probat-o si cu un ridicator de tensiune si functiona perfect, dar pe motor cu acesti senzori, nimic.Astept parerea vostra, mai ales ca sunt atat de aproape sa il pornesc si nu vreau sa stric nimic.

post-34925-13982953189_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

am vizualizat si alte aprinderi electronice, si pe arinderea mea lipsesc cativa condensatori, rezistente si o dioda pe modulul comanda tiristor.Ma poate sfatui cineva cum pot modifica aprinderea mea? mai ales ca am mai probat-o si cu un ridicator de tensiune si functiona perfect, dar pe motor cu acesti senzori, nimic.Astept parerea vostra, mai ales ca sunt atat de aproape sa il pornesc si nu vreau sa stric nimic.

Salut,Sunt doua probleme la aprinderile CDI 1. Alternatorul la turatie mica nu da tensiune suficienta ca sa incarce condensatorul la 200...300v si atunci scanteia este slaba la turatii mici. Poti verifica asta cu un voltmetru digital (cu rezistenta de intrare mare) tensiunea obtinuta pe condensator cand invarti motorul. ar trebui sa fie peste 150v. Oricum ea nu este constanta ci variaza o data cu invartirea motorului.2. Senzorul pe care l-ai montat functioneaza tot pe principiul inductiei si va da o tensiune cu atat mai mare cu cat mai repede trece magnetul prin fata lui. Poti verfica asta tot cu un votmetru, de data asta este mai bine sa folosesti unul cu ac indicator sa vezi cam ce tensiune da la fiecare trecere a magnetului prin fata lui.3. Dupa ce ai facut aceste verificari si vezi ca la condensator ai macar 100v si cand trece magnetul in fata senzorului acul votmetrului sare macar la 3v si nu da scanteie, se mai poate modifica raportul intre R1 si R2 eventual varianta cu dioda este buna.Succes ! Eu am un motor similar de 800cmc la 25 CP la care am montat o aprindere CDI "montaj propriu" alimentat la 12v cu convertizor 12v la 300v. Eu am senzor cu efect Hall care da impulsul la tiristor.Loti
Link spre comentariu

multumesc mult, am masurat iesirea din stator la turatie mica si indica undeva la 40v, din cate observ eu pe aprinderea asta condensatorii se incarca, dar nu reusesc comanda tiristorului. Am pus si senzorul direct pe gate(tiristor) si nimic.

Link spre comentariu

imi poti trimite si mie schema aprinderii tale? Poate ma inspira, sunt incepator in ale electronicii. Modulul ridicator de tensiune l-am facut si este functional dar doar cu adaptorul in priza la 12v.Ma poti directiona catre o aprindere pentru senzorii mei?

post-34925-139829532061_thumb.jpg

Link spre comentariu

prin fata senzorilor trebuie sa treaca un magnet? pentru ca eu am la strung am facut 2 bucsi din fier, pe prima am montat-o fix pe volanta, iar din a doua am taiat un sfert si am lipit-o pe prima bucsa. Apoi am lipit si un magnet de hard-disk langa sfertul asta. Nu e definitiv montajul asta pentru ca aveam de gand sa sudez sfertul de prima bucsa si renuntam la magnet. :bataie proasta idee nu?

Link spre comentariu

Dar daca in locul ridicatorului se tensiune, pot inseria cele trei bobine din stator? ar insemna 120V la turatie mica. Se poate asa ceva? Si folosesc doar aprinderea simpla. Si daca gasesc un magnet mai lung (care sa stea mai mult in fata senzorului) nu as mai avea probleme, ar trebui sa mearga, nu?

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Salut,Ai dreptate pentru tiristor ar fi nevoie de minim 0.6v la un curent maxim de 2A (cand creste turatia creste si curentul indus de aceea se pun rezistoarele R1 si R2). 0,6V fara dioda pusa in poarta tiristorului.Avand in vedere ca ai disponibili 12V poti sa faci comanda tiristorului cu un senzor Hall (senzor magnetic) TLE4905L care se gaseste la Conexelectronic si costa vreo 3Lei (se poate comanda prin posta). Senzorul are avantajul ca magnetul trebuie sa treaca in fata lui si el da comanda.Daca va intereseaza va trimit schema, dar pentru ca nu am decat posibilitatea de a poza mai dureaza pana desenez si pozez.

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Hai ca am reusit, am in poza si cateva din incercarile mele pentru realizarea convertizorului abandonate. Daca ai probleme cu realizarea practica mai discutam in functie de ce dificultati intampini.Succes !

post-71789-139829533126_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator LOTI7

Salut,Valoarea rezistorului depinde de tipul de tiristor folosit. Eu folosesc BT151 la care rezistorul are 1k. Valoarea minima a rezistorului este data de curentul maxim din tranzistorul cu colectorul in gol al integratului. Valoarea lui este de 100 mA, deci rezistorul trebuie sa fie mai mare de aproximativ 150 ohm. Pentru incercari poti folosi un rezistor de 150 ohmi in serie cu un potentiometru de 1k. Dioda zener poate fi inlocuita de o dioda obisnuita (ex. 1n4148 sau similara).Montajele din poza cuprind si convertizorul 12V/250V. convertizor care mi-a dat de furca din cauza transformatorului. Pana am gasit solutia am facut 8 variante. Cu stima,Loti

Link spre comentariu

tiristorii mei tot bt 151 sunt, ideea mea era sa fac aprinderea identica cu cea de la scutere, dar m-am "lovit" de senzorii astia pentru care nu gasesc magnet pe care sa-l lipesc pe volanta.Incep sa experimentez: voi inseria bobinele din stator pentru aprindere, rezistorul R4 il voi inlocui cu unul de 1k, apoi revin cu rezultatul si multumesc pentru sprijin.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări