Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

electric


Vizitator marian86

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    3

  • nicolaus

    2

  • yo9hmd

    1

  • schumyicr

    1

Top autori în acest subiect

Daca bateria este considerata buna, inseamna ca ai un comsumator in repaus! Pentru a te convinge ca este asa sau nu, cu motorul oprit, usile inchise, fara contact pus sau alarma activa ori alti consumatori porniti, sa dai jos o borna de la acumulator si sa o inseriezi cu un ampermetru...orice consum ce depasete 50-70 mA denota un consumator "ascuns"!

Link spre comentariu

Ai spus bine: cum s-a racit afara, bateria incepe sa-ti faca probleme. Asta este un semn ca bateria ta nu mai are capacitate, decat atunci cand o incarci. Mai mult ca sigur aceasta baterie, ori nu mai are lichid inauntru, ori este pe duca. Treaba cu consumatorul lasat peste noapte, nu sta in picioare, la o baterie buna. Deci, odata cu sosirea iernii, este bine sa-ti cumperi una noua, ca sa nu mai ai astfel de probleme. Petrica

Link spre comentariu

Nu e exclus si "consumatorul ascuns"...eu am gasit pe un seat vario modulul de clima defect,si baga pe circuitul bateriei un consum de cca 4A,cu toate alea oprite...omul avea baterie in garantie,si banuia ca a avut ghinion,m-a rugat sa-i dau curent s-o porneasca si sa mearga la garantie sa-i porcaluiasca,dar am masurat consumul si l-am lamurit...s-a dus la service si i-a rezolvat problema,bateria cand m-am dus eu la masina,avea 2,5V la borne...culmea e ca a scapat, acum ii merge bine,nu stiu cat de mult a afectat-o acea descarcare excesiva,dar acum nu mai are probleme,deci nici un aspect nu e de neglijat.Eu stiam de consum in gol admis pe baterie de 100-120mA...cine sa stie o valoare exacta,dar chiar si cu 100mA nu descarci o baterie buna de pe o zi pe alta.

Link spre comentariu

Ba sta in picioare si treaba cu consumatorul.Destul de des vin la reparat aparate auto care consuma in gol 300-400mA caea ce duce la descarcarea bateriei.De aceea trebuie verificat direct pe borna ce consum este acolo cand totul este oprit.Pana in 20mA este ok,mai mult nu.

Link spre comentariu

Pe masina(la mine) chiar n-am fost curios(cu prima ocazie o sa masor sa vad ce si cum),dar pe o baterie(75Ah) pe care o conserv ca n-am unde s-o pun la treaba,am conectat permanent la borne un voltmetru de panou afisaj cu LED-uri, alimentat cu 7805,si intre 2 incarcari trec cca 12-14 zile...montajul ala imi consuma intre 80 si 100mA(functie de cate segmente sunt aprinse pe afisaj),si in afara de faptul ca imi arata nivelul de descarcare,se comporta si ca sarcina.Tensiunea scade rapid(cateva ore) de la 14,4V la decuplarea redresorului pana pe la 12,8V dupa care scade lent pana la 11,9-12V in perioada de timp mentionata.N-am cum sa-l descarc mai mult,pt ca la acest nivel,cupleaza redresorul la retea.De aici trag concluzia ca daca pe masina as avea un asemenea consum,probabil dupa o luna n-as mai putea da la cheie,dar de pe o zi pe alta cred ca n-ar fi nici o problema.

Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3

@doru3160 De 75Ah (fara intretinere) am si eu una, sta in biblioteca, o incarc la 2-3 luni. La un voltmetru cu 7107 poti pune o rezistenta limitare curent leduri sau poti trece pe 7106 (LCD) si 1-2 leduri backlight. Un indicator cu LM3914 imi papa 60mA. Cum 7805 e stabilizator liniar, 100mA inseamna ~700mW pierderi pe el.

Link spre comentariu

Chiar nu-mi fac probleme,pe mine ma aranjeaza sarcina asta,pt ca oricum,la o baterie tinuta fara sarcina se sulfateaza placile mai repede decat la una care are un consumator,si daca o fi sa se duca...asta e,si-a facut treaba,e din 2007,si o tin pt ca ma ajuta iarna,cand temperatura e mai scazuta de -20 grade,si bateria de pe masina e deja cu capacitate scazuta din cauza frigului.Pornesc si cu cea de pe masina,dar mai chinuit,daca o cuplez paralel, pe asta veche, de la caldura,pornesc precum vara,si nu omor la electromotor ca s-o urnesc din loc...stiu ca multi ar spune ca e incomod,dar daca tot o am,o exploatez,iar pe timp calduros,o conserv in felul cum am mai spus-e montata permanent pe redresor,are sarcina acel voltmetru pe panoul redresorului,cuplare automata a retelei la redresor cand tensiunea scade sub 12V,si decuplare la sfarsit de ciclu de incarcare.Chiar daca mai trec sa vad in ce stare se afla,n-am grija ei,e la subsol,temperatura e cat de cat constanta,si vad ca ii prieste...iarna are regim privilegiat,o tin pe hol,la indemana :rade:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări