Vizitator marian86 Postat Noiembrie 20, 2012 Partajează Postat Noiembrie 20, 2012 am un vw passat din 97 si acum cum a dat frigu mi se descarca bateria,o incarc si pana a 2 zi dimineata mi se descarca,care ar fi problema? multumesc Link spre comentariu
schumyicr Postat Noiembrie 20, 2012 Partajează Postat Noiembrie 20, 2012 De cat timp ai bateria? Link spre comentariu
yo9hmd Postat Noiembrie 20, 2012 Partajează Postat Noiembrie 20, 2012 Daca bateria este considerata buna, inseamna ca ai un comsumator in repaus! Pentru a te convinge ca este asa sau nu, cu motorul oprit, usile inchise, fara contact pus sau alarma activa ori alti consumatori porniti, sa dai jos o borna de la acumulator si sa o inseriezi cu un ampermetru...orice consum ce depasete 50-70 mA denota un consumator "ascuns"! Link spre comentariu
YO8CDQ Postat Noiembrie 20, 2012 Partajează Postat Noiembrie 20, 2012 Ai spus bine: cum s-a racit afara, bateria incepe sa-ti faca probleme. Asta este un semn ca bateria ta nu mai are capacitate, decat atunci cand o incarci. Mai mult ca sigur aceasta baterie, ori nu mai are lichid inauntru, ori este pe duca. Treaba cu consumatorul lasat peste noapte, nu sta in picioare, la o baterie buna. Deci, odata cu sosirea iernii, este bine sa-ti cumperi una noua, ca sa nu mai ai astfel de probleme. Petrica Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 21, 2012 Partajează Postat Noiembrie 21, 2012 Nu e exclus si "consumatorul ascuns"...eu am gasit pe un seat vario modulul de clima defect,si baga pe circuitul bateriei un consum de cca 4A,cu toate alea oprite...omul avea baterie in garantie,si banuia ca a avut ghinion,m-a rugat sa-i dau curent s-o porneasca si sa mearga la garantie sa-i porcaluiasca,dar am masurat consumul si l-am lamurit...s-a dus la service si i-a rezolvat problema,bateria cand m-am dus eu la masina,avea 2,5V la borne...culmea e ca a scapat, acum ii merge bine,nu stiu cat de mult a afectat-o acea descarcare excesiva,dar acum nu mai are probleme,deci nici un aspect nu e de neglijat.Eu stiam de consum in gol admis pe baterie de 100-120mA...cine sa stie o valoare exacta,dar chiar si cu 100mA nu descarci o baterie buna de pe o zi pe alta. Link spre comentariu
dan cod Postat Noiembrie 21, 2012 Partajează Postat Noiembrie 21, 2012 Ba sta in picioare si treaba cu consumatorul.Destul de des vin la reparat aparate auto care consuma in gol 300-400mA caea ce duce la descarcarea bateriei.De aceea trebuie verificat direct pe borna ce consum este acolo cand totul este oprit.Pana in 20mA este ok,mai mult nu. Link spre comentariu
nicolaus Postat Noiembrie 21, 2012 Partajează Postat Noiembrie 21, 2012 La un tip de auto,in manual de service scrie max.50mA,la altele cu max.30mA admis am masurat intre 20 si 30mA si nu pune probleme.Probleme am avut(clientul,nu eu) la peste 75mA. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 21, 2012 Partajează Postat Noiembrie 21, 2012 Pe masina(la mine) chiar n-am fost curios(cu prima ocazie o sa masor sa vad ce si cum),dar pe o baterie(75Ah) pe care o conserv ca n-am unde s-o pun la treaba,am conectat permanent la borne un voltmetru de panou afisaj cu LED-uri, alimentat cu 7805,si intre 2 incarcari trec cca 12-14 zile...montajul ala imi consuma intre 80 si 100mA(functie de cate segmente sunt aprinse pe afisaj),si in afara de faptul ca imi arata nivelul de descarcare,se comporta si ca sarcina.Tensiunea scade rapid(cateva ore) de la 14,4V la decuplarea redresorului pana pe la 12,8V dupa care scade lent pana la 11,9-12V in perioada de timp mentionata.N-am cum sa-l descarc mai mult,pt ca la acest nivel,cupleaza redresorul la retea.De aici trag concluzia ca daca pe masina as avea un asemenea consum,probabil dupa o luna n-as mai putea da la cheie,dar de pe o zi pe alta cred ca n-ar fi nici o problema. Link spre comentariu
nicolaus Postat Noiembrie 23, 2012 Partajează Postat Noiembrie 23, 2012 Pe o anumita masina cu baterie de 45Ah si cu consum de stand-by de 75mA,iarna,a treia zi de stat,masina nu a mai pornit.Chestie patita. Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3 Postat Noiembrie 23, 2012 Partajează Postat Noiembrie 23, 2012 @doru3160 De 75Ah (fara intretinere) am si eu una, sta in biblioteca, o incarc la 2-3 luni. La un voltmetru cu 7107 poti pune o rezistenta limitare curent leduri sau poti trece pe 7106 (LCD) si 1-2 leduri backlight. Un indicator cu LM3914 imi papa 60mA. Cum 7805 e stabilizator liniar, 100mA inseamna ~700mW pierderi pe el. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 23, 2012 Partajează Postat Noiembrie 23, 2012 Chiar nu-mi fac probleme,pe mine ma aranjeaza sarcina asta,pt ca oricum,la o baterie tinuta fara sarcina se sulfateaza placile mai repede decat la una care are un consumator,si daca o fi sa se duca...asta e,si-a facut treaba,e din 2007,si o tin pt ca ma ajuta iarna,cand temperatura e mai scazuta de -20 grade,si bateria de pe masina e deja cu capacitate scazuta din cauza frigului.Pornesc si cu cea de pe masina,dar mai chinuit,daca o cuplez paralel, pe asta veche, de la caldura,pornesc precum vara,si nu omor la electromotor ca s-o urnesc din loc...stiu ca multi ar spune ca e incomod,dar daca tot o am,o exploatez,iar pe timp calduros,o conserv in felul cum am mai spus-e montata permanent pe redresor,are sarcina acel voltmetru pe panoul redresorului,cuplare automata a retelei la redresor cand tensiunea scade sub 12V,si decuplare la sfarsit de ciclu de incarcare.Chiar daca mai trec sa vad in ce stare se afla,n-am grija ei,e la subsol,temperatura e cat de cat constanta,si vad ca ii prieste...iarna are regim privilegiat,o tin pe hol,la indemana Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum